31.
Book of Expeditions and Jihad
٣١-
كتاب الغزوة والجهاد


Mustadrak Al Hakim 4362

Sharjeel bin Saad (رضي الله تعالى عنه) narrates: This verse was revealed about Abdullah bin Abi Sarh: "And who is more unjust than one who invents a lie about Allah or says, "It has been inspired to me," while nothing has been inspired to him, and one who says, "I will reveal [something] like what Allah has revealed?" (Al-An'am: 93) When the Messenger of Allah (ﷺ) entered Makkah (at the time of the conquest of Makkah), he (Abdullah bin Abi Sarh) ran to Usman (رضي الله تعالى عنه) because he was also Usman's (رضي الله تعالى عنه) foster brother. Usman (رضي الله تعالى عنه) kept him hidden until, when peace was established in Makkah, Usman (رضي الله تعالى عنه) presented him before the Messenger of Allah (ﷺ) and requested his pardon. **Note:** Imam Hakim says: In Bukhari and Muslim, there are Sahih narrations that the Messenger of Allah (ﷺ) had ordered the killing of Abdullah bin Saad and Abdullah bin Khatal before entering Makkah. Therefore, whoever considers the martyrdom of Usman bin Affan (رضي الله تعالى عنه) and the actions of Abdullah bin Saad against him in Egypt, he knows that the Prophet (ﷺ) was aware of it (his actions) at that time.

" حضرت شرحبیل بن سعد رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : یہ آیت حضرت عبداللہ بن ابی سرح کے بارے میں نازل ہوئی وَمَنْ اَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَی عَلَی اللّٰہِ کَذِبًا اُوْحِیَ اِلَیَّ وَلَمْ یُوْحَ اِلَیْہِ شَیْئٌ وَمَنْ قَالَ سَاُنْزِلُ مِثْلَ مَا اَنْزَلَ اللّٰہُ ( الانعام : 93 ) ’’ اور اس سے بڑھ کر ظالم کون جو اللہ پر جھوٹ باندھے یا کہے مجھے وحی ہوئی اور اسے کچھ وحی نہ ہوئی اور جو کہے ابھی میں اتارتا ہوں ایسا جیسا خدا نے اتارا ‘‘ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا ) جب رسول اللہ ﷺ ( فتح مکہ کے موقع پر ) مکہ میں داخل ہوئے تو وہ حضرت عثمان رضی اللہ عنہ کے پاس بھاگ گیا کیونکہ وہ حضرت عثمان کا رضاعی بھائی بھی تھا ۔ حضرت عثمان رضی اللہ عنہ نے اس کو چھپائے رکھا حتی کہ جب مکہ میں امن ہو گیا تو حضرت عثمان رضی اللہ عنہ نے اس کو رسول اللہ ﷺ کی بارگاہ میں پیش کر دیا اور اس کے لئے امان کی سفارش کی ۔ ٭٭ نوٹ : امام حاکم کہتے ہیں : بخاری اور مسلم میں یہ صحیح روایات موجود ہیں کہ رسول اللہ ﷺ نے مکہ میں داخل ہونے سے پہلے عبداللہ بن سعد اور عبداللہ بن خطل کے قتل کا حکم دیا تھا ۔ اس لئے جس آدمی کی نظر حضرت عثمان بن عفان رضی اللہ عنہ کی شہادت اور عبداللہ بن سعد کی مصر میں ان کے خلاف حرکتوں پر ہے ، وہ جانتا ہے کہ نبی اکرم ﷺ کو اسی وقت اس ( کی حرکتوں ) کا پتہ تھا ۔"

Hazrat Sharjeel bin Saad (رضي الله تعالى عنه) farmate hain : yeh ayat Hazrat Abdullah bin Abi Sarh ke bare mein nazil hui Waman Azlamu Mimmaniftara alallahi kaziban oohiya ilayya walam yooha ilayhi shaiun waman qala saonzilu misla ma anzala Allahu ( al-An'am : 93 ) ’Aur is se barh kar zalim kaun jo Allah par jhoot bandhe ya kahe mujhe wahi hui aur use kuchh wahi na hui aur jo kahe abhi main utarta hun aisa jaisa Khuda ne utara ‘‘ ( Tarjuma Kanzul Iman , Imam Ahmad Raza ) Jab Rasul Allah ﷺ ( Fath Makkah ke mauqe par ) Makkah mein dakhil hue to woh Hazrat Usman (رضي الله تعالى عنه) ke pass bhaag gaya kyunki woh Hazrat Usman ka rizayi bhai bhi tha . Hazrat Usman (رضي الله تعالى عنه) ne is ko chhupaye rakha hatta ki jab Makkah mein aman ho gaya to Hazrat Usman (رضي الله تعالى عنه) ne is ko Rasul Allah ﷺ ki bargah mein pesh kar diya aur is ke liye aman ki sifarish ki . ٭٭ Note : Imam Hakim kahte hain : Bukhari aur Muslim mein yeh sahih riwayat maujood hain ki Rasul Allah ﷺ ne Makkah mein dakhil hone se pehle Abdullah bin Saad aur Abdullah bin Khatal ke qatl ka hukm diya tha . Is liye jis aadmi ki nazar Hazrat Usman bin Affan (رضي الله تعالى عنه) ki shahadat aur Abdullah bin Saad ki Misr mein inke khilaf harkaton par hai , woh janta hai ki Nabi Akram ﷺ ko usi waqt is ( ki harkaton ) ka pata tha .

فَحَدَّثَنَا أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ، ثنا أَحْمَدُ بْنُ عَبْدِ الْجَبَّارِ، ثنا يُونُسُ بْنُ بُكَيْرٍ، عَنِ ابْنِ إِسْحَاقَ، قَالَ: حَدَّثَنِي شُرَحْبِيلُ بْنُ سَعْدٍ، قَالَ: «نَزَلَتْ فِي عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي سَرْحٍ» : {وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَى عَلَى اللَّهِ كَذِبًا أَوْ قَالَ أُوحِيَ إِلَيَّ وَلَمْ يُوحَ إِلَيْهِ شَيْءٌ وَمَنْ قَالَ سَأُنْزِلُ مِثْلَ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ} [الأنعام: 93] فَلَمَّا «دَخَلَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مَكَّةَ فَرَّ إِلَى عُثْمَانَ بْنِ عَفَّانَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، وَكَانَ أَخَاهُ مِنَ الرَّضَاعَةِ، فَغَيِّبَهُ عِنْدَهُ حَتَّى اطْمَأَنَّ أَهْلُ مَكَّةَ، ثُمَّ أَتَى بِهِ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَاسْتَأْمَنَ» قَالَ الْحَاكِمُ: «قَدْ صَحَّتِ الرِّوَايَةُ فِي الْكِتَابَيْنَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَمَرَ قَبْلَ دُخُولِهِ مَكَّةَ بِقَتْلِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سَعْدٍ وَعَبْدِ اللَّهِ بْنِ خَطَلٍ، فَمَنْ نَظَرَ فِي مَقْتَلِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عُثْمَانَ بْنِ عَفَّانَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ وَجِنَايَاتِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سَعْدٍ عَلَيْهِ بِمِصْرَ إِلَى أَنْ كَانَ أَمْرُهُ مَا كَانَ عَلِمَ أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَانَ أَعْرَفَ بِهِ» [التعليق - من تلخيص الذهبي] 4362 - سكت عنه الذهبي في التلخيص