15.
The Chapters On Judgements From The Messenger of Allah
١٥-
كتاب الأحكام عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


32
Chapter: What Has Been Related About Preemption For The Absent

٣٢
باب مَا جَاءَ فِي الشُّفْعَةِ لِلْغَائِبِ

Jami` at-Tirmidhi 1369

Jabir ( رضي اللهتعالی عنہ) narrated that the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) said, ‘the neighbor has more right to his preemption. He is to be waited for even if he is absent, when their paths are the same.’ Imam Tirmidhi said, this Hadith is Hasan Gharib. We do not know of anyone reporting this Hadith other than Abdul Malik bin Abi Sulaiman from Ata', from Jabir (رضي الله تعالى عنه). Shu'bah criticized Abdul Malik bin Abi Sulaiman due to this Hadith. Abdul Malik is trustworthy and honest according to the people of Hadith. We do not know of anyone who criticized him except Shu'bah because of this Hadith. Waki' reported this Hadith from Shu'bah from Abdul Malik bin Abi Sulaiman. And it has been reported from Ibn A1-Mubarak, from Sufyan Ath-Thawri who said, Abdul Malik bin Abi Sulaiman is a 'scale,’ meaning for knowledge. This Hadith is acted upon according to the people of knowledge. The person has more right to preemption even if he is absent, so when he arrives then the pre-emption is his, even if he has gone for a long time.


Grade: Sahih

جابر رضی الله عنہ کہتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ نے فرمایا: ”پڑوسی اپنے پڑوسی ( ساجھی ) کے شفعہ کا زیادہ حقدار ہے، جب دونوں کا راستہ ایک ہو تو اس کا انتظار کیا جائے گا ۱؎ اگرچہ وہ موجود نہ ہو“۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث غریب ہے، ہم عبدالملک بن سلیمان کے علاوہ کسی کو نہیں جانتے ہیں جس نے اس حدیث کو عطاء سے اور عطاء نے جابر سے روایت کی ہو، ۲- شعبہ نے عبدالملک بن سلیمان پر اسی حدیث کی وجہ سے کلام کیا ہے۔ محدثین کے نزدیک عبدالملک ثقہ اور مامون ہیں، شعبہ کے علاوہ ہم کسی کو نہیں جانتے ہیں جس نے عبدالملک پر کلام کیا ہو، شعبہ نے بھی صرف اسی حدیث کی وجہ سے کلام کیا ہے۔ اور وکیع نے بھی یہ حدیث شعبہ سے اور شعبہ نے عبدالملک بن ابی سلیمان سے روایت کی ہے۔ اور ابن مبارک نے سفیان ثوری سے روایت کی ہے کہ انہوں نے کہا: عبدالملک بن سفیان میزان ہیں یعنی علم میں، ۲- اہل علم کا اسی حدیث پر عمل ہے کہ آدمی اپنے شفعہ کا زیادہ حقدار ہے اگرچہ وہ غائب ہی کیوں نہ ہو، جب وہ ( سفر وغیرہ ) سے واپس آئے گا تو اس کو شفعہ ملے گا گرچہ اس پر لمبی مدت گزر چکی ہو۔

