31.
Statement of Softening Hearts
٣١-
بیان تلیين القلوب


Description of the four types of hearts

بيان أربعة أقسام من القلوب

Al-Mu'jam al-Saghir 1057

Sayyiduna Abu Sa'eed Khudri, may Allah be pleased with him, narrated that the Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, said: “There are four types of hearts: (1) A heart that is bare, having no hair on it, it is lit like a lamp, and this is the heart of a believer, its lamp being the light of faith within it. (2) A heart that is covered, having its covering tied over it, and this is the heart of a disbeliever. (3) A heart that is overturned and upside down, and this is the heart of a hypocrite who has knowingly rejected the truth. (4) A heart that is expanded, this is the heart which contains both faith and hypocrisy. The example of faith is like a plant that is nourished by good water, and the example of hypocrisy is like a growth that is increased by pus and blood. Whichever of the two prevails, it will dominate it.”


Grade: Da'if

سیدنا ابوسعید خدری رضی اللہ عنہ کہتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ نے فرمایا: ”دل چار طرح کے ہوتے ہیں: (1) ایک دل ننگا ہوتا ہے جس پر بال نہیں ہوتے وہ چراغ کی طرح روشن ہوتا ہے اور یہ مؤمن کا دل ہے اس کا چراغ اس میں اس کا نور ہوتا ہے۔ (2) ایک دل غلاف والا ہوتا ہے جس پر اس کا غلاف باندھا ہوا ہوتا ہے، اور یہ کافر کا دل ہے۔ (3) ایک اوندھا اور الٹا ہوتا ہے، اور یہ منافق کا دل ہوتا ہے جس نے جان بوجھ کر انکار کر دیا۔ (4) ایک دل وہ ہوتا ہے جس کو چوڑا کیا جائے، یہ دل ہے جس میں ایمان بھی ہے اور نفاق بھی ہے، ایمان کی مثال سبزی کی طرح ہے جس کو اچھا پانی بڑھاتا ہے، اور نفاق کی مثال اس زحم کی طرح ہے جس کو پیپ اور خون بڑھا دیتا ہے۔ تو جونسی دو مدتوں میں سے ایک غالب آجائے تو وہ اس پر غلبہ پا لیتی ہے۔“

Sayyidina Abu Saeed Khudri (رضي الله تعالى عنه) kahte hain ki Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: “Dil chaar tarah ke hote hain: (1) Ek dil nanga hota hai jis par baal nahin hote woh charagh ki tarah roshan hota hai aur ye momin ka dil hai iska charagh is mein iska noor hota hai. (2) Ek dil ghilaf wala hota hai jis par uska ghilaf bandha hua hota hai, aur ye kafir ka dil hai. (3) Ek undha aur ulta hota hai, aur ye munafiq ka dil hota hai jisne jaan boojh kar inkar kar diya. (4) Ek dil woh hota hai jisko chauda kiya jaye, ye dil hai jis mein iman bhi hai aur nifaq bhi hai, iman ki misaal sabzi ki tarah hai jisko achha pani badhata hai, aur nifaq ki misaal us zahm ki tarah hai jisko peep aur khoon badha deta hai. To jounsi do mudaton mein se ek ghalib aa jaye to woh us par ghalba pa leti hai.”

حَدَّثَنَا مُوسَى بْنُ عِيسَى بْنِ الْمُنْذِرِ الْحِمْصِيُّ ، حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ خَالِدٍ الْوَهْبِيُّ ، حَدَّثَنَا شَيْبَانُ بْنُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ النَّحْوِيُّ ، عَنْ لَيْثِ بْنِ أَبِي سُلَيْمٍ ، عَنْ عَمْرِو بْنِ مُرَّةَ ، عَنْ أَبِي الْبَخْتَرِيِّ الطَّائِيِّ ، عَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ:"الْقُلُوبُ أَرْبَعَةٌ: فَقَلَبٌ أَجْرَدُ فِيهِ مثل السِّرَاجِ أَزْهَرُ وَذَلِكَ قَلْبُ الْمُؤْمِنِ وَسِرَاجُهُ فِيهِ نُورٌ، وَقَلَبٌ أَغْلَفُ مَرْبُوطٌ عَلَى غِلافِهِ فَذَلِكَ قَلْبُ الْكَافِرِ، وَقَلَبٌ مَنْكُوسٌ وَذَلِكَ قَلْبُ الْمُنَافِقِ عَرَفَ ثُمَّ أَنْكَرَ، وَقَلَبٌ مُصْفَحٌ، وَذَلِكَ قَلْبٌ فِيهِ إِيمَانٌ وَنِفَاقٌ، فَمَثَلُ الإِيمَانِ فِيهِ كَمَثَلِ الْبَقْلَةِ يَمُدُّهَا مَاءٌ طَيِّبٌ، وَمَثَلُ النِّفَاقِ كَمَثَلِ الْقُرْحَةِ يَمُدُّهَا الْقَيْحُ وَالدَّمُ، فَأَيُّ الْمَدَّتَيْنِ غَلَبَتْ عَلَى صَاحِبَتِهَا غَلَبَتْ عَلَيْهِ"، لَمْ يَرْوِهِ عَنْ شَيْبَانَ، إِلا أَحْمَدُ بْنُ خَالِدٍ الْوَهْبِيُّ، وَلا يُرْوَى عَنْ أَبِي سَعِيدٍ، إِلا بِهَذَا الإِسْنَادِ