15.
Statement of Fasting
١٥-
بیان الصوم
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
أَبَا ذَرٍّ | أبو ذر الغفاري | صحابي |
أَبِيهِ | مرثد بن عبد الله الزماني | مقبول |
مَالِكُ بْنُ مَرْثَدٍ | مالك بن مرثد الزماني | مقبول |
سِمَاكٍ الْحَنَفِيِّ | سماك بن الوليد الحنفي | صدوق حسن الحديث |
عِكْرِمَةُ بْنُ عَمَّارٍ | عكرمة بن عمار العجلي | صدوق يغلط |
عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ مَهْدِيٍّ | عبد الرحمن بن مهدي العنبري | ثقة ثبت حافظ عارف بالرجال والحديث |
مُحَمَّدُ بْنُ الْمُثَنَّى | محمد بن المثنى العنزي | ثقة ثبت |
مُحَمَّدُ بْنُ نَصْرٍ | محمد بن نصر المروزي | ثقة فقيه حافظ إمام جبل |
أَبُو يَحْيَى أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ السَّمَرْقَنْدِيُّ | أحمد بن محمد السمرقندي | مجهول الحال |
عِكْرِمَةُ بْنُ عَمَّارٍ | عكرمة بن عمار العجلي | صدوق يغلط |
أَبُو حُذَيْفَةَ | موسى بن مسعود النهدي | صدوق سيء الحفظ |
وَمُحَمَّدُ بْنُ غَالِبِ بْنِ حَرْبٍ | محمد بن غالب التمار | ثقة |
مُوسَى بْنُ الْحَسَنِ بْنِ عَبَّادٍ | موسى بن الحسن الأنصاري | ثقة |
أَبُو بَكْرٍ مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ بَالَوَيْهِ | محمد بن بالويه النيسابوري | ثقة |
Mustadrak Al Hakim 1596
Malik bin Marthad (may Allah be pleased with him) narrates from his father: (He said) I asked Abu Dharr (may Allah be pleased with him): Did you ask the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) about Laylat al-Qadr? He replied: I used to ask about it more than anyone else. I said: O Messenger of Allah! Tell me, is Laylat al-Qadr in Ramadan or in any other month? You (peace and blessings of Allah be upon him) said: It is in Ramadan. I asked: O Messenger of Allah! Is it specifically until the lifetime of the Prophets (peace be upon them), and when they pass away, it is lifted, or will it remain until the Day of Judgment? You (peace and blessings of Allah be upon him) said: (It is not limited to the lifetime of the Prophets) rather, it will remain until the Day of Judgment. He says: I asked: O Messenger of Allah! In which part of Ramadan is it? Then you (peace and blessings of Allah be upon him) continued talking about another topic. Taking advantage of your inattention, I asked again with an excuse: O Messenger of Allah! In which of the two halves (Ashra) is it? You (peace and blessings of Allah be upon him) said: In the last ten days. And don't ask me anything about it after today. (After a while) I asked again with an excuse: O Messenger of Allah, I swear to you, you must tell me in which Ashra it is? (Abu Dharr says) That day, the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) was so angry with me that he had never been so angry before, nor was he ever so angry after that. Then you (peace and blessings of Allah be upon him) said: If Allah had willed, He would have informed you. Seek it in the last seven nights. ** This Hadith is Sahih according to the criteria of Imam Muslim (may Allah have mercy on him) but it is not narrated in Sahihayn (Bukhari and Muslim).
