7.
The Book of Pilgrimage (Rites of Hajj)
٧-
كِتَابُ الْمَنَاسِكِ


Chapter on the cessation of the Talbiyah in Hajj upon entering the Haram until the completion of the Sa'i between Safa and Marwa

بَابُ قَطْعِ التَّلْبِيَةِ فِي الْحَجِّ عِنْدَ دُخُولِ الْحَرَمِ إِلَى الْفَرَاغِ مِنَ السَّعْيِ بَيْنَ الصَّفَا وَالْمَرْوَةِ‏.‏

Sahih Ibn Khuzaymah 2696

Ubayd bin Hunayn narrated that I performed approximately twelve Hajj and Umrah with Abdullah bin Umar bin Khattab (may Allah be pleased with them). I said to him, "O Abu Abdur Rahman, I have observed four specific things from you." Then he narrated the complete Hadith and said that I have seen that when you enter the state of Ihram and recite Talbiyah, upon reaching the populated area of Makkah Mukarramah, you stop reciting Talbiyah. He replied, "O Ibn Hunayn, you have spoken the truth. I was with the Messenger of Allah (peace and blessings be upon him) for Hajj, and when we entered the populated area of Makkah Mukarramah, he stopped reciting Talbiyah. Therefore, I will continue to recite Talbiyah in this manner throughout my life." Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) said that my stance was that the person performing Umrah should continue reciting Talbiyah until he touches or kisses the Black Stone while starting the Tawaf, because in the narration of Ibn Abi Layla, on the authority of Ata, from Ibn Abbas (may Allah be pleased with them), it is mentioned that the Messenger of Allah (peace and blessings be upon him) used to stop reciting Talbiyah after touching the Black Stone during Umrah.


Grade: Sahih

جناب عبید بن حنین بیان کرتے ہیں کہ میں نے سیدنا عبداللہ بن عمر بن خطاب رضی اللہ عنہما کے ساتھ تقریباً بارہ حج اور عمرے کیے ہیں۔ میں نے اُن سے عرض کیا کہ اے ابو عبدالرحمان، میں نے آپ سے چار خصوصی باتیں نوٹ کی ہیں۔ پھرمکمّل حدیث بیان کی اور بیان کیا کہ میں نے آپ کو دیکھا ہے کہ جب آپ احرام باندھ کر تلبیہ پکارتے تو مکّہ مکرّمہ کی آبادی میں پہنچ کر تلبیہ کہنا بند کر دیتے، اُنہوں نے فرمایا کہ اے ابن حنین، تم نے سچ بات بیان کی ہے۔ میں رسول اللہ کے ساتھ (حج کے لئے نکلا) تو جب آپ مکّہ مکرّمہ کی آبادی میں داخل ہوئے تو آپ نے تلبیہ کہنا بند کردیا۔ لہٰذا میں تا حیات اسی طریقہ پر تلبیہ کہتا رہوںگا۔ امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ میرا موقف یہ تھا کہ عمرہ کرنے والا شخص طواف شروع کرتے وقت حجراسود کو چُھونے یا بوسہ دینے تک تلبیہ کہتا رہیگا، کیونکہ ابن ابی لیلی کی عطاء کے واسطے سے سیدنا ابن عباس رضی اللہ عنہما کی روایت میں ہے کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم عمرے میں حجراسود کو چُھونے کے بعد تلبیہ کہنا بند کر دیتے تھے۔

