9.
Book of Prayer
٩-
كِتَابُ الصَّلَاةِ


Chapter on the Two Eid Prayers

بَابُ الْعِيدَيْنِ

Sahih Ibn Hibban 2811

Rashid bin Sa’d narrated that Allah’s Messenger (ﷺ) said: “The most excellent days before Allah are the Day of Sacrifice and the Day of al-Qarr.”

رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا ” اللہ تعالیٰ کے ہاں سب سے افضل دن دس ذی الحجہ اور یوم القر ہے”۔ (ترمذی)

Rasool Allah sallallahu alaihi wasallam ne farmaya Allah ta'ala ke haan sab se afzal din das zi alhijja aur yaum ul qarr hai Tirmizi

أَخْبَرَنَا أَبُو يَعْلَى حَدَّثَنَا أَبُو خَيْثَمَةَ حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ حَدَّثَنَا ثَوْرُ بْنُ يَزِيدَ حَدَّثَنَا رَاشِدُ بْنُ سَعْدٍ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ لُحَيٍّ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ قُرْطٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ﷺ «أَفْضَلُ الْأَيَّامِ عِنْدَ اللَّهِ يَوْمُ النَّحْرِ وَيَوْمُ الْقَرِّ»

Sahih Ibn Hibban 2812

Narrated by Buraydah's father: The Prophet ﷺ would not go out on the day of Eid al-Fitr until he had eaten, and he would not eat on the day of Eid al-Adha until he had offered the sacrifice.

حضرت بُریدہ رضی اللہ عنہ کے والد سے روایت ہے کہ نبی کریم ﷺ عید الفطر کے دن اس وقت تک نہیں نکلتے تھے جب تک کہ کچھ کھا نہ لیتے اور عید الاضحیٰ کے دن اس وقت تک کچھ نہ کھاتے تھے جب تک کہ قربانی نہ کر لیتے۔

Hazrat Buraidah Raziallahu Anhu ke walid se riwayat hai ki Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam Eid-ul-Fitr ke din us waqt tak nahin nikalte thay jab tak kuch kha na lete aur Eid-ul-Adha ke din us waqt tak kuch na khate thay jab tak qurbani na kar lete.

أَخْبَرَنَا الْفَضْلُ بْنُ الْحُبَابِ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو الْوَلِيدِ الطَّيَالِسِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا ثَوَابُ بْنُ عُتْبَةَ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ بُرَيْدَةَ عَنْ أَبِيهِ أَنَّ النَّبِيَّ ﷺ «كَانَ لَا يَخْرُجُ يَوْمَ الْفِطْرِ حَتَّى يَطْعَمَ وَلَا يَطْعَمُ يَوْمَ النَّحْرِ حَتَّى يَنْحَرَ»

Sahih Ibn Hibban 2813

Anas bin Malik said: The Messenger of Allah (ﷺ) used to break his fast with some dates before praying, and then he would eat (dinner).

حضرت انس بن مالک رضی اللہ عنہ سے روایت ہے کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم روزہ افطار کرنے سے پہلے چند کھجوریں کھاتے، پھر نماز پڑھتے، پھر کھانا کھاتے۔

Hazrat Anas bin Malik Radi Allahu Anhu se riwayat hai ki Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam roza iftar karne se pehle chand khajoorein khate, phir namaz parhte, phir khana khate.

أَخْبَرَنَا الْحَسَنُ بْنُ سُفْيَانَ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرِ بْنُ أَبِي شَيْبَةَ قَالَ حَدَّثَنَا هُشَيْمٌ قَالَ حَدَّثَنَا ابْنُ إِسْحَاقَ عَنْ حَفْصِ بْنِ عُبَيْدِ اللَّهِ بْنِ أَنَسٍ عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ قَالَ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ ﷺ «يُفْطِرُ عَلَى تَمَرَاتٍ ثُمَّ يَغْدُو»

Sahih Ibn Hibban 2814

Anas bin Malik said, "The Messenger of Allah ﷺ would not go out on the day of Eid al-Fitr until he ate some dates, three, five, or seven."

