10.
Book of Funerals
١٠-
كِتَابُ الْجَنَائِزِ


What came about the reward for visiting the sick

‌مَا جَاءَ فِي ثَوَابِ عِيَادَةِ الْمَرِيضِ

Musannaf Ibn Abi Shaybah 10832

It is narrated from Hazrat Thawban that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) said: When a person visits a sick person, he is in the fruits (gardens) of Paradise until he returns.

حضرت ثوبان سے مروی ہے کہ حضور اکرم (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) نے ارشاد فرمایا : جب کوئی شخص مریض کی عیادت کرتا ہے تو وہ جنت کے میووں (باغات) میں ہوتا ہے یہاں تک کہ وہ واپس لوٹ آئے۔

Hazrat Soban se marvi hai keh Huzoor Akram (Sallallahu Alaihi Wasallam) ne irshad farmaya : Jab koi shakhs mareed ki ayadat karta hai to woh jannat ke mewon (baghat) mein hota hai yahan tak keh woh wapas laut aaye.

حَدَّثَنَا هُشَيْمُ بْنُ بَشِيرٍ ، قَالَ : أَخْبَرَنَا خَالِدٌ ، عَنْ أَبِي قِلَابَةَ ، عَنْ أَبِي أَسْمَاءَ الرَّحَبِيِّ ، عَنْ ثَوْبَانَ ، مَوْلَى رَسُولِ اللَّهِ ﷺ ، قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ﷺ : « مَنْ عَادَ مَرِيضًا ، لَمْ يَزَلْ فِي خُرْفَةِ الْجَنَّةِ حَتَّى يَرْجِعَ ».

Musannaf Ibn Abi Shaybah 10833

It is narrated from Hazrat Thawban in the same way.

حضرت ثوبان سے اسی طرح منقول ہے۔

Hazrat Sauban se isi tarah manqool hai.

حَدَّثَنَا يَزِيدُ ، عَنْ عَاصِمٍ ، عَنْ أَبِي قِلَابَةَ ، عَنْ أَبِي الْأَشْعَثِ ، عَنْ أَبِي أَسْمَاءَ ، عَنْ ثَوْبَانَ ، عَنِ النَّبِيِّ ﷺ بِنَحْوِهِ

Musannaf Ibn Abi Shaybah 10834

It is narrated on the authority of Hadhrat Jabir bin Abdullah (may Allah be pleased with him) that the Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said: When a person visits a sick person, he remains involved in mercy until he sits down. And when he sits down, he sinks into that mercy.

حضرت جابر بن عبداللہ سے مروی ہے کہ حضور اکرم (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) نے ارشاد فرمایا : جب کوئی شخص مریض کی عیادت کرتا ہے تو وہ مسلسل رحمت میں شامل رہتا ہے جب تک کہ وہ بیٹھ نہ جائے۔ اور جب وہ بیٹھ جاتا ہے تو اس رحمت میں گھس جاتا ہے۔

Hazrat Jaber bin Abdullah se marvi hai keh Huzoor Akram (Sallallahu Alaihi Wasallam) ne irshad farmaya : Jab koi shakhs mareed ki ayadat karta hai to woh musalsal rehmat mein shamil rehta hai jab tak keh woh baith na jaye. Aur jab woh baith jata hai to uss rehmat mein ghus jata hai.

حَدَّثَنَا هُشَيْمٌ ، عَنْ عَبْدِ الْحَمِيدِ بْنِ جَعْفَرٍ ، عَنْ عُمَرَ بْنِ الْحَكَمِ بْنِ ثَوْبَانَ ، عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ ، قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ﷺ : « مَنْ عَادَ مَرِيضًا ، لَمْ يَزَلْ يَخُوضُ فِي الرَّحْمَةِ حَتَّى يَجْلِسَ ، فَإِذَا جَلَسَ اغْتَمَسَ فِيهَا »

Musannaf Ibn Abi Shaybah 10835

Hazrat Abdur Rahman bin Abi Laila narrates that Hazrat Abu Musa went to visit Hazrat Hasan bin Ali, who was unwell. Hazrat Ali asked him: "Have you come to inquire about my health or to rejoice in my misfortune?" He replied, "No, I have come to inquire about your health." Hazrat Ali said to him, "If you have come to inquire about my health, then I myself have heard from the Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) saying: 'Whoever visits a sick Muslim, he walks in the gardens (orchards) of Paradise until he sits down, then when he sits down, mercy covers him. If he comes in the morning, seventy thousand angels pray for his forgiveness until the evening, and if he comes in the evening, seventy thousand angels keep praying for his forgiveness until the morning.'"

