27.
Statement of Exegesis (Tafsir)
٢٧-
بیان التفسیر


Explanation of Surah Idha As-Samaa' Unshaqqat with prostration (sajda)

تفسير سورة إذا السماء انشقت وفيها سجدة

Mustadrak Al Hakim 3910

Abdullah bin Abbas (may Allah be pleased with him) narrates that regarding the verse: “When the heaven is cleft asunder, And listens to its Lord and it must needs (do so)” (Al-Inshiqaq: 1-2) He (the Prophet ﷺ) said: “I have heard: “And when the earth is spread out” (Al-Inshiqaq: 3) You say: “On the Day of Resurrection.” “And has cast out all that was in it and is empty” (Al-Inshiqaq: 4) You say: “It will bring out all the dead within it.” ** This Hadith is Sahih (authentic) according to the criteria of Imam Bukhari and Imam Muslim, but the two Sheikhs (may Allah have mercy on them) did not narrate it.

" حضرت عبداللہ بن عباس رضی اللہ عنہما ، اللہ تعالیٰ کے ارشاد : اِذَا السَّمَآءُ انْشَقَّتْ وَ اَذِنَتْ لِرَبِّھَا وَحُقَّتْ ( الانشقاق : 1 ، 2 ) ’’ جب آسمان شق ہو ، اور اپنے رب کا حکم سنے اور اسے سزاوار ہی یہ ہے ‘‘۔ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) کے بارے میں فرماتے ہیں : میں نے سنا ہے : وَ اِذَا الْاَرْضُ مُدَّتْ ( الانشقاق : 3 ) ’’ اور جب زمین دراز کی جائے گی ‘‘ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) آپ فرماتے ہیں : قیامت کے دن ۔ وَ اَلْقَتْ مَا فِیْھَا وَ تَخَلَّتْ ( الانشقاق : 4 ) ’’ اور جو کچھ اس میں ہے ڈال دے اور خالی ہو جائے ۔‘‘ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) آپ فرماتے ہیں : اس میں جس قدر مردے ہیں سب نکال دے گی ۔ ٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اسے نقل نہیں کیا ۔"

Hazrat Abdullah bin Abbas Radi Allaho Anho Allah Taala ke Irshad: Iza As Samaao Inshaqqat wa Azinat li Rabbeha wa Huqqat (Al Inshiqaq: 1, 2) 'Jab Aasman Shaq ho, aur apne Rab ka Hukm sune aur use sazawar hi ye hai '' (Tarjuma Kanzul Iman, Imam Ahmad Raza Rehmatullah Alaih) ke baare mein farmate hain: Maine suna hai: Wa Iza Al Arzo Muddat (Al Inshiqaq: 3) 'Aur jab Zameen Daraz ki jayegi '' (Tarjuma Kanzul Iman, Imam Ahmad Raza Rehmatullah Alaih) Aap farmate hain: Qayamat ke din. Wa Alqut ma feeha wa Takhallat (Al Inshiqaq: 4) 'Aur jo kuch us mein hai daal de aur khali ho jaye. '' (Tarjuma Kanzul Iman, Imam Ahmad Raza Rehmatullah Alaih) Aap farmate hain: Is mein jis qadar murde hain sab nikal degi. ** Ye Hadees Imam Bukhari Rehmatullah Alaih aur Imam Muslim Rehmatullah Alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin Sheikhain Rehmatullah Alaihema ne ise naqal nahin kiya.

أَخْبَرَنَا عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ الْحَسَنِ الْقَاضِي، ثنا إِبْرَاهِيمُ بْنُ الْحُسَيْنِ، ثنا آدَمُ بْنُ أَبِي إِيَاسٍ، ثنا وَرْقَاءُ، عَنِ ابْنِ أَبِي نَجِيحٍ، عَنْ مُجَاهِدٍ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا، فِي قَوْلِهِ عَزَّ وَجَلَّ: {إِذَا السَّمَاءُ انْشَقَّتْ وَأَذِنَتْ لِرَبِّهَا وَحُقَّتْ} [الانشقاق: 2] قَالَ: سَمِعْتُ {وَإِذَا الْأَرْضُ مُدَّتْ} [الانشقاق: 3] قَالَ: «يَوْمَ الْقِيَامَةِ» {وَأَلْقَتْ مَا فِيهَا وَتَخَلَّتْ} [الانشقاق: 4] قَالَ: «أَخْرَجَتْ مَا فِيهَا مِنَ الْمَوْتَى» هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ الشَّيْخَيْنِ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ "" [التعليق - من تلخيص الذهبي] 3910 - على شرط البخاري ومسلم

Mustadrak Al Hakim 3911

Abdullah bin Amr (may Allah be pleased with him) narrated: Baitullah was in existence two thousand years before the creation of the earth. Then when the earth was spread... You said: It (the earth) was spread under it (the Ka'bah). ** This hadith is Sahih in its chain of narration, but it was not narrated by Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) or Imam Muslim (may Allah have mercy on him).

