32.
Statement of Knowing the Companions of the Prophet (may Allah be pleased with them)
٣٢-
بیان معرفة الصحابة الكرام رضوان الله علیهم


Mention of the participants of Badr

ذكر أهل بدر

Mustadrak Al Hakim 6966

Abdullah bin Abbas (may Allah be pleased with him and his father) narrates: Umar bin Khattab (may Allah be pleased with him) said: Hatib bin Abi Balta'a wrote a letter to the people of Makkah, Allah Almighty informed His Prophet (peace be upon him) about it. The Prophet (peace be upon him) sent Ali (may Allah be pleased with him) and Zubair (may Allah be pleased with him) in pursuit of the letter. They both found a woman riding a camel, and they took out the letter from her belongings and brought it to the Prophet (peace be upon him). The letter was read aloud in the presence of the Prophet (peace be upon him). The Prophet (peace be upon him) summoned Hatib and asked him, "O Hatib! Did you write this letter?" He replied, "Yes, O Messenger of Allah (peace be upon him)." The Prophet (peace be upon him) asked, "Why did you do this?" He said, "O Messenger of Allah (peace be upon him), I am a well-wisher of Allah and His Messenger, but I was a stranger among the people of Makkah while my family and children are among them. I was afraid for my children, so I wrote a letter to them, which was not harmful in any way to Allah and His Messenger, but it could have been beneficial to my family." Umar (may Allah be pleased with him) said: I drew my sword and said, "O Messenger of Allah (peace be upon him), give him to me, he has disbelieved, I will kill him." The Messenger of Allah (peace be upon him) said, "O Ibn Khattab! Do you know, perhaps Allah Almighty has said to the people of Badr because of their shortcomings, 'Do as you please, I have forgiven you.'" **This hadith is sahih (authentic) according to the criteria of Imam Muslim (may Allah have mercy on him), but the two Shaykhs (may Allah have mercy on them both) did not narrate it with this chain of narrators. However, both of them narrated the hadith narrated by Abdullah bin Abi Rafi' (may Allah be pleased with him) from Ali (may Allah be pleased with him) in which ( Ali (may Allah be pleased with him)) said that the Messenger of Allah (peace be upon him) sent me and Abu Marthad and Zubair to Rawdat Khakh. The wording of this hadith is also slightly different.

" حضرت عبداللہ بن عباس رضی اللہ عنہما فرماتے ہیں : حضرت عمر بن خطاب رضی اللہ عنہ نے فرمایا : حاطب بن ابی بلتعہ نے اہل مکہ کی جانب خط لکھا ، اللہ تعالیٰ نے اپنے نبی ﷺ کو اس کی اطلاع عطا فرما دی ۔ نبی اکرم ﷺ نے حضرت علی رضی اللہ عنہ اور حضرت زبیر رضی اللہ عنہ کو خط کے تعاقب میں بھیجا ، ان دونوں نے ایک عورت کو ایک اونٹ پر جاتے ہوئے پایا ، اس کی مینڈھیوں میں سے خط نکال لیا ، اور لے کر نبی اکرم ﷺ کی بارگاہ میں پیش کیا ، حضور ﷺ کی بارگاہ میں یہ خط پڑھ کر سنایا گیا ، آپ ﷺ نے حاطب کو بلوایا اور اس سے فرمایا : اے حاطب ! یہ خط تو نے لکھا ہے ؟ اس نے کہا : جی ہاں یا رسول اللہ ﷺ ، نبی اکرم ﷺ نے فرمایا : تو نے ایسا کیوں کیا ؟ اس نے کہا : یا رسول اللہ ﷺ ، میں اللہ اور اس کے رسول کا خیر خواہ ہوں ، لیکن میں اہل مکہ میں اجنبی تھا جبکہ میرے اہل و عیال انہیں لوگوں کے بیچ میں ہیں ، مجھے اپنے بچوں کے بارے میں ڈر تھا ، اس لئے میں نے ان کی جانب ایک خط لکھ دیا جس کا اللہ اور اس کے رسول کو کسی قسم کا کوئی نقصان نہیں تھا ، ہاں البتہ میرے اہل و عیال کے لئے اس میں فائدہ ہو سکتا تھا ۔ حضرت عمر رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : میں نے اپنی تلوار نکالی اور عرض کیا : یا رسول اللہ ﷺ اسے میرے قبضے میں دیجئے ، اس نے کفر کیا ہے ، میں اس کو قتل کئے دیتا ہوں ۔ رسول اللہ ﷺ نے فرمایا : اے ابن خطاب ! تجھے کیا معلوم ، شاید کہ اللہ تعالیٰ نے اہل بدر کی ان کوتاہیوں سے آگاہ ہونے کی بناء پر ہی ان سے فرمایا تھا : تم جو چاہو عمل کرو ، میں نے تمہیں بخش دیا ہے ۔ ٭٭ یہ حدیث امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اس کو اس اسناد کے ہمراہ نقل نہیں کیا ۔ البتہ دونوں نے عبداللہ بن ابی رافع رضی اللہ عنہ کی حضرت علی رضی اللہ عنہ سے روایت کردہ حدیث نقل کی ہے جس میں ( حضرت علی رضی اللہ عنہ ) کا یہ فرمان ہے کہ رسول اللہ ﷺ نے مجھے اور ابومرثد اور زبیر کو روضہ خاخ کی جانب بھیجا ، اس حدیث کے الفاظ بھی کچھ مختلف ہیں ۔"

