27.
Statement of Exegesis (Tafsir)
٢٧-
بیان التفسیر
Explanation of Surah Al-Fath
تفسير سورة الفتح
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
anas bn mālikin | Anas ibn Malik al-Ansari | Sahabi |
qatādah | Qatadah ibn Di'amah al-Sadusi | Trustworthy, Upright, Well-known for Tadlis |
shu‘bah | Shu'bah ibn al-Hajjaj al-'Ataki | Trustworthy, حافظ (memorizer of Hadith), pious, devout |
ḥaramī bn ‘umārah bn abī ḥafṣah | Harami ibn Ammarah al-'Ataki | Truthful, good in hadith |
‘alī bn al-madīnī | Ali ibn al-Madini | Trustworthy, Imam, most knowledgeable of his time in Hadith and its sciences |
ismā‘īl bn isḥāq al-qāḍī | Ismail bin Ishaq Al-Qadi | Trustworthy Haafiz |
abū ja‘farin muḥammad bn muḥammadin al-baghdādī | Muhammad ibn Muhammad al-Jammal | Thiqah Thabat |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ | أنس بن مالك الأنصاري | صحابي |
قَتَادَةَ | قتادة بن دعامة السدوسي | ثقة ثبت مشهور بالتدليس |
شُعْبَةُ | شعبة بن الحجاج العتكي | ثقة حافظ متقن عابد |
حَرَمِيُّ بْنُ عُمَارَةَ بْنِ أَبِي حَفْصَةَ | حرمي بن عمارة العتكي | صدوق حسن الحديث |
عَلِيُّ بْنُ الْمَدِينِيِّ | علي بن المديني | ثقة ثبت إمام أعلم أهل عصره بالحديث وعلله |
إِسْمَاعِيلُ بْنُ إِسْحَاقَ الْقَاضِي | إسماعيل بن إسحاق القاضي | ثقة حافظ |
أَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ مُحَمَّدٍ الْبَغْدَادِيُّ | محمد بن محمد الجمال | ثقة ثبت |
Mustadrak Al Hakim 3712
Anas bin Malik (may Allah be pleased with him) narrated regarding Allah Almighty's statement: "Indeed, We have granted you a clear victory." (Al-Fath: 1) (Translation: Kanzul Iman, Imam Ahmad Raza Khan, may Allah have mercy on him) "(He said): 'It refers to the conquest of Khaybar.'" "So that Allah may forgive you your sins of the past and the future." (Al-Fath: 2) (Translation: Kanzul Iman, Imam Ahmad Raza Khan, may Allah have mercy on him) The Companions (may Allah be pleased with them all) said: "O Messenger of Allah! Congratulations, and what is the good news for us?" So, Allah Almighty revealed the following verse: "That He may admit the believing men and believing women to gardens beneath which rivers flow..." (Al-Fath: 5) (Translation: Kanzul Iman, Imam Ahmad Raza Khan, may Allah have mercy on him) ** This Hadith is Sahih (authentic) according to the criteria of Imam Bukhari and Imam Muslim, but both Sheikhs (may Allah have mercy on them) did not narrate it with this chain of narrators. However, Imam Muslim (may Allah have mercy on him) narrated it with his chain of narrators from Muhammad bin Shu'ba, on the authority of Abu Musa (may Allah have mercy on him) that "Indeed, We have granted you a clear victory" refers to the conquest of Khaybar. He only narrated this much. Hukm bin Abd al-Malik narrated this Hadith in a manner that mentions both Hunayn and Khaybar.
