Imam Sahib narrates the hadith of Abu Hurairah (may Allah be pleased with him) from his teacher Muhammad bin Yahya. (Imam Sahib says) I heard Muhammad bin Yahya saying that all these chains of narration from Abu Hurairah (may Allah be pleased with him) are preserved and established with us, except for the narration of Abu Bakr bin Sulaiman bin Abi Huthamah. I have a doubt about him that it might be mursal (disconnected) from Malik, Shu'ba, and Salih bin Kaysan because Ma'mar has mentioned Abu Hurairah (may Allah be pleased with him) as a link in the chain of narration for this hadith, contrary to them. (And Allah knows best)
Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) says that these words at the end of the narration (1040) from Muhammad bin Kathir's "Awza'i" - "And you (peace and blessings of Allah be upon you) did not perform the two prostrations of forgetfulness when the people reminded you" - are not the words of Abu Hurairah but the words of Imam Zuhri. Haven't you seen that Muhammad bin Yusuf (narration 1041) did not mention these words in this story, neither did Ibn Wahb mention them in the narration of Yunus, nor did Walid bin Muslim mention them in the narration of Abdur Rahman bin Amr (see narrations 1042, 1043). None of the narrators I mentioned have mentioned these words except for Abu Salih, who narrates from Imam Zuhri through Layth. It seems that they made a mistake in their narration and created a doubt of error in it. Therefore, they mentioned the last statement of Imam Zuhri without mentioning Abu Hurairah (may Allah be pleased with him), that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) did not perform the prostrations of forgetfulness on the day of Dhul-Yadayn (incident) and did not remember the complete story. Whereas, Layth has narrated the complete story from Yunus and said that Imam Zuhri said that the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) did not perform the prostrations of forgetfulness on that day, and that none of his teachers had told him that the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) had performed the prostrations on that day. It is not that they narrated from Abu Hurairah (may Allah be pleased with him) that the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) did not perform the prostrations on that day. Undoubtedly, it has been narrated repeatedly from Abu Hurairah (may Allah be pleased with him) that the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) performed the two prostrations of forgetfulness on the day of Dhul-Yadayn (incident). A person who has knowledge of the sayings of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) cannot deny these narrations.
Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) says that I have already dictated the narration from Shu'bah, from Sa'd bin Ibrahim, from Abu Hurairah (may Allah be pleased with him). I have also mentioned the chains of narration of Yahya bin Abi Kathir, from Abu Salamah, from Abu Hurairah (may Allah be pleased with him). And I have also mentioned the chains of narration of Muhammad bin Sirin, from Abu Hurairah (may Allah be pleased with him). I have also mentioned the narration of Dawud bin Husayn, from Abu Sufyan Mawla Ibn Abi Ahmad, from Abu Hurairah (may Allah be pleased with him), that the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) performed the two prostrations of forgetfulness on the day of Dhul-Yadayn (incident). Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) says that I have mentioned the chains of narration and the wording of these narrations in "Kitab al-Kabir".
