2.
The Book of Prayer
٢-
كِتَابُ الصَّلَاةِ


Chapter on the explicit reports and evidence that Witr is not obligatory

بَابُ ذِكْرِ الْأَخْبَارِ الْمَنْصُوصَةِ وَالدَّالَّةِ عَلَى أَنَّ الْوِتْرَ لَيْسَ بِفَرْضٍ

Sahih Ibn Khuzaymah 1066

Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) said: I have already dictated at the beginning of the book, the narration of Sayyiduna Talha bin Ubaidullah, about a Bedouin asking the Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) about Islam, and the Holy Prophet’s (peace and blessings of Allah be upon him) reply to him. The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said: “Five prayers have been made obligatory in the day and night." The Bedouin asked: "Is there any other prayer obligatory upon me besides these?" The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said: "No, unless you offer voluntary prayers.” So the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) told him that whatever is more than five prayers will be voluntary.

امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ میں کتاب کے شروع میں، نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم سے ایک اعرابی کا اسلام کے متعلق سوال اور نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم کا اسے جواب، سیدنا طلحہ بن عبیداللہ کی روایت املا کراچکا ہوں، آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا: ”دن اور رات میں پانچ نمازیں فرض ہیں۔ اُس نے دریا فت کیا کہ ان کے علاوہ بھی مجھ پر کوئی نماز فرض ہے؟ آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا: ”نہیں، مگر یہ کہ تم نفل نماز پڑھو“۔ تو نبی مصطفیٰ صلی اللہ علیہ وسلم نے اسے بتا دیا کہ پانچ نمازوں سے جو زائد ہوگی وہ نفل ہوگی۔

Imaam Abubakr rehmatullah farmate hain keh mein kitaab ke shuru mein, Nabi Akram sallallahu alaihi wasallam se aik arabi ka Islam ke mutalliq sawal aur Nabi Akram sallallahu alaihi wasallam ka usay jawab, Sayyidna Talha bin Ubaidullah ki riwayat imla karachukka hun, Aap sallallahu alaihi wasallam ne farmaya: “Din aur raat mein panch namazain farz hain.” Usne daryaft kiya keh inke ilawa bhi mujh par koi namaz farz hai? Aap sallallahu alaihi wasallam ne farmaya: “Nahin, magar yeh keh tum nafl namaz parho.” To Nabi Mustufa sallallahu alaihi wasallam ne usay bataya keh panch namazon se jo zayed hogi woh nafl hogi.

Sahih Ibn Khuzaymah 1067

Narrated Sayyidina Ali, may Allah be pleased with him: "Verily, Witr is not obligatory like your obligatory prayers. But the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) offered Witr prayer. Then he said: 'O people of the Quran, offer Witr prayer, for Allah is Witr and loves Witr. Abdullah bin Sa'eed al-Ashj did not mention these words: 'O people of the Quran, offer Witr prayer'. Sa'eed bin `Abdur-Rahman narrated from Abu Ishaq, from Sufyan, a narration similar to that of al-Dawraqi in terms of chain and text.

سیدنا علی رضی اللہ عنہ بیان کرتے ہیں کہ ”بیشک وتر واجب نہیں ہے۔ اور نہ تمہاری فرض نمازوں کی طرح ہے۔ لیکن رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے وتر ادا کیا ہے۔ پھر فرمایا کہ اے اہل قرآن، وتر ادا کیا کرو، پس بیشک ﷲ تعالیٰ وتر ہے اور وتر (عدد) کو پسند کرتا ہے۔ جناب عبداﷲ بن سعید الاشج نے یہ الفاظ بیان نہیں کیے کہ اے اہل قرآن، وتر ادا کیا کرو۔ جناب سعید بن عبدالرحمان نے سفیان کے واسطے سے ابواسحاق سے سند و متن کے لحاظ سے الدورقی کی حدیث کی طرح روایت بیان کی ہے۔

Sayyidna Ali Radi Allahu Anhu bayan karte hain keh ”beshak witr wajib nahin hai. Aur na tumhari farz namaazon ki tarah hai. Lekin Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ne witr ada kiya hai. Phir farmaya keh aye ahl e quran, witr ada kiya karo, pas beshak Allah Ta'ala witr hai aur witr (adad) ko pasand karta hai. Janab Abdullah bin Saeed al Ashj ne yeh alfaz bayan nahin kiye keh aye ahl e quran, witr ada kiya karo. Janab Saeed bin Abdur Rahman ne Suffyan ke waste se Abu Ishaq se sanad o matan ke lihaz se aldawri ki hadees ki tarah riwayat bayan ki hai.

