17.
The Book on Legal Punishments (Al-Hudud)
١٧-
كتاب الحدود عن رسول الله صلى الله عليه وسلم
15
Chapter: What Has Been Related About: Whoever Drinks Wine Then Lash Him, And Whoever Does It A Fourth Time, Then Kill Him
١٥
باب مَا جَاءَ مَنْ شَرِبَ الْخَمْرَ فَاجْلِدُوهُ وَمَنْ عَادَ فِي الرَّابِعَةِ فَاقْتُلُوهُ
Jami` at-Tirmidhi 1444
Mu'awiyah (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Apostle of Allah (صلى هللا عليه و آله وسلم) said, ‘whoever drinks wine, then lash him. If he returns to it, then on the fourth time kill him.’ Imam Tirmidhi said, there are narrations on this topic from Abu Hurairah, Ash-Sharid, Shurahbil bin Aws, Jarir, Abu Ar-Ramad Al-Balawi, and Abdullãh bin Amr (رضي الله تعالى عنهم). The Hadith of Mu'awiyah (رضئ هللا تعالی عنہ) was also reported like this by Ath-Thawri; from 'Asim, from Abu Salih, from Mu'awiyah ( رضي الله تعالى عنه), from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم). Ibn Juraij and Ma'mar reported it from Suhail bin Abu Salih, from his father, from Abu Hurairah (رضي الله تعالى عنه), from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم). Imam Tirmidhi said, I heard Muhammad saying, ‘the Hadith of Abu Salih from Mu'awiyah (رضي الله تعالى عنه) from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) about this topic is more correct than the Hadith of Abu Salih from Abu Hurairah (رضي الله تعالى عنه)from the Prophet (صلى هللا عليه و آله وسلم). This was only the earlier order, then it was abrogated later.’ This is what was reported from Muhammad bin Ishaq, from Muhammad bin Al-Munkadir, from Jabir bin Abdullah (رضي الله تعالی عنہ), from the Prophet (صلى هللا عليه و آله وسلم) who said, ‘whoever drinks wine, then lash him, if he returns to it, then on the fourth time kill him.’ He said, ‘then a man who had been drinking was brought to the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) a fourth time, so he beat him, he did not kill him.’ Similar was reported by Az-Zuhri from Qabisah bin Dhu'aib from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم). Qabisah said, ‘so the order to kill was lifted, and that was a granted favor.’ This Hadith is acted upon according to the people of knowledge in general, we do not know of any disagreement between them about this neither the earlier nor the latter among them. What strengthens this, is what is reported from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) through many routes, that he said, the blood of a Muslim man who testifies to La ilaha illallah and, that I am the Apostle of Allah ( َلا َإِلَه َّإِال ُ َّّللا وَأَن ِي َُ سُولر ِ َّاللّ), is not lawful except for one of three, a life for a life, the (married) adulterer, and leaving his religion.’