Janab Obaid bin Haneen bayan karte hain ke maine Sayyiduna Abdullah bin Umar bin Khattab Radi Allahu Anhuma ke sath taqreeban barah Hajj aur Umrah kiye hain. Maine unse arz kiya ke aye Abu Abdur Rahman, maine aapse chaar khasoosi baatein note ki hain. Phir mukammal hadees bayan ki aur bayan kiya ke maine aapko dekha hai ke jab aap ehraam bandh kar talbiyah pukarte toh Makkah Mukarramah ki aabadi mein pahunch kar talbiyah kehna band kar dete, unhon ne farmaya ke aye Ibn Haneen, tum ne sach baat bayan ki hai. Mein Rasulullah ke sath (Hajj ke liye nikla) toh jab aap Makkah Mukarramah ki aabadi mein dakhil huye toh aapne talbiyah kehna band kar diya. Lihaza mein ta hayat isi tariqah par talbiyah kehta rahunga. Imam Abu Bakr Rahmatullah Alayh farmate hain ke mera mauqif yeh tha ke Umrah karne wala shakhs tawaf shuru karte waqt Hajar Aswad ko chhune ya bosa dene tak talbiyah kehta rahega, kyunki Ibn Abi Laila ki Ata ke waste se Sayyiduna Ibn Abbas Radi Allahu Anhuma ki riwayat mein hai ke Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam Umrah mein Hajar Aswad ko chhune ke baad talbiyah kehna band kar dete the.

حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ وَهْبٍ ، حَدَّثَنَا عَمِّي ، حَدَّثَنِي أَبُو صَخْرٍ ، عَنِ ابْنِ قُسَيْطٍ ، عَنْ عُبَيْدِ بْنِ حُنَيْنٍ ، قَالَ: حَجَجْتُ مَعَ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ بَيْنَ حَجَّةٍ وَعُمْرَةٍ اثْنَتَيْ عَشْرَةَ مَرَّةً، قَالَ: قُلْتُ لَهُ: يَا أَبَا عَبْدِ الرَّحْمَنِ، لَقَدْ رَأَيْتُ مِنْكَ أَرْبَعَ خِصَالٍ، فَذَكَرَ الْحَدِيثَ، وَقَالَ: رَأَيْتُكَ إِذَا أَهْلَلْتَ، فَدَخَلْتَ الْعَرْشَ قَطَعْتَ التَّلْبِيَةَ، قَالَ: صَدَقْتَ يَا ابْنَ حُنَيْنٍ , خَرَجْتُ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَلَمَّا دَخَلَ الْعَرْشَ قَطَعَ التَّلْبِيَةَ ، فَلا تَزَالُ تَلْبِيَتِي حَتَّى أَمُوتَ، قَالَ أَبُو بَكْرٍ: قَدْ كُنْتُ أَرَى لِلْمُعْتَمِرِ التَّلْبِيَةَ حَتَّى يَسْتَلِمَ الْحَجَرَ أَوَّلَ مَا يَبْتَدِئُ الطَّوَافَ لِعُمْرَتِهِ لِخَبَرِ ابْنِ أَبِي لَيْلَى، عَنْ عَطَاءٍ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ،" أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَانَ يُمْسِكُ عَنِ التَّلْبِيَةِ فِي الْعُمْرَةِ إِذَا اسْتَلَمَ الْحَجَرَ".

Sahih Ibn Khuzaymah 2697

The Imam [meaning, the author] has mentioned the chain of narration of the aforementioned hadith. Imam Abu Bakr [meaning Imam al-Bayhaqi] (may Allah have mercy on him) states that when I reflected upon the narration of 'Ubayd bin Haneen, I found evidence within it that the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) would cease reciting the Talbiyah upon reaching the populated area of Makkah al-Mukarramah. The narration of 'Ubayd bin Haneen is stronger in terms of its chain of narration compared to the narration of Imam 'Ata because Ibn Abi Layla was not a hafiz (one who has memorized the Quran and Hadith), even though he was a prominent jurist and scholar. Therefore, my stance now is that whether a pilgrim has entered ihram for Hajj or 'Umrah, they should cease reciting the Talbiyah upon entering the populated area of Makkah al-Mukarramah. If they have come solely for 'Umrah, they should not recite the Talbiyah again. However, if they are performing Hajj Mufrad or Hajj Qiran, they should resume reciting the Talbiyah after performing Sa'i between Safa and Marwah. This is because the actions of Sayyiduna Ibn 'Umar (may Allah be pleased with him) serve as evidence, as he had witnessed the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) ceasing the Talbiyah during his Hajj until after performing Sa'i between Safa and Marwah. Imam 'Ata bin Abi Rabah (may Allah have mercy on him) narrates that Sayyiduna Ibn 'Umar (may Allah be pleased with him) would cease reciting the Talbiyah after entering the boundaries of the Haram (sanctuary of Makkah) and would resume reciting it after performing Sa'i between Safa and Marwah.