" حضرت عبداللہ بن عمرو رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : زمین کی تخلیق سے دو ہزار سال پہلے بیت اللہ شریف تھا پھر جب زمین بچھا دی گئی ۔ آپ فرماتے ہیں : اس کے نیچے بچھائی گئی ۔ ٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اسے نقل نہیں کیا ۔"

Hazrat Abdullah bin Amro Radi Allaho Anho farmate hain : zameen ki takhleeq se do hazar saal pehle Bait Allah Shareef tha phir jab zameen bichha di gai . Aap farmate hain : is ke neeche bichhai gai . ** ye hadees sahih ul asnad hai lekin Imam Bukhari rehmatullah alaih aur Imam Muslim rehmatullah alaih ne ise naqal nahi kiya .

حَدَّثَنَا أَبُو عَبْدِ اللَّهِ الصَّفَّارُ، ثنا أَحْمَدُ بْنُ مِهْرَانَ، ثنا عُبَيْدُ اللَّهِ بْنُ مُوسَى، أَنْبَأَ إِسْرَائِيلُ، عَنْ أَبِي يَحْيَى، عَنْ مُجَاهِدٍ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَمْرٍو رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، قَالَ: كَانَ الْبَيْتُ قَبْلَ الْأَرْضِ بِأَلْفَيْ سَنَةٍ، «فَإِذَا الْأَرْضُ مُدَّتْ» قَالَ: «مِنْ تَحْتِهِ مَدًّا» هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الْإِسْنَادِ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ "" [التعليق - من تلخيص الذهبي] 3911 - صحيح

Mustadrak Al Hakim 3912

Abu Hurairah (may Allah be pleased with him) narrated that the Messenger of Allah (peace and blessings be upon him) said: "There are three habits, whoever possesses them, Allah will make his reckoning easy and admit him to Paradise by His Mercy." The Companions (may Allah be pleased with them) asked: "O Messenger of Allah, what are those habits?" He said: "(1) Give to the one who deprives you. (2) Forgive the one who wrongs you. (3) Join ties with the one who cuts you off." They asked: "O Messenger of Allah, what reward will we get if we do so?" He said: "Your account will be taken easily and Allah will admit you to Paradise by His Mercy." ** This hadith is Sahih (authentic) in its chain of narration, but Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) did not narrate it.

" حضرت ابوہریرہ رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : رسول اللہ ﷺ نے ارشاد فرمایا : تین عادات ایسی ہیں یہ جس آدمی میں پائی جائیں ، اللہ تعالیٰ اس کا آسان حساب لے گا اور اس کو اپنی رحمت سے داخل جنت کرے گا ۔ صحابہ کرام رضوان اللہ علیہم اجمعین نے عرض کی : یا رسول اللہ وہ عادتیں کیا ہیں ؟ آپ نے فرمایا : ( 1 ) جو تمہیں محروم رکھے تم اس کو عطا کرو ۔ ( 2 ) جو تم پر ظلم کرے تم اس کو معاف کرو ۔ ( 3 ) جو تم سے قطع تعلقی کرے تم اس سے ملو ۔ انہوں نے عرض کی : یا رسول اللہ ﷺ اگر میں ایسا کروں تو مجھے کیا انعام ملے گا ؟ آپ نے فرمایا : یہ کہ تیرا حساب آسان لیا جائے گا اور اللہ تعالیٰ اپنی رحمت سے تجھے جنت میں داخل کرے گا ۔ ٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اسے نقل نہیں کیا ۔"

Hazrat Abu Huraira (رضي الله تعالى عنه) farmate hain : Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne irshad farmaya : teen aadaten aisi hain ye jis aadmi mein paee jayen , Allah Ta'ala uska aasan hisab lega aur usko apni rehmat se dakhil jannat karega . Sahaba karam Rizwan Allahu Alaihim Ajmaeen ne arz ki : Ya Rasul Allah wo aadaten kya hain ? Aap ne farmaya : ( 1 ) Jo tumhen mehroom rakhe tum usko ata karo . ( 2 ) Jo tum par zulm kare tum usko maaf karo . ( 3 ) Jo tumse qat-e-taluqi kare tum usse milo . Unhon ne arz ki : Ya Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) agar main aisa karoon to mujhe kya inaam milega ? Aap ne farmaya : Ye keh tera hisab aasan liya jayega aur Allah Ta'ala apni rehmat se tujhe jannat mein dakhil karega . ** Ye hadees sahih ul isnad hai lekin Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ne ise naqal nahin kiya .

حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرٍ مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ بَالَوَيْهِ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ شَاذَانَ الْجَوْهَرِيُّ، ثنا سَعِيدُ بْنُ سُلَيْمَانَ، ثنا سُلَيْمَانُ بْنُ دَاوُدَ الْيَمَامِيُّ، عَنْ يَحْيَى بْنِ أَبِي كَثِيرٍ، عَنْ أَبِي سَلَمَةَ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «ثَلَاثٌ مَنْ كُنَّ فِيهِ حَاسَبَهُ اللَّهُ حِسَابًا يَسِيرًا وَأَدْخَلَهُ الْجَنَّةَ بِرَحْمَتِهِ» قَالُوا: لِمَنْ يَا رَسُولَ اللَّهِ؟ قَالَ: «تُعْطِي مَنْ حَرَمَكَ، وَتَعْفُو عَمَّنْ ظَلَمَكَ، وَتَصِلُ مَنْ قَطَعَكَ» قَالَ: فَإِذَا فَعَلْتُ ذَلِكَ، فَمَا لِي يَا رَسُولَ اللَّهِ؟ قَالَ: «أَنْ تُحَاسَبَ حِسَابًا يَسِيرًا وَيُدْخِلَكَ اللَّهُ الْجَنَّةَ بِرَحْمَتِهِ» هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الْإِسْنَادِ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ "" [التعليق - من تلخيص الذهبي] 3912 - سليمان بن داود اليمامي ضعيف

