Chapter on the dislike of selling copies of the Quran
باب ما جاء في كراهية بيع المصاحف
Sunan al-Kubra Bayhaqi 11064
Ziyad, a freed slave of Saad, asked Abdullah bin Abbas and Marwan bin Hakam about selling copies of the Quran. They both replied: "It should not be made into an object of trade, except for what you work for with your own hands, there is no harm in that." Ibn Wahb said: Imam Malik told me: "There is no harm in selling and buying copies of the Quran."
Grade: Sahih
(١١٠٦٤) سعد کے آزاد کردہ غلام حضرت زیاد نے حضرت عبداللہ بن عباس (رض) اور مروان بن حکم سے مصاحف کو بیچنے کے بارے میں پوچھا تو ان دونوں جواب دیا : اسے تجارت کا سامان نہیں بنانا چاہیے، سوائے اس کے جو تو اپنے ہاتھوں کے ساتھ محنت کرے، اس میں کوئی حرج نہیں۔ ابن وھب کہتے ہیں : مجھے امام مالک (رح) نے کہا : مصاحف کو بیچنے اور انھیں خریدنے میں کوئی حرج نہیں ہے۔
11064 Saad ke azad kardah ghulam Hazrat Ziyad ne Hazrat Abdullah bin Abbas (Raz) aur Marwan bin Hakam se musahif ko bechne ke bare mein poocha to in donon jawab diya : ise tijarat ka saman nahi banana chahie, siwaye iske jo tu apne hathon ke sath mehnat kare, is mein koi harj nahi. Ibn Wahab kehte hain : mujhe Imam Malik (Rah) ne kaha : musahif ko bechne aur unhen kharidne mein koi harj nahi hai.
Ibn Abbas narrates: "During our time, copies of the Quran were not sold. What used to happen was that a man would bring his sheet (of writing material) to the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him), and others would copy from it. Thus, there was no need to buy or sell copies of the Quran."
Grade: Da'if
(١١٠٦٥) حضرت ابن عباس فرماتے ہیں : ہمارے زمانے میں مصاحف کو بیچا نہیں جاتا تھا۔ ہوتا اس طرح تھا کہ ایک آدمی اپنے ورق لے کر نبی (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) کے پاس آتا تو دوسرے آدمی اس سے لکھ لیتے تھے، اس طرح مصحف کو بیچنے اور خریدنے کی ضرورت نہیں پڑتی تھی ۔
Hazrat Ibn Abbas farmate hain : hamare zamane mein mushaf ko becha nahin jata tha. Hota is tarah tha ke ek aadmi apne varaq le kar Nabi ((صلى الله عليه وآله وسلم)) ke paas aata to dusre aadmi us se likh lete the, is tarah mushaf ko bechne aur kharidne ki zaroorat nahin parti thi .
Ibn 'Abbas (may Allah be pleased with him) said to Imam Mujahid (may Allah have mercy on him): "Buy the Mushaf (copy of the Quran), but do not sell it."
Grade: Da'if
(١١٠٦٦) حضرت ابن عباس (رض) نے امام مجاہد (رح) سے کہا : مصحف کو خریدلے لیکن بیچے نہ۔
(11066) Hazrat Ibn Abbas (RA) ne Imam Mujahid (RA) se kaha : Mushaf ko kharid le lekin beche na.
Salem reported that Ibn Umar (may Allah be pleased with him) used to pass by those who sold copies of the Quran and say, "You are the worst of merchants."
Grade: Da'if
(١١٠٦٩) سالم کہتے ہیں کہ ابن عمر (رض) مصحف شریف بیچنے والوں کے پاس سے گزرتے تو فرماتے : تم سب سے برے تاجر ہو۔
(11069) Salem kehte hain ki Ibn Umar (RA) mushaf sharif bechne walon ke pass se guzarte to farmate : tum sab se bure tajir ho.
Alqamah (may Allah be pleased with him) used to say about Abdullah bin Masood (may Allah be pleased with him) that he disliked the buying and selling of the Holy Quran. Imam Shafi'i (may Allah have mercy on him) said: "Some Iraqis consider its buying and selling permissible. Some people do not see any harm in buying the Quran, and we dislike selling it." Sheikh Sahib says: "This disapproval is of a lighter degree (makruh tanzihi), for the reverence of the Holy Quran, so that it may not be taken as an object of trade." And in one narration, it is stated that Ibn Masood permitted it, but that narration is weak in its chain of narrators. And Ibn Abbas's statement that the Quran should not be bought or sold, if authentic, is evidence that selling the Quran is not permissible, but rather disliked.