نَا يَعْقُوبُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ الدَّوْرَقِيُّ ، وَعَبْدُ اللَّهِ بْنُ سَعِيدٍ الأَشَجُّ ، وَمُحَمَّدُ بْنُ هِشَامٍ ، قَالُوا: حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرِ بْنُ عَيَّاشٍ ، نَا أَبُو إِسْحَاقَ ، عَنْ عَاصِمِ بْنِ ضَمْرَةَ ، قَالَ: قَالَ عَلِيٌّ : إِنَّ الْوِتْرَ لَيْسَ بِحَتْمٍ، وَلا كَصَلاتِكُمُ الْمَكْتُوبَةِ، وَلَكِنّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَوْتَرَ، ثُمَّ قَالَ:" يَا أَهْلَ الْقُرْآنِ أَوْتِرُوا ؛ فَإِنَّ اللَّهَ وِتْرٌ يُحِبُّ الْوِتْرَ" . غَيْرُ أَنَّ الأَشَجَّ لَمْ يَذْكُرْ: يَا أَهْلَ الْقُرْآنِ أَوْتِرُوا. وَقَالَ مُحَمَّدُ بْنُ هِشَامٍ، عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ، وَحَدَّثَنَا سَعِيدُ بْنُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ الْمَخْزُومِيُّ ، نَا سُفْيَانُ ، عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ نَحْوَ حَدِيثِ الدَّوْرَقِيِّ فِي إِسْنَادِهِ، وَمَتْنِهِ

Sahih Ibn Khuzaymah 1068

It is narrated on the authority of Abdur Rahman bin Abi Amrah Al-Bukhari that he asked Sayyiduna Ubadah bin Samit, may Allah be pleased with him, about the Witr prayer. He replied, “It is a very good and virtuous act. The Holy Prophet, peace and blessings of Allah be upon him, and the Muslims after you have acted upon it, but it is not obligatory.” Imam Abu Bakr, may Allah have mercy on him, says, “I have mentioned in Al-Kabir the commands of the Holy Prophet, peace and blessings of Allah be upon him, in which you (peace and blessings of Allah be upon him) have stated that Allah Almighty has made five prayers obligatory upon you (peace and blessings of Allah be upon him) and upon your Ummah in a day and a night.” So, these narrations indicate that the person who considers Witr obligatory upon the servants makes six prayers obligatory upon them in a day and a night. And this is contrary to the sayings of the Prophet, peace and blessings of Allah be upon him. It is also against the understanding of the scholars and the common Muslims. It is against what the veiled women have understood behind the veil, what the children have learned in schools and seminaries, and what the male and female slaves have understood because all these people know that the obligatory prayers are five, not six.


Grade: Hasan

جناب عبدالرحمان بن ابی عمرہ البخاری سے روایت ہے کہ اُنہوں نے سیدنا عبادہ بن صامت رضی اللہ عنہ سے وتر کے متعلق پوچھا تو اُنہوں نے فرمایا، بہت عمدہ اور اچھا کام ہے - نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم اور آپ کے بعد مسلمانوں نے اس پر عمل کیا ہے، اور یہ واجب نہیں ہے۔ امام ابوبکر رحمه الله کہتے ہیں کہ میں نے کتاب الکبیر میں نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم کے وہ فرامین بیان کیے ہیں جن میں آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے بتایا ہے کہ اللہ تعالیٰ نے آپ صلی اللہ علیہ وسلم پر اور آپ صلی اللہ علیہ وسلم کی اُمّت پر دن رات میں پانچ نمازیں فرض کی ہیں۔ تو ان روایات نے اس بات پر دلالت کی ہے کہ بندوں پر وتر کو واجب قرار دینے والا شخص، ان پر دن اور رات میں چھ نمازیں واجب قرار دیتا ہے - اور یہ بات نبی صلی اللہ علیہ وسلم کے فرامین کے خلاف ہے - مسلمانوں کے عالم اور جاہل جو سمجھتے ہیں، اس کے بھی خلاف ہے۔ پردہ نشین خواتین نے پردہ میں جو سمجھا، بچوں نے مکتب و مدرسہ میں جو سمجھا اور جو غلاموں اور لونڈیوں نے سمجھا اس کے خلاف ہے - کیونکہ یہ تمام لوگ جانتے ہیں کہ فرض نمازیں پانچ ہیں، چھ نہیں۔

Janab Abdar Rahman bin Abi Umra al Bukhari se riwayat hai keh unhon ne Sayyidna Abadah bin Samit Radi Allaho Anho se witr ke mutaliq poocha to unhon ne farmaya, bohat umdah aur acha kaam hai - Nabi Kareem Sallallaho Alaihe Wasallam aur aap ke baad Musalmanon ne is par amal kya hai, aur yeh wajib nahin hai. Imam Abu Bakr Rahmatullah Alaih kehte hain keh maine kitab al kabir mein Nabi Akram Sallallaho Alaihe Wasallam ke woh faramin bayan kiye hain jin mein aap Sallallaho Alaihe Wasallam ne bataya hai keh Allah Ta'ala ne aap Sallallaho Alaihe Wasallam par aur aap Sallallaho Alaihe Wasallam ki ummat par din raat mein panch namazain farz ki hain. To in riwayat ne is baat par dalalat ki hai keh bandon par witr ko wajib qarar dene wala shakhs, un par din aur raat mein chhe namazain wajib qarar deta hai - aur yeh baat Nabi Sallallaho Alaihe Wasallam ke faramin ke khilaf hai - Musalmanon ke Aalim aur jahil jo samajhte hain, is ke bhi khilaf hai. Pardah nashin khawateen ne pardah mein jo samjha, bachchon ne maktab o madrasa mein jo samjha aur jo ghulamon aur laundiyon ne samjha is ke khilaf hai - kyunki yeh tamam log jante hain keh farz namazain panch hain, chhe nahin.