Mustadrak Al Hakim 3913

Abdullah (may Allah be pleased with him) said regarding the statement of Allah Almighty: لَتَرْكَبُنَّ طَبَقًا عَنْ طَبَقٍ ( الانشقاق : 19 ) "You will surely ride layer upon layer." (Translation: Kanzul Iman, Imam Ahmad Raza Khan) (He said that what is meant by this) is the sky. ** This hadith is sahih (authentic) according to the criteria of Imam Bukhari and Imam Muslim, but the two Sheikhs (Bukhari and Muslim) did not narrate it.

" حضرت عبداللہ رضی اللہ عنہ ، اللہ تعالیٰ کے ارشاد : لَتَرْکَبُنَّ طَبَقًا عَنْ طَبَقٍ ( الانشقاق : 19 ) ’’ ضرور تم منزل بہ منزل چڑھو گے ‘‘ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) ( کے متعلق فرماتے ہیں اس سے مراد ) آسمان ہے ۔ ٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اسے نقل نہیں کیا ۔"

Hazrat Abdullah Raziallahu Anhu, Allah Taala Ke Irshad: Latarkabunna Tabqan An Tabq (Al Insiqaq: 19) 'Zaroor Tum Manzil Ba Manzil Charho Gay' (Tarjuma Kanzul Iman, Imam Ahmad Raza Rehmatullah Alaih) (Ke Mutaliq Farmaty Hain Iss Se Murad) Aasman Hai. ** Yeh Hadees Imam Bukhari Rehmatullah Alaih Aur Imam Muslim Rehmatullah Alaih Ke Miyari Ke Mutabiq Sahih Hai Lekin Sheikhain Rehmatullah Alaihema Ne Ise Naqal Nahin Kiya.

أَخْبَرَنَا أَبُو الْحَسَنِ عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ الْقُرَشِيُّ بِالْكُوفَةَ، ثنا الْحَسَنُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ عَفَّانَ الْعَامِرِيُّ، ثنا الْحَسَنُ بْنُ عَطِيَّةَ، عَنْ حَمْزَةَ بْنِ حَبِيبٍ، عَنِ الْأَعْمَشِ، عَنْ إِبْرَاهِيمَ، عَنْ عَلْقَمَةَ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، فِي قَوْلِهِ عَزَّ وَجَلَّ: {لَتَرْكَبُنَّ طَبَقًا عَنْ طَبَقٍ} [الانشقاق: 19] قَالَ: «السَّمَاءُ» هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ الشَّيْخَيْنِ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ "" [التعليق - من تلخيص الذهبي] 3913 - لم يخرجا للحسن شيئا وفيه ضعف

Mustadrak Al Hakim 3914

Regarding Allah Almighty's statement: "You will surely experience state after state" (Al-Inshiqaq: 19) Abdullah bin Abbas (may Allah be pleased with him) said: Meaning, your Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) will be in one state after another. ** This hadith is Sahih (authentic) in its chain of narration, but Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) did not narrate it.

" حضرت عبداللہ بن عباس رضی اللہ عنہما اللہ تعالیٰ کے ارشاد : لَتَرْکَبُنَّ طَبَقًا عَنْ طَبَقٍ ( الانشقاق : 19 ) ( کے متعلق فرماتے ہیں ) یعنی تمہارا نبی ایک حال کے بعد دوسرے حال میں ہو گا ۔ ٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اسے نقل نہیں کیا ۔"

Hazrat Abdullah bin Abbas raziallahu anhuma Allah ta'ala ke irshad: Latarkabunna tabaqan an tabaqin (al inishiqaq: 19) (ke mutalliq farmate hain) yani tumhara nabi ek haal ke baad dusre haal mein hoga. ** yeh hadees sahih al asnad hai lekin Imam Bukhari rehmatullah alaih aur Imam Muslim rehmatullah alaih ne ise naqal nahi kiya.

حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ حَمْشَاذَ الْعَدْلُ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ غَالِبٍ، ثنا عَمْرُو بْنُ عَوْنٍ، ثنا هُشَيْمٌ، أَنْبَأَ أَبُو بِشْرٍ، عَنْ مُجَاهِدٍ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا، فِي قَوْلِهِ عَزَّ وَجَلَّ: {لَتَرْكَبُنَّ طَبَقًا عَنْ طَبَقٍ} [الانشقاق: 19] قَالَ: يَعْنِي نَبِيَّكُمْ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ: «حَالًا بَعْدَ حَالٍ» هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الْإِسْنَادِ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ "