31.
Book of Expeditions and Jihad
٣١-
كتاب الغزوة والجهاد
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
jābir bn ‘abd al-lah | Jabir ibn Abd Allah al-Ansari | Sahabi |
‘abd al-raḥman bn jābirin | Abdul Rahman bin Jabir Al-Ansari | Trustworthy |
‘āṣim bn ‘umar bn qatādah | Asim ibn Umar al-Ansari | Thiqah (Trustworthy) |
ibn isḥāq | Ibn Ishaq al-Qurashi | Saduq Mudallis |
yūnus bn bukayrin | Younus ibn Bukayr Al-Shaybani | Saduq Hasan al-Hadith |
aḥmad bn ‘abd al-jabbār | Ahmad bin Abd Al-Jabbar Al-Attardi | Weak in Hadith |
abū al-‘abbās muḥammad bn ya‘qūb | Muhammad ibn Ya'qub al-Umawi | Trustworthy Hadith Scholar |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ | جابر بن عبد الله الأنصاري | صحابي |
عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ جَابِرٍ | عبد الرحمن بن جابر الأنصاري | ثقة |
عَاصِمُ بْنُ عُمَرَ بْنِ قَتَادَةَ | عاصم بن عمر الأنصاري | ثقة |
ابْنِ إِسْحَاقَ | ابن إسحاق القرشي | صدوق مدلس |
يُونُسُ بْنُ بُكَيْرٍ | يونس بن بكير الشيباني | صدوق حسن الحديث |
أَحْمَدُ بْنُ عَبْدِ الْجَبَّارِ | أحمد بن عبد الجبار العطاردي | ضعيف الحديث |
أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ | محمد بن يعقوب الأموي | ثقة حافظ |
Mustadrak Al Hakim 4369
It is narrated on the authority of Hadrat Jabir bin Abdullah (may Allah be pleased with him) that after the conquest of Makkah, the Messenger of Allah (peace be upon him) marched towards Hunayn. (The incident is as follows): Some people from Banu Nasr, including Malik bin Auf Nasri, and from Banu Sad bin Bakr, including Jusham, and from Banu Hilal, including Uzah, and from Banu Amr bin Aasim bin Auf bin Aamir, gathered together. And along with them, they also incited and included their allied tribes, Banu Thaqif and Banu Malik. Then all these tribes started advancing towards the Messenger of Allah (peace be upon him) and took their women and children along with their belongings. When the Messenger of Allah (peace be upon him) was informed, you sent Abdur Rahman bin Abi Hadrad Aslami to find out about their situation and inform us. He went and stayed there for a day or two, and then returned and informed the Messenger of Allah (peace be upon him) about their situation. So the Messenger of Allah (peace be upon him) said to Umar bin Khattab (may Allah be pleased with him): "O Umar! Do you not hear what Ibn Abi Hadrad is saying?" Umar (may Allah be pleased with him) said: "Ibn Abi Hadrad is lying." Ibn Abi Hadrad said: "If you are denying me, (it's okay) because you have also denied the one who is superior to me." Umar (may Allah be pleased with him) said: "O Messenger of Allah! Have you heard what Ibn Abi Hadrad is saying?" So the Messenger of Allah (peace be upon him) said: "O Umar! Indeed, I was also astray, then Allah guided me." Then the Messenger of Allah (peace be upon him) asked Safwan bin Umayya for a hundred coats of mail with their equipment. He (Safwan) said: "O Muhammad! Are you taking them out of displeasure?" He (the Prophet) said: "No, but I am taking them as a loan. Whatever is lost, I will compensate for it. And all of them will be returned to you." Then the Messenger of Allah (peace be upon him) set out (towards Hunayn). ** This Hadith is Sahih in its chain of narration, but Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) did not narrate it. **