حضرت عبد الرحمن بن ابی لیلیٰ فرماتے ہیں کہ حضرت ابو موسیٰ حضرت حسن بن علی کی عیادت کے لیے تشریف لائے، وہ بیماری کی وجہ سے تکلیف محسوس کر رہے تھے۔ حضرت علی نے آپ سے فرمایا : مزاج پرسی کے لیے تشریف لائے ہیں یا دوسرے کی مصیبت پر خوش ہونے کے لیے ؟ آپ نے فرمایا نہیں بلکہ مزاج پرسی کے لئے، حضرت علی نے ان سے فرمایا اگر آپ مزاج پرسی کے لیئے تشریف لائے ہیں تو میں نے خود رسول کریم (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) سے سنا آپ فرماتے ہیں جو شخص مسلمان کی عیادت کے لیے آتا ہے وہ جنت کے پھلوں (باغات) میں چلتا ہے یہاں تک کہ بیٹھ جائے، پھر جب بیٹھ جاتا ہے تو اس کو رحمت ڈھانپ لیتی ہے، اگر وہ صبح کے وقت آتا ہے تو شام تک ستر ہزار فرشتے اس کے لیے دعائے مغفرت فرماتے ہیں اور اگر وہ شام کے وقت آتا ہے تو ستر ہزار فرشتے صبح تک اس کے لیے دعائے مغفرت فرماتے رہتے ہیں۔

Hazrat Abdul Rahman bin Abi Laila farmate hain ke Hazrat Abu Musa Hazrat Hasan bin Ali ki ayadat ke liye tashreef laye, woh bimari ki waja se takleef mehsoos kar rahe the. Hazrat Ali ne aapse farmaya: Mizaj pursi ke liye tashreef laye hain ya dusre ki musibat par khush hone ke liye? Aap ne farmaya nahi balke mizaj pursi ke liye, Hazrat Ali ne unse farmaya agar aap mizaj pursi ke liye tashreef laye hain to maine khud Rasul Kareem (Sallallahu Alaihi Wasallam) se suna aap farmate hain jo shakhs Musalman ki ayadat ke liye aata hai woh jannat ke phalon (baghon) mein chalta hai yahan tak ke baith jaye, phir jab baith jata hai to usko rehmat dhaamp leti hai, agar woh subah ke waqt aata hai to sham tak sattar hazaar farishte uske liye dua-e-maghfirat farmate hain aur agar woh sham ke waqt aata hai to sattar hazaar farishte subah tak uske liye dua-e-maghfirat farmate rehte hain.

حَدَّثَنَا أَبُو مُعَاوِيَةَ ، عَنِ الْأَعْمَشِ ، عَنِ الْحَكَمِ ، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبِي لَيْلَى ، قَالَ : جَاءَ أَبُو مُوسَى إِلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ يَعُودُهُ ، وَكَانَ شَاكِيًا ، فَقَالَ لَهُ عَلِيٌّ : عَائِدًا جِئْتَ ، أَمْ شَامِتًا ؟، فَقَالَ : لَا ، بَلْ عَائِدًا ، فَقَالَ لَهُ عَلِيٌّ : أَمَّا إِذْ جِئْتُ عَائِدًا ، سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ ﷺ يَقُولُ : « مَنْ أَتَى أَخَاهُ الْمُسْلِمَ يَعُودُهُ مَشَى فِي خُرْفَةِ الْجَنَّةِ حَتَّى يَجْلِسَ ، فَإِذَا جَلَسَ غَمَرَتْهُ الرَّحْمَةُ ، وَإِنْ كَانَ صَبَاحًا صَلَّى عَلَيْهِ سَبْعُونَ أَلْفَ مَلَكٍ حَتَّى يُمْسِيَ ، وَإِنْ كَانَ مَسَاءً صَلَّى عَلَيْهِ سَبْعُونَ أَلْفَ مَلَكٍ حَتَّى يُصْبِحَ »

