9.
Musnad of the Syrians
٩-
مسند الشاميين
Hadith of 'Amr ibn al-'As from the Prophet, peace be upon him
حَدِيثُ عَمْرِو بْنِ الْعَاصِ عَنْ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
‘amrūun bn al-‘āṣ | Amr ibn al-As al-Qurashi | Companion |
‘abd al-raḥman bn shimāsah | Abd al-Rahman ibn Shamasa al-Mahri | Trustworthy |
yazīd bn abī ḥabībin | Yazid ibn Qays al-Azdi | Trustworthy jurist and he used to narrate longer narrations |
ibn lahī‘ah | Abdullah ibn Lahi'ah Al-Hadrami | Weak in Hadith |
‘abd al-lah ya‘nī āibn al-mubārak | Abdullah ibn al-Mubarak al-Hanzali | Trustworthy, firm, jurist, scholar, generous, warrior, gathered in him the qualities of goodness |
‘alī bn isḥāq | Ali ibn Ishaq al-Salami | Trustworthy |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
عَمْرَو بْنَ الْعَاصِ | عمرو بن العاص القرشي | صحابي |
عَبْدَ الرَّحْمَنِ بْنَ شِمَاسَةَ | عبد الرحمن بن شماسة المهري | ثقة |
يَزِيدُ بْنُ أَبِي حَبِيبٍ | يزيد بن قيس الأزدي | ثقة فقيه وكان يرسل |
ابْنُ لَهِيعَةَ | عبد الله بن لهيعة الحضرمي | ضعيف الحديث |
عَبْدُ اللَّهِ يَعْنِي ابْنَ الْمُبَارَكِ | عبد الله بن المبارك الحنظلي | ثقة ثبت فقيه عالم جواد مجاهد جمعت فيه خصال الخير |
عَلِيُّ بْنُ إِسْحَاقَ | علي بن إسحاق السلمي | ثقة |
Musnad Ahmad ibn Hanbal 17780
When the time of Amr bin Aas (may Allah be pleased with him) approached, he began to weep. His son, Abdullah (may Allah be pleased with him) asked, "Why do you weep? Are you afraid of death?" He replied, "By Allah! Not death, but what comes after death." His son said, "You remained on the path of righteousness." He then mentioned the companionship of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) and the conquests of Syria. Amr (may Allah be pleased with him) said, "You have left out the most important thing, the testimony of faith, 'There is no God but Allah.' I have been in three states and I know about myself in each. First, I was a disbeliever, the most severe against the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him). If I had died in that state, Hell would have been obligatory for me. When I pledged allegiance to the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him), I was more shy of him than anyone else. I never looked at him directly out of respect and never disobeyed his wishes until he met Allah. If I had died then, people would have said, 'Blessed is Amr, he accepted Islam, he was righteous, he died in this state, hopefully, he will be granted Paradise.' Then I got involved in governance and other affairs, and now I don't know if it will be a cause of punishment or reward for me. When I die, don't cry over me, don't take any eulogizer or fire with my funeral procession. Tie my waistcloth tightly because I will be questioned. Lay the soil gently over me and spread it all around, for the right side does not have more right than the left. Don't erect any wood or stone over my grave. And when you have buried me and are free, stay by my grave as long as it takes to slaughter a camel and distribute its meat so that I may enjoy your company."
