7.
The Book of Pilgrimage (Rites of Hajj)
٧-
كِتَابُ الْمَنَاسِكِ


Chapter on Ceasing the Talbiyah When the Pilgrim Throws the Jamarat on the Day of Sacrifice

بَابُ قَطْعِ التَّلْبِيَةِ إِذَا رَمَى الْحَاجُّ جَمْرَةَ الْعَقَبَةِ يَوْمَ النَّحْرِ

Sahih Ibn Khuzaymah 2887

Sayyiduna Fadl, may Allah be pleased with him, narrated that when I returned with the Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, from Arafah, he continued to recite the Talbiyah until he threw pebbles at Jamaratul Aqabah. He would say "Allahu Akbar" with each pebble. Then, he stopped reciting the Talbiyah after throwing the last pebble. Imam Abu Bakr, may Allah have mercy on him, said that this Hadith is clear evidence that the Prophet (PBUH) stopped the Talbiyah after throwing the last pebble, not after the first. If some students do not understand this issue that mentioning the praise of one thing does not negate what comes after it, then the most that could be said about this Hadith is that it could have been narrated as, "The Prophet (PBUH) did not recite the Talbiyah after the first pebble." However, in the narration of Sayyiduna Fadl (RA), the wording is that he stopped the Talbiyah after the last pebble. Therefore, anyone who has knowledge and understanding, and does not prioritize their own opinion and is not stubborn or obstinate, knows well that the narration of the one who informs of something happening is accepted over the one who denies it and claims it did not happen. I have explained this issue in several places in my books.

سیدنا فضل رضی اللہ عنہ بیان کرتے ہیں کہ میں رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کے ساتھ عرفات سے واپس لوٹا تو آپ جمرہ عقبہ پر کنکریاں مارنے تک مسلسل تلبیہ کہتے رہے۔ آپ ہر کنکری کے ساتھ «‏‏‏‏اللهُ أَكْبَرُ» ‏‏‏‏ پڑھتے، پھر آپ نے آخری کنکری مارنے پر تلبیہ پڑھنا بند کردیا۔ امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ یہ حدیث واضح دلیل ہے کہ آپ نے آخری کنکری پھینکنے کے بعد تلبیہ بند کیا تھا۔ پہلی کنکری مارنے کے بعد نہیں اگر بعض طلبہ کو یہ مسئلہ سمجھ نہ آئے کہ کسی چیز کی حمد بیان کرنے سے بعد والی چیز کی نفی نہیں ہوتی۔ تو زیادہ سے زیادہ اس حدیث میں یہ ہوسکتی تھی اگر الفاظ حدیث اس طرح ہوتے نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے پہلی کنکری کے بعد تلبیہ نہیں کہا۔ حالانکہ سیدنا فضل رضی اللہ عنہ کی روایت میں یہ الفاظ آئے ہیں کہ آپ نے آخری کنکری کے بعد تلبیہ بند کیا ہے۔ لہٰذا ہر وہ شخص جو علمی سمجھ بوجھ رکھتا ہے اور اپنی عقل و رائے کو مقدم نہیں کرتا اور نہ علمی ہٹ دھری وعناد میں مبتلا ہوتا ہے تو وہ بخوبی جانتا ہے کہ روایت اس راوی کی قبول ہوتی ہے جو کسی کا م کے ہونے کی خبر دیتا ہے نہ کہ جو کسی کام کے نہ ہونے کی خبر دے اور اس کے وقوع کا انکار کرے۔ میں نے یہ مسئلہ اپنی کتابوں میں کئی جگہ بیان کیا ہے۔

Sayyidna Fazal Radi Allahu Anhu bayan karte hain ki main Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ke sath Arafat se wapas lauta to aap Jamrah Aqabah par kankriyan marne tak musalsal talbiyah kahte rahe. Aap har kankri ke sath "Allahu Akbar" parhte, phir aap ne aakhri kankri marne par talbiyah parhna band kar diya. Imam Abu Bakr Rahmatullah Alaih فرماتے ہیں کہ yeh hadees wazeh daleel hai ki aap ne aakhri kankri phenkne ke baad talbiyah band kiya tha. Pehli kankri marne ke baad nahi agar baaz talba ko yeh masla samajh na aaye ki kisi cheez ki hamd bayan karne se baad wali cheez ki nafi nahi hoti. To zyada se zyada is hadees mein yeh ho sakti thi agar alfaz hadees is tarah hote Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam ne pehli kankri ke baad talbiyah nahi kaha. Halanki Sayyidna Fazal Radi Allahu Anhu ki riwayat mein yeh alfaz aaye hain ki aap ne aakhri kankri ke baad talbiyah band kiya hai. Lihaza har woh shakhs jo ilmi samajh boojh rakhta hai aur apni aql o raay ko muqaddam nahi karta aur na ilmi hat dhari o inada mein مبتلا ہوتا ہے to woh bakhubi janta hai ki riwayat us ravi ki qubool hoti hai jo kisi kaam ke hone ki khabar deta hai na ki jo kisi kaam ke na hone ki khabar de aur uske wuqo ka inkar kare. Maine yeh masla apni kitaabon mein kai jagah bayan kiya hai.

مُحَمَّدُ بْنُ حَفْصٍ الشَّيْبَانِيُّ ، حَدَّثَنَا حَفْصُ بْنُ غِيَاثٍ ، حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ ، عَنْ أَبِيهِ ، عَنْ عَلِيِّ بْنِ حُسَيْنٍ ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ ، عَنْ أَخِيهِ الْفَضْلِ ، قَالَ:" أَفَضْتُ مَعَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي عَرَفَاتٍ، فَلَمْ يَزَلْ يُلَبِّي حَتَّى رَمَى جَمْرَةَ الْعَقَبَةِ يُكَبِّرُ مَعَ كُلِّ حَصَاةٍ، ثُمَّ قَطَعَ التَّلْبِيَةَ مَعَ آخِرِ حَصَاةٍ" ، قَالَ أَبُو بَكْرٍ: فَهَذَا الْخَبَرُ يُصَرِّحُ أَنَّهُ قَطَعَ التَّلْبِيَةَ مَعَ آخِرِ حَصَاةٍ لا مَعَ أَوَّلِهَا، فَإِنْ لَمْ يَفْهَمْ بَعْضُ طَلِبَةِ الْعِلْمِ هَذَا الْجِنْسَ الَّذِي ذَكَرْنَا فِي الْوَقْتِ، فَأَكْثَرُ مَا فِي هَذَيْنِ الْخَبَرُ مِنْ أَسَاسٍ لَوْ قَالَ: لَمْ يُلَبِّ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بَعْدَ أَوَّلِ حَصَاةٍ رَمَاهَا، وَقَالَ الْفَضْلُ: لَبَّى بَعْدَ ذَلِكَ حَتَّى رَمَى الْحَصَاةَ السَّابِعَةَ، فَكُلُّ مَنْ يَفْهَمُ الْعِلْمَ، وَيُحْسِنُ الْفِقْهَ، وَلا يُكَابِرُ عَقَلَهُ، وَلا يُعَانِدُ عَلِمَ، أَنَّ الْخَبَرَ هُوَ مَنْ يُخْبِرُ بِكَوْنِ الشَّيْءِ أَوْ بِسَمَاعِهِ لا مِمَّنْ يَدْفَعُ الشَّيْءَ، وَيُنْكِرُهُ، وَقَدْ بَيَّنْتُ هَذِهِ الْمَسْأَلَةَ فِي مَوَاضِعَ مِنْ كُتُبِنَا