32.
Statement of Knowing the Companions of the Prophet (may Allah be pleased with them)
٣٢-
بیان معرفة الصحابة الكرام رضوان الله علیهم
The incident of accepting Islam of Hazrat Hamza ibn Abdul Muttalib
تذكرة قبول حضرة حمزة بن عبد المطلب رضي الله عنه الإسلام
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
ibn ‘abbāsin | Abdullah bin Abbas Al-Qurashi | Companion |
miqsamin | Muqsim ibn Bujra | Saduq (Truthful) Hasan al-Hadith (Good in Hadith) |
yazīd bn abī zīādin | Yazid ibn Abi Ziad al-Hashimi | Weak Narrator |
abū bakr bn ‘ayyāshin | Abu Bakr ibn Ayash al-Asadi | Saduq Hasan al-Hadith |
aḥmad bn yūnus | Ahmad ibn Yunus al-Tamimi | Thiqah Hafiz |
yaḥyá bn muḥammad bn yaḥyá al-shahīd | Yahya ibn Muhammad al-Dhuhli | Trustworthy Hadith Scholar |
muḥammad bn ṣāliḥ bn hāni’in | Muhammad ibn Salih al-Warraq | Thiqa Thabt (Trustworthy, Firm) |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
ابْنِ عَبَّاسٍ | عبد الله بن العباس القرشي | صحابي |
مِقْسَمٍ | مقسم بن بجرة | صدوق حسن الحديث |
يَزِيدُ بْنُ أَبِي زِيَادٍ | يزيد بن أبي زياد الهاشمي | ضعيف الحديث |
أَبُو بَكْرُ بْنُ عَيَّاشٍ | أبو بكر بن عياش الأسدي | صدوق حسن الحديث |
أَحْمَدُ بْنُ يُونُسَ | أحمد بن يونس التميمي | ثقة حافظ |
يَحْيَى بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى الشَّهِيدُ | يحيى بن محمد الذهلي | ثقة حافظ |
مُحَمَّدُ بْنُ صَالِحِ بْنِ هَانِئٍ | محمد بن صالح الوراق | ثقة ثبت |
Mustadrak Al Hakim 4895
Abdullah bin Abbas (may Allah be pleased with him) narrates: When Hamza (may Allah be pleased with him) was martyred, Safiyyah (may Allah be pleased with her) was searching for him, unaware of the condition of his body. She encountered Ali (may Allah be pleased with him) and Zubair (may Allah be pleased with him) and inquired about Hamza. Ali (may Allah be pleased with him) told Zubair (may Allah be pleased with him) to inform his mother ( Safiyyah) of the situation. However, Zubair (may Allah be pleased with him) refused, telling Ali (may Allah be pleased with him) to inform his own aunt ( Safiyyah). Both, however, pretended to be unaware of Hamza's state. Safiyyah (may Allah be pleased with her) went to the Prophet (peace and blessings be upon him). Observing her state, the Prophet (peace and blessings be upon him) said, "I fear she might lose her senses." He then placed his hand on her chest and prayed for her. She recited "Inna lillahi wa inna ilayhi raji'un" (To Allah we belong and to Him we shall return) and began to weep. The Prophet (peace and blessings be upon him) then went to Hamza's (may Allah be pleased with him) body, which had been severely mutilated, his nose, ears, and lips cut off. The Prophet (peace and blessings be upon him) said, "Were it not for the grief of the women, I would have left him as he is until he was gathered by the birds and beasts of prey." He then ordered all the martyrs to be brought forth. The funeral prayer was offered in groups of nine martyrs, including Hamza (may Allah be pleased with him). For each group, seven Takbeers (Allahu Akbar) were recited. Then, the bodies of the nine martyrs were lifted and taken away, except for Hamza's (may Allah be pleased with him). This process was repeated until the funeral prayer was offered for all the martyrs.