حضرت انس بن مالک رضی اللہ عنہ سے روایت ہے کہ رسول اللہ ﷺ عید الفطر کے دن کچھ کھجوریں کھائے بغیر نہیں نکلتے تھے، تین، پانچ یا سات۔

Hazrat Anas bin Malik razi Allah anhu se riwayat hai ki Rasul Allah sallallahu alaihi wasallam Eid-ul-Fitr ke din kuchh khajoorein khaye baghair nahin nikalte the, teen, panch ya saat.

أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ إِسْحَاقَ الثَّقَفِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ سَهْلِ بْنِ الْمُغِيرَةِ قَالَ حَدَّثَنَا مَالِكُ بْنُ إِسْمَاعِيلَ قَالَ حَدَّثَنَا زُهَيْرٌ قَالَ حَدَّثَنَا عُتْبَةُ بْنُ حُمَيْدٍ قَالَ حَدَّثَنَا عُبَيْدُ اللَّهِ بْنُ أَبِي بَكْرِ بْنِ أَنَسٍ قَالَ سَمِعْتُ أَنَسَ بْنَ مَالِكٍ يَقُولُ «مَا خَرَجَ رَسُولُ اللَّهِ ﷺ يَوْمَ فِطْرٍ حَتَّى يَأْكُلَ تَمَرَاتٍ ثَلَاثًا أَوْ خَمْسًا أَوْ سَبْعًا»

Sahih Ibn Hibban 2815

Yunus ibn Muhammad narrated that the Prophet ﷺ "When he went out to the Eid prayer, he would return by a different route to that by which he had come out."

یونس بن محمد نے بیان کیا کہ نبی کریم ﷺ جب عید کی نماز کے لیے نکلتے تو جس راستے سے جاتے، واپسی میں دوسرے راستے سے تشریف لاتے۔

Younus bin Muhammad ne bayan kya ke Nabi Kareem SAW jab Eid ki namaz ke liye nikalte to jis raaste se jate, wapsi mein doosre raaste se tashreef late.

أَخْبَرَنَا ابْنُ خُزَيْمَةَ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ مَعْبَدٍ قَالَ حَدَّثَنَا يُونُسُ بْنُ مُحَمَّدٍ قَالَ حَدَّثَنَا فُلَيْحُ بْنُ سُلَيْمَانَ عَنْ سَعِيدِ بْنِ الْحَارِثِ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ قَالَ كَانَ النَّبِيُّ ﷺ «إِذَا خَرَجَ إِلَى الْعِيدَيْنِ رَجَعَ فِي غَيْرِ الطَّرِيقِ الَّذِي خَرَجَ مِنْهُ»

Sahih Ibn Hibban 2816

Umm Atiyyah said: The Messenger of Allah ﷺ commanded us to bring them out on the day of Fitr and the day of Adha, meaning young unmarried women, women in seclusion, and menstruating women. I said: "What if one of them does not have a jilbab?" He said: "Let her sister lend her from her jilbab."

ام عطیہ رضی اللہ عنہا کہتی ہیں کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے ہمیں عید الفطر اور عید الاضحی کے دن انہیں نکالنے کا حکم دیا، یعنی کنواری لڑکیوں کو، گھر میں بیٹھنے والی عورتوں کو اور حیض والی عورتوں کو۔ میں نے کہا: اگر ان میں سے کسی کے پاس جلباب نہ ہو تو؟" آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا: "اس کی بہن اپنا جلباب اسے دے دے۔"

Um Atiya radi Allahu anha kehti hain keh Rasul Allah sallallahu alaihi wasallam ne humain Eid-ul-Fitr aur Eid-ul-Adha ke din inhen nikalne ka hukum diya, yani kunwari larkion ko, ghar mein bethne wali auraton ko aur haiz wali auraton ko. Main ne kaha: Agar in mein se kisi ke pas jilbab na ho to?" Aap sallallahu alaihi wasallam ne farmaya: "Uski behan apna jilbab use de de."

