4.
Statement of Prayer
٤-
بیان الصلاة


The virtue of five prayers

فضيلة الصلوات الخمس

Mustadrak Al Hakim 718

Amir bin Sa'd bin Abi Waqas (may Allah be pleased with him) narrates: I heard from Sa'd (may Allah be pleased with him) and several other companions of the Messenger of Allah (peace be upon him) that there were two brothers during the time of the Prophet (peace be upon him), one of whom was more virtuous than the other. The more virtuous one passed away, and forty days later, the other one also died. The companions mentioned the superiority of the first brother over the second in the presence of the Messenger of Allah (peace be upon him). He (peace be upon him) asked: "Did the second one not pray?" They replied: "Yes, O Messenger of Allah! But he was never tested." The Messenger of Allah (peace be upon him) said: "Do you not know where his prayers have taken him? The example of prayer is like a canal of clean, flowing water near a man's house in which he bathes five times a day. Do you think any dirt would remain on his body?" You do not know where his prayers have taken him.

"حضرت عامر بن سعد بن ابی وقاص رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : میں نے حضرت سعد رضی اللہ عنہ اور دیگر کئی اصحاب رسول سے یہ بات سنی ہے کہ رسول اللہ ﷺ کے زمانے میں دو بھائی ہوتے تھے ، ان میں سے ایک دوسرے سے افضل تھا ۔ ان میں سے جو افضل تھا وہ مر گیا اور اس کے چالیس دن بعد دوسرا فوت ہو گیا ، صحابہ نے رسول اللہ ﷺ کی خدمت میں پہلے کی دوسرے پر فضیلت کا ذکر کیا ، آپ ﷺ نے فرمایا : کیا وہ دوسرا نماز نہیں پڑھتا تھا ؟ انہوں نے جواب دیا : جی ہاں ! یا رسول اللہ ﷺ ! لیکن اس کو کبھی آزمائش نہیں آئی ۔ رسول اللہ ﷺ نے فرمایا : تمہیں کیا معلوم ؟ اس کی نمازوں نے اس کو کہاں تک پہنچا دیا ، نماز کی مثال تو ایسی ہے جیسے کسی شخص کے دروازے کے قریب نہر بہتی ہو جو کہ صاف ستھرے پانی سے بھری ہو اور وہ بندہ روزانہ پانچ مرتبہ اس میں نہاتا ہو ، تو تمہارا کیا خیال ہے اس کے جسم پر کوئی میل باقی رہ جائے گی ؟ تم نہیں جانتے کہ اس کی نمازوں نے اسے کہاں تک پہنچا دیا ہے ۔

Hazrat Aamir bin Saad bin Abi Waqas Radi Allaho Anho farmate hain : mein ne Hazrat Saad Radi Allaho Anho aur deegar kai Ashab Rasul se yeh baat suni hai keh Rasul Allah ﷺ ke zamane mein do bhai hote thay, un mein se ek dusre se afzal tha. Un mein se jo afzal tha woh mar gaya aur uske chalis din baad dusra foot ho gaya, Sahaba ne Rasul Allah ﷺ ki khidmat mein pehle ki dusre par fazilat ka zikr kya, Aap ﷺ ne farmaya : kya woh dusra namaz nahin parhta tha? Unhon ne jawab diya : ji haan! Ya Rasul Allah ﷺ! Lekin usko kabhi aazmaish nahin aai. Rasul Allah ﷺ ne farmaya : tumhen kya maloom? Uski namaazon ne usko kahan tak pohancha diya, namaz ki misaal to aisi hai jaise kisi shakhs ke darwaze ke qareeb nahar behti ho jo keh saaf sathre pani se bhari ho aur woh banda rozana panch martaba us mein nahata ho, to tumhara kya khayal hai uske jism par koi mail baqi reh jaye gi? Tum nahin jante keh uski namaazon ne use kahan tak pohancha diya hai.

حَدَّثَنَا أَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ صَالِحِ بْنِ هَانِئٍ ثنا مُحَمَّدُ بْنُ إِسْمَاعِيلَ بْنِ مِهْرَانَ، ثنا أَبُو الرَّبِيعِ ابْنُ أَخِي رِشْدِينَ، وَأَبُو الطَّاهِرِ، قَالَا: أَنْبَأَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ وَهْبٍ، أَخْبَرَنِي مَخْرَمَةُ بْنُ بُكَيْرٍ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَامِرِ بْنِ سَعْدِ بْنِ أَبِي وَقَّاصٍ، قَالَ: سَمِعْتُ سَعْدًا وَنَاسًا مِنْ أَصْحَابِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُونَ: كَانَ رَجُلَانِ أَخَوَانِ فِي عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَكَانَ أَحَدُهُمَا أَفْضَلَ مِنَ الْآخَرِ، فَتُوُفِّيَ الَّذِي هُوَ أَفْضَلُهُمَا ثُمَّ عُمِّرَ الْآخَرُ بَعْدَهُ أَرْبَعِينَ يَوْمًا، ثُمَّ تُوُفِّيَ فَذَكَرُوا لِرَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَضِيلَةَ الْأَوَّلِ عَلَى الْآخَرِ، فَقَالَ: «أَلَمْ يَكُنِ الْآخَرُ يُصَلِّي؟» قَالُوا: بَلَى، يَا رَسُولَ اللَّهِ وَكَانَ لَا بَأْسَ بِهِ، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «فَمَا يُدْرِيكُمْ مَاذَا بَلَغَتْ بِهِ صَلَوَاتُهُ، إِنَّمَا مَثَلُ الصَّلَاةِ كَمَثَلِ نَهْرٍ جَارٍ بِبَابِ رَجُلٍ غَمْرٍ عَذْبٍ يَقْتَحِمُ فِيهِ كُلَّ يَوْمٍ خَمْسَ مَرَّاتٍ فَمَاذَا تَرَوْنَ يَبْقَى مِنْ دَرَنِهِ؟، لَا تَدْرُونَ مَاذَا بَلَغَتْ بِهِ صَلَاتُهُ» . «هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الْإِسْنَادِ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ، فَإِنَّهُمَا لَمْ يُخَرِّجَا مَخْرَمَةَ بْنَ بُكَيْرٍ وَالْعِلَّةُ فِيهِ أَنَّ طَائِفَةً مِنْ أَهْلِ مِصْرَ ذَكَرُوا أَنَّهُ لَمْ يَسْمَعْ مِنْ أَبِيهِ لِصِغَرِ سِنِّهِ، وَأَثْبَتَ بَعْضُهُمْ سَمَاعَهُ مِنْهُ» [التعليق - من تلخيص الذهبي] 718 - صحيح