6.
The Book of Charity (Zakat)
٦-
كِتَابُ الزَّكَاةِ


Chapter on the evidence that the children of Abdul Muttalib are among the family of the Prophet (peace be upon him) who are prohibited from receiving alms, contrary to the claim of those who say that the family of the Prophet (peace be upon him) are the o

بَابُ ذِكْرِ الدَّلِيلِ عَلَى أَنَّ بَنِي عَبْدِ الْمُطَّلِبِ هُمْ مِنْ آلِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الَّذِينَ حُرِمُوا الصَّدَقَةَ، لَا كَمَا قَالَ مَنْ زَعَمَ أَنَّ آلَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الَّذِينَ حُرِمُوا

Sahih Ibn Khuzaymah 2357

Yazid bin Hayyan narrates: I went to visit Haseen bin Samra and Amr bin Muslim, who were sitting with Sayyidina Zaid bin Arqam (may Allah be pleased with him). Haseen said to Zaid: "O Zaid, you had the privilege of meeting the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) and praying behind him. You heard his commands and participated in military campaigns with him. You have certainly attained much goodness and blessings. O Zaid, tell us a hadith that you heard from the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) while you were in his presence." Zaid replied: "Of course, my nephew. It has been a long time since I met him (the Messenger of Allah), and I have grown old, and I have forgotten some of the things I heard from him. So, accept what I narrate to you, and do not burden me with what I cannot recall." He then said: "One day, the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) stood to deliver a sermon at a place called Khumm. He praised and glorified Allah. He gave us advice and guidance. Then he said: ‘Now then, O people, I am also a human being. The time is near when the messenger of my Lord will come to me, and I will respond to his call. I am leaving behind two precious things among you: the first is the Book of Allah, the Quran. In it, there is guidance and light. Whoever adheres to it and acts upon it will be guided, and whoever abandons it and does not act upon it will go astray. The second is my Ahlul Bayt (household). I urge you, for the sake of Allah, to treat my Ahlul Bayt well (to treat them with kindness and refrain from mistreating them).’ He (peace and blessings of Allah be upon him) repeated this three times." Haseen asked: "O Zaid, who are the Ahlul Bayt of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him)? Are his pure wives not included among his Ahlul Bayt?" He replied: "Yes, his pure wives are included among his Ahlul Bayt. But his Ahlul Bayt are those upon whom Zakat (obligatory charity) is forbidden." Haseen asked: "Who are they?" He said: "They are the family of Ali, the family of Aqil, the family of Ja'far, and the family of Abbas." Haseen asked: "Is charity forbidden upon all of them?" Sayyidina Zaid (may Allah be pleased with him) replied: "Yes."


Grade: Sahih

جناب یزید بن حیان بیان کرتے ہیں کہ میں حصین بن سمرہ اور عمرو بن مسلم سیدنا زید بن ارقم رضی اللہ عنہ کے پاس گئے اور ان کے پاس بیٹھ گئے، جناب حصین نے ان سے کہا کہ اے زید رضی اللہ عنہ، آپ نے رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کی زیارت کی سعادت حاصل کی ہوئی ہے اور آپ کے پیچھے نمازیں بھی ادا کی ہیں۔ آپ کے فرامین سنے ہیں اور آپ کے ساتھ غزوات میں شرکت کی ہے۔ اے زید رضی اللہ عنہ یقیناً آپ نے بہت ساری خیر و برکت پائی ہے۔ اے زید رضی اللہ عنہ ہمیں کوئی ایسی حدیث سنائیں جو آپ نے رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم سے سُنی ہو اور آپ نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کے ساتھ اس وقت موجود بھی ہوں۔ اُنہوں نے کہا کہ ضرور، اے بھتیجے (رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم سے) میری ملاقات بہت پُرانی ہو چکی ہے اور میں بوڑھا ہوگیا ہوں اور رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کے یاد کیے ہوئے بعض فرامین بھی میں بھول چکا ہوں۔ لہٰذا جو چیز میں تمہیں بیان کردوں وہ قبول کرلو اور جو میں بیان نہ کرسکوں تو تم مجھے اس کا مکلّف نہ بناؤ۔ پھر فرمایا کہ ایک دن رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم پانی کے ایک مقام جسے خم کہا جاتا ہے وہاں پر ہمیں خطبہ دینے کے لئے کھڑے ہوئے۔ آپ نے اللہ تعالیٰ کی حمد و ثنا بیان کی۔ آپ نے ہمیں وعظ و نصیحت فرمائی۔ پھر فرمایا: ”اما بعد، اے لوگو بلاشبہ میں بھی ایک انسان ہی ہوں۔ قریب ہے کہ میرے پاس میرے رب کا قاصد آئے تو میں اس کی بات مان لوں اور بیشک میں تمہارے درمیان دو نہایت اہم اور قیمتی چیزیں چھوڑ کر جارہا ہوں، ان میں سے پہلی اللہ کی کتاب قرآن مجید ہے۔ اس میں ہدایت اور نور ہے جس شخص نے اسے تھام لیا اور اس پر عمل پیرا رہا تو وہ ہدایت یافتہ ہوگا اور جس نے اسے چھوڑ دیا اور اس پر عمل نہ کیا تو وہ گمراہ ہو جائیگا۔ دوسری چیز میرے اہل بیت ہیں۔ میں تمہیں اپنے اہل بیت کے بارے میں اللہ تعالیٰ سے ڈراتا ہوں (ان کے ساتھ حسن سلوک کرنا اور بدسلوکی سے بچنا)“ آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے یہ بات تین بارفرمائی۔ جناب حصین کہتے ہیں کہ اے زید، آپ صلی اللہ علیہ وسلم کے اہلِ بیت کون ہیں؟ کیا آپ کی ازواج مطہرات آپ کے اہلِ بیت میں سے نہیں؟ اُنہوں نے فرمایا کہ کیوں نہیں، آپ کی ازواج مطہرات آپ کے اہل بیت میں شامل ہیں۔ لیکن آپ کے اہل بیت وہ لوگ ہیں جن پر زکوٰۃ کا مال حرام کیا گیا ہے۔ اس نے عرض کی کہ وہ کون کون ہیں؟ اُنہوں نے فرمایا: وہ آل علی، آل عقیل، آل جعفر اور آل عباس ہیں۔ جناب حصین نے پوچھا، کیا ان سب پر صدقہ حرام ہے؟ سیدنا زید رضی اللہ عنہ نے فرمایا کہ ہاں۔

Janab Yazid bin Hayan bayan karte hain keh main Haseen bin Samrah aur Amr bin Muslim Sayyiduna Zaid bin Arqam Radi Allahu Anhu ke pass gaye aur un ke pass baith gaye, Janab Haseen ne un se kaha keh aye Zaid Radi Allahu Anhu, aap ne Rasul Allah SallAllahu Alaihi Wasallam ki ziyarat ki saadat hasil ki hui hai aur aap ke peeche namazen bhi ada ki hain. Aap ke farameen sune hain aur aap ke sath ghazawat mein shirkat ki hai. Aye Zaid Radi Allahu Anhu yaqinan aap ne bahut sari khair o barkat paayi hai. Aye Zaid Radi Allahu Anhu hamen koi aisi hadees sunayen jo aap ne Rasul Allah SallAllahu Alaihi Wasallam se suni ho aur aap Nabi Kareem SallAllahu Alaihi Wasallam ke sath us waqt mojood bhi hon. Unhon ne kaha keh zaroor, aye bhateeje (Rasul Allah SallAllahu Alaihi Wasallam se) meri mulaqat bahut purani ho chuki hai aur main boodha ho gaya hun aur Rasul Allah SallAllahu Alaihi Wasallam ke yaad kiye huye baaz farameen bhi main bhul chuka hun. Lihaza jo cheez main tumhen bayan kardoon woh qubool karlo aur jo main bayan na karsakoon to tum mujhe is ka mukallaf na banao. Phir farmaya keh ek din Rasul Allah SallAllahu Alaihi Wasallam pani ke ek muqam jise Khum kaha jata hai wahan per hamen khutba dene ke liye khade huye. Aap ne Allah Ta'ala ki hamd o sana bayan ki. Aap ne hamen waaz o nasihat farmayi. Phir farmaya: "Ama baad, aye logo bilashuba main bhi ek insaan hi hun. Qareeb hai keh mere pass mere Rab ka qasid aaye to main us ki baat maan loon aur beshak main tumhare darmiyan do nihayat aham aur qeemti cheezen chhod kar ja raha hun, in mein se pehli Allah ki kitab Quran Majeed hai. Is mein hidayat aur noor hai jis shakhs ne ise thaam liya aur is per amal paira raha to woh hidayat yaafta hoga aur jis ne ise chhod diya aur is per amal na kiya to woh gumrah ho jayega. Dusri cheez mere ahle bait hain. Main tumhen apne ahle bait ke bare mein Allah Ta'ala se darata hun (in ke sath hasan sulook karna aur bad sulooki se bachna)" Aap SallAllahu Alaihi Wasallam ne yeh baat teen baar farmayi. Janab Haseen kehte hain keh aye Zaid, aap SallAllahu Alaihi Wasallam ke ahle bait kaun hain? Kya aap ki azwaj mutahhirat aap ke ahle bait mein se nahin? Unhon ne farmaya keh kyun nahin, aap ki azwaj mutahhirat aap ke ahle bait mein shamil hain. Lekin aap ke ahle bait woh log hain jin per zakat ka maal haram kiya gaya hai. Is ne arz ki keh woh kaun kaun hain? Unhon ne farmaya: woh Aal Ali, Aal Aqeel, Aal Ja'far aur Aal Abbas hain. Janab Haseen ne poocha, kya in sab per sadqa haram hai? Sayyiduna Zaid Radi Allahu Anhu ne farmaya keh haan.

حَدَّثَنَا يُوسُفُ بْنُ مُوسَى ، حَدَّثَنَا جَرِيرٌ ، وَمُحَمَّدُ بْنُ فُضَيْلٍ ، عَنْ أَبِي حَيَّانَ التَّيْمِيِّ وَهُوَ يَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ التَّيْمِيُّ الرَّبَابُ ، عَنْ يَزِيدَ بْنِ حَيَّانَ ، قَالَ: انْطَلَقْتُ أَنَا، وَحُصَيْنُ بْنُ سَمُرَةَ، وَعَمْرُو بْنُ مُسْلِمٍ، إِلَى زَيْدِ بْنِ أَرْقَمَ، فَجَلَسْنَا إِلَيْهِ، فَقَالَ لَهُ حُصَيْنٌ يَا زَيْدٌ، رَأَيْتَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَصَلَّيْتَ خَلْفَهُ، وَسَمِعْتَ حَدِيثَهُ، وَغَزَوْتَ مَعَهُ، لَقَدْ أَصَبْتَ يَا زَيْدُ خَيْرًا كَثِيرًا، حَدِّثْنَا يَا زَيْدُ حَدِيثًا سَمِعْتَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَمَا شَهِدْتَ مَعَهُ، قَالَ: بَلَى، ابْنَ أَخِي، لَقَدْ قَدِمَ عَهْدِي، وَكَبُرَتْ سِنِي، وَنَسِيتُ بَعْضَ الَّذِي كُنْتُ أَعِي مِنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَمَا حَدَّثْتُكُمْ فَاقْبَلُوهُ، وَمَا لَمْ أُحَدِّثْكُمُوهُ، فَلا تُكَلِّفُونِي، قَالَ: قَالَ: قَامَ فِينَا رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَوْمًا خَطِيبًا بِمَاءٍ يُدْعَى خُمٍّ فَحَمِدَ اللَّهَ وَأَثْنَى عَلَيْهِ، وَوَعَظَ وَذَكَّرَ، ثُمَّ قَالَ:" أَمَّا بَعْدُ، أَيُّهَا النَّاسُ، فَإِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ يُوشِكُ أَنْ يَأْتِيَنِي رَسُولُ رَبِّي فَأُجِيبَهُ، وَإِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ الثَّقَلَيْنِ: أَوَّلُهُمَا كِتَابُ اللَّهِ، فِيهِ الْهُدَى وَالنُّورُ، مَنِ اسْتَمْسَكَ بِهِ وَأَخَذَ بِهِ كَانَ عَلَى الْهُدَى، وَمَنْ تَرَكَهُ وَأَخْطَأَهُ كَانَ عَلَى الضَّلالَةِ، وَأَهْلُ بَيْتِي أُذَكِّرْكُمُ اللَّهَ فِي أَهْلِ بَيْتِي"، ثَلاثَ مَرَّاتٍ ، قَالَ حَصِينٌ: فَمَنْ أَهْلُ بَيْتِهِ يَا زَيْدُ؟ أَلَيْسَتْ نِسَاؤُهُ مِنْ أَهْلِ بَيْتِهِ؟ قَالَ:" بَلَى، نِسَاؤُهُ مِنْ أَهْلِ بَيْتِهِ، وَلَكِنَّ أَهْلَ بَيْتِهِ مَنْ حُرِمَ الصَّدَقَةَ، قَالَ: مَنْ هُمْ؟ قَالَ: آلُ عَلِيٍّ، وَآلُ عُقَيْلٍ، وَآلُ جَعْفَرٍ، وَآلُ الْعَبَّاسِ"، قَالَ حَصِينٌ: وَكُلُّ هَؤُلاءِ حُرِمَ الصَّدَقَةَ؟ قَالَ: نَعَمْ