Hazrat Abdullah bin Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a farmate hain : Hazrat Umar bin Khattab (رضي الله تعالى عنه) ne farmaya : Hatib bin Abi Balta'ah ne Ahle Makkah ki jaanib khat likha , Allah Ta'ala ne apne Nabi ﷺ ko is ki ittila ata farma di . Nabi Akram ﷺ ne Hazrat Ali (رضي الله تعالى عنه) aur Hazrat Zubair (رضي الله تعالى عنه) ko khat ke ta'aqub mein bheja , in donon ne ek aurat ko ek unt par jate huye paya , is ki mandhiyon mein se khat nikal liya , aur lekar Nabi Akram ﷺ ki bargah mein pesh kiya , huzoor ﷺ ki bargah mein yeh khat padh kar sunaya gaya , Aap ﷺ ne Hatib ko bulaya aur is se farmaya : Aye Hatib ! Yeh khat to ne likha hai ? Is ne kaha : Ji haan ya Rasul Allah ﷺ , Nabi Akram ﷺ ne farmaya : To ne aisa kyon kiya ? Is ne kaha : Ya Rasul Allah ﷺ , main Allah aur is ke Rasul ka khair khwah hun , lekin main Ahle Makkah mein ajnabi tha jabke mere ahle o ayaal unhin logon ke beech mein hain , mujhe apne bachchon ke bare mein dar tha , is liye maine in ki jaanib ek khat likh diya jis ka Allah aur is ke Rasul ko kisi qisam ka koi nuqsaan nahin tha , haan albatta mere ahle o ayaal ke liye is mein faida ho sakta tha . Hazrat Umar (رضي الله تعالى عنه) farmate hain : Maine apni talwar nikali aur arz kiya : Ya Rasul Allah ﷺ ise mere qabze mein dijiye , is ne kufr kiya hai , main is ko qatl kiye deta hun . Rasul Allah ﷺ ne farmaya : Aye Ibn Khattab ! Tujhe kya maloom , shayad ke Allah Ta'ala ne Ahle Badr ki in kotahiyon se aagah hone ki bina par hi in se farmaya tha : Tum jo chaho amal karo , maine tumhen bakhsh diya hai . ** Yeh hadees Imam Muslim Rahmatullah Alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin Sheikhain Rahmatullah Alaihema ne is ko is isnaad ke hamrah naql nahin kiya . Albatta donon ne Abdullah bin Abi Rafi' (رضي الله تعالى عنه) ki Hazrat Ali (رضي الله تعالى عنه) se riwayat ki hui hadees naql ki hai jis mein ( Hazrat Ali (رضي الله تعالى عنه) ) ka yeh farmaan hai ke Rasul Allah ﷺ ne mujhe aur Abumarthad aur Zubair ko Rodah Khakh ki jaanib bheja , is hadees ke alfaz bhi kuchh mukhtalif hain .

حَدَّثَنَا أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ، ثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ سِنَانٍ الْقَزَّازُ، ثَنَا عُمَرُ بْنُ يُونُسَ بْنِ الْقَاسِمِ الْيَمَامِيُّ، ثَنَا عِكْرِمَةُ بْنُ عَمَّارٍ، ثَنَا أَبُو زُمَيْلٍ، قَالَ: قَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ: قَالَ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ: كَتَبَ حَاطِبُ بْنُ أَبِي بَلْتَعَةَ إِلَى أَهْلِ مَكَّةَ فَأَطْلَعَ اللَّهُ تَعَالَى عَلَيْهِ نَبِيَّهُ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَبَعَثَ عَلِيًّا وَالزُّبَيْرَ فِي أَثَرِ الْكِتَابِ فَأَدْرَكَا امْرَأَةً عَلَى بَعِيرٍ فَاسْتَخْرَجَاهُ مِنْ قَرْنٍ مِنْ قُرُونِهَا، فَأَتَيَا بِهِ نَبِيَّ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَقُرِئَ عَلَيْهِ فَأَرْسَلَ إِلَى حَاطِبٍ فَقَالَ: «يَا حَاطِبُ، إِنَّكَ كَتَبْتُ هَذَا الْكِتَابَ؟» قَالَ: نَعَمْ يَا رَسُولَ اللَّهِ، قَالَ: فَمَا حَمَلَكَ عَلَى ذَلِكَ؟ قَالَ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، إِنِّي وَاللَّهِ لَنَاصِحٌ لِلَّهِ وَلِرَسُولِهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَلَكِنِّي كُنْتُ غَرِيبًا فِي أَهْلِ مَكَّةَ وَكَانَ أَهْلِي بَيْنَ ظَهْرَانَيْهِمْ فَخَشِيتُ عَلَيْهِمْ، فَكَتَبْتُ كِتَابًا لَا يَضُرُّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ شَيْئًا، وَعَسَى أَنْ يَكُونَ فِيهِ مَنْفَعَةٌ لِأَهْلِي قَالَ عُمَرُ: فَاخْتَرَطْتُ سَيْفِي وَقُلْتُ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، أَمْكِنِّي مِنْهُ فَإِنَّهُ قَدْ كَفَرَ، فَأَضْرِبْ عُنُقَهُ، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: "" يَا ابْنَ الْخَطَّابِ، وَمَا يُدْرِيكَ لَعَلَّ اللَّهَ قَدِ اطَّلَعَ عَلَى أَهْلِ هَذِهِ الْعِصَابَةِ مِنْ أَهْلِ بَدْرٍ فَقَالَ: اعْمَلُوا مَا شِئْتُمْ فَإِنِّي قَدْ غَفَرْتُ لَكُمْ «هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ مُسْلِمٍ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ هَكَذَا، إِنَّمَا اتَّفَقَا عَلَى حَدِيثِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي رَافِعٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، عَنْ عَلِيٍّ بَعَثَنِي رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَأَبَا مَرْثَدٍ وَالزُّبَيْرَ إِلَى رَوْضَةَ خَاخٍ بِغَيْرِ هَذَا اللَّفْظِ» [التعليق - من تلخيص الذهبي] 6966 - على شرط مسلم