Grade: Da'if

امام صاحب نے مذکورہ بالا روایت کی سند بیان کی ہے۔ امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ پھر جب میں نے عبید بن حنین کی روایت میں غور و فکر کیا تو اس میں یہ دلیل موجو تھی کہ نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم مکّہ مکرّمہ کی آبادی میں پہنچتے ہی تلبیہ کہنا بند کردیتے تھے۔ جناب عبید بن حنین کی روایت سند کے لحاظ سے امام عطاء کی روایت سے زیادہ مضبوط ہے کیونکہ ابن ابی لیلی حافظ حدیث نہیں ہیں اگرچہ وہ ایک جید فقیہ اورعالم دین ہیں۔ لہٰذا اب میرا موقف یہ ہے کہ محرم حج کے لئے آئے یا عمرے کے لئے، وہ مکّہ مکرّمہ کی آبادی میں داخل ہوتے ہی تلبیہ کہنا بند کر دیگا۔ اور اگر وہ صرف عمرہ کرنے آیا ہو تو دوبارہ تلبیہ نہیں پڑھیگا۔ اور اگر وہ حج مفرد یا حج قران کر رہا ہو تو وہ صفا اور مروہ کی سعی کرنے کے بعد دوبارہ تلبیہ کہنا شروع کر دیگا۔ کیونکہ سیدنا ابن عمر رضی اللہ عنہما کا فعل اس بات کی دلیل ہے کہ اُنہوں نے نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کو دیکھا تھا کہ آپ نے اپنے حج میں صفا اور مروہ کی سعی تک تلبیہ کہنا بند کر دیا تھا۔ امام عطاء بن ابی رباح رحمه الله بیان کرتے ہیں کہ سیدنا ابن عمر رضی اللہ عنہما حدود حرم میں داخل ہونے کے بعد تلبیہ کہنا بند کر دیتے تھے اور صفاء و مروہ کی سعی کرنے کے بعد دوبارہ تلبیہ کہنا شروع کر دیتے تھے۔

Imam Sahib ne mazkora bala riwayat ki sanad bayan ki hai. Imam Abubakar rehmatullah alaih farmate hain keh phir jab maine Ubaid bin Haneen ki riwayat mein ghour o fikr kiya to us mein yeh daleel mojood thi keh Nabi akram sallallahu alaihi wasallam Makkah Mukarramah ki aabadi mein pohanchte hi talbiyah kehna band kar dete thay. Janab Ubaid bin Haneen ki riwayat sanad ke lihaz se Imam Ataa ki riwayat se zyada mazboot hai kyunki Ibn Abi Laila hafiz hadees nahin hain agarcheh woh aik jadeed faqeeh aur alim Deen hain. Lihaza ab mera mauqif yeh hai keh muhrim Hajj ke liye aaye ya Umrah ke liye, woh Makkah Mukarramah ki aabadi mein dakhil hote hi talbiyah kehna band kar dega. Aur agar woh sirf Umrah karne aaya ho to dobara talbiyah nahin parhega. Aur agar woh Hajj mufrad ya Hajj quran kar raha ho to woh Safa aur Marwah ki saee karne ke baad dobara talbiyah kehna shuru kar dega. Kyunki Sayyiduna Ibn Umar razi Allah anhuma ka feal is baat ki daleel hai keh unhon ne Nabi Kareem sallallahu alaihi wasallam ko dekha tha keh aap ne apne Hajj mein Safa aur Marwah ki saee tak talbiyah kehna band kar diya tha. Imam Ataa bin Abi Rabah rehmatullah alaih bayan karte hain keh Sayyiduna Ibn Umar razi Allah anhuma hudood haram mein dakhil hone ke baad talbiyah kehna band kar dete thay aur Safaa o Marwah ki saee karne ke baad dobara talbiyah kehna shuru kar dete thay.