Jabir (رضي الله تعالى عنه) kehte hain ke Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: "Padoshi apne padoshi (sajhi) ke shafea ka zyada haqdar hai, jab dono ka rasta ek ho to is ka intezar kiya jae ga 1؎ agarcha woh maujud na ho"۔ Imam Tirmidhi kehte hain: 1. yeh Hadith gharib hai, hum Abdul Malik bin Sulaiman ke alawa kisi ko nahin jante hain jis ne is Hadith ko Ata se aur Ata ne Jaber se riwayat ki ho, 2. Shab'ah ne Abdul Malik bin Sulaiman par isi Hadith ki wajah se kalam kiya hai. Muhaddiseen ke nazdeek Abdul Malik thiqa aur mamun hain, Shab'ah ke alawa hum kisi ko nahin jante hain jis ne Abdul Malik par kalam kiya ho, Shab'ah ne bhi sirf isi Hadith ki wajah se kalam kiya hai. Aur Waki' ne bhi yeh Hadith Shab'ah se aur Shab'ah ne Abdul Malik bin Abi Sulaiman se riwayat ki hai. Aur Ibn Mubarak ne Sufiyan Thauri se riwayat ki hai ke unhon ne kaha: Abdul Malik bin Sufiyan Mizan hain yani ilm mein, 2. Ahal ilm ka isi Hadith par amal hai ke aadmi apne shafea ka zyada haqdar hai agarcha woh ghaib hi kyon na ho, jab woh (safar waghera) se wapas aaye ga to is ko shafea mile ga garcha is par lambi muddat guzri chuki ho.

حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ،‏‏‏‏ حَدَّثَنَا خَالِدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْوَاسِطِيُّ،‏‏‏‏ عَنْ عَبْدِ الْمَلِكِ بْنِ أَبِي سُلَيْمَانَ،‏‏‏‏ عَنْ عَطَاءٍ،‏‏‏‏ عَنْ جَابِرٍ،‏‏‏‏ قَالَ:‏‏‏‏ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:‏‏‏‏ الْجَارُ أَحَقُّ بِشُفْعَتِهِ يُنْتَظَرُ بِهِ وَإِنْ كَانَ غَائِبًا إِذَا كَانَ طَرِيقُهُمَا وَاحِدًا . قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ غَرِيبٌ،‏‏‏‏ وَلَا نَعْلَمُ أَحَدًا رَوَى هَذَا الْحَدِيثَ غَيْرَ عَبْدِ الْمَلِكِ بْنِ أَبِي سُلَيْمَانَ،‏‏‏‏ عَنْ عَطَاءٍ،‏‏‏‏ عَنْ جَابِرٍ،‏‏‏‏ وَقَدْ تَكَلَّمَ شُعْبَةُ فِي عَبْدِ الْمَلِكِ بْنِ أَبِي سُلَيْمَانَ،‏‏‏‏ مِنْ أَجْلِ هَذَا الْحَدِيثِ،‏‏‏‏ وَعَبْدُ الْمَلِكِ:‏‏‏‏ هُوَ ثِقَةٌ مَأْمُونٌ عِنْدَ أَهْلِ الْحَدِيثِ،‏‏‏‏ وَلَا نَعْلَمُ أَحَدًا تَكَلَّمَ فِيهِ غَيْرَ شُعْبَةَ،‏‏‏‏ مِنْ أَجْلِ هَذَا الْحَدِيثِ،‏‏‏‏ وَقَدْ رَوَى وَكِيعٌ،‏‏‏‏ عَنْ شُعْبَةَ،‏‏‏‏ عَنْ عَبْدِ الْمَلِكِ بْنِ أَبِي سُلَيْمَانَ،‏‏‏‏ هَذَا الْحَدِيثَ،‏‏‏‏ وَرُوِي عَنْ ابْنِ الْمُبَارَكِ،‏‏‏‏ عَنْ سُفْيَانَ الثَّوْرِيِّ،‏‏‏‏ قَالَ عَبْدُ الْمَلِكِ بْنُ أَبِي سُلَيْمَانَ:‏‏‏‏ مِيزَانٌ يَعْنِي:‏‏‏‏ فِي الْعِلْمِ وَالْعَمَلُ عَلَى هَذَا الْحَدِيثِ عِنْدَ أَهْلِ الْعِلْمِ أَنَّ الرَّجُلَ أَحَقُّ بِشُفْعَتِهِ،‏‏‏‏ وَإِنْ كَانَ غَائِبًا فَإِذَا قَدِمَ فَلَهُ الشُّفْعَةُ وَإِنْ تَطَاوَلَ ذَلِكَ.