أَخْبَرَنَا الْحَسَنُ بْنُ سُفْيَانَ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرِ بْنُ أَبِي شَيْبَةَ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو أُسَامَةَ عَنْ هِشَامِ بْنِ حَسَّانَ عَنْ حَفْصَةَ عَنْ أُمِّ عَطِيَّةَ قَالَتْ أَمَرَنَا رَسُولُ اللَّهِ ﷺ أَنْ نُخْرِجَهُنَّ يَوْمَ الْفِطْرِ وَيَوْمَ الْأَضْحَى يَعْنِي أَبْكَارَ الْعَوَاتِقِ وَذَوَاتِ الْخُدُورِ وَالْحُيَّضَ فَقُلْتُ أَرَأَيْتَ إِحْدَاهُنَّ لَا يَكُونُ لَهَا جِلْبَابٌ؟ قَالَ «فَتُلْبِسُهَا أُخْتُهَا مِنْ جِلْبَابِهَا»

Sahih Ibn Hibban 2817

Umm Atiyyah said: "The Messenger of Allah ﷺ would bring out the young girls, the secluded women, and those menstruating on the day of Eid. As for the menstruating women, they would stay away from the prayer area but witness the goodness and the supplication of the Muslims." One of them asked, "What if one of us does not have a jilbab?" He ﷺ said: "Let her sister lend her her jilbab."

ام عطیہ رضی اللہ عنہا کہتی ہیں کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم عید کے دن کنواری لڑکیوں، پردہ نشین عورتوں اور حیض والی عورتوں کو (عید گاہ) لے کر نکلتے تھے، حیض والی عورتیں نماز گاہ سے الگ رہتیں لیکن مسلمانوں کی بھلائی اور دعا میں شرکت کرتیں" ایک عورت نے عرض کیا اگر ہمارے پاس جلباب نہ ہو تو؟ آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا "اس کی بہن اپنا جلباب اسے دے دے۔"

Um Atiya Radi Allahu Anha kehti hain ke Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam Eid ke din kunwari larkion, parda nasheen aurton aur haiz wali aurton ko (Eid gah) le kar nikalte thay, haiz wali aurten namaz gah se alag rehti thin lekin Musalmanon ki bhalai aur dua mein shirkat karti thin" Ek aurat ne arz kiya agar hamare pass jilbab na ho to? Aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne farmaya "Uss ki behen apna jilbab usse de de".

أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ الْمُثَنَّى قَالَ حَدَّثَنَا زَكَرِيَّا بْنُ يَحْيَى الْوَاسِطِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا هُشَيْمٌ عَنْ هِشَامِ بْنِ حَسَّانَ عَنْ حَفْصَةَ عَنْ أُمِّ عَطِيَّةَ قَالَتْ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ ﷺ يُخْرِجُ الْعَوَاتِقَ وَذَوَاتِ الْخُدُورِ وَالْحُيَّضَ يَوْمَ الْعِيدِ فَأَمَّا الْحُيَّضُ فَيَعْتَزِلْنَ الْمُصَلَّى وَيَشْهَدْنَ الْخَيْرَ وَدَعْوَةَ الْمُسْلِمِينَ فَقَالَتْ إِحْدَاهُنَّ فَإِنْ لَمْ يَكُنْ لِإِحْدَانَا جِلْبَابٌ؟ قَالَ «لِتُعِرْهَا جِلْبَابِهَا»

Sahih Ibn Hibban 2818

Narrated Ibn 'Abbas: that the Messenger of Allah (ﷺ) went out on the day of Eid al-Fitr or Adha and prayed two rak'ahs with the people. Then he left and did not pray before it nor after it.

عبداللہ بن عباس رضی اللہ عنہما سے روایت ہے کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم عید الفطر یا عید الاضحی کے دن تشریف لے گئے اور لوگوں کے ساتھ دو رکعتیں پڑھیں پھر واپس تشریف لے آئے اور نہ اس سے پہلے پڑھی اور نہ اس کے بعد

Abdullah bin Abbas Radi Allahu Anhuma se riwayat hai keh Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam Eid-ul-Fitr ya Eid-ul-Adha ke din tashreef le gaye aur logon ke sath do rakaat padhi phir wapas tashreef le aaye aur na is se pehle padhi aur na is ke baad

أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ أَبِي عَوْنٍ قَالَ حَدَّثَنَا الْحُسَيْنُ بْنُ حُرَيْثٍ قَالَ حَدَّثَنَا وَكِيعٌ عَنْ شُعْبَةَ عَنْ عَدِيِّ بْنِ ثَابِتٍ عَنْ سَعِيدِ بْنِ جُبَيْرٍ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ﷺ خَرَجَ يَوْمَ فِطْرٍ أَوْ أَضْحًى فَصَلَّى بِالنَّاسِ رَكْعَتَيْنِ ثُمَّ انْصَرَفَ وَلَمْ يُصَلِّ قَبْلَهَا وَلَا بَعْدَهَا «

Sahih Ibn Hibban 2819

Jabir ibn Samurah reported: I prayed the Eid prayer with the Prophet, peace and blessings be upon him, more than once or twice, and there was no adhan or iqamah.

