7.
The Book of Pilgrimage (Rites of Hajj)
٧-
كِتَابُ الْمَنَاسِكِ
Chapter on Ceasing the Talbiyah When the Pilgrim Throws the Jamarat on the Day of Sacrifice
بَابُ قَطْعِ التَّلْبِيَةِ إِذَا رَمَى الْحَاجُّ جَمْرَةَ الْعَقَبَةِ يَوْمَ النَّحْرِ
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
‘abd al-lah | Abdullah ibn Mas'ud | Companion |
abī wā’ilin | Shaqiq ibn Salama al-Asadi | Veteran |
‘āmirin | Amir ibn Sa'd al-Qurashi | Trustworthy |
sharīkun | Sharik ibn Abd Allah al-Qadi | Truthful, poor memory, errs often |
‘alī bn ḥujrin | Ali ibn Hajar al-Sa'di | Trustworthy Hafez |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
عَبْدِ اللَّهِ | عبد الله بن مسعود | صحابي |
أَبِي وَائِلٍ | شقيق بن سلمة الأسدي | مخضرم |
عَامِرٍ | عامر بن سعد القرشي | ثقة |
شَرِيكٌ | شريك بن عبد الله القاضي | صدوق سيء الحفظ يخطئ كثيرا |
عَلِيُّ بْنُ حُجْرٍ | علي بن حجر السعدي | ثقة حافظ |
Sahih Ibn Khuzaymah 2886
It is narrated on the authority of Sayyiduna Abdullah bin Mas'ud (may Allah be pleased with him) that he used to recite Talbiyah continuously until he threw the first pebble at Jamaratul Aqabah. Sayyiduna Abdullah (may Allah be pleased with him) states that I saw the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) reciting Talbiyah continuously until he threw the first pebble at Jamaratul Aqabah. Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) says that perhaps some scholars may think that this Hadith contains evidence that the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) used to end the recitation of Talbiyah upon throwing the first pebble at Jamaratul Aqabah. This issue, in my opinion, is similar to what I have mentioned in many places in my books, that sometimes in a narration, a particular ruling is applicable for a specific time, and the prohibition of something is also for a specific time. However, the specification of that time does not imply that the ruling or prohibition will cease after that time. For example, the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) prohibited praying after the Fajr prayer until sunrise. However, his statement does not imply that it becomes permissible to pray after sunrise. And he (peace and blessings of Allah be upon him) has informed us that the sun rises between the two horns of Satan, therefore he forbade praying at sunrise. And he (peace and blessings of Allah be upon him) has said that when the sun rises high, Satan separates from the sun. Thus, he (peace and blessings of Allah be upon him) has stated that praying at sunrise is not permissible until the sun rises high, then it is permissible. I have written about many such issues in my books. The evidence for the correctness of my interpretation is the following Hadith that we have narrated.
Grade: Sahih
سیدنا عبداللہ بن مسعود رضی اللہ عنہ سے مروی ہے کہ آپ جمرے پر پہلی کنکری مارنے تک مسلسل تلبیہ پکارتے رہے۔ سیدنا عبداللہ رضی اللہ عنہ بیان کرتے ہیں کہ میں نے نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کو دیکھا کہ آپ نے جمرہ عقبہ کو پہلی کنکری مارنے تک مسلسل تلبیہ پڑھا۔ امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ شاید کہ بعض علماء کے دل میں یہ خیال آئے کہ اس حدیث میں اس بات کی دلیل موجود ہے کہ آپ جمرہ عقبہ پر پہلی کنکری پرتلبیہ پکارنا ختم کردیتے تھے۔ یہ مسئلہ میرے نزدیک اسی قسم سے ہے جسے میں اپنی کتابوں میں کئی مقامات پر بیان کرچکا ہوں کہ کبھی کسی روایت میں کوئی حُکم خاص مقرر وقت تک ہوتا ہے اور کسی کام کی ممانعت بھی مقرر وقت تک ہوتی ہے۔ لیکن اس وقت کی تحدید میں یہ دلیل نہیں ہوتی کہ اس وقت کے بعد حُکم یا ممانعت ختم ہو جائیگی۔ جیسا کہ نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے صبح کی نماز کے بعد سورج نکلنے تک نماز پڑھنے سے منع کیا ہے۔ لیکن آپ کے اس فرمان میں یہ دلیل موجود نہیں کہ سورج نکل آنے پر نماز پڑھنا جائز ہو جاتا ہے۔ اور آپ نے بتایا ہے کہ سورج شیطان کے دو سینگوں کے درمیان طلوع ہوتا ہے، اس لئے آپ نے سورج کے طلوع ہوتے وقت نماز پڑھنے سے منع فرمایا ہے۔ اور آپ نے فرمایا ہے کہ سورج بلند ہونے پر شیطان سورج سے الگ ہو جا تا ہے۔ اس طرح آپ نے یہ بیان فرمایا کہ سورج کے طلوع کے وقت نماز پڑھنا جائز نہیں حتّیٰ کہ سورج بلند ہو جائے تو پھر درست ہے۔ میں نے اس قسم کے بہت سارے مسائل اپنی کتب میں تحریر کیے ہیں۔ میری اس تاویل کے صحیح ہونے کی دلیل درج ذیل حدیث ہے جو ہم نے بیان کی ہے۔
Sayyiduna Abdullah bin Masood Radi Allahu Anhu se marvi hai ki aap jamare par pehli kankari marne tak musalsal talbiyah pukarte rahe. Sayyiduna Abdullah Radi Allahu Anhu bayan karte hain ki maine Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam ko dekha ki aap ne jamrah uqbah ko pehli kankari marne tak musalsal talbiyah padha. Imam Abu Bakr Rahmatullah Alaih farmate hain ki shayad ki baaz ulma ke dil mein yeh khayal aaye ki is hadees mein is baat ki daleel mojood hai ki aap jamrah uqbah par pehli kankari par talbiyah pukarna khatam karte the. Yeh masla mere nazdeek isi qism se hai jise mein apni kitaabon mein kai maqamat par bayan kar chuka hun ki kabhi kisi riwayat mein koi hukm khas muqarrar waqt tak hota hai aur kisi kaam ki mamanat bhi muqarrar waqt tak hoti hai. Lekin is waqt ki tahdeed mein yeh daleel nahi hoti ki is waqt ke baad hukm ya mamanat khatam ho jayegi. Jaisa ki Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam ne subah ki namaz ke baad suraj nikalne tak namaz padhne se mana kiya hai. Lekin aap ke is farmaan mein yeh daleel mojood nahi ki suraj nikal aane par namaz padhna jaiz ho jata hai. Aur aap ne bataya hai ki suraj shaitan ke do seengon ke darmiyan طلوع hota hai, is liye aap ne suraj ke طلوع hote waqt namaz padhne se mana farmaya hai. Aur aap ne farmaya hai ki suraj buland hone par shaitan suraj se alag ho jata hai. Is tarah aap ne yeh bayan farmaya ki suraj ke طلوع ke waqt namaz padhna jaiz nahi hatta ki suraj buland ho jaye to phir durust hai. Maine is qism ke bahut sare masail apni kitab mein tahrir kiye hain. Meri is tawil ke sahi hone ki daleel darj zail hadees hai jo hum ne bayan ki hai.
وَرُوِيَ عَنِ ابْنِ مَسْعُودٍ،" فَلَمْ يَزَلْ يُلَبِّي حَتَّى رَمَى جَمْرَةَ الْعَقَبَةِ بِأَوَّلِ حَصَاةٍ"، ثَنَاهُ عَلِيُّ بْنُ حُجْرٍ ، أَخْبَرَنَا شَرِيكٌ ، عَنْ عَامِرٍ ، عَنْ أَبِي وَائِلٍ ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ ، قَالَ:" رَمَقْتُ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَلَمْ يَزَلْ يُلَبِّي حَتَّى رَمَى جَمْرَةَ الْعَقَبَةِ بِأَوَّلِ حَصَاةٍ" ، قَالَ أَبُو بَكْرٍ: وَلَعَلَّهُ يَخْطِرُ بِبَالِ بَعْضِ الْعُلَمَاءِ أَنَّ فِيَ هَذَا الْخَبَرِ دَلالَةٌ عَلَى أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَانَ يَقْطَعُ التَّلْبِيَةَ عِنْدَ أَوَّلِ حَصَاةٍ يَرْمِيهَا مِنْ جَمْرَةِ الْعَقَبَةِ، وَهَذَا عِنْدِي مِنَ الْجِنْسِ الَّذِي أَعْلَمْتُ فِي غَيْرِ مَوْضِعٍ مِنْ كِتَابِنَا أَنَّ الأَمْرَ قَدْ يَكُونُ إِلَى وَقْتٍ مُؤَقَّتٍ فِي الْخَبَرِ، وَالزَّجْرُ يَكُونُ إِلَى وَقْتٍ مُؤَقَّتٍ فِي الْخَبَرِ، وَلا يَكُونُ فِي ذِكْرِ الْوَقْتِ مَا يَدُلُّ عَلَى أَنَّ الأَمْرَ بَعْدَ ذَلِكَ الْوَقْتِ سَاقِطٌ، وَلا أَنَّ الزَّجْرَ بَعْدَ ذَلِكَ الْوَقْتِ سَاقِطٌ، كَزَجْرِهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَنِ الصَّلاةِ بَعْدَ الصَّلاةِ حَتَّى تَطْلُعَ الشَّمْسُ، فَلَمْ يَكُنْ فِي قَوْلِهِ دَلالَةٌ عَلَى أَنَّ الشَّمْسَ إِذَا طَلَعَتْ فَالصَّلاةُ جَائِزَةٌ عِنْدَ طُلُوعِهَا، إِذِ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَدْ زَجَرَ أَنْ يُتَحَرَّى بِالصَّلاةِ طُلُوعُ الشَّمْسِ وَغُرُوبُهَا، وَالنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَدْ أَعْلَمَ أَنَّ الشَّمْسَ تَطْلُعُ بَيْنَ قَرْنَيْ شَيْطَانٍ، فَزَجَرَ عَنِ الصَّلاةِ عِنْدَ طُلُوعِ الشَّمْسِ، وَقَالَ: وَإِذَا ارْتَفَعَتْ فَارِقْهَا، فَدَلَّهُمْ بِهَذِهِ الْمُخَاطَبَةِ أَنَّ الصَّلاةَ عِنْدَ طُلُوعِهَا غَيْرُ جَائِزَةٍ حَتَّى تَرْتَفِعَ الشَّمْسُ، وَقَدْ أَمْلَيْتُ مِنْ هَذَا الْجِنْسِ مَسَائِلَ كَثِيرَةً فِي الْكُتُبِ الْمُصَنَّفَةِ، وَالدَّلِيلُ عَلَى صِحَّةِ هَذَا التَّأْوِيلِ الْحَدِيثُ الْمُصَرِّحُ الَّذِي حَدَّثْنَاهُ