27.
Chapters on Righteousness And Maintaining Good Relations With Relatives
٢٧-
كتاب البر والصلة عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


76
Chapter: What Has Been Related About The Two Who Shun Each Other

٧٦
باب مَا جَاءَ فِي الْمُتَهَاجِرَيْنِ

Jami` at-Tirmidhi 2023

Abu Hurairah (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) said, ‘the gates of Paradise are opened on Monday and Thursday. In them, will enter whoever has not associated anything with Allah will be forgiven, except for the two who shun each other, about whom it is said, 'return these two until they make amends.’ Imam Tirmidhi said, this Hadith is Hasan Sahih. Some narrated the Hadith, ‘leave these two until they make amends.’ He said, and the.’ The meaning of Mutahajirain ( ِِ مَيْنالْمُتَصَار) is the two who have forsaken each other. This is the same as what is reported from the Prophet ( صلى الله عليه وآله وسلم) saying, ‘it is not lawful for the Muslim to shun his brother beyond three days.’


Grade: Sahih

ابوہریرہ رضی الله عنہ سے روایت ہے کہ رسول اللہ ﷺ نے فرمایا: ”پیر اور جمعرات کے دن جنت کے دروازے کھولے جاتے ہیں، اللہ کے ساتھ کسی چیز کو شریک نہ ٹھہرانے والوں کی اس دن مغفرت کی جاتی ہے، سوائے ان کے جنہوں نے باہم قطع تعلق کیا ہے، ان کے بارے میں کہا جاتا ہے، ان دونوں کو لوٹا دو یہاں تک کہ آپس میں صلح کر لیں“ ۱؎۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث حسن صحیح ہے، ۲- بعض روایتوں میں «ردوا هذين حتى يصطلحا» ”ان دونوں کو اپنے حال پر چھوڑ دو جب تک صلح نہ کر لیں“ کے الفاظ مروی ہیں، ۳- «مهتجرين» کے معنی «متصارمين» ”قطع تعلق کرنے والے“ ہیں، ۴- یہ حدیث اسی روایت کے مثل ہے جو نبی اکرم ﷺ سے مروی ہے، آپ نے فرمایا: ”کسی مسلمان کے لیے جائز نہیں کہ وہ اپنے بھائی کے ساتھ تین دن سے زیادہ قطع تعلق کرے“۔

Abu Hurayrah (رضي الله تعالى عنه) se riwayat hai ke Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: "Peer aur Jum'aat ke din Jannat ke darwaze khule jaate hain, Allah ke sath kisi cheez ko shareek nahin thaherane walon ki is din maghfirat ki jati hai, siwaay un ke jin hon ne baham qata' e taluq kiya hai, un ke bare mein kaha jaata hai, in dono ko luta do yahaan tak ke aapas mein sulh kar lein" 1،. Imam Tirmizi kehte hain: 1. yeh hadeeth hasan sahih hai, 2. ba'az riwayatoun mein «Redwa Hazain Hatta Ya Saltah» "in dono ko apne hal par chhod do jab tak sulh na kar lein" ke alfaz marvi hain, 3. «Mehtajirin» ke ma'ani «Mutasarmin» "qata' e taluq karne wale" hain, 4. yeh hadeeth isi riwayat ke misl hai jo Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) se marvi hai, aap ne farmaya: "kisi musalman ke liye jaiz nahin ke woh apne bhai ke sath teen din se ziyada qata' e taluq kare".

حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ، حَدَّثَنَا عَبْدُ الْعَزِيزِ بْنُ مُحَمَّدٍ، عَنْ سُهَيْلِ بْنِ أَبِي صَالِحٍ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، أَنّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ:‏‏‏‏ تُفَتَّحُ أَبْوَابُ الْجَنَّةِ يَوْمَ الِاثْنَيْنِ وَالْخَمِيسِ فَيُغْفَرُ فِيهِمَا لِمَنْ لَا يُشْرِكُ بِاللَّهِ شَيْئًا إِلَّا الْمُهْتَجِرَيْنِ، ‏‏‏‏‏‏يُقَالُ:‏‏‏‏ رُدُّوا هَذَيْنِ حَتَّى يَصْطَلِحَا ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ وَيُرْوَى فِي بَعْضِ الْحَدِيثِ:‏‏‏‏ ذَرُوا هَذَيْنِ حَتَّى يَصْطَلِحَا ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ وَمَعْنَى قَوْلِهِ الْمُهْتَجِرَيْنِ:‏‏‏‏ يَعْنِي الْمُتَصَارِمَيْنِ، ‏‏‏‏‏‏وَهَذَا مِثْلُ مَا رُوِيَ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنَّهُ قَالَ:‏‏‏‏ لَا يَحِلُّ لِمُسْلِمٍ أَنْ يَهْجُرَ أَخَاهُ فَوْقَ ثَلَاثَةِ أَيَّامٍ .