" حضرت مالک بن مرثد رضی اللہ عنہ اپنے والد کا بیان نقل کرتے ہیں : ( وہ فرماتے ہیں ) میں نے حضرت ابوذر رضی اللہ عنہ سے پوچھا : کیا تم نے نبی اکرم ﷺ سے لیلۃ القدر کے متعلق پوچھا تھا ؟ انہوں نے جواب دیا : میں اس کے متعلق سب لوگوں سے زیادہ پوچھا کرتا تھا ۔ میں نے عرض کی : یا رسول اللہ ﷺ ! مجھے بتائیے کہ لیلۃ القدر رمضان المبارک میں ہوتی ہے یا کسی اور مہینے میں ؟ آپ ﷺ نے فرمایا : یہ رمضان المبارک میں ہوتی ہے ۔ میں نے پوچھا : یا رسول اللہ ﷺ ! یہ خاص طور پر انبیاء کرام علیہم السلام کی حیات تک ہی ہوتی ہے اور جب وہ وفات پا جاتے ہیں تو اس کو اٹھا لیا جاتا ہے یا یہ قیامت تک رہے گی ؟ آپ ﷺ نے فرمایا : ( انبیاء کرام کی حیات تک محدود نہیں ہوتی ) بلکہ قیامت تک رہے گی ۔ آپ فرماتے ہیں : میں نے پوچھا : یا رسول اللہ ﷺ ! یہ رمضان المبارک کے کن ایام میں ہوتی ہے ؟ اس کے بعد آپ ( کسی دوسرے موضوع پر ) گفتگو کرتے رہے ، میں نے آپ کی اس عدم توجہ سے فائدہ اٹھاتے ہوئے ایک بہانے سے پھر پوچھ لیا : یا رسول اللہ ﷺ ! یہ کون سے دو عشروں میں ہوتی ہے ؟ آپ ﷺ نے فرمایا : پچھلے عشروں میں ۔ اور آج کے بعد مجھ سے اس کے متعلق کچھ نہیں پوچھنا ۔ ( ایک عرصہ بعد ) میں نے پھر ایک بہانے سے پوچھ لیا : یا رسول اللہ ﷺ میں آپ کو قسم دیتا ہوں آپ مجھے ضرور بتائیے کہ یہ کون سے عشرے میں ہوتی ہے ؟ ( ابوذر فرماتے ہیں ) اس دن رسول اکرم ﷺ مجھ پر اس قدر سخت ناراض ہوئے کہ اس سے پہلے کبھی بھی اتنا سخت ناراض نہیں ہوئے تھے ۔ اور نہ ہی اس کے بعد کبھی اتنا ناراض ہوئے ۔ پھر آپ ﷺ نے فرمایا : اگر اللہ کو منظور ہوتا تو وہ تمہیں اس کی اطلاع دے دیتا ۔ اس کو آخری سات راتوں میں تلاش کرو ۔ ٭٭ یہ حدیث امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن اسے صحیحین میں نقل نہیں کیا گیا ۔"
Hazrat Malik bin Marthad (رضي الله تعالى عنه) apne walid ka bayan naqal karte hain : ( woh farmate hain ) mein ne Hazrat Abuzar (رضي الله تعالى عنه) se poocha : kya tum ne Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) se Lailatul Qadr ke mutalliq poocha tha ? Unhon ne jawab diya : mein iske mutalliq sab logon se zyada poocha karta tha . Mein ne arz ki : Ya Rasulullah (صلى الله عليه وآله وسلم) ! mujhe bataiye ki Lailatul Qadr Ramzanul Mubarak mein hoti hai ya kisi aur mahine mein ? Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya : yeh Ramzanul Mubarak mein hoti hai . Mein ne poocha : Ya Rasulullah (صلى الله عليه وآله وسلم) ! yeh khas taur par Anbiya Ikram Alayhimus Salam ki hayat tak hi hoti hai aur jab woh wafaat pa jate hain to isko utha liya jata hai ya yeh qayamat tak rahegi ? Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya : ( Anbiya Kiram ki hayat tak mahdood nahin hoti ) balki qayamat tak rahegi . Aap farmate hain : mein ne poocha : Ya Rasulullah (صلى الله عليه وآله وسلم) ! yeh Ramzanul Mubarak ke kin ayyam mein hoti hai ? Iske baad aap ( kisi doosre mauzo par ) guftagu karte rahe , mein ne aap ki is adam tawajjuh se faidah uthate huye ek bahane se phir pooch liya : Ya Rasulullah (صلى الله عليه وآله وسلم) ! yeh kaun se do ashron mein hoti hai ? Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya : pichle ashron mein . Aur aaj ke baad mujh se iske mutalliq kuchh nahin poochna . ( Ek arsa baad ) mein ne phir ek bahane se pooch liya : Ya Rasulullah (صلى الله عليه وآله وسلم) mein aap ko qasam deta hun aap mujhe zaroor bataiye ki yeh kaun se ashre mein hoti hai ? ( Abuzar farmate hain ) is din Rasul Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) mujh par is qadar sakht naraz huye ki is se pehle kabhi bhi itna sakht naraz nahin huye the . Aur na hi iske baad kabhi itna naraz huye . Phir aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya : agar Allah ko manzoor hota to woh tumhen iski ittila de deta . Isko aakhri saat raaton mein talaash karo . ** Yeh hadees Imam Muslim Rehmatullah Alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin ise sahihain mein naqal nahin kiya gaya .
حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرٍ مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ بَالَوَيْهِ، ثنا مُوسَى بْنُ الْحَسَنِ بْنِ عَبَّادٍ، وَمُحَمَّدُ بْنُ غَالِبِ بْنِ حَرْبٍ، قَالَا: ثنا أَبُو حُذَيْفَةَ، ثنا عِكْرِمَةُ بْنُ عَمَّارٍ، وَأَخْبَرَنِي أَبُو يَحْيَى أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ السَّمَرْقَنْدِيُّ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ نَصْرٍ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ الْمُثَنَّى، ثنا عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ مَهْدِيٍّ، ثنا عِكْرِمَةُ بْنُ عَمَّارٍ، عَنْ سِمَاكٍ الْحَنَفِيِّ، حَدَّثَنِي مَالِكُ بْنُ مَرْثَدٍ، عَنْ أَبِيهِ، قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا ذَرٍّ فَقُلْتُ: أَسَأَلْتَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَنْ لَيْلَةِ الْقَدْرِ؟ فَقَالَ: أَنَا كُنْتُ أَسْأَلُ النَّاسَ عَنْهَا، قَالَ: قُلْتُ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، أَخْبِرْنِي عَنْ لَيْلَةِ الْقَدْرِ أَفِي رَمَضَانَ، أَوْ فِي غَيْرِهِ؟ قَالَ: «بَلْ هِيَ فِي رَمَضَانَ» . قَالَ: قُلْتُ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، تَكُونُ مَعَ الْأَنْبِيَاءِ مَا كَانُوا فَإِذَا قُبِضَ الْأَنْبِيَاءُ رُفِعَتْ، أَمْ هِيَ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ؟ قَالَ: «بَلْ هِيَ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ» . قَالَ: فَقُلْتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ فِي أَيِّ رَمَضَانَ هِيَ؟ قَالَ: «الْتَمِسُوهَا فِي الْعَشْرِ الْأُوَلِ وَالْعَشْرِ الْأَوَاخِرِ» قَالَ: ثُمَّ حَدَّثَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَحَدَّثَ فَاهْتَبَلْتُ غَفْلَتَهُ فَقُلْتُ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، فِي أَيِّ الْعِشْرِينَ؟ قَالَ: «الْتَمِسُوهَا فِي الْعَشْرِ الْأَوَاخِرِ، لَا تَسْأَلُنِي عَنْ شَيْءٍ بَعْدَهَا» ثُمَّ حَدَّثَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَحَدَّثَ فَاهْتَبَلْتُ غَفْلَتَهُ فَقُلْتُ: يَا رَسُولَ اللَّهِ أَقْسَمْتُ عَلَيْكَ لَتُخْبِرَنِّي، أَوْ لَمَا أَخْبَرَتْنِي فِي أَيِّ الْعَشْرِ هِيَ؟ قَالَ: فَغَضِبَ عَلَيَّ غَضَبًا مَا غَضِبَ عَلَيَّ مِثْلَهُ قَبْلَهُ وَلَا بَعْدَهُ، فَقَالَ: «إِنَّ اللَّهَ لَوْ شَاءَ لَأَطْلَعَكُمْ عَلَيْهَا، الْتَمِسُوهَا فِي السَّبْعِ الْأَوَاخِرِ» هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ مُسْلِمٍ، وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ "