32.
Statement of Knowing the Companions of the Prophet (may Allah be pleased with them)
٣٢-
بیان معرفة الصحابة الكرام رضوان الله علیهم
Virtues of Hazrat Fadl bin Abbas bin Abdul Muttalib (may Allah be pleased with him)
فضائل حضرت فضل بن عباس بن عبد المطلب رضي الله عنه
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
al-faḍl | Al-Fadl ibn al-Abbas al-Hashimi | Companion |
al-‘abbās bn ‘abd al-muṭṭalib | Al-Abbas ibn Abd al-Muttalib al-Hashimi | Companion |
‘abd al-lah bn ‘abbāsin | Abdullah bin Abbas Al-Qurashi | Companion |
abā ma‘badin | Nafi' Mawla Ibn Abbas | Thiqah (Trustworthy) |
abū al-zubayr | Muhammad ibn Muslim al-Qurashi | Truthful, but he practices Tadlis |
yaḥyá bn sa‘īdin | Yahya ibn Sa'id al-Ansari | Trustworthy, Firm |
sulaymān bn bilālin | Sulayman ibn Bilal al-Qurashi | Trustworthy |
abū bakr bn abī uwaysin | Abd al-Hamid ibn Abi Uways al-Asbahi | Trustworthy |
ayyūb bn sulaymān bn bilālin | Ayyub ibn Sulayman at-Taymi | Trustworthy |
abū ismā‘īl muḥammad bn ismā‘īl | Muhammad ibn Isma'il al-Salami | Trustworthy حافظ |
abū ‘abd al-lah muḥammad bn ‘abd al-lah al-ṣaffār | Muhammad ibn Abdullah al-Saffar | Trustworthy |
Mustadrak Al Hakim 5199
Abbas bin Abdul Muttalib (may Allah be pleased with him) narrates: It was the day of Arafat, Fazl bin Abbas (may Allah be pleased with him) was riding behind the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him), and a large crowd surrounded him. When the crowd became very dense, I said to Fazl, "Describe the actions of the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him)." So Fazl said: "The Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) set out, and the people set out with him. Then, he stopped his she-camel by holding its reins and said to the people: 'Remain calm.' When he reached Muzdalifah, he dismounted and offered the Maghrib and Isha prayers combined, and he stayed there until Fajr (dawn). He prayed Fajr there and then stood in Arafah near Mash'ar al-Haram. Then he set out, and all the people set out with him. He was holding the reins of his she-camel and saying: 'Tranquility is incumbent upon you.' When he reached Wadi Muhassar, he hastened his camel a little and said: 'Hasten as well.'" ** This hadith is sahih (authentic) according to the criteria of Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) because it has been narrated by several narrators besides Abu Zubair from Abu Ma'bad. However, the two Shaykhs (may Allah have mercy on them) did not include it. However, the hadith narrated by their brother, Abdullah bin Abbas (may Allah be pleased with them both), from him is included in Bukhari and Muslim. It was narrated by Ataa and Abu Ma'bad from Ibn Abbas (may Allah be pleased with him). In it are these two phrases: "Tranquility is incumbent upon you" and "He was throwing pebbles." The hadith narrated by Abdullah bin Abbas (may Allah be pleased with them both) from Fazl is as follows.
" حضرت عباس بن عبدالمطلب رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : عرفہ کا دن تھا ، فضل بن عباس رسول اللہ ﷺ کے پیچھے سوار تھے اور رسول اللہ ﷺ کے اردگرد بہت سارے لوگ موجود تھے ، جب لوگوں کا بہت زیادہ ہجوم ہو گیا تو میں نے کہا کہ فضل ، رسول اللہ ﷺ کا عمل بیان کریں گے ۔ تو فضل نے کہا : رسول اللہ ﷺ روانہ ہوئے تو لوگ بھی آپ ﷺ کے ہمراہ روانہ ہو گئے تو رسول اللہ ﷺ نے اپنی اونٹنی کی لگام پکڑ کر اس کو روکا اور لوگوں کو فرمانے لگے : سکون سے رہو ۔ جب مزدلفہ میں پہنچے تو سواری سے نیچے اترے اور مغرب اور عشاء کی نمازا کٹھی پڑھی اور طلوع فجر تک آپ وہیں پر رہے ، فجر کی نماز وہاں پر پڑھ کر مزدلفہ میں مشعرالحرام کے قریب وقوف کیا ۔ پھر آپ روانہ ہوئے اور تمام لوگ بھی آپ کے ہمراہ روانہ ہو گئے ، آپ ﷺ نے اپنی اونٹنی کی لگام پکڑی ہوئی تھی اور فرما رہے تھے : تم پر اطمینان لازم ہے ۔ اور جب وادی محسر میں پہنچے تو اونٹ کو کچھ تیز چلایا اور فرمایا : تم بھی تیز چلو ۔ ٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے کیونکہ یہ حدیث ابومعبد سے ابوزبیر کے علاوہ بھی کئی راویوں نے روایت کی ہے ۔ لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اس کو نقل نہیں کیا ۔ البتہ ان کے بھائی حضرت عبداللہ بن عباس رضی اللہ عنہما کی ان سے روایت کردہ حدیث بخاری اور مسلم میں درج ہے وہ عطاء اور ابومعبد نے حضرت ابن عباس رضی اللہ عنہما کے حوالے سے نقل کی ہے ۔ اور اس میں یہ دو لفظ موجود ہیں ’’ علیکم بالسکینۃ ‘‘ اور ’’ کان یرمی الجمرۃ ‘‘ حضرت عبداللہ بن عباس رضی اللہ عنہما کی حضرت فضل سے روایت کردہ حدیث درج ذیل ہے ۔"
Hazrat Abbas bin Abdul Muttalib Radi Allaho Anho farmate hain : Arafa ka din tha, Fazal bin Abbas Rasool Allah SAW ke peeche sawar the aur Rasool Allah SAW ke ird gird bahut sare log mojood the, jab logon ka bahut zyada hujoom ho gaya to maine kaha ke Fazal, Rasool Allah SAW ka amal bayan karenge. To Fazal ne kaha: Rasool Allah SAW rawana hue to log bhi Aap SAW ke hamrah rawana hue to Rasool Allah SAW ne apni untni ki lagam pakar kar isko roka aur logon ko farmane lage: sukoon se raho. Jab Muzdalifa mein pahunche to sawari se neeche utre aur Maghrib aur Isha ki namaz kathi parhi aur Tulua e Fajr tak Aap wahin per rahe, Fajr ki namaz wahan per parh kar Muzdalifa mein Mashar e Haram ke kareeb waqoof kya. Phir Aap rawana hue aur tamam log bhi Aap ke hamrah rawana hue, Aap SAW ne apni untni ki lagam pakri hui thi aur farma rahe the: tum per itminaan lazim hai. Aur jab Wadi e Mohsar mein pahunche to unt ko kuch tez chalaya aur farmaya: tum bhi tez chalo. ** Yeh hadees Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ke mayar ke mutabiq sahih hai kyunki yeh hadees Abu Maabad se Abu Zubair ke ilawa bhi kai raviyon ne riwayat ki hai. Lekin Sheikhain Rahmatullah Alaihema ne isko naqal nahin kiya. Albatta inke bhai Hazrat Abdullah bin Abbas Radi Allaho Anhuma ki inse riwayat kardah hadees Bukhari aur Muslim mein darj hai woh Ata aur Abu Maabad ne Hazrat Ibn Abbas Radi Allaho Anhuma ke hawale se naqal ki hai. Aur is mein yeh do lafz mojood hain ''Alaikum Assakina'' aur ''Kana Yarmil Jamrata'' Hazrat Abdullah bin Abbas Radi Allaho Anhuma ki Hazrat Fazal se riwayat kardah hadees darj zail hai.
فَأَخْبَرَنَاهُ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الصَّفَّارُ، ثنا أَبُو إِسْمَاعِيلَ مُحَمَّدُ بْنُ إِسْمَاعِيلَ، ثنا أَيُّوبُ بْنُ سُلَيْمَانَ بْنِ بِلَالٍ، حَدَّثَنِي أَبُو بَكْرِ بْنُ أَبِي أُوَيْسٍ، عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ بِلَالٍ، قَالَ: وَقَالَ يَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ: أَخْبَرَنِي أَبُو الزُّبَيْرِ، أَنَّ أَبَا مَعْبَدٍ مَوْلَى عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَبَّاسٍ أَخْبَرَهُ، أَنَّهُ سَمِعَ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ عَبَّاسٍ يُحَدِّثُ، عَنِ الْعَبَّاسِ بْنِ عَبْدِ الْمُطَّلِبِ أَنَّهُ قَالَ: لَمَّا كَانَ يَوْمُ عَرَفَةَ وَالْفَضْلُ رَدِيفُ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَالنَّاسُ كَثِيرٌ حَوْلَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَلَمَّا كَثُرَ النَّاسُ قُلْتُ: سَيُحَدِّثُنِي الْفَضْلُ عَمَّا صَنَعَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَقَالَ الْفَضْلُ: دَفَعَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَدَفَعَ النَّاسُ مَعَهُ، فَجَعَلَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يُمْسِكُ بِزِمَامِ بَعِيرِهِ، وَجَعَلَ يُنَادِي النَّاسَ: «عَلَيْكُمُ السَّكِينَةَ» فَلَمَّا بَلَغَ الْمُزْدَلِفَةَ نَزَلَ فَصَلَّى الْمَغْرِبَ وَالْعِشَاءَ الْآخِرَةَ جَمِيعًا، حَتَّى إِذَا طَلَعَ الْفَجْرُ صَلَّى الصُّبْحَ ثُمَّ وَقَفَ بِالْمُزْدَلِفَةِ عِنْدَ الْمَشْعَرِ الْحَرَامِ، ثُمَّ دَفَعَ وَدَفَعَ النَّاسُ مَعَهُ يُمْسِكُ بِزِمَامِ بَعِيرِهِ وَجَعَلَ يَقُولُ: «أَيُّهَا النَّاسُ عَلَيْكُمُ السَّكِينَةَ» حَتَّى إِذَا بَلَغَ مُحَسِّرًا أَوْضَعَ شَيْئًا وَجَعَلَ يَقُولُ: «عَلَيْكُمْ بِحَصَى الْخَذْفِ» صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ الشَّيْخَيْنِ، فَقَدْ رَوَى غَيْرُ أَبِي الزُّبَيْرِ، عَنْ أَبِي مَعْبَدٍ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ، وَأَمَّا حَدِيثُ أَخِيهِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَبَّاسٍ فَإِنَّهُ مُخَرَّجٌ فِي الصَّحِيحَيْنِ مِنْ حَدِيثِ عَطَاءٍ وَأَبِي مَعْبَدٍ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ بِلَفْظَتَيْنِ: «عَلَيْكُمُ السَّكِينَةَ» ، وَكَانَ يَرْمِي الْجَمْرَةَ، وَهَذَا لَمْ يُخَرِّجَاهُ "" [التعليق - من تلخيص الذهبي] 5199 - على شرط البخاري ومسلم