جابر بن سمرہ رضی اللہ عنہ سے روایت ہے کہ میں نے نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کے ساتھ عید کی نماز ایک یا دو بار سے زیادہ پڑھی ہے اور نہ تو اس میں اذان ہوئی اور نہ ہی اقامت ۔

Jibir bin Samra razi Allah anhu se riwayat hai ke maine Nabi Kareem sallallahu alaihi wasallam ke sath Eid ki namaz ek ya do bar se ziada parhi hai aur na to usme azaan hui aur na hi iqamat.

أَخْبَرَنَا الْحَسَنُ بْنُ سُفْيَانَ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرِ بْنُ أَبِي شَيْبَةَ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو الْأَحْوَصِ عَنْ سِمَاكٍ عَنْ جَابِرِ بْنِ سَمُرَةَ قَالَ «صَلَّيْتُ مَعَ النَّبِيِّ ﷺ الْعِيدَ غَيْرَ مَرَّةٍ وَلَا مَرَّتَيْنِ بِغَيْرِ أَذَانٍ وَلَا إِقَامَةٍ»

Sahih Ibn Hibban 2820

`Ubayd Allah ibn `Abd Allah reported: `Umar b. al-Khattab asked Abu Waqid al-Laythi what the Messenger of Allah (ﷺ) used to recite in the `Id al-Fitr and `Id al-Adha prayers. He said: The Prophet (ﷺ) used to recite: "Qaf. By the glorious Qur'an" (Surah Qaf) and "The Hour drew nigh and the moon was rent asunder". (Surah al-Qamar)

عُبَیْدُ اللّٰہِ بْنُ عَبْدِ اللّٰہِ رَضِیَ اللّٰہُ عَنْہُما سے رِوایَت ہے، اُنہوں نے بَیان کیا کہ عُمَر بْنِ الْخَطَّاب ؓ نے اَبُو وَاقِدِ اللَّیْثِی ؓ سے پُوچھا کہ رَسُول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم عِیدُ الْفِطْر اور عِیدُ الْاَضْحٰی کی نَمازوں میں کیا پڑھتے تھے؟ اُنہوں نے بَتانے لگے کہ آپ صلی اللہ علیہ وسلم قٓ وَالْقُرْآنِ الْمَجِیدِ اور اقْتَرَبَتِ السَّاعَۃُ وَانْشَقَّ الْقَمَرُ پڑھا کرتے تھے۔

Ubaid Ullah bin Abdillah Radi Allahu anhuma se riwayat hai, unhon ne bayan kiya ke Umar bin Al-Khattab Radi Allahu anhu ne Abu Waqid Al-Laithi Radi Allahu anhu se poocha ke Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam Eid-ul-Fitr aur Eid-ul-Adha ki namaazon mein kya parhte thay? Unhon ne batane lage ke Aap Sallallahu Alaihi Wasallam Qaf wal-Quran-ul-Majid aur Iqtarabatissaa'atu Wanshaqal Qamar parhte thay.

أَخْبَرَنَا عُمَرُ بْنُ سَعِيدِ بْنِ سِنَانٍ قَالَ أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ أَبِي بَكْرٍ عَنْ مَالِكٍ عَنْ ضَمْرَةَ بْنِ سَعِيدٍ الْمَازِنِيِّ عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ أَنَّ عُمَرَ بْنَ الْخَطَّابِ سَأَلَ أَبَا وَاقِدٍ اللَّيْثِيَّ مَا كَانَ رَسُولُ اللَّهِ ﷺ يَقْرَأُ فِي الْفِطْرِ وَالْأَضْحَى؟ قَالَ «كَانَ النَّبِيُّ ﷺ يَقْرَأُ بِ ق وَالْقُرْآنِ الْمَجِيدِ وَاقْتَرَبَتِ السَّاعَةُ وَانْشَقَّ الْقَمَرَ»

