1.
The Book on Purification
١-
كتاب الطهارة عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


110
Chapter: What Has Been Related About Tayammum

١١٠
باب مَا جَاءَ فِي التَّيَمُّمِ

Jami` at-Tirmidhi 144

Ammar bin Yasir (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) ordered him to perform Tayammum by rubbing his face and two palms. Imam Tirmidhi said the Hadith of Ammar (رضي الله تعالى عنه) is Hassan Sahih. It has been reported from Ammar (رضي الله تعالى عنه) by more than one route. This is the opinion of more than one of the people of knowledge among the companions of the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم), among them, Hadhrat Ali, Ammar, Ibn Abbas ( رضئ هللاتعالی عنہم) and more than one of the Tabi'in, among them Ash Sha'bi, Ata, and Makhul. They said that Tayammum is performed by rubbing the face and the palms. And this is the view of Ahmad and Ishaq. Some of the people of knowledge among them Ibn Umar, Jabir, Ibrahim, and al-Hasan ( رضي الله تعالى عنهم) said, Tayammum is performed by rubbing the face and rubbing the hands up to elbows. And this is the saying of Sufyan ath-Thawri, Malik, Ibn al-Mubarak and Ash-Shafi'i. The Hadith from Ammar (رضي الله تعالى عنه) about Tayammum in which he said "the face and two palms" has been reported from more than one route. It has also been reported from Ammar (رضي الله تعالى عنه) that he said, 'We performed Tayammum in the presence of the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) up to the shoulders and armpits. Some of the people of knowledge considered the Hadith of Ammar (رضئ هللا تعال ی عنہ) from the Prophet ( صلىهللا عليه و آله وسلم) stating that Tayammum is for the face and the two hands, as weak because of what was reported from him the Hadith about the shoulders and armpits. Ishat bin Ibrahim bin Mukhlad al-Hanzali said 'the Hadith of Ammar (رضي الله تعالى عنه) on Tayammum for the face and the two palms' is a Hasan Sahih Hadith and the Hadith of Ammer (رضي الله تعالى عنه) - 'We performed Tayammum with the Prophet (صلى هللا عليه وآله وسلم) up to our shoulders and our armpits does not contradict the Hadith that mentions the face and the two palms. Because Ammar (رضي الله تعالى عنه) did not say that the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) ordered them to do that, he only said 'we did this and that' so when the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) was asked about it, he ordered them to do the face and two palms. So, he resorted to what Allah's Apostle (صلى الله عليه وآله وسلم) taught him, the face and the two palms. The proof for this is the verdict that Ammar (رضي الله تعالى عنه) gave after the death of Allah's Apostle (صلى الله عليه وآله وسلم) that Tayammum is to rub the face and two palms. This indicated that he resorted to the instruction that the Apostle of Allah (صلى هللا عليه و آله وسلم) gave him that Tayammum involves only the face and the palms. He said, I heard Abu Zur'ah Ubaidullah bin Abdul Karim saying, 'I did not see any who was better at memorizing in Basrah than these three - Ali bin al-Madini, Ibn Ash-Shadhakuni, and Amr bin Ali al-Fallas. Abu Zurah said, 'Affan bin Muslim narrated a Hadith from Amr bin Ali.