" حضرت جابر بن عبداللہ رضی اللہ عنہ سے مروی ہے کہ فتح مکہ کے بعد رسول اللہ ﷺ نے حنین کی طرف پیش قدمی فرمائی ( اس کا واقعہ کچھ یوں ہے کہ ) بنو نصر میں سے مالک بن عوف نصری اور سعد بن بکر میں سے جشم اور بنی ہلال میں سے اوزاع اور بنو عمرو بن عاصم بن عوف بن عامر میں سے کچھ لوگ جمع ہوئے ، اور ان کے ساتھ ساتھ ان کے حلیف قبائل بنو ثقیف اور بنو مالک کو بھی بھڑکا کر شامل کر لیا گیا ۔ پھر ان تمام قبیلوں نے رسول اللہ ﷺ کی جانب پیش قدمی شروع کر دی اور مال کے علاوہ عورتوں اور بچوں کو ہمراہ لے چلے ۔ جب رسول اللہ ﷺ کو اطلاع ملی ، تو آپ نے عبدالرحمن بن ابی حدرد اسلمی کو بھیجا تاکہ ان کے حالات معلوم کر کے آئیں اور ہمیں اس کی خبر دیں ۔ وہ گئے اور وہاں ایک دن یا دو دن ٹھہرے اور پھر واپس آ کر رسول اللہ ﷺ کو ان کی صورت حال سے آگاہ کیا تو رسول اللہ ﷺ نے حضرت عمر بن خطاب رضی اللہ عنہ سے فرمایا : ابن ابی حدرد جو کچھ کہہ رہے ہیں ۔ کیا تم وہ نہیں سن رہے ہو ؟ حضرت عمر رضی اللہ عنہ نے کہا : ابن ابی حدرد جھوٹ بول رہا ہے ۔ ابن ابی حدرد نے کہا : اگر تم مجھے جھٹلا رہے ہو تو ( کوئی بات نہیں ) کیونکہ تم اس کو بھی جھٹلا چکے ہو جو مجھ سے افضل ہے ۔ حضرت عمر رضی اللہ عنہ نے کہا : رسول اللہ ﷺ ابن ابی حدرد جو کہہ رہا ہے ، آپ نے سنا ہے ؟ تو رسول اللہ ﷺ نے کہا : اے عمر رضی اللہ عنہ ! بے شک میں بھی ’’ ضال ‘‘ تھا پھر اللہ تعالیٰ نے مجھے ہدایت دے دی ۔ پھر رسول اللہ ﷺ نے صفوان بن امیہ سے ایک سو زرہیں بمعہ ان کے متعلقات کے منگوائیں ، اس نے کہا : اے محمد ﷺ ! کیا یہ ناراضگی کے ساتھ لے رہے ہو ؟ آپ ﷺ نے فرمایا : نہیں ۔ بلکہ یہ عاریتاً لے رہے ہیں ۔ جو ضائع ہوں گی ان کی ضمان ادا کریں گے ۔ اور تمام کی تمام تمہیں واپس کی جائیں گی ۔ پھر رسول اللہ ﷺ نے ( حنین کی طرف ) پیش قدمی شروع کر دی ۔ ٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اس کو نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Jaber bin Abdullah (رضي الله تعالى عنه) se marvi hai ki Fatah Makkah ke bad Rasul Allah SallAllahu Alaihi Wasallam ne Hunain ki taraf pesh qadmi farmaai ( is ka waqia kuch yun hai ki ) Banu Nasr mein se Malik bin Auf Nasri aur Saad bin Bakar mein se Jashm aur Bani Hilal mein se Auza aur Banu Amr bin Asim bin Auf bin Aamir mein se kuch log jama hue, aur inke sath sath inke halif qabail Banu Thaqif aur Banu Malik ko bhi bharka kar shamil kar liya gaya. Phir in tamam qabail ne Rasul Allah SallAllahu Alaihi Wasallam ki jaanib pesh qadmi shuru kar di aur maal ke ilawa aurton aur bachchon ko hamrah le chale. Jab Rasul Allah SallAllahu Alaihi Wasallam ko ittila mili, to aap ne Abdir Rahman bin Abi Hadrad Islami ko bheja taaki inke haalaat maloom kar ke aaye aur hamein iski khabar dein. Wo gaye aur wahan ek din ya do din thehre aur phir wapis aa kar Rasul Allah SallAllahu Alaihi Wasallam ko inki surat e haal se aagah kiya to Rasul Allah SallAllahu Alaihi Wasallam ne Hazrat Umar bin Khattab (رضي الله تعالى عنه) se farmaya: Ibn Abi Hadrad jo kuch keh rahe hain. Kya tum wo nahin sun rahe ho? Hazrat Umar (رضي الله تعالى عنه) ne kaha: Ibn Abi Hadrad jhoot bol raha hai. Ibn Abi Hadrad ne kaha: Agar tum mujhe jhutla rahe ho to ( koi baat nahin ) kyunki tum isko bhi jhutla chuke ho jo mujhse afzal hai. Hazrat Umar (رضي الله تعالى عنه) ne kaha: Rasul Allah SallAllahu Alaihi Wasallam Ibn Abi Hadrad jo keh raha hai, aapne suna hai? To Rasul Allah SallAllahu Alaihi Wasallam ne kaha: Aye Umar (رضي الله تعالى عنه) ! Be shak mein bhi 'Zaal' tha phir Allah Ta'ala ne mujhe hidayat de di. Phir Rasul Allah SallAllahu Alaihi Wasallam ne Safwan bin Umayya se ek sau zirahein bamaa inke mutalliqat ke mangwai, usne kaha: Aye Muhammad SallAllahu Alaihi Wasallam! Kya ye naraazgi ke sath le rahe ho? Aap SallAllahu Alaihi Wasallam ne farmaya: Nahin. Balki ye ariyatan le rahe hain. Jo zaya hon gi inki zaman ada karenge. Aur tamam ki tamam tumhen wapis ki jayengi. Phir Rasul Allah SallAllahu Alaihi Wasallam ne ( Hunain ki taraf ) pesh qadmi shuru kar di. ** Ye hadees sahih ul isnad hai lekin Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ne isko naqal nahin kiya.
