47.
Chapters on Tafsir
٤٧-
كتاب تفسير القرآن عن رسول الله صلى الله عليه وسلم
39
Chapter: Regarding Surat Sad
٣٩
باب وَمِنْ سُورَةِ ص
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
ibn ‘abbāsin | Abdullah bin Abbas Al-Qurashi | Companion |
sa‘īd bn jubayrin | Saeed bin Jubair al-Asadi | Trustworthy, Established |
yaḥyá | Yahya ibn Ammarah al-Kufi | Acceptable |
al-‘mash | Sulayman ibn Mihran al-A'mash | Trustworthy Hadith Scholar |
sufyān | Sufyan al-Thawri | Trustworthy Hadith scholar, Jurist, Imam, Hadith expert, and he may have concealed the identity of some narrators |
abū aḥmad | Muhammad ibn Abdullah al-Zubayri | Trustworthy, Upright, may err in Thawri's Hadiths |
wa‘abd bn ḥamīd | Abd ibn Hamid al-Kashi | Trustworthy Hadith Scholar |
maḥmūd bn ghaylān | Mahmud ibn Ghailan al-Adawi | Trustworthy |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
ابْنِ عَبَّاسٍ | عبد الله بن العباس القرشي | صحابي |
سَعِيدِ بْنِ جُبَيْرٍ | سعيد بن جبير الأسدي | ثقة ثبت |
يَحْيَى | يحيى بن عمارة الكوفي | مقبول |
الْأَعْمَشِ | سليمان بن مهران الأعمش | ثقة حافظ |
سُفْيَانُ | سفيان الثوري | ثقة حافظ فقيه إمام حجة وربما دلس |
أَبُو أَحْمَدَ | محمد بن عبد الله الزبيرى | ثقة ثبت قد يخطئ في حديث الثوري |
وَعَبْدُ بْنُ حميد | عبد بن حميد الكشي | ثقة حافظ |
مَحْمُودُ بْنُ غَيْلَانَ | محمود بن غيلان العدوي | ثقة |
Jami` at-Tirmidhi 3232
Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه) narrated that Abu Talib (رضي الله تعالى عنه) fell ill, so the Quraish went to see him, and the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) went to see him. There was a gathering there with Abu Talib, so Abu Jahl stood up enraged, to prevent hiؑ (the Prophet )ﷺfroؑ entering). He complained to Abu Talib ( رضي الله تعالى عنه). So, he said, 'O my nephew, what is it that you want from your people?' He said, 'I only want one word from them, for which, if they were to say it, then the Arabs will become their followers, and the non-Arabs will pay Jizyah to them.' He said, 'One word?' He replied, 'One word.' So, he said, 'O uncle! Let them say ‘La Ilaha Illallah' ( ُ َّالَ إِلَهَ إِالَّ ّللا), so they replied, 'One God? We have not heard (the like) of this in the religion of these later days. This is nothing but an invention.' He said – [So the (following) was revealed in the Qur'an about them – [Saad. (I swear) By the Qur'an, that contains all that one ought to know. (This is the truth), yet the disbelievers are (entrenched) in arrogance and opposition. How many generations have We destroyed before them? They cried out when there was no longer time for escape! Now, they are astonished that a warner has come to them from among themselves. And the disbelievers say, 'This is a magician, a liar' 'Has he made (all) gods into One god. This is indeed a strange thing!' Their chiefs go about saying (one another), 'Go home and hold on to your gods staunchly. This thing is (purposely) designed (to uproot you from this land).' 'We have never heard of this in the latest religion (Christianity). This (concept of One God) is nothing but a made-up tale. (Even the Christians subscribe to trinity).'] (Saad:1-7).' Imam Tirmidhi said this Hadith is Hasan Sahih.
