17.
Book of Transactions and Judgments
١٧-
كِتَابُ الْبُيُوعِ وَالْأَقْضِيَةِ


On two men claiming something, one presents two witnesses, and the other presents one man

‌فِي الرَّجُلَيْنِ يَدَّعِيَانِ الشَّيْءَ، فَيُقِيمُ هَذَا شَاهِدَيْنِ وَيُقِيمُ هَذَا رَجُلًا

Musannaf Ibn Abi Shaybah 21272

It is narrated on the authority of Hazrat Sha'bi (may Allah be pleased with him) that the people of the tribe of Azd had an animal, on which a tribe claimed ownership and presented witnesses that it was their animal, which had been lost during the time of Hazrat Umar bin Abdul Aziz. The people in whose possession the animal was also presented witnesses that the animal had been born to them. The case was presented before their judge, Abdur Rahman bin Azniha. One party would come in the morning and present witnesses, and the other party would present even more witnesses in the evening. The judge wrote to Hazrat Shuraih (may Allah be pleased with him) and described the situation. Hazrat Shuraih (may Allah be pleased with him) wrote that the number of witnesses is not to be relied upon. Those who have presented witnesses that the animal was born to them and that the animal is in their possession have a greater right to it.

حضرت شعبی (رض) سے مروی ہے کہ قبیلہ ازد کے لوگوں کے پاس ایک جانور تھا، اس پر ایک قوم نے دعویٰ کیا اور گواہ پیش کر دئیے کہ یہ ان کا جانور ہے، جو حضرت عمر بن عبد العزیز کے دور میں گم ہوگیا تھا، اور جانور جن کے قبضہ میں تھا انھوں نے بھی گواہ پیش کر دئیے کہ وہ جانور ان کے ہاں پیدا ہوا ہے۔ معاملہ ان کے قاضی عبد الرحمن بن اذنیہ کے سامنے پیش ہوا، ان میں سے ایک فریق صبح آ کر گواہ پیش کرتا تو دوسرا فریق شام میں اس سے زیادہ گواہ پیش کردیتا، قاضی نے حضرت شریح (رض) کو صورت حال لکھ کر بھیجی، حضرت شریح (رض) نے لکھا کہ گواہوں کی کثرت کا اعتبار نہیں ہے، جنہوں نے گواہ پیش کئے ہیں کہ وہ ان کے ہاں پیدا ہوا ہے اور وہ جانور ان کے قبضے میں ہے وہ اس کے زیادہ حق دار ہیں۔

Hazrat Shabi (RA) se marvi hai ki qabeela Azd ke logon ke paas ek janwar tha, is par ek qaum ne daawa kya aur gawah pesh kar diye ki yeh unka janwar hai, jo Hazrat Umar bin Abdul Aziz ke daur mein gum ho gaya tha, aur janwar jin ke qabze mein tha unhon ne bhi gawah pesh kar diye ki woh janwar unke haan paida hua hai. Mamla unke qazi Abdul Rahman bin Azniya ke samne pesh hua, in mein se ek fareeq subah aa kar gawah pesh karta to doosra fareeq sham mein is se zyada gawah pesh karta, qazi ne Hazrat Shariah (RA) ko surat-e-haal likh kar bheji, Hazrat Shariah (RA) ne likha ki gawahon ki kasrat ka aitbaar nahin hai, jinhon ne gawah pesh kiye hain ki woh unke haan paida hua hai aur woh janwar unke qabze mein hai woh iske zyada haqdaar hain.

حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرٍ قَالَ : حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ مُسْهِرٍ ، عَنْ دَاوُدَ ، عَنِ الشَّعْبِيِّ ، قَالَ : كَانَتْ دَابَّةٌ فِي أَيْدِي النَّاسِ مِنَ الْأَزْدِ ، فَادَّعَاهَا قَوْمٌ فَأَقَامُوا الْبَيِّنَةَ أَنَّهَا دَابَّتُهُمْ أَضَلُّوهَا فِي زَمَانِ عُمَرَ بْنِ عَبْدِ الْعَزِيزِ ، فَأَقَامَ الَّذِينَ هِيَ فِي أَيْدِيهِمُ الْبَيِّنَةَ أَنَّهُمْ نَتَجُوهَا ، فَرُفِعَ ذَلِكَ إِلَى قَاضِيهِمْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أُذَيْنَةَ فَجَعَلَ هَؤُلَاءِ يَغْدُونَ بِبَيِّنَةٍ ، وَيَرُوحُ الْآخَرُونَ بِأَكْثَرَ مِنْهُمْ ، فَكَتَبَ ذَلِكَ إِلَى شُرَيْحٍ ، فَكَتَبَ إِلَيْهِ : « لَسْتَ مِنَ التَّهَاتُرِ وَالتَّكَاثُرِ فِي شَيْءٍ وَالَّذِينَ أَقَامُوا الْبَيِّنَةَ أَنَّهُمْ نَتَجُوهَا وَهِيَ فِي أَيْدِيهِمْ أَحَقُّ ، وَأُولَئِكَ أَوْلَى بِالشُّبْهَةِ »