Musannaf Ibn Abi Shaybah 10836

It is narrated on the authority of Hazrat Alqamah bin Marthad al-Abu Musa Ash'ari that when he came to Hazrat Ali, Hazrat Ali asked him, "Why have you come? Have you come to inquire about our health?" He replied, "I do not know if any of you are sick." Hazrat Ali said, "Why not? Hassan ibn Ali (is sick)." Then Hazrat Ali said, "Whoever visits a sick person in the morning, seventy thousand angels pray for his forgiveness until evening, and whoever visits a sick person in the evening, seventy thousand angels pray for his forgiveness until morning."

حضرت علقمہ بن مرثد آل ابو موسیٰ اشعری سے روایت کرتے ہیں کہ وہ جب حضرت علی کے پاس آئے تو حضرت علی نے آپ سے فرمایا آپ کیوں تشریف لائے ؟ کیا آپ مزاج پرسی کیلئے تشریف لائے ہیں ؟ آپ نے فرمایا مجھے نہیں معلوم کہ تم میں سے کوئی بیمار ہے، حضرت علی نے فرمایا کیوں نہیں حسن بن علی (بیمار ہیں) پھر حضرت علی نے فرمایا : جس نے صبح کے وقت مریض کی عیادت کی اس کیلئے ستر ہزار فرشتے شام تک دعائے مغفرت فرماتے ہیں، اور جو شام کے وقت مریض کی عیادت کرتا ہے اس کیلئے ستر ہزار فرشتے صبح تک دعائے مغفرت فرماتے رہتے ہیں۔

Hazrat Alqama bin Marthad Al Abu Musa Ashari se riwayat karte hain ke woh jab Hazrat Ali ke pass aye to Hazrat Ali ne aapse farmaya aap kyon tashreef laye? Kiya aap mizaj pursi ke liye tashreef laye hain? Aap ne farmaya mujhe nahin maloom ke tum mein se koi bimar hai, Hazrat Ali ne farmaya kyon nahin Hasan bin Ali (bimar hain) phir Hazrat Ali ne farmaya: Jis ne subah ke waqt mareed ki ayadat ki uss ke liye satar hazar farishte sham tak duaye maghfirat farmate hain, aur jo sham ke waqt mareed ki ayadat karta hai uss ke liye satar hazar farishte subah tak duaye maghfirat farmate rehte hain.

حَدَّثَنَا شَرِيكٌ ، عَنْ عَلْقَمَةَ بْنِ مَرْثَدٍ ، عَنْ بَعْضِ آلِ أَبِي مُوسَى الْأَشْعَرِيِّ ، أَنَّهُ أَتَى عَلِيًّا ، فَقَالَ لَهُ : « مَا جَاءَ بِكَ ؟ أَجِئْتَ عَائِدًا ؟»، قَالَ : مَا عَلِمْتُ لِأَحَدٍ مِنْكُمْ بِشَكْوَى ، فَقَالَ : « بَلَى الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ »، ثُمَّ قَالَ عَلِيٌّ : « مَنْ عَادَ مَرِيضًا نَهَارًا صَلَّى عَلَيْهِ سَبْعُونَ أَلْفَ مَلَكٍ حَتَّى يُمْسِيَ ، وَمَنْ عَادَ لَيْلًا صَلَّى عَلَيْهِ سَبْعُونَ أَلْفَ مَلَكٍ حَتَّى يُصْبِحَ »

Musannaf Ibn Abi Shaybah 10837

It is narrated from Hazrat Ikrimah bin Khalid that when a person visits a sick person, he remains immersed in mercy, then when he sits down, he is fully quenched with that mercy.