Grade: Sahih
عبداللہ بن عباس رضی الله عنہما کہتے ہیں کہ ابوطالب بیمار پڑے، تو قریش ان کے پاس آئے، اور نبی اکرم ﷺ بھی آئے، ابوطالب کے پاس صرف ایک آدمی کے بیٹھنے کی جگہ تھی، ابوجہل اٹھا کہ وہ آپ کو وہاں بیٹھنے سے روک دے، اور ان سب نے ابوطالب سے آپ کی شکایت کی، ابوطالب نے آپ سے کہا: بھتیجے! تم اپنی قوم سے کیا چاہتے ہو؟ آپ نے فرمایا: ”میں ان سے صرف ایک ایسا کلمہ تسلیم کرانا چاہتا ہوں جسے یہ قبول کر لیں تو اس کلمہ کے ذریعہ پورا عرب مطیع و فرماں بردار ہو جائے گا اور عجم کے لوگ انہیں جزیہ ادا کریں گے، انہوں نے کہا: ایک ہی کلمہ؟ آپ نے فرمایا: ”ہاں، ایک ہی کلمہ“، آپ نے فرمایا: ”چچا جان! آپ لوگ «لا إلہ الا اللہ» کہہ دیجئیے، انہوں نے کہا: ایک معبود کو تسلیم کر لیں؟ یہ بات تو ہم نے اگلے لوگوں میں نہیں سنی ہے، یہ تو صرف بناوٹی اور ( تمہاری ) گھڑی ہوئی بات ہے، ( ہم یہ بات تسلیم نہیں کر سکتے ) ابن عباس کہتے ہیں: اسی پر ان ہی لوگوں سے متعلق سورۃ ”ص“ کی آیات «ص والقرآن ذي الذكر بل الذين كفروا في عزة وشقاق ) إلى قوله ( ما سمعنا بهذا في الملة الآخرة إن هذا إلا اختلاق» ”صٓ، اس نصیحت والے قرآن کی قسم، بلکہ کفار غرور و مخالفت میں پڑے ہوئے ہیں، ہم نے ان سے پہلے بھی بہت سی امتوں کو تباہ کر ڈالا، انہوں نے ہر چند چیخ و پکار کی لیکن وہ چھٹکارے کا نہ تھا اور کافروں کو اس بات پر تعجب ہوا کہ انہیں میں سے ایک انہیں ڈرانے والا آ گیا اور کہنے لگے کہ یہ تو جادوگر اور جھوٹا ہے، کیا اس نے سارے معبودوں کا ایک ہی معبود کر دیا، واقعی یہ تو بہت ہی عجیب بات ہے، ان کے سردار یہ کہتے ہوئے چلے کہ چلو جی اور اپنے معبودوں پر جمے رہو یقیناً اس بات میں تو کوئی غرض ہے، ہم نے تو یہ بات پچھلے دین میں بھی نہیں سنی، کچھ نہیں یہ تو صرف گھڑنت ہے“ ( ص: ۱-۷ ) ، تک نازل ہوئیں۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث حسن ہے، ۲- یحییٰ بن سعید نے بھی سفیان سے، سفیان نے اعمش سے اسی حدیث کے مثل حدیث بیان کی، اور یحییٰ بن سعید نے یحییٰ بن عباد کے بجائے ”یحییٰ بن عمارہ“ کہا۔
Abdul-Allah bin Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a kehte hain ke Abu Talib bimar pade to Quraish un ke pass aye aur Nabi Akram صلی اللہ علیہ وسلم bhi aye, Abu Talib ke pass sirf ek aadmi ke bethne ki jagah thi, Abu Jahl utha ke woh aap ko wahan bethne se rok de aur un sab ne Abu Talib se aap ki shikayat ki, Abu Talib ne aap se kaha: Bhatije! Tum apni qoum se kya chahte ho? Aap ne farmaya: “Main in se sirf ek aisa kalam tasleem karana chahta hun jise yeh qabool kar lein to is kalam ke zariye pura Arab mutiya v farman bardar ho jaega aur Ajm ke log unhen jiziya ada karenge, unhon ne kaha: Ek hi kalam? Aap ne farmaya: “Haan, ek hi kalam”, Aap ne farmaya: “Chacha jan! Aap log «La ilaha illa Allah» keh dijie, unhon ne kaha: Ek ma'bud ko tasleem kar lein? Yeh baat to hum ne agle logon mein nahin suni hai, yeh to sirf banaoti aur ( tumhari ) ghari hui baat hai, ( hum yeh baat tasleem nahin kar sakte ) Ibn Abbas kehte hain: Isi par in hi logon se mutalliq Surah “S” ki ayat «S wal Quran zi al-dhikr bil ladhina kafaru fi 'izza wa shiqaq ) ila qul ( ma sam'na biha fi al-milat al-akhirati in haa illa ikhtalaq» “Sٓ, is nasehat wale Quran ki qasam, balke kafir ghurur v mukhalafat mein pade hue hain, hum ne in se pahle bhi bahut si ummaton ko tabaah kar dala, unhon ne har chand cheek v pukar ki lekin woh chhutkare ka nah tha aur kaffron ko is baat par taajjub hua ke unhen mein se ek unhen darane wala a gaya aur kahne laga ke yeh to jadugar aur jhootha hai, kya us ne sare ma'budon ka ek hi ma'bud kar diya, waqi yeh to bahut hi ajib baat hai, un ke sardar yeh kehte hue chale ke chalo ji aur apne ma'budon par jame reho yaqinan is baat mein to koi gharaz hai, hum ne to yeh baat pichhle din mein bhi nahin suni, kuchh nahin yeh to sirf gharant hai” ( S: 1-7 ) , tak nazil huin. Imam Tirmizi kehte hain: 1- Yeh hadith hasan hai, 2- Yahya bin Saeed ne bhi Sufyan se, Sufyan ne A'mash se isi hadith ke misal hadith bayan ki, aur Yahya bin Saeed ne Yahya bin Abbad ke bajaye “Yahya bin Umara” kaha.
حَدَّثَنَا مَحْمُودُ بْنُ غَيْلَانَ، وَعَبْدُ بْنُ حميد، المعنى واحد، قَالَا: حَدَّثَنَا أَبُو أَحْمَدَ، حَدَّثَنَا سُفْيَانُ، عَنِ الْأَعْمَشِ، عَنْ يَحْيَى، قَالَ عَبْدٌ هُوَ ابْنُ عَبَّادٍ عَنْ سَعِيدِ بْنِ جُبَيْرٍ، عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ، قَالَ: مَرِضَ أَبُو طَالِبٍ فَجَاءَتْهُ قُرَيْشٌ، وَجَاءَهُ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَعِنْدَ أَبِي طَالِبٍ مَجْلِسُ رَجُلٍ، فَقَامَ أَبُو جَهْلٍ كَيْ يَمْنَعَهُ وَشَكَوْهُ إِلَى أَبِي طَالِبٍ، فَقَالَ: يَا ابْنَ أَخِي، مَا تُرِيدُ مِنْ قَوْمِكَ، قَالَ: إِنِّي أُرِيدُ مِنْهُمْ كَلِمَةً وَاحِدَةً تَدِينُ لَهُمْ بِهَا الْعَرَبُ وَتُؤَدِّي إِلَيْهِمْ الْعَجَمُ الْجِزْيَةَ ، قَالَ: كَلِمَةً وَاحِدَةً ؟ قَالَ: كَلِمَةً وَاحِدَةً ؟ قَالَ: يَا عَمِّ، قُولُوا: لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ ، فَقَالُوا: إِلَهًا وَاحِدًا: مَا سَمِعْنَا بِهَذَا فِي الْمِلَّةِ الآخِرَةِ إِنْ هَذَا إِلا اخْتِلاقٌ سورة ص آية 7، قَالَ: فَنَزَلَ فِيهِمُ الْقُرْآنُ: ص وَالْقُرْءَانِ ذِي الذِّكْرِ 1 بَلِ الَّذِينَ كَفَرُوا فِي عِزَّةٍ وَشِقَاقٍ 2 إِلَى قَوْلِهِ مَا سَمِعْنَا بِهَذَا فِي الْمِلَّةِ الآخِرَةِ إِنْ هَذَا إِلا اخْتِلاقٌ سورة ص آية 1 ـ 7. قَالَ أَبُو عِيسَى: هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ، وَرَوَى يَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ، عَنْ سُفْيَانَ، عَنِ الْأَعْمَشِ نَحْوَ هَذَا الْحَدِيثِ، وَقَالَ يَحْيَى بْنُ عِمَارَةَ.