حَدَّثَنَا أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ، ثنا أَحْمَدُ بْنُ عَبْدِ الْجَبَّارِ، ثنا يُونُسُ بْنُ بُكَيْرٍ، عَنِ ابْنِ إِسْحَاقَ، قَالَ: حَدَّثَنِي عَاصِمُ بْنُ عُمَرَ بْنِ قَتَادَةَ، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ جَابِرٍ، عَنْ أَبِيهِ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ سَارَ إِلَى حُنَيْنٍ لَمَّا فَرَغَ مِنْ فَتْحِ مَكَّةَ جَمَعَ مَالِكَ بْنَ عَوْفٍ النَّصْرِيَّ مِنْ بَنِي نَصْرٍ، وَجُشَمَ وَمِنْ سَعْدِ بْنِ بَكْرٍ وأَوْزَاعَ مِنْ بَنِي هِلَالٍ، وَنَاسًا مِنْ بَنِي عَمْرِو بْنِ عَاصِمِ بْنِ عَوْفِ بْنِ عَامِرٍ، وَأَوْزَعَتْ مَعَهُمُ الْأَحْلَافُ مِنْ ثَقِيفٍ، وَبَنُو مَالِكٍ، ثُمَّ سَارَ بِهِمْ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَسَارَ مَعَ الْأَمْوَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْأَبْنَاءِ، فَلَمَّا سَمِعَ بِهِمْ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بَعَثَ عَبْدَ الرَّحْمَنِ بْنَ أَبِي حَدْرَدٍ الْأَسْلَمِيَّ، فَقَالَ: «اذْهَبْ فَادْخُلْ بِالْقَوْمِ حَتَّى تَعْلَمَ لَنَا مِنْ عِلْمِهِمْ» فَدَخَلَ فَمَكَثَ فِيهِمْ يَوْمًا أَوْ يَوْمَيْنِ، ثُمَّ أَقْبَلَ فَأَخْبَرَهُ الْخَبَرَ، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لِعُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ: أَلَا تَسْمَعُ مَا يَقُولُ ابْنُ أَبِي حَدْرَدٍ؟ فَقَالَ عُمَرُ: كَذَبَ ابْنُ أَبِي حَدْرَدٍ، فَقَالَ ابْنُ أَبِي حَدْرَدٍ: إِنْ كَذَّبْتَنِي فَرُبَّمَا كَذَّبْتَ مَنْ هُوَ خَيْرٌ مِنِّي، فَقَالَ عُمَرُ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، أَلَا تَسْمَعُ مَا يَقُولُ ابْنُ أَبِي حَدْرَدٍ؟ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «قَدْ كُنْتَ يَا عُمَرُ ضَالًّا فَهَدَاكَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ» ، ثُمَّ بَعَثَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِلَى صَفْوَانَ بْنِ أُمَيَّةَ فَسَأَلَهُ أَدْرَاعًا مِائَةَ دِرْعٍ، وَمَا يُصْلِحُهَا مِنْ عِدَّتِهَا، فَقَالَ: أَغَصْبًا يَا مُحَمَّدُ؟ قَالَ: «بَلْ عَارِيَةٌ مَضْمُونَةٌ حَتَّى نُؤَدِّيَهَا إِلَيْكَ» ثُمَّ خَرَجَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ سَائِرًا «صَحِيحُ الْإِسْنَادِ، وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ» [التعليق - من تلخيص الذهبي] 4369 - صحيح