" حضرت انس بن مالک رضی اللہ عنہ اللہ تعالیٰ کے ارشاد : اِنَّا فَتَحْنَا لَکَ فَتْحًا مُّبِیْنًا ( الفتح : 1 ) ’’ بیشک ہم نے تمہارے لیے روشن فتح فرما دی ۔‘‘ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) کے متعلق فرماتے ہیں : ( اس سے مراد ) ’’ فتح خیبر ‘‘ ہے ۔ لِّیَغْفِرَ لَکَ اللّٰہُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِکَ وَ مَا تَاَخَّرَ ) ( الفتح : 2 ) ’’ تاکہ اللہ تعالیٰ آپ کے اگلے پچھلے گناہ معاف کر دے ۔‘‘ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) صحابہ کرام رضوان اللہ علیہم اجمعین نے کہا : یا رسول اللہ ﷺ ! مبارک ہو اور ہمارے لئے کیا خوشخبری ہے ؟ تو اللہ تعالیٰ نے اگلی آیت نازل فرما دی : لِیُدْخِلَ الْمُؤْمِنِیْنَ وَ الْمُؤْمِنٰتِ جَنّٰتٍ تَجْرِیْ مِنْ تَحْتِھَا الْاَنْھٰرُ ( الفتح : 5 ) ’’ تاکہ ایمان والے مردوں اور ایمان والی عورتوں کو باغوں میں لے جائے جن کے نیچے نہریں جاری ہیں ۔‘‘ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) ٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اسے اس اسناد کے ہمراہ نقل نہیں کیا ۔ تاہم امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے ابوموسیٰ رحمۃ اللہ علیہ کے واسطے سے محمد بن شعبہ سے ان کی سند کے ہمراہ یہ روایت کیا ہے کہ ’’ انا فتحنا لک فتحا مبینا ‘‘ ( اس سے مراد ) فتح خیبر ہے ۔ صرف اتنا ہی روایت کیا ہے اور حکم بن عبدالملک نے اس حدیث کو ایسے انداز میں بیان کیا ہے کہ جس میں حنین اور خیبر دونوں کا ذکر ہے ۔"
Hazrat Anas bin Malik (رضي الله تعالى عنه) Allah Ta'ala ke Irshad: Inna Fatahna Laka Fathann Mubeena (Al-Fath: 1) 'Beshak hum ne tumhare liye roshan fath farma di.' (Tarjuma Kanzul Iman, Imam Ahmad Raza Rahmatullah Alaih) ke mutalliq farmate hain: (iss se murad) ''Fath Khyber'' hai. Li Yaghfira Laka Allahu Ma Taqaddama min Zanbika Wa Ma Ta'akh-khar (Al-Fath: 2) 'Taake Allah Ta'ala aapke agle pichhle gunah maaf kar de.' (Tarjuma Kanzul Iman, Imam Ahmad Raza Rahmatullah Alaih) Sahaba Kiram Rizwan Allahu Anhum Ajma'een ne kaha: Ya Rasulullah (صلى الله عليه وآله وسلم)! Mubarak ho aur humare liye kya khushkhabri hai? To Allah Ta'ala ne agli ayat nazil farma di: Li Yudkhilal Mumineena Wal Muminaati Jannatann Tajri min Tahtihal Anhar (Al-Fath: 5) 'Taake eman wale mardon aur eman wali auraton ko baaghon mein le jaye jin ke neeche nahrein jari hain.' (Tarjuma Kanzul Iman, Imam Ahmad Raza Rahmatullah Alaih) ** Yeh hadees Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin Sheikhain Rahmatullah Alaihema ne ise iss isnad ke hamraah naqal nahin kiya. Taham Imam Muslim Rahmatullah Alaih ne Abu Musa (رضي الله تعالى عنه) ke waste se Muhammad bin Shuba se unki sanad ke hamraah yeh riwayat kiya hai ki ''Inna Fatahna Laka Fathann Mubeena'' (iss se murad) Fath Khyber hai. Sirf itna hi riwayat kiya hai aur Hukm bin Abdil Malik ne iss hadees ko aise andaz mein bayan kiya hai ki jiss mein Hunain aur Khyber donon ka zikr hai.
أَخْبَرَنَا أَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ مُحَمَّدٍ الْبَغْدَادِيُّ، ثنا إِسْمَاعِيلُ بْنُ إِسْحَاقَ الْقَاضِي، ثنا عَلِيُّ بْنُ الْمَدِينِيِّ، ثنا حَرَمِيُّ بْنُ عُمَارَةَ بْنِ أَبِي حَفْصَةَ، ثنا شُعْبَةُ، عَنْ قَتَادَةَ، عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، فِي قَوْلِهِ عَزَّ وَجَلَّ: "" {إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُبِينًا} [الفتح: 1] "" قَالَ: فَتْحُ خَيْبَرَ {لِيَغْفِرَ لَكَ اللَّهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِكَ وَمَا تَأَخَّرَ} [الفتح: 2] فَقَالُوا: يَا رَسُولَ اللَّهِ، هَنِيئًا لَكَ فَمَا لَنَا؟ فَأَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ: "" {لِيُدْخِلَ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ} [الفتح: 5] «هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ الشَّيْخَيْنِ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ بِهَذِهِ السِّيَاقَةِ» ، إِنَّمَا أَخْرَجَ مُسْلِمٌ عَنْ أَبِي مُوسَى، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ شُعْبَةَ بِإِسْنَادِهِ {إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُبِينًا} [الفتح: 1] قَالَ: فَتْحُ خَيْبَرَ. هَذَا فَقَطْ وَقَدْ سَاقَ الْحَكَمُ بْنُ عَبْدِ الْمَلِكِ هَذَا الْحَدِيثَ عَلَى وَجْهٍ يَذْكُرُ حُنَيْنًا وَخَيْبَرَ جَمِيعًا [التعليق - من تلخيص الذهبي] 3712 - على شرط البخاري ومسلم وأخرج مسلم أوله