Grade: Sahih

عمار بن یاسر رضی الله عنہما کہتے ہیں کہ نبی اکرم صلی الله علیہ وسلم نے انہیں چہرے اور دونوں ہتھیلیوں کے تیمم کا حکم دیا۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- عمار رضی الله عنہ کی حدیث حسن صحیح ہے، ۲- اس باب میں عائشہ اور ابن عباس رضی الله عنہم سے بھی احادیث آئی ہیں، ۳- یہی صحابہ کرام میں سے کئی اہل علم کا قول ہے جن میں علی، عمار، ابن عباس رضی الله عنہم شامل ہیں اور تابعین میں سے بھی کئی لوگوں کا ہے جن میں شعبی، عطاء اور مکحول بھی ہیں، ان سب کا کہنا ہے کہ تیمم چہرے اور دونوں ہتھیلیوں کے لیے ایک ہی بار مارنا ہے، اسی کے قائل احمد اور اسحاق بن راہویہ بھی ہیں، ۴- بعض اہل علم جن میں ابن عمر، جابر رضی الله عنہم، ابراہیم نخعی اور حسن بصری شامل ہیں کہتے ہیں کہ تیمم چہرہ کے لیے ایک ضربہ اور دونوں ہاتھوں کے لیے کہنیوں تک ایک ضربہ ہے، اس کے قائل سفیان ثوری، مالک، ابن مبارک اور شافعی ہیں، ۵- تیمم کے سلسلہ میں عمار سے یہ حدیث جس میں چہرے اور دونوں ہتھیلیوں کے لیے ایک ضربہ کا ذکر ہے اور بھی کئی سندوں سے مروی ہے، ۶- عمار رضی الله عنہ سے تیمم کی حدیث میں نقل کیا گیا ہے کہ ہم نے نبی اکرم صلی الله علیہ وسلم کے ساتھ شانوں اور بغلوں تک تیمم کیا۔ ۷- بعض اہل علم نے تیمم کے سلسلہ میں عمار کے چہرے اور دونوں ہتھیلیوں والی حدیث کی تضعیف کی ہے کیونکہ ان سے شانوں اور بغلوں والی حدیث بھی مروی ہے، ۸- اسحاق بن ابراہم مخلد حنظلی ( ابن راہویہ ) کہتے ہیں کہ چہرہ اور دونوں کہنیوں کے لیے ایک ہی ضربہ والی تیمم کے سلسلہ کی حدیث حسن صحیح ہے، ۹- عمار رضی الله عنہ کی حدیث جس میں ہے کہ ہم نے نبی اکرم صلی الله علیہ وسلم کے ساتھ شانوں اور بغلوں تک تیمم کیا چہرے اور دونوں ہتھیلیوں والی حدیث کے مخالف نہیں کیونکہ عمار رضی الله عنہ نے یہ ذکر نہیں کیا ہے کہ نبی اکرم صلی الله علیہ وسلم نے ہمیں اس کا حکم دیا تھا بلکہ انہوں نے صرف اتنا کہا ہے کہ ہم نے ایسا ایسا کیا، پھر جب انہوں نے اس بارے میں نبی اکرم صلی الله علیہ وسلم سے پوچھا تو آپ نے انہیں صرف چہرے اور دونوں کا حکم دیا، تو وہ چہرے اور دونوں ہتھیلیوں ہی پر رک گئے۔ جس کی نبی اکرم صلی الله علیہ وسلم نے انہیں تعلیم دی، اس کی دلیل تیمم کے سلسلہ کا عمار رضی الله عنہ کا وہ فتویٰ ہے جسے انہوں نے نبی اکرم صلی الله علیہ وسلم کے بعد دیا ہے کہ تیمم صرف چہرے اور دونوں ہتھیلیوں ہی کا ہے، اس میں اس بات پر دلالت ہے کہ وہ اسی جگہ رک گئے جس کی نبی اکرم صلی الله علیہ وسلم نے انہیں تعلیم دی ۱؎ اور آپ نے انہیں جو تعلیم دی تھی وہ چہرے اور دونوں ہتھیلیوں تک ہی محدود تھی۔

