33.
Book of Inheritance
٣٣-
كِتَابُ الْفَرَائِضِ


Regarding a Muslim woman who left her Muslim mother and has Christian, Jewish, or non-believing brothers.

‌فِي امْرَأَةٍ مُسْلِمَةٍ تَرَكَتْ أُمَّهَا مُسْلِمَةً وَلَهَا إِخْوَةٌ نَصَارَى أَوْ يَهُودٌ أَوْ كُفَّارٌ

Musannaf Ibn Abi Shaybah 31187

Fudhail narrates that Hazrat Ibrahim ruled about a Muslim woman who leaves behind her Muslim mother, and her Christian, Jewish or disbeliever brother, that Hazrat Abdullah (RA) ruled that this woman has a one-sixth share in the presence of these people, and you declared them as preventers of the share of others and did not make them heirs themselves, and the rest of the companions of the Holy Prophet (PBUH) ruled on this matter that neither do they reduce the share of others nor are they heirs themselves. Hazrat Abu Bakr states that this matter will come out of four shares according to the ruling of other honorable companions (RA) and it will belong to the Asaba and according to the ruling of Hazrat Ibn Mas'ud (RA) it will come out of five shares and it is for the relatives who become Asaba due to kinship. Hazrat Abu Bakr states that this matter will come out of six shares according to the sayings of all these gentlemen, according to Hazrat Abdullah's (RA) opinion, the mother will have one-sixth and the remaining five shares will be left, and according to the opinion of the rest of the companions (RA), the mother has one-third of the property, meaning two shares, and the remaining four shares are for the Asaba.

فضیل روایت کرتے ہیں کہ حضرت ابراہیم نے اس مسلمان عورت کے بارے میں فیصلہ فرمایا جو اپنی مسلمان ماں چھوڑ جائے، اور اس کے نصرانی، یہودی یا کافر بھائی ہوں، کہ حضرت عبداللہ (رض) نے یہ فیصلہ فرمایا کہ اس عورت کے لیے ان لوگوں کے ہوتے ہوئے چھٹا حصّہ ہے، اور آپ نے ان کو دوسروں کا حصّہ روکنے والا قرار دیا اور خود ان کو وارث نہیں بنایا، اور نبی کریم (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) کے باقی صحابہ نے اس مسئلہ کے بارے میں یہ فیصلہ فرمایا کہ یہ نہ دوسروں کے حصّے کو کم کرتے ہیں اور نہ خود وارث ہوتے ہیں۔ حضرت ابوبکر فرماتے ہیں کہ یہ مسئلہ دوسرے صحابہ کرام (رض) کے فیصلے کے مطابق چار حصّوں سے نکلے گا اور یہ عصبہ کا ہوگا اور حضرت ابن مسعود (رض) کے فیصلے کے مطابق پانچ حصّوں سے نکلے گا اور یہ رشتہ داری کی وجہ سے عصبہ بن جانے والے رشتہ داروں کے لیے ہے۔ حضرت ابوبکر فرماتے ہیں کہ یہ مسئلہ ان تمام حضرات کے قول کے مطابق چھ حصّوں سے نکلے گا، حضرت عبداللہ (رض) کی رائے میں ماں کے لیے چھٹا حصّہ ہوگا اور باقی پانچ حصّے بچیں گے، اور باقی صحابہ (رض) کی رائے میں ماں کے لیے ایک تہائی مال یعنی دو حصّے ہیں اور بقیہ چار حصّے عصبہ کے لئے۔

Fazil riwayat karte hain ke Hazrat Ibrahim ne is musalman aurat ke bare mein faisla farmaya jo apni musalman maan chhod jaye, aur uske nasrani, yahudi ya kafir bhai hon, ke Hazrat Abdullah (RA) ne ye faisla farmaya ke is aurat ke liye in logon ke hote huye chhata hissa hai, aur aap ne in ko dusron ka hissa rokne wala karar diya aur khud in ko waris nahi banaya, aur Nabi Kareem (Sallallahu Alaihi Wasallam) ke baqi sahaba ne is masle ke bare mein ye faisla farmaya ke ye na dusron ke hisse ko kam karte hain aur na khud waris hote hain. Hazrat Abubakar farmate hain ke ye masla dusre sahaba kiram (RA) ke faisle ke mutabiq chaar hisson se niklega aur ye asaba ka hoga aur Hazrat Ibn Masood (RA) ke faisle ke mutabiq panch hisson se niklega aur ye rishtedari ki wajah se asaba ban jane wale rishtedaron ke liye hai. Hazrat Abubakar farmate hain ke ye masla in tamam hazrat ke qaul ke mutabiq chhe hisson se niklega, Hazrat Abdullah (RA) ki rai mein maan ke liye chhata hissa hoga aur baqi panch hisse bachenge, aur baqi sahaba (RA) ki rai mein maan ke liye ek tihai maal yani do hisse hain aur baqiya chaar hisse asaba ke liye.

حَدَّثَنَا ابْنُ فُضَيْلٍ ، عَنْ بَسَّامٍ ، عَنْ فُضَيْلٍ ، قَالَ : قَالَ إِبْرَاهِيمُ : فِي امْرَأَةٍ مُسْلِمَةٍ تَرَكَتْ أُمَّهَا مُسْلِمَةً وَلَهَا إِخْوَةٌ نَصَارَى أَوْ يَهُودٌ أَوْ كُفَّارٌ ، فَقَضَى عَبْدُ اللَّهِ : أَنَّ لَهَا مَعَهُمُ السُّدُسَ ، وَجَعَلَهُمْ يَحْجُبُونَ وَلَا يَرِثُونَ ، وَقَضَى فِيهَا سَائِرُ أَصْحَابِ النَّبِيِّ ﷺ ، أَنَّهُمْ لَا يَحْجُبُونَ وَلَا يَرِثُونَ ، قَالَ أَبُو بَكْرٍ : فَهِيَ فِيمَا قَضَى أَصْحَابُ النَّبِيِّ ﷺ غَيْرُ عَبْدِ اللَّهِ أَرْبَعَةُ أَسْهُمٍ ، فَهِيَ لِذِي الْعَصَبَةِ ، وَهِيَ فِي قَضَاءِ عَبْدِ اللَّهِ خَمْسَةُ أَسْهُمٍ ، فَهِيَ لِذِي الْعَصَبَةِ بِالرَّحِمِ ، قَالَ أَبُو بَكْرٍ : فَهَذِهِ فِي قَوْلِهِمْ جَمِيعًا مِنْ سِتَّةِ أَسْهُمٍ ، إِنْ كَانَ فِي قَوْلِ عَبْدِ اللَّهِ فَلِلْأُمِّ السُّدُسُ وَيَبْقَى خَمْسَةٌ ، وَإِنْ كَانَ فِي قَوْلِ أَصْحَابِ النَّبِيِّ ﷺ ، فَلِلْأُمِّ الثُّلُثُ وَهُوَ سَهْمَانِ ، وَأَرْبَعَةٌ لِسَائِرِ الْعَصَبَةِ "