Grade: Sahih
معاویہ رضی الله عنہ کہتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ نے فرمایا: ”جو شراب پئیے اسے کوڑے لگاؤ، پھر اگر چوتھی بار پئے تو اسے قتل کر دو“۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- معاویہ رضی الله عنہ کی حدیث کو اسی طرح ثوری نے بطریق: «عاصم عن أبي صالح عن معاوية عن النبي صلى الله عليه وسلم» روایت کیا ہے، اور ابن جریج اور معمر نے بطریق: «سهيل بن أبي صالح عن أبيه عن أبي هريرة عن النبي صلى الله عليه وسلم» روایت کیا ہے، ۲- میں نے محمد بن اسماعیل بخاری کو کہتے ہوئے سنا ہے کہ ابوصالح کی حدیث جو بواسطہ معاویہ نبی اکرم ﷺ سے اس سلسلہ میں آئی ہے، یہ ابوصالح کی اس حدیث سے جو بواسطہ ابوہریرہ نبی اکرم ﷺ سے آئی ہے زیادہ صحیح ہے، ۳- اس باب میں ابوہریرہ، شرید، شرحبیل بن اوس، جریر، ابورمد بلوی اور عبداللہ بن عمرو رضی الله عنہم سے بھی احادیث آئی ہیں، ۴- یہ حکم ابتداء اسلام میں تھا ۱؎ پھر اس کے بعد منسوخ ہو گیا، اسی طرح محمد بن اسحاق نے ” «محمد بن المنكدر عن جابر بن عبد الله» کے طریق سے روایت کی ہے کہ نبی اکرم ﷺ فرمایا: ”جو شراب پئیے اسے کوڑے لگاؤ، پھر اگر چوتھی بار پئیے تو اسے قتل کر دو“، پھر اس کے بعد نبی اکرم ﷺ کے پاس ایک ایسا آدمی لایا گیا جس نے چوتھی بار شراب پی تھی، تو آپ نے اسے کوڑے لگائے اور قتل نہیں کیا، اسی طرح زہری نے قبیصہ بن ذویب سے اور انہوں نے نبی اکرم ﷺ سے اسی جیسی حدیث روایت کی ہے، ۵- چنانچہ قتل کا حکم منسوخ ہو گیا، پہلے اس کی رخصت تھی، عام اہل علم کا اسی حدیث پر عمل ہے، میرے علم میں اس مسئلہ میں ان کے درمیان نہ پہلے اختلاف تھا نہ اب اختلاف ہے، اور اس کی تائید اس روایت سے بھی ہوتی ہے جو نبی اکرم ﷺ سے بےشمار سندوں سے آئی ہے کہ آپ نے فرمایا: جو مسلمان شہادت دیتا ہو کہ اللہ کے سوا کوئی معبود برحق نہیں اور میں اللہ کا رسول ہوں تو اس کا خون تین میں سے کسی ایک چیز کی بنا پر ہی حلال ہو سکتا ہے: ناحق کسی کا قاتل ہو، شادی شدہ زانی ہو، یا اپنا دین ( اسلام ) چھوڑنے والا ( مرتد ) ہو“۔
Muawiyah (رضي الله تعالى عنه) kehte hain ke Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: "Jo sharab piye usay koore lagao, phir agar chothi bar piye to usay qatl kar do"۔ Imam Tirmidhi kehte hain: 1- Muawiyah (رضي الله تعالى عنه) ki hadith ko isi tarah Thouri ne batareek: «Aasim an Abi Saleeh an Muawiyah an Nabi (صلى الله عليه وآله وسلم)» riwayat ki hai, aur ibn Jareej aur Mu'amar ne batareek: «Suhail bin Abi Saleeh an Abih an Abi Hurairah an Nabi (صلى الله عليه وآله وسلم)» riwayat ki hai, 2- Main ne Muhammad bin Ismaeel Bukhari ko kehte huye suna hai ke Abu Saleeh ki hadith jo bawaasita Muawiyah Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) se is silsilay mein aai hai, yeh Abu Saleeh ki is hadith se jo bawaasita Abu Hurairah Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) se aai hai zyada sahih hai, 3- Is baab mein Abu Hurairah, Shuraid, Shurabil bin Aus, Jareer, Abu Rumad Balwi aur Abdullah bin Amr (رضي الله تعالى عنه) se bhi ahadith aai hain, 4- Yeh hukm ibtida Islam mein tha 1؎ phir uske baad mansookh ho gaya, isi tarah Muhammad bin Ishaq ne ” «Muhammad bin al Munakdir an Jaber bin Abdullah» ke tariq se riwayat ki hai ke Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) farmaya: ”Jo sharab piye usay koore lagao, phir agar chothi bar piye to usay qatl kar do“, phir uske baad Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ke