Umar bin Yasir ( (رضي الله تعالى عنه) a kehte hain ke Nabi akram salla allahu alaihi wa sallam ne unhen chehre aur dono hathlion ke teemum ka hukm diya. Imam Tirmidhi kehte hain: 1. Umar (رضي الله تعالى عنه) ki hadees hasan sahih hai, 2. is bab mein Ayesha aur Ibn Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a se bhi ahadees aayi hain, 3. yehi sahaba kuram mein se kai ahl ilm ka qoul hai jin mein Ali, Umar, Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه) shamil hain aur tabai'in mein se bhi kai logo ka hai jin mein Shu'bi, Ata aur Makhul bhi hain, in sab ka kehna hai ke teemum chehre aur dono hathlion ke liye ek hi bar marna hai, isi ke qa'il Ahmad aur Ishaq bin Rahawiyah bhi hain, 4. ba'az ahl ilm jin mein Ibn Umar, Jaber ( (رضي الله تعالى عنه) , Ibrahim Nakhai aur Hasan Basri shamil hain kehte hain ke teemum chehre ke liye ek zarba aur dono hathon ke liye kahnion tak ek zarba hai, is ke qa'il Sufyan Thauri, Malik, Ibn Mubarak aur Shafi'i hain, 5. teemum ke silsile mein Umar se yeh hadees jis mein chehre aur dono hathlion ke liye ek zarba ka zikr hai aur bhi kai sundon se marwi hai, 6. Umar (رضي الله تعالى عنه) se teemum ki hadees mein nakal kiya gaya hai ke hum ne Nabi akram salla allahu alaihi wa sallam ke sath shanon aur baghlon tak teemum kiya. 7. ba'az ahl ilm ne teemum ke silsile mein Umar ke chehre aur dono hathlion wali hadees ki tad'if ki hai kyunke in se shanon aur baghlon wali hadees bhi marwi hai, 8. Ishaq bin Ibrahim Makhlad Hanzeli (Ibn Rahawiyah) kehte hain ke chehra aur dono kahnion ke liye ek hi zarba wali teemum ke silsile ki hadees hasan sahih hai, 9. Umar (رضي الله تعالى عنه) ki hadees jis mein hai ke hum ne Nabi akram salla allahu alaihi wa sallam ke sath shanon aur baghlon tak teemum kiya chehre aur dono hathlion wali hadees ke mukhalif nahin kyunke Umar (رضي الله تعالى عنه) ne yeh zikr nahin kiya hai ke Nabi akram salla allahu alaihi wa sallam ne hamen is ka hukm diya tha balke unhon ne sirf itna kaha hai ke hum ne aisa aisa kiya, phir jab unhon ne is bare mein Nabi akram salla allahu alaihi wa sallam se poocha to aap ne unhen sirf chehre aur dono ka hukm diya, to woh chehre aur dono hathlion hi par ruk gaye. Jis ki Nabi akram salla allahu alaihi wa sallam ne unhen ta'lim di, is ki dalil teemum ke silsile ka Umar (رضي الله تعالى عنه) ka woh fatwa hai jise unhon ne Nabi akram salla allahu alaihi wa sallam ke ba'ad diya hai ke teemum sirf chehre aur dono hathlion hi ka hai, is mein is baat par dilalat hai ke woh usi jagah ruk gaye jis ki Nabi akram salla allahu alaihi wa sallam ne unhen ta'lim di 1؎ aur aap ne unhen jo ta'lim di thi woh chehre aur dono hathlion tak hi mahadoud thi.