حضرت عکرمہ بن خالد سے مروی ہے کہ جب کوئی شخص مریض کی عیادت کرتا ہے تو وہ رحمت میں مسلسل غرق رہتا ہے، پھر جب وہ بیٹھ جاتا ہے تو وہ اس رحمت سے خوب سیراب ہوتا ہے۔

Hazrat Akarma bin Khalid se marvi hai keh jab koi shakhs mareed ki ayadat karta hai to woh rehmat mein musalsal gharq rehta hai, phir jab woh baith jata hai to woh us rehmat se khoob serab hota hai.

حَدَّثَنَا جَرِيرُ بْنُ عَبْدِ الْحَمِيدِ ، عَنْ عَبْدِ الْعَزِيزِ بْنِ رُفَيْعٍ ، عَنْ عِكْرِمَةَ بْنِ خَالِدٍ ، قَالَ : « حَدَّثَ أَنَّ الرَّجُلَ إِذَا عَادَ مَرِيضًا ، خَاضَ فِي الرَّحْمَةِ خَوْضًا ، فَإِذَا جَلَسَ اسْتَنْقَعَ فِيهَا اسْتِنْقَاعًا »

Musannaf Ibn Abi Shaybah 10838

It is narrated from Hadrat Abu Ubaidah bin Jarrah that the Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said: "Whoever visits a sick person or removes something harmful from the road, his reward is tenfold."

حضرت ابو عبیدہ بن جراح سے مروی ہے کہ حضور اقدس (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) نے ارشاد فرمایا : جس نے کسی مریض کی عیادت کی یا راستہ سے تکلیف دہ چیز کو دور کیا اس کی نیکی دس گنا ہے۔

Hazrat Abu Ubaidah bin Jarrah se marvi hai keh Huzoor Aqdas (Sallallahu Alaihi Wasallam) ne irshad farmaya: Jis ne kisi mareez ki ayadat ki ya rasta se takleef deh cheez ko door kya uski neki das guna hai.

حَدَّثَنَا يَزِيدُ بْنُ هَارُونَ ، قَالَ : أَخْبَرَنَا جَرِيرُ بْنُ حَازِمٍ ، قَالَ : أَخْبَرَنَا بَشَّارُ بْنُ أَبِي سَيْفٍ ، عَنِ الْوَلِيدِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ ، عَنْ عِيَاضِ بْنِ غُطَيْفٍ ، عَنْ أَبِي عُبَيْدَةَ بْنِ الْجَرَّاحِ ، قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ﷺ : « مَنْ عَادَ مَرِيضًا ، أَوْ أَمَاطَ أَذًى عَنْ طَرِيقٍ ، فَحَسَنَتُهُ بِعَشْرِ أَمْثَالِهَا »

Musannaf Ibn Abi Shaybah 10839

It is narrated from Hazrat Saeed bin Abu Burdah that Hazrat Abu Musa Ash'ari went to visit Hazrat Hussain bin Ali. Hazrat Ali asked him, "Have you come for a visit or to inquire about my health?" He replied, "For a visit." Hazrat Ali said, "Whatever is in your heart, it cannot prevent me from knowing your true intention. When someone sets out from their home to inquire about the health of a sick person, mercy envelops them. When they reach the sick person and sit beside them, mercy engulfs them even more. And when they return after inquiring about the sick person's health, seventy thousand angels pray for their forgiveness throughout the day. If they visit at night, they attain the same status and reward until morning, and fruits of Paradise are prepared for them."