حَدَّثَنَا يَعْقُوبُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ الدَّوْرَقِيُّ ، وَمُحَمَّدُ بْنُ هِشَامٍ ، قَالا: حَدَّثَنَا هُشَيْمٌ ، أَخْبَرَنِي ابْنُ أَبِي لَيْلَى ، قَالَ مُحَمَّدُ بْنُ هِشَامٍ: عَنِ ابْنِ أَبِي لَيْلَى، قَالَ أَبُو بَكْرٍ: فَلَمَّا تَدَبَّرْتُ خَبَرَ عُبَيْدِ بْنِ حُنَيْنٍ كَانَ فِيهِ مَا دَلَّ عَلَى أَنّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَدْ كَانَ يَقْطَعُ التَّلْبِيَةَ عِنْدَ دُخُولِ عُرُوشِ مَكَّةَ، وَخَبَرُ عُبَيْدِ بْنِ حُنَيْنٍ أَثْبَتُ إِسْنَادًا مِنْ خَبَرِ عَطَاءٍ ؛ لأَنَّ ابْنَ أَبِي لَيْلَى لَيْسَ بِالْحَافِظِ، وَإِنْ كَانَ فَقِيهًا عَالِمًا، فَأَرَى لِلْمُحْرِمِ كَانَ بِحَجٍّ أَوْ عُمْرَةٍ أَوْ بِهِمَا جَمِيعًا قَطْعَ التَّلْبِيَةِ عِنْدَ دُخُولِ عُرُوشِ مَكَّةَ، فَإِنْ كَانَ مُعْتَمِرًا لَمْ يَعُدْ إِلَى التَّلْبِيَةِ، وَإِنْ كَانَ مُفْرَدًا أَوْ قَارِنًا عَادَ إِلَى التَّلْبِيَةِ عِنْدَ فَرَاغِهِ مِنَ السَّعْيِ بَيْنَ الصَّفَا وَالْمَرْوَةِ، لأَنَّ فِعْلَ ابْنِ عُمَرَ كَالدَّالِ عَلَى أَنَّهُ رَأَى النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَطَعَ التَّلْبِيَةَ فِي حَجَّتِهِ إِلَى الْفَرَاغِ مِنَ السَّعْيِ بَيْنَ الصَّفَا وَالْمَرْوَةِ. حَدَّثَنَاهُ حَدَّثَنَاهُ الرَّبِيعُ بْنُ سُلَيْمَانَ، حَدَّثَنَا بِشْرُ بْنُ بَكْرٍ، عَنِ الأَوْزَاعِيِّ، قَالَ: قَالَ عَطَاءُ بْنُ أَبِي رَبَاحٍ: كَانَ ابْنُ عُمَرَ يَدَعُ التَّلْبِيَةَ إِذَا دَخَلَ الْحَرَمَ، وَيُرَاجِعَهَا بَعْدَ مَا يَقْضِي طَوَافَهُ بَيْنَ الصَّفَا وَالْمَرْوَةِ .

Sahih Ibn Khuzaymah 2698

Qasim bin Muhammad narrates: I saw Abdullah bin Umar (may Allah be pleased with him) stop reciting Talbiyah as soon as he entered the boundaries of Haram (Mecca). After performing Tawaf of the Kaaba and Sa'i between Safa and Marwa, he would resume reciting Talbiyah. Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) said: The Hadiths of Prophet Muhammad (peace and blessings be upon him) mentioning that he continued reciting Talbiyah until he threw stones at Jamaratul Aqaba, prove that the Prophet (peace and blessings be upon him) did not completely stop reciting Talbiyah upon entering the boundaries of Haram (but resumed it after Sa'i). With the guidance and will of Allah, I will mention the Hadiths about the Prophet (peace and blessings be upon him) continuing Talbiyah until stoning Jamaratul Aqaba at the appropriate place in this book.