Grade: Hasan
حضرت عمرو بن عاص رضی اللہ عنہ کی وفات کا جب وقت آیا تو ان پر گریہ طاری ہوگیا، ان کے بیٹے حضرت عبداللہ رضی اللہ عنہ نے ان سے پوچھا کہ آپ کیوں روتے ہیں؟ کیا موت سے گھبراہٹ محسوس ہو رہی ہے؟ انہوں نے جوابا فرمایا بخدا! موت سے نہیں، بلکہ موت کے بعد پیش آنے والے معاملات سے، صاحبزادے نے کہا کہ آپ تو خیر پر قائم رہے، پھر انہوں نے نبی ﷺ کی رفاقت اور فتوحات شام کا تذکرہ کیا۔ حضرت عمرو رضی اللہ عنہ کہنے لگے کہ تم نے سب سے افضل چیز تو چھوڑ ہی دی یعنی لا الہ الا اللہ کی گواہی میری تین حالتیں رہی ہیں اور ہر حالت میں میں اپنے متعلق جانتا ہوں، سب سے پہلے میں کافر تھا، نبی ﷺ کے خلاف تمام لوگوں میں انتہائی سخت تھا، اگر میں اسی حال میں مرجاتا تو میرے لئے جہنم واجب ہوجاتی، جب میں نے نبی سے بیعت کی تو میں نبی ﷺ سے تمام لوگوں کی نسبت زیادہ حیاء کرتا تھا، اسی وجہ سے میں نے نگاہیں بھر کر، کبھی نبی ﷺ کو نہیں دیکھا اور اپنی خواہشات میں بھی کبھی انہیں جواب نہیں دیا، یہاں تک کہ وہ اللہ تعالیٰ سے جا ملے، اگر میں اس زمانے میں فوت ہوجاتا تو لوگ کہتے کہ عمرو کو مبارک ہو، اس نے اسلام قبول کیا، وہ خیر پر تھا، اسی حال میں فوت ہوگیا، امید ہے کہ اسے جنت نصیب ہوگی۔ پھر میں حکومت اور دوسری چیزوں میں ملوث ہوگیا، اب مجھے معلوم نہیں کہ یہ میرے لئے باعث وبال ہے یا باعث ثواب، لیکن جب میں مرجاؤں تو تم مجھ پر مت رونا، کسی تعریف کرنے والے کو یا آگ کو جنازے کے ساتھ نہ لے جانا، میرا تہبند مضبوطی سے باندھ دو کہ مجھ سے جواب طلبی ہوگی، مجھ پر آہستہ آہستہ مٹی ڈالنا اور سب طرف بکھیر دینا کیونکہ دایاں پہلو بائٰیں پہلو سے زیادہ حق نہیں رکھتا، میری قبر پر کوئی لکڑی یا پتھر نہ گاڑنا اور جب تم مجھے قبر کی مٹی میں چھپا کر فارغ ہوجاؤ تو اتنی دیر قبر پر رکنا کہ جس میں ایک اونٹ ذبح کر کے اس کے ٹکڑے بنا لئے جائیں تاکہ میں تم سے انس حاصل کرسکوں۔
Hazrat Amr bin Aas (رضي الله تعالى عنه) ki wafaat ka jab waqt aaya to un par garya tari hogaya, un ke bete Hazrat Abdullah (رضي الله تعالى عنه) ne un se pucha ke aap kyun rote hain? Kya maut se ghabrahat mehsoos ho rahi hai? Unhon ne jawaban farmaya Bakhuda! Maut se nahin, balke maut ke baad pesh aane wale maamlaat se, Sahibzaade ne kaha ke aap to khair par qaim rahe, phir unhon ne Nabi (صلى الله عليه وآله وسلم) ki rifaqat aur fatahuhat e Sham ka tazkira kiya. Hazrat Amr (رضي الله تعالى عنه) kehne lage ke tum ne sab se afzal cheez to chhor hi di yani La Ilaha Illallah ki gawahi meri teen halaten rahi hain aur har halat mein mein apne mutalliq janta hun, sab se pehle mein kafir tha, Nabi (صلى الله عليه وآله وسلم) ke khilaf tamam logon mein intahai sakht tha, agar mein isi hal mein mar jata to mere liye jahannam wajib ho jati, jab mein ne Nabi se bai'at ki to mein Nabi (صلى الله عليه وآله وسلم) se tamam logon ki nisbat ziada haya karta tha, isi wajah se mein ne nigahen bhar kar, kabhi Nabi (صلى الله عليه وآله وسلم) ko nahin dekha aur apni khwahishat mein bhi kabhi unhen jawab nahin diya, yahan tak ke woh Allah Ta'ala se ja mile, agar mein is zamane mein faut ho jata to log kehte ke Amr ko mubarak ho, us ne Islam qubool kiya, woh khair par tha, isi hal mein faut hogaya, umeed hai ke use jannat naseeb hogi. Phir mein hukumat aur dusri cheezon mein mulawwis hogaya, ab mujhe maloom nahin ke yeh mere liye baais e valal hai ya baais e sawab, lekin jab mein mar jaun to tum mujh par mat rona, kisi tareef karne wale ko ya aag ko janaze ke sath na le jana, mera tahband mazbooti se bandh do ke mujh se jawab talabi hogi, mujh par aahista aahista mitti dalna aur sab taraf bikher dena kyunke dayan pehlu baen pehlu se ziada haq nahin rakhta, meri qabar par koi lakdi ya pathar na gaadna aur jab tum mujhe qabar ki mitti mein chhupa kar farigh ho jao to itni der qabar par rukna ke jis mein ek unt zabah kar ke uske tukde bana liye jayen taake mein tumse uns hasil kar sakun.
حَدَّثَنَا حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ إِسْحَاقَ ، قَالَ: أَخْبَرَنَا عَبْدُ اللَّهِ يَعْنِي ابْنَ الْمُبَارَكِ ، قَالَ: أَخْبَرَنَا ابْنُ لَهِيعَةَ ، قَالَ: حَدَّثَنِي يَزِيدُ بْنُ أَبِي حَبِيبٍ ، أَنَّ عَبْدَ الرَّحْمَنِ بْنَ شِمَاسَةَ حَدَّثَهُ، قَالَ: لَمَّا حَضَرَتْ عَمْرَو بْنَ الْعَاصِ الْوَفَاةُ بَكَى، فَقَالَ لَهُ ابْنُهُ عَبْدُ اللَّهِ: لِمَ تَبْكِي، أَجَزَعًا عَلَى الْمَوْتِ؟ فَقَالَ:" لَا وَاللَّهِ، وَلَكِنْ مِمَّا بَعْدُ". فَقَالَ لَهُ: قَدْ كُنْتَ عَلَى خَيْرٍ. فَجَعَلَ يُذَكِّرُهُ صُحْبَةَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَفُتُوحَهُ الشَّامَ. فَقَالَ عَمْرٌو: " تَرَكْتَ أَفْضَلَ مِنْ ذَلِكَ كُلِّهِ، شَهَادَةَ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ، إِنِّي كُنْتُ عَلَى ثَلَاثَةِ أَطْبَاقٍ لَيْسَ فِيهَا طَبَقٌ إِلَّا قَدْ عَرَفْتُ نَفْسِي فِيهِ كُنْتُ أَوَّلَ شَيْءٍ كَافِرًا، فَكُنْتُ أَشَدَّ النَّاسِ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَلَوْ مِتُّ حِينَئِذٍ وَجَبَتْ لِي النَّارُ، فَلَمَّا بَايَعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كُنْتُ أَشَدَّ النَّاسِ حَيَاءً مِنْهُ، فَمَا مَلَأْتُ عَيْنِي مِنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَلَا رَاجَعْتُهُ فِيمَا أُرِيدُ حَتَّى لَحِقَ بِاللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ حَيَاءً مِنْهُ، فَلَوْ مِتُّ يَوْمَئِذٍ، قَالَ النَّاسُ: هَنِيئًا لِعَمْرٍو، أَسْلَمَ وَكَانَ عَلَى خَيْرٍ، فَمَاتَ فَرُجِيَ لَهُ الْجَنَّةُ. ثُمَّ تَلَبَّسْتُ بَعْدَ ذَلِكَ بِالسُّلْطَانِ وَأَشْيَاءَ، فَلَا أَدْرِي عَلَيَّ أَمْ لِي. فَإِذَا مِتُّ فَلَا تَبْكِيَنَّ عَلَيَّ وَلَا تُتْبِعْنِي مَادِحًا وَلَا نَارًا، وَشُدُّوا عَلَيَّ إِزَارِي فَإِنِّي مُخَاصِمٌ، وَسُنُّوا عَلَيَّ التُّرَابَ سَنًّا، فَإِنَّ جَنْبِيَ الْأَيْمَنَ لَيْسَ بِأَحَقَّ بِالتُّرَابِ مِنْ جَنْبِي الْأَيْسَرِ، وَلَا تَجْعَلَنَّ فِي قَبْرِي خَشَبَةً وَلَا حَجَرًا، فَإِذَا وَارَيْتُمُونِي فَاقْعُدُوا عِنْدِي قَدْرَ نَحْرِ جَزُورٍ وَتَقْطِيعِهَا، أَسْتَأْنِسْ بِكُمْ" .