حضرت سعید بن ابو بردہ سے مروی ہے کہ حضرت ابو موسیٰ اشعری حضرت حسین بن علی کی مزاج پرسی کیلئے تشریف لے گئے۔ حضرت علی نے ارشاد فرمایا کیا آپ زیارت کے لیے تشریف لائے ہیں یا عیادت کے لیے ؟ انھوں نے جواب دیا کہ زیارت کے لیے تو حضرت علی نے فرمایا کہ آپ کے دل میں جو کچھ بھی ہے بہرحال وہ یعنی دل کا خیال مجھ کو یہ بات بیان کرنے سے نہیں روک سکتا کہ مریض کی مزاج پرسی کرنے والا جب گھر سے مریض کی عیادت کے لیے نکلتا ہے تو اس کو رحمت ڈھانپ لیتی ہے وہ رحمت میں گھس جاتا ہے اور جب وہ مریض کے پاس پہنچ کر بیٹھ جاتا ہے تو پھر رحمت اس کو ڈھانپ لیتی ہے اور وہ رحمت میں غرق ہوجاتا ہے اور جب وہ مریض کی عیادت کر کے واپس آتا ہے تو ستر ہزار فرشتے اس کے لیے تمام دن مغفرت کی دعا کرتے ہیں اور اگر وہ رات کو عیادت کرتا ہے تب بھی اس کو یہ مقام و مرتبہ حاصل رہتا ہے یہاں تک کہ صبح ہوجائے اور اس کے لیے جنت کے میوے ہیں۔

Hazrat Saeed bin Abu Burda se marvi hai ki Hazrat Abu Moosa Ashari Hazrat Hussain bin Ali ki mizaj pursi ke liye tashreef le gaye. Hazrat Ali ne irshad farmaya kya aap ziyarat ke liye tashreef laye hain ya ayadat ke liye? Unhon ne jawab diya ki ziyarat ke liye to Hazrat Ali ne farmaya ki aap ke dil mein jo kuchh bhi hai baharhaal wo yani dil ka khayal mujh ko ye baat bayan karne se nahin rok sakta ki mariz ki mizaj pursi karne wala jab ghar se mariz ki ayadat ke liye nikalta hai to us ko rahmat dhaanp leti hai wo rahmat mein ghus jata hai aur jab wo mariz ke pass pahunch kar baith jata hai to phir rahmat us ko dhaanp leti hai aur wo rahmat mein gharq hojata hai aur jab wo mariz ki ayadat kar ke wapas aata hai to sattar hazar farishte us ke liye tamam din maghfirat ki dua karte hain aur agar wo raat ko ayadat karta hai tab bhi us ko ye maqam o martaba hasil rahta hai yahan tak ki subah hojaye aur us ke liye jannat ke mewe hain.

حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ نُمَيْرٍ ، قَالَ : حَدَّثَنِي مُوسَى الْجُهَنِيُّ ، قَالَ : سَمِعْتُ سَعِيدَ بْنَ أَبِي بُرْدَةَ ، قَالَ : حَدَّثَنِي أَبِي ، أَنَّ أَبَا مُوسَى ، انْطَلَقَ عَائِدًا لِلْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ ، فَقَالَ لَهُ : « أَعَائِدًا جِئْتَ أَوْ زَائِرًا ؟»، قَالَ : لَا ، بَلْ زَائِرًا ، قَالَ : « أَمَا إِنَّهُ لَا يَمْنَعُنِي ، وَإِنْ كَانَ فِي نَفْسِكَ مَا فِي نَفْسِكَ أَنْ أُخْبِرَكَ أَنَّ الْعَائِدَ إِذَا خَرَجَ مِنْ بَيْتِهِ يَعُودُ مَرِيضًا كَانَ يَخُوضُ فِي الرَّحْمَةِ خَوْضًا ، فَإِذَا انْتَهَى إِلَى الْمَرِيضِ ، فَجَلَسَ غَمَرَتْهُ الرَّحْمَةُ حَتَّى يَرْجِعَ مِنْ عِنْدِ الْمَرِيضِ ، حِينَ يَرْجِعُ يُشَيِّعُهُ سَبْعُونَ أَلْفَ مَلَكٍ ، يَسْتَغْفِرُونَ لَهُ نَهَارًا أَجْمَعَ ، وَإِنْ كَانَ لَيْلًا كَانَ بِذَلِكَ الْمَنْزِلِ حَتَّى يُصْبِحَ ، وَلَهُ خَرِيفٌ فِي الْجَنَّةِ »