حَدَّثَنَا أَبُو حَفْصٍ عَمْرُو بْنُ عَلِيٍّ الْفَلَّاسُ، حَدَّثَنَا يَزِيدُ بْنُ زُرَيْعٍ، حَدَّثَنَا سَعِيدٌ، عَنْ قَتَادَةَ، عَنْ عَزْرَةَ، عَنْ سَعِيدِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبْزَى، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَمَّارِ بْنِ يَاسِرٍ، أَنّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَمَرَهُ بِالتَّيَمُّمِ لِلْوَجْهِ وَالْكَفَّيْنِ . قَالَ:‏‏‏‏ وَفِي الْبَاب عَنْ عَائِشَةَ،‏‏‏‏ وَابْنِ عَبَّاسٍ. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ حَدِيثُ عَمَّارٍ حَسَنٌ صَحِيحٌ، ‏‏‏‏‏‏وَقَدْ رُوِيَ عَنْ عَمَّارٍ مِنْ غَيْرِ وَجْهٍ، ‏‏‏‏‏‏وَهُوَ قَوْلُ غَيْرِ وَاحِدٍ مِنْ أَهْلِ الْعِلْمِ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏مِنْهُمْ عَلِيٌّ،‏‏‏‏ وَعَمَّارٌ،‏‏‏‏ وَابْنُ عَبَّاسٍ وَغَيْرِ وَاحِدٍ مِنَ التَّابِعِينَ، ‏‏‏‏‏‏مِنْهُمْ الشَّعْبِيُّ،‏‏‏‏ وَعَطَاءٌ،‏‏‏‏ وَمَكْحُولٌ، ‏‏‏‏‏‏قَالُوا:‏‏‏‏ التَّيَمُّمُ ضَرْبَةٌ لِلْوَجْهِ وَالْكَفَّيْنِ، ‏‏‏‏‏‏وَبِهِ يَقُولُ أَحْمَدُ،‏‏‏‏ وَإِسْحَاق، ‏‏‏‏‏‏وقَالَ بَعْضُ أَهْلِ الْعِلْمِ مِنْهُمْ:‏‏‏‏ ابْنُ عُمَرَ،‏‏‏‏ وَجَابِرٌ،‏‏‏‏ وَإِبْرَاهِيمُ،‏‏‏‏ وَالْحَسَنُ، ‏‏‏‏‏‏قَالُوا:‏‏‏‏ التَّيَمُّمُ ضَرْبَةٌ لِلْوَجْهِ وَضَرْبَةٌ لِلْيَدَيْنِ إِلَى الْمِرْفَقَيْنِ،‏‏‏‏ وَبِهِ يَقُولُ سُفْيَانُ الثَّوْرِيُّ،‏‏‏‏ وَمَالِكٌ،‏‏‏‏ وَابْنُ الْمُبَارَكِ،‏‏‏‏ وَالشَّافِعِيُّ، ‏‏‏‏‏‏وَقَدْ رُوِيَ هَذَا الْحَدِيثُ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ عَمَّارٍ فِي التَّيَمُّمِ، ‏‏‏‏‏‏أَنَّهُ قَالَ:‏‏‏‏ لِلْوَجْهِ وَالْكَفَّيْنِ مِنْ غَيْرِ وَجْهٍ، ‏‏‏‏‏‏وَقَدْ رُوِيَ عَنْ عَمَّارٍ، ‏‏‏‏‏‏أَنَّهُ قَالَ:‏‏‏‏ تَيَمَّمْنَا مَعَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِلَى الْمَنَاكِبِ وَالْآبَاطِ،‏‏‏‏ فَضَعَّفَ بَعْضُ أَهْلِ الْعِلْمِ حَدِيثَ عَمَّارٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي التَّيَمُّمِ لِلْوَجْهِ وَالْكَفَّيْنِ، ‏‏‏‏‏‏لَمَّا رُوِيَ عَنْهُ حَدِيثُ الْمَنَاكِبِ وَالْآبَاطِ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ إِسْحَاق بْنُ إِبْرَاهِيمَ بْنِ مَخْلَدٍ الْحَنْظَلِيُّ:‏‏‏‏ حَدِيثُ عَمَّارٍ فِي التَّيَمُّمِ لِلْوَجْهِ وَالْكَفَّيْنِ هُوَ حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ، ‏‏‏‏‏‏وَحَدِيثُ عَمَّارٍ تَيَمَّمْنَا مَعَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِلَى الْمَنَاكِبِ وَالْآبَاطِ لَيْسَ هُوَ بِمُخَالِفٍ لِحَدِيثِ الْوَجْهِ وَالْكَفَّيْنِ، ‏‏‏‏‏‏لِأَنَّ عَمَّارًا لَمْ يَذْكُرْ أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَمَرَهُمْ بِذَلِكَ، ‏‏‏‏‏‏وَإِنَّمَا قَالَ:‏‏‏‏ فَعَلْنَا كَذَا وَكَذَا فَلَمَّا سَأَلَ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَمَرَهُ بِالْوَجْهِ وَالْكَفَّيْنِ، ‏‏‏‏‏‏فَانْتَهَى إِلَى مَا عَلَّمَهُ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الْوَجْهِ وَالْكَفَّيْنِ، ‏‏‏‏‏‏وَالدَّلِيلُ عَلَى ذَلِكَ مَا أَفْتَى بِهِ عَمَّارٌ بَعْدَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي التَّيَمُّمِ، ‏‏‏‏‏‏أَنَّهُ قَالَ:‏‏‏‏ الْوَجْهِ وَالْكَفَّيْنِ،‏‏‏‏ فَفِي هَذَا دَلَالَةٌ أَنَّهُ انْتَهَى إِلَى مَا عَلَّمَهُ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏فَعَلَّمَهُ إِلَى الْوَجْهِ وَالْكَفَّيْنِ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ وسَمِعْت أَبَا زُرْعَةَ عُبَيْدَ اللَّهِ بْنَ عَبْدِ الْكَرِيمِ، ‏‏‏‏‏‏يَقُولُ:‏‏‏‏ لَمْ أَرَ بِالْبَصْرَةِ أَحْفَظَ مِنْ هَؤُلَاءِ الثَّلَاثَةِ عَلِيِّ بْنِ الْمَدِينِيِّ،‏‏‏‏ وَابْنِ الشَّاذَكُونِيِّ،‏‏‏‏ وَعَمْرِو بْنِ عَلِيٍّ الْفَلَّاسِ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ أَبُو زُرْعَةَ:‏‏‏‏ وَرَوَى عَفَّانُ بْنُ مُسْلِمٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ عَمْرِو بْنِ عَلِيٍّ حَدِيثًا.