paas ek aisa aadmi laya gaya jisne chothi bar sharab pi thi, to aap ne usay koore lagaye aur qatl nahin kiya, isi tarah Zahri ne Qibaisah bin Zuwaib se aur unhon ne Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) se isi jaisi hadith riwayat ki hai, 5- Chanaancha qatl ka hukm mansookh ho gaya, pehle is ki rukhsat thi, aam ahl e ilm ka isi hadith per amal hai, mere ilm mein is maslay mein un ke darmiyan nah pehle ikhtilaf tha nah ab ikhtilaf hai, aur is ki taaid is riwayat se bhi hoti hai jo Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) se beshumar sundon se aai hai ke aap ne farmaya: Jo musalman shahadat deta ho ke Allah ke siwa koi ma'bud bar haq nahin aur main Allah ka rasool hun to us ka khoon teen mein se kisi ek chiz ki bana per hi halal ho sakta hai: Nahaq kisi ka qatil ho, shaadi shuda zani ho, ya apna deen (Islam) chhodne wala (murtad) ho"۔
حَدَّثَنَا أَبُو كُرَيْبٍ، حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرِ بْنُ عَيَّاشٍ، عَنْ عَاصِمِ بْنِ بَهْدَلَةَ، عَنْ أَبِي صَالِحٍ، عَنْ مُعَاوِيَةَ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: مَنْ شَرِبَ الْخَمْرَ فَاجْلِدُوهُ، فَإِنْ عَادَ فِي الرَّابِعَةِ فَاقْتُلُوهُ . قَالَ: وَفِي الْبَاب، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، وَالشَّرِيدِ، وَشُرَحْبِيلَ بْنِ أَوْسٍ، وَجَرِيرٍ، وَأَبِي الرَّمَدِ الْبَلَوِيِّ، وَعَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَمْرٍو، قَالَ أَبُو عِيسَى: حَدِيثُ مُعَاوِيَةَ هَكَذَا رَوَى الثَّوْرِيُّ أَيْضًا، عَنْ عَاصِمٍ، عَنْ أَبِي صَالِحٍ، عَنْ مُعَاوِيَةَ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَرَوَى ابْنُ جُرَيْجٍ، وَمَعْمَرٌ، عَنْ سُهَيْلِ بْنِ أَبِي صَالِحٍ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، قَالَ: سَمِعْت مُحَمَّدًا يَقُولُ: حَدِيثُ أَبِي صَالِحٍ، عَنْ مُعَاوِيَةَ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي هَذَا أَصَحُّ مِنْ حَدِيثِ أَبِي صَالِحٍ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَإِنَّمَا كَانَ هَذَا فِي أَوَّلِ الْأَمْرِ ثُمَّ نُسِخَ بَعْدُ، هَكَذَا رَوَى مُحَمَّدُ بْنُ إِسْحَاق، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْمُنْكَدِرِ، عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، قَالَ: إِنَّ مَنْ شَرِبَ الْخَمْرَ فَاجْلِدُوهُ، فَإِنْ عَادَ فِي الرَّابِعَةِ فَاقْتُلُوهُ ، قَالَ: ثُمَّ أُتِيَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بَعْدَ ذَلِكَ بِرَجُلٍ قَدْ شَرِبَ الْخَمْرَ فِي الرَّابِعَةِ، فَضَرَبَهُ، وَلَمْ يَقْتُلْهُ، وَكَذَلِكَ رَوَى الزُّهْرِيُّ، عَنْ قَبِيصَةَ بْنِ ذُؤَيْبٍ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ نَحْوَ هَذَا، قَالَ: فَرُفِعَ الْقَتْلُ، وَكَانَتْ رُخْصَةً، وَالْعَمَلُ عَلَى هَذَا الْحَدِيثِ عِنْدَ عَامَّةِ أَهْلِ الْعِلْمِ، لَا نَعْلَمُ بَيْنَهُمُ اخْتِلَافًا فِي ذَلِكَ فِي الْقَدِيمِ وَالْحَدِيثِ، وَمِمَّا يُقَوِّي هَذَا مَا رُوِيَ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مِنْ أَوْجُهٍ كَثِيرَةٍ، أَنَّهُ قَالَ: لَا يَحِلُّ دَمُ امْرِئٍ مُسْلِمٍ يَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ، وَأَنِّي رَسُولُ اللَّهِ، إِلَّا بِإِحْدَى ثَلَاثٍ، النَّفْسُ بِالنَّفْسِ، وَالثَّيِّبُ الزَّانِي، وَالتَّارِكُ لِدِينِهِ .