حَدَّثَنَا بُنْدَارٌ ، نَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ حُمْرَانَ ، نَا عَبْدُ الْحَمِيدِ بْنُ جَعْفَرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ ، حَدَّثَنِي جَعْفَرُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ ، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبِي عَمْرَةَ النَّجَّارِيِّ ، أَنَّهُ سَأَلَ عُبَادَةَ بْنَ الصَّامِتِ عَنِ الْوِتْرِ، قَالَ:" أَمْرٌ حَسَنٌ جَمِيلٌ عَمِلَ بِهِ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَالْمُسْلِمُونَ مِنْ بَعْدِهِ، وَلَيْسَ بِوَاجِبٍ" . قَالَ أَبُو بَكْرٍ: قَدْ خَرَّجْتُ فِي كِتَابِ الْكَبِيرُ أَخْبَارَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي إِعْلامِهِ أَنَّ اللَّهَ فَرَضَ عَلَيْهِ وَعَلَى أُمَّتِهِ خَمْسَ صَلَوَاتٍ فِي الْيَوْمِ وَاللَّيْلَةِ، فَدَلَّتْ تِلْكَ الأَخْبَارُ عَلَى أَنَّ الْمُوجِبَ لِلْوِتْرِ فَرْضًا عَلَى الْعِبَادِ مُوجِبٌ عَلَيْهِمْ سِتَّ صَلَوَاتٍ فِي الْيَوْمِ وَاللَّيْلَةِ، وَهَذِهِ الْمَقَالَةُ خِلافُ أَخْبَارِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَخِلافُ مَا يَفْهَمُهُ الْمُسْلِمُونَ، عَالِمُهُمْ وَجَاهِلُهُمْ وَخِلافُ مَا تَفْهَمُهُ النِّسَاءُ فِي الْخُدُورِ وَالصِّبْيَانُ فِي الْكَتَاتِيبِ، وَالْعَبِيدُ وَالإِمَاءُ، إِذْ جَمِيعُهُمْ يَعْلَمُونَ أَنَّ الْفَرْضَ مِنَ الصَّلاةِ خَمْسٌ لا سِتٌّ

Sahih Ibn Khuzaymah 1069

Abdul Waris bin Saeed narrates: I asked Imam Abu Hanifa about Witr, or it was asked from Imam Abu Hanifa about Witr, so he said, "Witr is Fard (obligatory)." So I said, or it was said to him, "How many Fard prayers are there?" He replied, "Five prayers." So it was said to him, "Then what do you say about Witr?" He replied, "It is Fard." So I said, or it was said to him, "You do not know how to count."

جناب عبدالوارث بن سعید بیان کرتے ہیں کہ میں نے امام ابوحنیفہ سے پوچھا یا امام ابوحنیفہ سے وتر کے بارے میں پوچھا گیا، تو اُنہوں نے فرمایا کہ وتر فرض ہے۔ تو میں نے کہا یا اُن سے کہا گیا، فرض نمازوں کی تعداد کتنی ہے؟ جواب دیا کہ پانچ نمازیں ہیں۔ تو اُن سے کہا گیا تو آپ وتر کے بارے میں کیا کہتے ہیں؟ اُنہوں نے جواب دیا کہ فرض ہے - تو میں نے کہا یا اُن سے کہا گیا کہ آپ کو حساب کرنا نہیں آتا۔

Janab Abdul Waris bin Saeed bayan karte hain ki maine Imam Abu Hanifa se poocha ya Imam Abu Hanifa se witr ke bare mein poocha gaya, to unhon ne farmaya ki witr farz hai. To maine kaha ya un se kaha gaya, farz namaazon ki tadad kitni hai? Jawab diya ki panch namazain hain. To un se kaha gaya to aap witr ke bare mein kya kehte hain? Unhon ne jawab diya ki farz hai - to maine kaha ya un se kaha gaya ki aap ko hisab karna nahin aata.

ثنا أَيُّوبُ بْنُ إِسْحَاقَ، نَا أَبُو مَعْمَرٍ، عَنْ عَبْدِ الْوَارِثِ بْنِ سَعِيدٍ، قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا حَنِيفَةَ، أَوْ سُئِلَ أَبُو حَنِيفَةَ، عَنِ الْوِتْرِ، فَقَالَ:" فَرِيضَةٌ، فَقُلْتُ: أَوْ فَقِيلَ لَهُ: فَكَمِ الْفَرْضُ؟ قَالَ: خَمْسُ صَلَوَاتٍ، فَقِيلَ لَهُ: فَمَا تَقُولُ فِي الْوِتْرِ؟ قَالَ: فَرِيضَةٌ، فَقُلْتُ أَوْ فَقِيلَ لَهُ: أَنْتَ لا تُحْسِنُ الْحِسَابَ"