35.
Book of Expeditions
٣٥-
كِتَابُ الْسير


On those who disliked giving the protection of God's covenant

‌مَنْ كَرِهَ أَنْ يُعْطِيَ فِي الْأَمَانِ ذِمَّةَ اللَّهِ

Musannaf Ibn Abi Shaybah 33406

It is narrated on the authority of Sulaiman bin Buraidah (may Allah be pleased with him) that whenever the Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) would send out an army, he would advise its commander: When you lay siege to a fortress and intend to offer them safety on the oath of Allah and His Messenger (peace and blessings of Allah be upon him), do not offer them the oath of Allah and His Messenger (peace and blessings of Allah be upon him), but rather offer them safety so that you may break your own oaths and the oaths of your forefathers. This is easier than that you should break the oath of Allah and His Messenger (peace and blessings of Allah be upon him). Sufyan (may Allah be pleased with him) reported: Nauman bin Muqrin al-Muzani also narrated this from the Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him).

حضرت سلیمان بن بریدہ (رض) سے مروی ہے کہ آنحضرت (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) جب کوئی لشکر روانہ فرماتے تو اس کے امیر کو یہ وصیت فرماتے کہ : جب تم کسی قلعہ کا محاصرہ کرو، پھر تم ان کو اللہ اور اس کے رسول (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) کے ذمہ دینے کا ارادہ کرو تو ان کے لیے اللہ اور اس کے رسول (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) کا ذمہ مت بناؤ، بلکہ اس لیے کہ تم اپنے اور اپنے آباؤ اجداد کے ذمہ توڑ دو یہ زیادہ آسان ہے اس بات سے کہ تم اللہ اور اس کے رسول کے ذمہ کو توڑو۔ حضرت سفیان (رض) فرماتے ہیں کہ حضرت نعمان بن مقرن المزنی بھی حضور اقدس (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) سے اسی طرح روایت کرتے ہیں۔

Hazrat Sulaiman bin Buraidah (RA) se marvi hai ke Aap (Sallallahu Alaihi Wasallam) jab koi lashkar rawana farmate to uske ameer ko ye vasiyat farmate ke: Jab tum kisi qile ka muhasira karo, phir tum unko Allah aur uske rasool (Sallallahu Alaihi Wasallam) ke zimme dene ka irada karo to unke liye Allah aur uske rasool (Sallallahu Alaihi Wasallam) ka zimma mat banao, balke is liye ke tum apne aur apne abawo ajdad ke zimme tod do ye zyada asaan hai is baat se ke tum Allah aur uske rasool ke zimme ko toro. Hazrat Sufian (RA) farmate hain ke Hazrat Nauman bin Muqrin al-Muzani bhi Huzoor Aqdas (Sallallahu Alaihi Wasallam) se isi tarah riwayat karte hain.

حَدَّثَنَا وَكِيعٌ ، عَنْ سُفْيَانَ ، عَنْ عَلْقَمَةَ بْنِ مَرْثَدٍ ، عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ بُرَيْدَةَ ، عَنْ أَبِيهِ أَنَّ ⦗ص:٥١٢⦘ النَّبِيَّ ﷺ كَانَ إِذَا بَعَثَ أَمِيرًا عَلَى جَيْشٍ ، أَوْ سَرِيَّةٍ أَوْصَاهُ فَقَالَ : « إِذَا حَاصَرْتُمْ أَهْلَ حِصْنٍ فَأَرَادُوكُمْ عَلَى أَنْ تَجْعَلُوا لَهُمْ ذِمَّةَ اللَّهِ وَذِمَّةَ رَسُولِ اللَّهِ ﷺ فَلَا تَجْعَلُوا لَهُمْ ذِمَّةَ اللَّهِ ، وَلَا ذِمَّةَ رَسُولِهِ وَلَكِنِ اجْعَلُوا لَهُمْ ذِمَّتَكُمْ وَذِمَّةَ آبَائِكُمْ ، فَإِنَّكُمْ إِنْ تَخْفِرُوا ذِمَمَكُمْ وَذِمَمَ آبَائِكُمْ أَهْوَنُ مِنْ أَنْ تَخْفِرُوا ذِمَّةَ اللَّهِ ، وَذِمَّةَ رَسُولِهِ ﷺ » قَالَ سُفْيَانُ قَالَ عَلْقَمَةُ : فَحَدَّثْتُ بِحَدِيثِ سُلَيْمَانَ بْنِ بُرَيْدَةَ مُقَاتِلَ بْنَ حَيَّانٍ فَقَالَ : مُقَاتِلُ بْنُ حَيَّانٍ : حَدَّثَنَا مُسْلِمُ بْنُ هَيْصَمٍ الْعَبْدِيُّ عَنِ النُّعْمَانِ بْنِ الْمُقَرِّنِ الْمُزَنِيِّ عَنِ النَّبِيِّ ﷺ بِمِثْلِهِ

Musannaf Ibn Abi Shaybah 33407

Hazrat Abu Wa'il (may Allah be pleased with him) narrates: We were in Khanqain when a letter arrived from Hazrat Umar (may Allah be pleased with him), in which it was written: When you lay siege to a fort and then want to bring them down (after giving them safety) on the command of Allah, do not do so, because you do not know whether you find the command of Allah in it or not, but bring them down on your own command and security, then after that, deal with them as you wish.

حضرت ابو وائل (رض) فرماتے ہیں کہ ہم لوگ خانقین میں تھے ہمارے پاس حضرت عمر (رض) کا مکتوب گرامی آیا، جس میں تحریر تھا کہ : جب تم لوگ کسی قلعہ کا محاصرہ کرو اور پھر ان کو اللہ کے حکم پر (امان دے کر) اتارنا چاہو تو ایسا مت کرو، کیونکہ تم لوگ نہیں جانتے کہ تم اس میں اللہ کا حکم پاتے بھی ہو کہ نہیں، بلکہ ان کو اپنے حکم اور امان میں اتا رو، پھر اس کے بعد جو چاہو ان کے ساتھ معاملہ کرو۔

Hazrat Abu Wail (RA) farmate hain ke hum log Khanqain mein thay humare pass Hazrat Umar (RA) ka maktoob girami aaya, jis mein tahrir tha ke : Jab tum log kisi qila ka muhasira karo aur phir un ko Allah ke hukum per (amaan de kar) utarna chaho to aisa mat karo, kyunki tum log nahin jante ke tum is mein Allah ka hukum pate bhi ho ke nahin, balki un ko apne hukum aur amaan mein uta ro, phir is ke baad jo chaho un ke sath mamla karo.

حَدَّثَنَا وَكِيعٌ قَالَ : ثنا الْأَعْمَشُ ، عَنْ أَبِي وَائِلٍ قَالَ : أَتَانَا كِتَابُ عُمَرَ وَنَحْنُ بِخَانِقِينَ ، إِذَا « حَاصَرْتُمْ قَصْرًا فَأَرَادُوكُمْ عَلَى أَنْ يَنْزِلُوا عَلَى حُكْمِ اللَّهِ فَلَا تُنْزِلُوهُمْ ، فَإِنَّكُمْ لَا تَدْرُونَ تُصِيبُونَ فِيهِمْ حُكْمَهُ أَمْ لَا ، وَلَكِنْ أَنْزَلُوهُمْ عَلَى حُكْمِكُمْ ، ثُمَّ اقْضُوا فِيهِمْ بَعْدُ مَا شِئْتُمْ »