امام صاحب اپنے استاد محمد بن یحییٰ سے سیدنا ابوہریرہ رضی اللہ عنہ کی حدیث بیان کر تے ہیں، (امام صاحب فرماتے ہیں) میں نے محمد بن یحییٰ کو فرماتے ہوئے سنا کہ سیدنا ابوہریرہ رضی اللہ عنہ سے یہ تمام اسانید ہمارے نزدیک محفوظ و ثابت ہیں سوائے ابوبکر بن سلیمان بن ابی حثمہ کی روایت کے۔ اسے کے بارے میں میرے دل میں خدشہ ہے کہ یہ مالک، شعیب اور صالح بن کیسان کی روایت سے مرسل ہوگی کیونکہ معمر نے ان کے برخلاف حدیث کی سند میں سیدنا ابوہریرہ رضی اللہ عنہ کا واسطہ بیان کیا ہے۔ (واللہ اعلم) امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ محمد بن کثیرکی اوزاعی سے روایت (1040) کے آخر میں یہ الفاظ، اور آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے سہو کے دو سجدے نہ کیے جب آپ صلی اللہ علیہ وسلم کو لوگووں نے یاد دہانی کرائی۔ یہ سیدنا ابوہریرہ کے الفاظ نہیں ہیں بلکہ یہ امام زہری کا کلام ہے۔ کیا آپ نے دیکھا نہیں کہ محمد بن یوسف (روایت نمبر 1041) نے یہ الفاظ اس قصّہ میں بیان نہیں کیے نہ ابن وہب نے یونس کی روایت میں اور نہ ولید بن مسلم نے عبدالرحمٰن بن عمرو کی روایت میں یہ الفاظ بیان کیے ہیں (دیکھیں روایت نمبر 1042، 1043) جن راویوں کی روایات میں نے ذکر کی ہیں ان میں سے کسی نے یہ الفاظ بیان نہیں کیے، سوائے ابوصالح کے جو لیث کے واسطے سے امام زہری سے بیان کرتے ہیں، بیشک ان سے روایت میں بھول ہوئی ہے اور اُنہوں نے اپنی روایت میں غلطی کا وہم ڈال دیا ہے۔ چنانچہ انہوں نے امام زہری کا آخری کلام سیدنا ابوہریرہ رضی اللہ عنہ کے ذکر کے بغیر ہی ذکر کردیا کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے ذوالیدین (کے واقعہ) والے دن (سہو) کے سجدے نہیں کیے اور مکمّل قصّہ یاد نہیں رکھا۔ جب کہ لیث نے یونس سے روایت میں مکمّل قصّہ بیان کیا ہے اور بتایا ہے کہ بیشک امام زہری نے فرمایا کہ اس دن نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے سہو کے سجدے نہیں کیے اور یہ کہ ان کے اساتذہ میں سے کسی نے انہیں بیان نہیں کیا کہ نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے اس دن سجدے کیے تھے۔ یہ نہیں کہ انہوں نے سیدنا ابوہریرہ رضی اللہ عنہ سے انہیں بیان کیا ہے کہ نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے اس دن سجدے نہیں کیے تھے۔ بلاشبہ سیدنا ابو ہریرہ رضی اللہ عنہ سے متواتر کے ساتھ مروی ہے کہ نبی صلی اللہ علیہ وسلم نے ذوالیدین (کے واقعہ) والے دن سہو کے سجدے کیے تھے۔ ان روایات کا انکار نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کے فرامین کی معرفت رکھنے والا شخص نہیں کر سکتا۔ امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ میں شعبہ کی سعد بن ابراہیم کے واسطے سے سیدنا ابوہریرہ رضی اللہ عنہ سے روایت املاء کرا چکا ہوں۔ یحییٰ بن ابن کثیر کی ابوسلمہ کے واسطے سے سیدنا ابوہریرہ رضی اللہ عنہ سے روایت کے طرق بھی بیان کرچکا ہوں۔ اور محمد بن سیرین کی سیدنا ابوہریرہ رضی اللہ عنہ سے روایت کی اسانید بھی بیان کرچکا ہوں۔ داؤد بن حصین کی ابوسفیان مولیٰ ابن ابی احمد کے واسطے سے سیدنا ابوہریرہ رضی اللہ عنہ کی یہ روایت بھی بیان کر چکا ہوں کہ نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم نے ذوالیدین (کے واقعہ) والے دن سہو کے دو سجدے کیے تھے۔ امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ میں ان روایات کی اسانید اور الفاظ کتاب الکبیر میں بیان کر چکا ہوں۔