Grade: Sahih

جناب قاسم بن محمد بیان کر تے ہیں کہ میں نے سیدنا عبد الله بن عمر رضی اللہ عنہما کو دیکھا کہ وہ حدود حرم میں داخل ہوتے ہی تلبیہ پکارنا بند کر دیتے تھے۔ جب وہ بیت اللہ کے طواف اور صفا مروہ کی سعی سے فارغ ہو جاتے تو دوبارہ تلبیہ کہنا شروع کر دیتے۔ امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم کی وہ احادیث جن میں یہ ذکر ہے کہ آپ جمرہ عقبہ پر کنکریاں مارنے تک مسلسل تلبیہ کہتے رہتے تھے، وہ اس بات کی دلیل ہیں کہ نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم حدود حرم میں داخل ہونے پر بالکل تلبیہ کہنا بند نہیں کرتے تھے (بلکہ صفا مروہ کی سعی کے بعد دوبارہ شروع کر دیتے تھے) میں اللہ تعالیٰ کی توفیق اور مشیت سے اس کتاب میں مناسب موقع پر نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم کے جمرہ عقبہ پر کنکریاں مارنے تک مسلسل تلبیہ کہنے کی احادیث ذکر کروںگا۔

Janab Qasim bin Muhammad bayan karte hain keh maine Sayyiduna Abdullah bin Umar Radi Allahu anhuma ko dekha keh woh hudood Haram mein dakhil hote hi talbiyah pukarna band kar dete thay. Jab woh Baitullah ke tawaaf aur Safa Marwah ki sa'ee se farigh ho jate to dobara talbiyah kehna shuru kar dete. Imam Abu Bakr rehmatullah alaih farmate hain keh Nabi Akram Sallallahu Alaihi Wasallam ki woh ahadees jin mein yeh zikr hai keh aap Jamrah Aqabah par kankariyan marne tak musalsal talbiyah kehte rahte thay, woh is baat ki daleel hain keh Nabi Akram Sallallahu Alaihi Wasallam hudood Haram mein dakhil hone par bilkul talbiyah kehna band nahin karte thay (balke Safa Marwah ki sa'ee ke baad dobara shuru kar dete thay) main Allah Ta'ala ki taufeeq aur mashiyat se is kitab mein munasib mauqa par Nabi Akram Sallallahu Alaihi Wasallam ke Jamrah Aqabah par kankariyan marne tak musalsal talbiyah kehne ki ahadees zikr karunga.

حَدَّثَنَا حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ مَهْدِيٍّ الْعَطَّارُ، حَدَّثَنَا عَمْرُو يَعْنِي ابْنَ أَبِي سَلَمَةَ، حَدَّثَنِي ابْنُ زَبْرٍ وَهُوَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ الْعَلاءِ بْنِ زَبْرٍ، حَدَّثَنِي الْقَاسِمُ بْنُ مُحَمَّدٍ، قَالَ: رَأَيْتُ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ عُمَرَ يَقْطَعُ التَّلْبِيَةَ إِذَا دَخَلَ الْحَرَمَ، وَيُعَاوِدُ إِذَا طَافَ بِالْبَيْتِ، وَإِذَا فَرَغَ مِنَ الطَّوَافِ بَيْنَ الصَّفَا وَالْمَرْوَةِ . قَالَ أَبُو بَكْرٍ: وَأَخْبَارُ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنَّهُ لَمْ يَزَلْ يُلَبِّي حَتَّى رَمَى جَمْرَةَ الْعَقَبَةِ دَالَّةٌ عَلَى أَنَّهُ لَمْ يَقْطَعِ التَّلْبِيَةَ عِنْدَ دُخُولِهِ الْحَرَمَ قَطْعًا لَمْ يُعَاوِدْ..... سَأَذْكُرُ تَلْبِيَتَهُ إِلَى أَنْ رَمَى جَمْرَةَ الْعَقَبَةِ فِي مَوْضِعِهَا مِنْ هَذَا الْكِتَابِ إِنْ وَفَّقَ اللَّهُ لِذَلِكَ وَشَاءَ