حضرت عبداللہ بن عباس رضی اللہ عنہما فرماتے ہیں : جب حضرت حمزہ رضی اللہ عنہ شہید ہو گئے تو حضرت صفیہ رضی اللہ عنہا ان کو ڈھونڈتی پھر رہی تھیں ان کو پتہ نہیں تھا کہ ان کے ساتھ کیا سلوک کیا گیا ہے ۔ یہ حضرت علی رضی اللہ عنہ اور حضرت زبیر رضی اللہ عنہ کے ملیں ، ( اور ان سے حضرت حمزہ رضی اللہ عنہ کے بارے میں پوچھا ) تو حضرت علی رضی اللہ عنہ نے حضرت زبیر رضی اللہ عنہ سے کہا : اپنی اماں کو آپ صورت حال بتائیں ، جبکہ حضرت زبیر رضی اللہ عنہ نے انکار کرتے ہوئے حضرت علی رضی اللہ عنہ سے کہا : تم خود اپنی پھوپھی کو بتاؤ ۔ لیکن دونوں نے ہی ان کو یہ ظاہر کیا کہ ہمیں نہیں پتا ۔ وہ نبی اکرم ﷺ کے پاس آ گئیں ، نبی اکرم ﷺ نے ( جب ان کی کیفیت دیکھی تو ) فرمایا : مجھے تو ان کی عقل ضائع ہونے کا خدشہ ہے ۔ پھر حضور ﷺ نے اپنا ہاتھ ان کے سینے پر رکھ کر ان کے لئے دعا فرمائی ۔ پھر انہوں نے انا للہ وانا الیہ راجعون پڑھا اور رونے لگ گئیں ، پھر رسول اللہ ﷺ حضرت حمزہ رضی اللہ عنہ کی لاش پر تشریف لائے ، ان کی لاش کا مثلہ کیا ہوا تھا ( یعنی ان کے ناک ، کان ، ہونٹ وغیرہ اعضاء کاٹے ہوئے تھے ) حضور ﷺ نے فرمایا : اگر عورتوں کی بے صبری کا خدشہ نہ ہوتا تو میں ان کو اسی طرح چھوڑ دیتا حتی کہ یہ پرندوں اور درندوں کے پیٹ سے برآمد ہوتے ۔ پھر تمام شہداء کو لانے کا حکم دیا ، آپ 9 شہداء اور حضرت حمزہ رضی اللہ عنہ کے جنازے رکھ کر نماز جنازہ پڑھتے ، ان پر سات تکبیریں پڑھتے پھر باقی کو اٹھا لیا جاتا لیکن حضرت حمزہ رضی اللہ عنہ کو رکھ لیا جاتا ، پھر 9 شہداء کو لایا جاتا اور ان پر سات تکبیریں پڑھی جاتیں ، پھر باقی شہداء کو اٹھا لیا جاتا ، پھر 9 کو لایا جاتا ، ان پر سات تکبیریں پڑھی جاتیں ، اسی طرح 9 ، 9 کے ہمراہ حضرت حمزہ رضی اللہ عنہ کو رکھ کر جنازہ پڑھا جاتا رہا ) حتی کہ تمام کی نماز جنازہ پڑھ لی گئی ۔
Hazrat Abdullah bin Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a farmate hain : Jab Hazrat Hamza (رضي الله تعالى عنه) shaheed ho gaye to Hazrat Safiyyah ( (رضي الله تعالى عنه) ا) unko dhondti phir rahi thin, unko pata nahi tha ke unke sath kya salook kiya gaya hai . Yeh Hazrat Ali (رضي الله تعالى عنه) aur Hazrat Zubair (رضي الله تعالى عنه) ke milein, ( aur unse Hazrat Hamza (رضي الله تعالى عنه) ke bare mein poocha ) to Hazrat Ali (رضي الله تعالى عنه) ne Hazrat Zubair (رضي الله تعالى عنه) se kaha : Apni amaan ko aap surat-e-haal bataein, jabke Hazrat Zubair (رضي الله تعالى عنه) ne inkaar karte hue Hazrat Ali (رضي الله تعالى عنه) se kaha : Tum khud apni phoophi ko batao . Lekin dono ne hi unko yeh zahir kiya ke humein nahi pata . Wo Nabi Akram ﷺ ke paas aa gayin, Nabi Akram ﷺ ne ( jab unki kefiyat dekhi to ) farmaya : Mujhe to unki aql zaya hone ka khadsha hai . Phir Huzoor ﷺ ne apna hath unke seene par rakh kar unke liye dua farmai . Phir unhon ne Inna Lillahi Wa Inna Ilaihi Raji'un padha aur rone lag gayin, phir Rasul Allah ﷺ Hazrat Hamza (رضي الله تعالى عنه) ki lash par tashreef laaye, unki lash ka misl kiya hua tha ( yani unke naak, kaan, hont waghaira aazaa kaate hue the ) Huzoor ﷺ ne farmaya : Agar auraton ki be-sabree ka khadsha na hota to main unko isi tarah chhor deta hatta ke yeh parindon aur darindon ke pet se bar-amad hote . Phir tamam shuhada ko laane ka hukum diya, aap 9 shuhada aur Hazrat Hamza (رضي الله تعالى عنه) ke janaze rakh kar namaz-e-janaza padhte, un par saat takbirein padhte phir baqi ko utha liya jata lekin Hazrat Hamza (رضي الله تعالى عنه) ko rakh liya jata, phir 9 shuhada ko laya jata aur un par saat takbirein padhi jati, phir baqi shuhada ko utha liya jata, phir 9 ko laya jata, un par saat takbirein padhi jati, isi tarah 9, 9 ke hamrah Hazrat Hamza (رضي الله تعالى عنه) ko rakh kar janaza padha jata raha ) hatta ke tamam ki namaz-e-janaza padh li gayi .
حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ صَالِحِ بْنِ هَانِئٍ، ثنا يَحْيَى بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى الشَّهِيدُ، ثنا أَحْمَدُ بْنُ يُونُسَ، ثنا بَكْرُ بْنُ عَيَّاشٍ، ثنا يَزِيدُ بْنُ أَبِي زِيَادٍ، عَنْ مِقْسَمٍ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا، قَالَ: لَمَّا قُتِلَ حَمْزَةُ أَقْبَلَتْ صَفِيَّةُ تَطْلُبُهُ لَا تَدْرِي مَا صَنَعَ، فَلَقِيتْ عَلِيًّا وَالزُّبَيْرَ، فَقَالَ عَلِيٌّ لِلزُّبَيْرِ: اذْكُرْ لِأُمِّكَ، وَقَالَ الزُّبَيْرُ لِعَلِيٍّ: لَا اذْكُرْ أَنْتَ لِعَمَّتِكَ، قَالَتْ: مَا فَعَلَ حَمْزَةُ؟ فَأَرَيَاهَا أَنَّهُمَا لَا يَدْرِيَانِ، فَجَاءَتِ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَقَالَ: «إِنِّي أَخَافُ عَلَى عَقْلِهَا» ، فَوَضَعَ يَدَهُ عَلَى صَدْرِهَا، وَدَعَا فَاسْتَرْجَعَتْ وَبَكَتْ، ثُمَّ جَاءَ فَقَامَ عَلَيْهِ وَقَدْ مَثَّلَ بِهِ، فَقَالَ: «لَوْلَا جَزَعُ النِّسَاءِ لَتَرَكْتُهُ حَتَّى يُحَصَّلَ مِنْ حَوَاصِلِ الطَّيْرِ وَبُطُونِ السِّبَاعِ» ، ثُمَّ أَمَرَ بِالْقَتْلَى فَجَعَلَ يُصَلِّي عَلَيْهِمْ، فَيَضَعُ تِسْعَةً وَحَمْزَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ، فَيُكَبِّرُ عَلَيْهِمْ سَبْعَ تَكْبِيرَاتٍ، ثُمَّ يُرْفَعُونَ وَيُتْرَكُ حَمْزَةَ، ثُمَّ يُؤْتُوا تِسْعَةً فَيُكَبِّرُ عَلَيْهِمْ بِسَبْعِ تَكْبِيرَاتٍ، ثُمَّ يُرْفَعُونَ وَيُتْرَكُ حَمْزَةُ، ثُمَّ يُؤْتُوا بِتِسْعَةٍ فَيُكَبِّرُ عَلَيْهِمْ سَبْعَ تَكْبِيرَاتٍ حَتَّى فَرَغَ مِنْهُمْ [التعليق - من تلخيص الذهبي] 4895 - سمعه أبو بكر بن عياش من يزيد قلت ليسا بمعتمدين