8.
The Book on Fasting
٨-
كتاب الصوم عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


33
Chapter: What Has Been Related About: There Is No Fast For The One Who Did Not Determine It During The (Preceding) Night

٣٣
باب مَا جَاءَ لاَ صِيَامَ لِمَنْ لَمْ يَعْزِمْ مِنَ اللَّيْلِ

Jami` at-Tirmidhi 730

Ummul Momineen Hafsa (رضي الله تعالى عنها) narrated that the Prophet ( صلى هللا عليه و آله وسلم) said, ‘whoever did not decide to fast before Fajr then there is no fast for him.’ Imam Tirmidhi said, ‘we do not know of the Hadith of Ummul Momineen Hafsa ( رضي الله تعالى عنها) to be Marfu' except from this route. It has been reported from Nafi', from Ibn Umar (رضي الله تعالى عنه) as his saying, and this is more correct.’ (Similarly, this Hadith was reported from Az-Zuhri in Mawquf form, and we do not know of anyone who narrated it in Marfu' form except for Yahya bin Ayyub.) According to some of the people of knowledge, this only means that there is no fast for the one who does not decide to do so before Fajr begins during Ramadan, or when making up for Ramadan, or when fasting to expiate a vow, when he did not intend it during the night, then it will not be accepted from him. As for voluntary fasting, then it is permissible for him to intend to do it after the morning begins. This is the view of Ash-Shafi'i, Ahmad, and Ishaq.


Grade: Sahih

ام المؤمنین حفصہ رضی الله عنہا کہتی ہیں کہ نبی اکرم ﷺ نے فرمایا: ”جس نے روزے کی نیت فجر سے پہلے نہیں کر لی، اس کا روزہ نہیں ہوا“ ۱؎۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- حفصہ رضی الله عنہا کی حدیث کو ہم صرف اسی سند سے مرفوع جانتے ہیں، نیز اسے نافع سے بھی روایت کیا گیا ہے انہوں نے ابن عمر سے روایت کی ہے اور اسے ابن عمر ہی کا قول قرار دیا ہے، اس کا موقوف ہونا ہی زیادہ صحیح ہے، اور اسی طرح یہ حدیث زہری سے بھی موقوفاً مروی ہے، ہم نہیں جانتے کہ کسی نے اسے مرفوع کیا ہے یحییٰ بن ایوب کے سوا، ۲- اس کا معنی اہل علم کے نزدیک صرف یہ ہے کہ اس کا روزہ نہیں ہوتا، جو رمضان میں یا رمضان کی قضاء میں یا نذر کے روزے میں روزے کی نیت طلوع فجر سے پہلے نہیں کرتا۔ اگر اس نے رات میں نیت نہیں کی تو اس کا روزہ نہیں ہوا، البتہ نفل روزے میں اس کے لیے صبح ہو جانے کے بعد بھی روزے کی نیت کرنا مباح ہے۔ یہی شافعی، احمد اور اسحاق بن راہویہ کا قول ہے۔

Am-ul-Momineen Hafsah ( (رضي الله تعالى عنه) ا) kehti hain ke Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: “Jis ne roze ki niyat Fajr se pehle nahin kar li, us ka roza nahin hua” 1؎. Imam Tirmidhi kehte hain: 1. Hafsah ( (رضي الله تعالى عنه) ا) ki hadees ko hum sirf isi sand se marfoo jante hain, neez isse Nafi' se bhi riwayat ki gayi hai unhon ne Ibn Umar se riwayat ki hai aur isse Ibn Umar hi ka qoul qarar diya hai, is ka mauqoof hona hi ziyada sahih hai, aur isi tarah yeh hadees Zahri se bhi mauqoofan marwi hai, hum nahin jante ke kisi ne isse marfoo kiya hai Yahya bin Ayub ke siwa, 2. Is ka ma'ni ahl-e-ilm ke nazdeek sirf yeh hai ke is ka roza nahin hota, jo Ramadan mein ya Ramadan ki qaza mein ya nazar ke roze mein roze ki niyat taloo-e-Fajr se pehle nahin karta. Agar us ne raat mein niyat nahin ki to us ka roza nahin hua, balkeh nafl roze mein us ke liye subah ho jane ke baad bhi roze ki niyat karna mubah hai. Yehi Shafi'i, Ahmad aur Ishaq bin Rahwayah ka qoul hai.

حَدَّثَنَا إِسْحَاق بْنُ مَنْصُورٍ، أَخْبَرَنَا ابْنُ أَبِي مَرْيَمَ، أَخْبَرَنَا يَحْيَى بْنُ أَيُّوبَ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي بَكْرٍ، عَنْ ابْنِ شِهَابٍ، عَنْ سَالِمِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ حَفْصَةَ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ مَنْ لَمْ يُجْمِعِ الصِّيَامَ قَبْلَ الْفَجْرِ فَلَا صِيَامَ لَهُ . قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ حَدِيثُ حَفْصَةَ حَدِيثٌ لَا نَعْرِفُهُ مَرْفُوعًا إِلَّا مِنْ هَذَا الْوَجْهِ، ‏‏‏‏‏‏وَقَدْ رُوِيَ عَنْ نَافِعٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ ابْنِ عُمَرَ قَوْلُهُ وَهُوَ أَصَحُّ، ‏‏‏‏‏‏وَهَكَذَا أَيْضًا رُوِيَ هَذَا الْحَدِيثُ عَنْ الزُّهْرِيِّ مَوْقُوفًا، ‏‏‏‏‏‏وَلَا نَعْلَمُ أَحَدًا رَفَعَهُ إِلَّا يَحْيَى بْنُ أَيُّوبَ، ‏‏‏‏‏‏وَإِنَّمَا مَعْنَى هَذَا عِنْدَ أَهْلِ الْعِلْمِ لَا صِيَامَ لِمَنْ لَمْ يُجْمِعِ الصِّيَامَ قَبْلَ طُلُوعِ الْفَجْرِ فِي رَمَضَانَ أَوْ فِي قَضَاءِ رَمَضَانَ أَوْ فِي صِيَامِ نَذْرٍ، ‏‏‏‏‏‏إِذَا لَمْ يَنْوِهِ مِنَ اللَّيْلِ لَمْ يُجْزِهِ، ‏‏‏‏‏‏وَأَمَّا صِيَامُ التَّطَوُّعِ فَمُبَاحٌ لَهُ أَنْ يَنْوِيَهُ بَعْدَ مَا أَصْبَحَ، ‏‏‏‏‏‏وَهُوَ قَوْلُ الشَّافِعِيِّ، ‏‏‏‏‏‏وَأَحْمَدَ، ‏‏‏‏‏‏وَإِسْحَاق.