Imam Sahib apne ustaad Muhammad bin Yahya se Syedna Abu Hurairah Radi Allahu Anhu ki hadees bayan karte hain, (Imam Sahib farmate hain) maine Muhammad bin Yahya ko farmate huye suna ki Syedna Abu Hurairah Radi Allahu Anhu se ye tamam asaneed hamare nazdeek mahfooz o sabit hain siwae Abubakar bin Sulaiman bin Abi Hatmah ki riwayat ke. Ise ke bare mein mere dil mein khudsha hai ki ye Malik, Shaib aur Salih bin Kaisan ki riwayat se mursal hogi kyunki Mu'mar ne inke bar khilaf hadees ki sanad mein Syedna Abu Hurairah Radi Allahu Anhu ka wasita bayan kiya hai. (Wallahu A'lam) Imam Abubakar Rahmatullah Aleh farmate hain ki Muhammad bin Kasir ki Auzai se riwayat (1040) ke akhir mein ye alfaz, aur Aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne sahu ke do sajde na kiye jab Aap Sallallahu Alaihi Wasallam ko logon ne yaad dihani karaayi. Ye Syedna Abu Hurairah ke alfaz nahin hain balki ye Imam Zuhri ka kalaam hai. Kia aap ne dekha nahin ki Muhammad bin Yusuf (riwayat number 1041) ne ye alfaz is qissa mein bayan nahin kiye na Ibn Wahab ne Younus ki riwayat mein aur na Walid bin Muslim ne Abdul Rahman bin Amr ki riwayat mein ye alfaz bayan kiye hain (dekhen riwayat number 1042, 1043) jin raviyon ki riwayat mein ne zikr ki hain in mein se kisi ne ye alfaz bayan nahin kiye, siwae Abu Salih ke jo Lais ke wasite se Imam Zuhri se bayan karte hain, beshak in se riwayat mein bhool hui hai aur unhon ne apni riwayat mein ghalti ka wahm daal diya hai. Chunancha unhon ne Imam Zuhri ka aakhri kalaam Syedna Abu Hurairah Radi Allahu Anhu ke zikr ke baghair hi zikr kar diya ki Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam ne Zul'idain (ke waqea) wale din (sahu) ke sajde nahin kiye aur mukammal qissa yaad nahin rakha. Jab ki Lais ne Younus se riwayat mein mukammal qissa bayan kiya hai aur bataya hai ki beshak Imam Zuhri ne farmaya ki us din Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam ne sahu ke sajde nahin kiye aur ye ki unke ustaazon mein se kisi ne unhen bayan nahin kiya ki Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam ne us din sajde kiye the. Ye nahin ki unhon ne Syedna Abu Hurairah Radi Allahu Anhu se unhen bayan kiya hai ki Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam ne us din sajde nahin kiye the. Bilashubha Syedna Abu Hurairah Radi Allahu Anhu se mutawatir ke saath marvi hai ki Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam ne Zul'idain (ke waqea) wale din sahu ke sajde kiye the. In riwayat ka inkar Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam ke faramin ki ma'rifat rakhne wala shakhs nahin kar sakta. Imam Abubakar Rahmatullah Aleh farmate hain ki main Shuaib ki Sa'ad bin Ibrahim ke wasite se Syedna Abu Hurairah Radi Allahu Anhu se riwayat imla kara chuka hun. Yahya bin Ibn Kasir ki Abu Salma ke wasite se Syedna Abu Hurairah Radi Allahu Anhu se riwayat ke tarq bhi bayan kar chuka hun. Aur Muhammad bin Sayyarin ki Syedna Abu Hurairah Radi Allahu Anhu se riwayat ki asaneed bhi bayan kar chuka hun. Dawud bin Husain ki Abu Sufiyan Maula Ibn Abi Ahmad ke wasite se Syedna Abu Hurairah Radi Allahu Anhu ki ye riwayat bhi bayan kar chuka hun ki Nabi Akram Sallallahu Alaihi Wasallam ne Zul'idain (ke waqea) wale din sahu ke do sajde kiye the. Imam Abubakar Rahmatullah Aleh farmate hain ki main in riwayat ki asaneed aur alfaz Kitab-ul-Kabir mein bayan kar chuka hun.