8.
The Book on Fasting
٨-
كتاب الصوم عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


29
Chapter: What Has Been Related About The Siwak For The Fasting Person

٢٩
باب مَا جَاءَ فِي السِّوَاكِ لِلصَّائِمِ

Jami` at-Tirmidhi 725

Abdullah bin Amir bin Rabi'ah (رضي الله تعالى عنه) narrated from his father who said, ‘I saw the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) (a number of times) such that I was not able to count, using the Siwak while he was fasting.’ There is something on this topic from Ummul Momineen Aisha (رضي الله تعالى عنها). Imam Tirmidhi said, ‘the Hadith of Amir bin Rabi'ah (رضي الله تعالى عنه) is a Hasan Hadith.’ This is acted upon according to the people of knowledge. They did not see any harm in the Siwak for the fasting person, except that some of the people of knowledge considered it disliked for the fasting person to use fresh wood, and they considered it disliked to use the Siwak at the end of the day. Ash Shafi'i did not see any harm in using the Siwak in the beginning or the end of the day. Ahmad and Ishaq disliked using the Siwak at the end of the day. Imam Tirmidhi said, ‘the Hadith of Amir bin Rabi'ah (رضي الله تعالى عنه) is a Hasan Hadith.’ This is acted upon according to the people of knowledge. They did not see any harm in the Siwak for the fasting person, except that some of the people of knowledge considered it disliked for the fasting person to use fresh wood, and they considered it disliked to use the Siwak at the end of the day. Ash Shafi'i did not see any harm in using the Siwak in the beginning or the end of the day. Ahmad and Ishaq disliked using the Siwak at the end of the day.


Grade: Da'if

عامر بن ربیعہ رضی الله عنہ کہتے ہیں کہ میں نے نبی اکرم ﷺ کو روزہ کی حالت میں اتنی بار مسواک کرتے دیکھا کہ میں اسے شمار نہیں کر سکتا۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- عامر بن ربیعہ رضی الله عنہ کی حدیث حسن ہے، ۲- اس باب میں عائشہ رضی الله عنہا سے بھی روایت ہے۔ ۳- اسی حدیث پر اہل علم کا عمل ہے۔ یہ لوگ روزہ دار کے مسواک کرنے میں کوئی حرج نہیں ۱؎ سمجھتے، البتہ بعض اہل علم نے روزہ دار کے لیے تازی لکڑی کی مسواک کو مکروہ قرار دیا ہے، اور دن کے آخری حصہ میں بھی مسواک کو مکروہ کہا ہے۔ لیکن شافعی دن کے شروع یا آخری کسی بھی حصہ میں مسواک کرنے میں حرج محسوس نہیں کرتے۔ احمد اور اسحاق بن راہویہ نے دن کے آخری حصہ میں مسواک کو مکروہ قرار دیا ہے۔

Aamir bin Rabi'ah (رضي الله تعالى عنه) kehte hain ke main ne Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ko roza ki halat mein itni bar miswak karte dekha ke main usay shumar nahin kar sakta. Imam Tirmidhi kehte hain: 1. Aamir bin Rabi'ah (رضي الله تعالى عنه) ki hadith Hasan hai, 2. is bab mein Ayesha ( (رضي الله تعالى عنه) ا) se bhi riwayat hai. 3. isi hadith par ahl-e-ilm ka amal hai. Yeh log roza dar ke miswak karne mein koi harj nahin samjhte, balke baaz ahl-e-ilm ne roza dar ke liye tazi lakdi ki miswak ko makruh qarar diya hai, aur din ke aakhir hisse mein bhi miswak ko makruh kaha hai. Lekin Shafi'i din ke shuruaat ya aakhir kisi bhi hisse mein miswak karne mein harj mahsus nahin karte. Ahmad aur Ishaq bin Rahaviyah ne din ke aakhir hisse mein miswak ko makruh qarar diya hai.

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ، حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ مَهْدِيٍّ، حَدَّثَنَا سُفْيَانُ، عَنْ عَاصِمِ بْنِ عُبَيْدِ اللَّهِ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَامِرِ بْنِ رَبِيعَةَ، عَنْ أَبِيهِ، قَالَ:‏‏‏‏ رَأَيْتُ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مَا لَا أُحْصِي يَتَسَوَّكُ وَهُوَ صَائِمٌ . قَالَ:‏‏‏‏ وَفِي الْبَاب عَنْ عَائِشَةَ. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ حَدِيثُ عَامِرِ بْنِ رَبِيعَةَ حَدِيثٌ حَسَنٌ. وَالْعَمَلُ عَلَى هَذَا عِنْدَ أَهْلِ الْعِلْمِ لَا يَرَوْنَ بِالسِّوَاكِ لِلصَّائِمِ بَأْسًا، ‏‏‏‏‏‏إِلَّا أَنَّ بَعْضَ أَهْلِ الْعِلْمِ كَرِهُوا السِّوَاكَ لِلصَّائِمِ بِالْعُودِ وَالرُّطَبِ، ‏‏‏‏‏‏وَكَرِهُوا لَهُ السِّوَاكَ آخِرَ النَّهَارِ، ‏‏‏‏‏‏وَلَمْ يَرَ الشَّافِعِيُّ بِالسِّوَاكِ بَأْسًا أَوَّلَ النَّهَارِ وَلَا آخِرَهُ، ‏‏‏‏‏‏وَكَرِهَ أَحْمَدُ، ‏‏‏‏‏‏وَإِسْحَاق السِّوَاكَ آخِرَ النَّهَارِ.