47.
Chapters on Tafsir
٤٧-
كتاب تفسير القرآن عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


12
Chapter: Regarding Surat Hud

١٢
باب وَمِنْ سُورَةِ هُودٍ

Jami` at-Tirmidhi 3111

Ibn Umar (رضي الله تعالى عنه) narrated that Umar bin Al-Khattab (رضي الله تعالى عنه) said, when this Ayah was revealed - [Some will be wretched, and others blessed.] (Hood - 105), I asked the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم), 'O Prophet of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم), based upon what are we then working; something that has already finished or something that has not yet happened?' He said, 'rather something that has happened, and the Pens have already passed over it, O 'Umar (رضي الله تعالى عنه). But for everyone, what he has been created for, is made easy.' Imam Tirmidhi said, this Hadith is Hasan Gharib from this route as we do not know of it except as a Hadith of Abdul Malik bin Amir.


Grade: Sahih

عمر بن خطاب رضی الله عنہ کہتے ہیں کہ جب آیت «فمنهم شقي وسعيد» ”سو ان میں کوئی بدبخت ہو گا اور کوئی نیک بخت“ ( ہود: ۱۰۵ ) ، نازل ہوئی تو میں نے رسول اللہ ﷺ سے پوچھا: اللہ کے نبی! پھر ہم کس چیز کے موافق عمل کریں؟ کیا اس چیز کے موافق عمل کریں جس سے فراغت ہو چکی ہے ( یعنی جس کا فیصلہ پہلے ہی کیا جا چکا ہے ) ؟ یا ہم ایسی چیز پر عمل کریں جس سے ابھی فراغت نہیں ہوئی ہے۔ ( یعنی اس کا فیصلہ ہمارا عمل دیکھ کر کیا جائے گا ) آپ نے فرمایا: ”عمر! ہم اسی چیز کے موافق عمل کرتے ہیں جس سے فراغت ہو چکی ہے۔ ( اور ہمارے عمل سے پہلے ) وہ چیز ضبط تحریر میں آ چکی ہے ۲؎، لیکن بات صرف اتنی ہے کہ ہر شخص کے لیے وہی آسان ہے جس کے لیے وہ پیدا ہوا ہے“ ۳؎۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث اس سند سے حسن غریب ہے، ۲- ہم اسے صرف عبدالملک بن عمرو کی حدیث سے جانتے ہیں۔

Umar bin Khattab (رضي الله تعالى عنه) kehte hain ke jab aayat «Famanhum shaqi wa saeed» "So in mein koi badbakht ho ga aur koi naik bakht" (Hud: 105), naazil hui to maine rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) se poocha: Allah ke Nabi! phir hum kis cheez ke muwafiq amal karein? Kya is cheez ke muwafiq amal karein jis se faraaght ho chuki hai ( yani jis ka faisla pehle hi kiya ja chuka hai ) ? Ya hum aisi cheez par amal karein jis se abhi faraaght nahi hui hai. ( yani is ka faisla hamare amal dekh kar kiya jae ga ) Aap ne farmaya: "Umar! Hum usi cheez ke muwafiq amal karte hain jis se faraaght ho chuki hai. ( Aur hamare amal se pehle ) Wo cheez zabt e tahreer mein a chuki hai 2؎, lekin baat sirf itni hai ke har shakhs ke liye wahi aasan hai jis ke liye wo peda hua hai" 3؎. Imam Tirmidhi kehte hain: 1. Yeh hadees is sand se hasan gharib hai, 2. Hum ise sirf Abdul Malik bin Amr ki hadees se jaante hain.

حَدَّثَنَا بُنْدَارٌ مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ، حَدَّثَنَا أَبُو عَامِرٍ الْعَقَدِيُّ هُوَ عَبْدُ الْمَلِكِ بْنُ عَمْرٍو، حَدَّثَنَا سُلَيْمَانُ بْنُ سُفْيَانَ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ دِينَارٍ، عَنِ ابْنِ عُمَرَ، عَنْ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ، قَالَ:‏‏‏‏ لَمَّا نَزَلَتْ هَذِهِ الْآيَةَ فَمِنْهُمْ شَقِيٌّ وَسَعِيدٌ سورة هود آية 105 سَأَلْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏فَقُلْتُ:‏‏‏‏ يَا نَبِيَّ اللَّهِ، ‏‏‏‏‏‏فَعَلَى مَا نَعْمَلُ عَلَى شَيْءٍ قَدْ فُرِغَ مِنْهُ أَوْ عَلَى شَيْءٍ لَمْ يُفْرَغْ مِنْهُ ؟ قَالَ:‏‏‏‏ بَلْ عَلَى شَيْءٍ قَدْ فُرِغَ مِنْهُ وَجَرَتْ بِهِ الْأَقْلَامُ يَا عُمَرُ وَلَكِنْ كُلٌّ مُيَسَّرٌ لِمَا خُلِقَ لَهُ ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ غَرِيبٌ مِنْ هَذَا الْوَجْهِ لَا نَعْرِفُهُ إِلَّا مِنْ حَدِيثِ عَبْدِ الْمَلِكِ بْنِ عَمْرٍو.