Grade: Da'if
(١١٠٧٠) حضرت علقمہ (رض) عبداللہ بن مسعود (رض) کے بارے میں کہتے تھے کہ وہ مصحف شریف کی خریدو فروخت کو ناپسند کرتے تھے۔ امام شافعی (رح) فرماتے ہیں : بعض عراقی اس کی خریدو فروخت جائز سمجھتے ہیں۔ کچھ لوگ مصحف کے خریدنے میں کوئی حرج نہیں سمجھتے اور ہم اس کے بیچنے کو ناپسند کرتے ہیں۔ شیخ صاحب فرماتے ہیں : یہ کراہت تنزیہی ہے، مصحف شریف کی تعظیم کے لیے کہ کہیں اسے سامان تجارت نہ بنالیا جائے اور ایک روایت میں ہے کہ ابن مسعود نے اس کی رخصت دی تھی اور وہ روایت سنداًضعیف ہے اور ابن عباس کا قول کہ مصحف کو خرید، بیچ نہ اگر صحیح ہو تو یہ اس بات کی دلیل ہے کہ مصحف کو بیچنا جائز تو نہیں ہے لیکن مکروہ ہے۔
(11070) Hazrat Alqama (RA) Abdullah bin Masood (RA) ke bare mein kehte the ke woh Mushaf Sharif ki kharid o farokht ko napasand karte the. Imam Shafai (RA) farmate hain : Baaz Iraqi is ki kharid o farokht jaiz samajhte hain. Kuch log Mushaf ke kharidne mein koi harj nahi samajhte aur hum is ke bechne ko napasand karte hain. Sheikh sahib farmate hain : Yeh karahat tanzihi hai, Mushaf Sharif ki tazeem ke liye ke kahin ise saman tijarat na bana liya jaye aur ek riwayat mein hai ke Ibn Masood ne is ki rukhsat di thi aur woh riwayat sanadan zaeef hai aur Ibn Abbas ka qaul ke Mushaf ko kharid, bech na agar sahi ho to yeh is baat ki daleel hai ke Mushaf ko bechna jaiz to nahi hai lekin makrooh hai.
Alqama (may Allah be pleased with him) narrates about Abdullah (may Allah be pleased with him) that he said: "It is permissible to sell the Mushaf." Abu Ahmad says: "I wrote this Hadith from Ali bin Abbas (may Allah be pleased with him) with the same chain of narration." The Sheikh (may Allah have mercy on him) says: "Its chain of narration is weak."
Grade: Da'if
(١١٠٧٢) حضرت علقمہ (رض) حضرت عبداللہ کے بارے میں کہتے ہیں کہ انھوں نے کہا : مصحف کو بیچنا جائز ہے ، ابو احمد کہتے ہیں : یہ حدیث میں نے علی بن عباس (رض) سے اسی سند کے ساتھ لکھی ہے ، شیخ فرماتے ہیں : اس کی سند ضعیف ہے۔
Hazrat Alqama (Razi Allahu Anhu) Hazrat Abdullah ke bare mein kehte hain ki unhon ne kaha: Mushaf ko bechna jaiz hai, Abu Ahmad kehte hain: Yeh hadees maine Ali bin Abbas (Razi Allahu Anhu) se isi sanad ke sath likhi hai, Sheikh farmate hain: Is ki sanad zaeef hai.
Sa'eed (may Allah be pleased with him) said: "I talked to Matruq about selling the Mushaf (copy of the Quran). He said: 'Do you forbid me from selling the Mushaf while the great scholar or jurist of this Ummah, meaning Hasan and Sha'bi, said: 'There is no harm in it?'"
Grade: Sahih
(١١٠٧٣) سعید (رح) فرماتے ہیں : میں نے مطروراق سے مصحف کی بیع کے بارے میں بات کی تو فرمایا : کیا تم مجھے مصحف کی بیع سے روکتے ہو ؟ حالانکہ اس امت کے بڑے عالم یا بڑے فقیہ یعنی حسن اور شعبی فرماتے ہیں : اس میں کوئی حرج نہیں۔
(11073) Saeed (rah) farmate hain : maine Mutarraq se mushaf ki baye ke bare mein baat ki to farmaya : kya tum mujhe mushaf ki baye se rokte ho ? halanki is ummat ke bade alim ya bade faqih yani Hasan aur Shabi farmate hain : is mein koi harj nahin.
Malik bin Dinar said that one day I was writing when Jabir bin Zaid came. So I said: O Abu Sha'tha, what is your stance regarding this work of mine? He replied: Your work is very good. You are writing and transferring each verse and word, there is no harm in that. Similarly, Malik bin Dinar (may Allah have mercy on him) said about 'Ikrama that he sold his noble Quran and Imam Hassan (may Allah have mercy on him) did not see any harm in it.
Grade: Sahih
(١١٠٧٤) مالک بن دینار فرماتے ہیں کہ ایک دن میں لکھ رہا تھا کہ جابر بن زائد آئے، چنانچہ میں نے کہا : اے ابو شعثاء آپ میرے اس کام کے بارے میں کیا موقف رکھتے ہیں ؟ انھوں نے جواب دیا : آپ کا یہ کام بہت اچھا ہے۔ آپ ایک ایک آیت اور کلمے کو لکھ کر منتقل کر رہے ہیں، اس میں کوئی حرج نہیں۔ اسی طرح عکرمہ کے بارے میں مالک بن دینار (رح) فرماتے ہیں کہ انھوں نے اپنے مصحف شریف کو بیچا اور امام حسن (رح) اس میں کوئی حرج محسوس نہیں کرتے تھے۔
Maalik Bin Dinaar farmate hain ki aik din main likh raha tha ki Jabir bin Zaid aye, chunancha main ne kaha: Aye Abu Shaasa aap mere is kaam ke bare mein kya moqaf rakhte hain? Unhon ne jawab diya: Aap ka ye kaam bahut acha hai. Aap aik aik ayat aur kalme ko likh kar muntaqil kar rahe hain, is mein koi harj nahi. Isi tarah Ikrama ke bare mein Maalik bin Dinaar (rah) farmate hain ki unhon ne apne mushaf sharif ko becha aur Imam Hasan (rah) is mein koi harj mehsoos nahi karte the.