Sahih Ibn Hibban 2821

Narrated An-Nu'man bin Bashir: The Messenger of Allah (ﷺ) used to recite in the 'Eid prayers: “Glorify the Name of your Lord, the Most High” (Surat Al-A’la 87:1) and “Has there come to you the narration of the overwhelming (event)?” (Surat Al-Ghashiyah 88:1)

حضرت نُعمان بن بشیر رضی اللہ عنہ سے روایت ہے کہ: رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم عیدین کی نمازوں میں یہ سورتیں پڑھا کرتے تھے: "سبح اسم ربك الأعلى" اور "هَلْ أَتَاكَ حَدِيثُ الْغَاشِيَةِ"

Hazrat Numaan bin Bashir Radi Allahu Anhu se riwayat hai keh: Rasool Allah Sallallahu Alaihi Wasallam Eidain ki namaazon mein yeh surten parha karte thay: "Subha Ism Rabbikal A'ala" aur "Hal Ataka Hadisul Ghashiya"

أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْجُنَيْدِ قَالَ حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ بْنُ سَعِيدٍ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو عَوَانَةَ عَنِ ابْرَاهِيمَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ الْمُنْتَشِرِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ حَبِيبِ بْنِ سَالِمٍ عَنِ النُّعْمَانِ بْنِ بَشِيرٍ قَالَ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ ﷺ يَقْرَأُ فِي الْعِيدَيْنِ بِ سَبِّحِ اسْمَ رَبِّكَ الْأَعْلَى وَهَلْ أَتَاكَ حَدِيثُ الْغَاشِيَةِ

Sahih Ibn Hibban 2822

Nu'man bin Bashir narrated that: The Messenger of Allah ﷺ would recite in the Friday prayer on Friday, "Glorify the Name of your Lord, the Most High" (Surat Al-A'la 87:1) and "Has there come to you the narration of the overwhelming (event)?" (Surat Al-Ghashiyah 88:1). If Eid and Friday coincided on one day, he would recite them both in the Friday and Eid prayer.

نُعمان بن بشیر رضی اللہ عنہما سے روایت ہے کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم جمعہ کے دن جمعہ کی نماز میں سورۃ "سبّح اسم ربّك الأعلى " اور "هَلْ أَتَىٰ عَلَيْكَ حَدِيثُ الْغَاشِيَةِ " پڑھا کرتے تھے ۔ اور اگر عید اور جمعہ ایک ہی دن ہوتے تو آپ ان دونوں کو جمعہ اور عید کی نماز میں پڑھا کرتے تھے۔

Numan bin Bashir Raziallahu Anhuma se riwayat hai ki Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam juma ke din juma ki namaz mein Surah "Sabbih ism rabbikal a'ala" aur "Hal ataa alaikal hadithus sarsha" parha karte thay. Aur agar eid aur juma aik hi din hotay to aap in donon ko juma aur eid ki namaz mein parha karte thay.

أَخْبَرَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مُحَمَّدٍ الْأَزْدِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا إِسْحَاقُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ قَالَ أَخْبَرَنَا جَرِيرٌ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ الْمُنْتَشِرِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ حَبِيبِ بْنِ سَالِمٍ مَوْلَى النُّعْمَانِ بْنِ بَشِيرٍ عَنِ النُّعْمَانِ بْنِ بَشِيرٍ قَالَ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ ﷺ «يَقْرَأُ يَوْمَ الْجُمُعَةِ فِي الْجُمُعَةِ بِ سَبِّحِ اسْمَ رَبِّكِ الْأَعْلَى وَهَلْ أَتَاكَ حَدِيثُ الْغَاشِيَةِ فَإِذَا اجْتَمَعَ الْعِيدُ وَالْجُمُعَةُ فِي يَوْمٍ وَاحِدٍ قَرَأَ بِهِمَا جَمِيعًا فِي الْجُمُعَةِ وَالْعِيدِ»

Sahih Ibn Hibban 2823

Ibn Abbas said: Someone asked him, “Did you witness the departure of the Messenger of Allah ﷺ on the day of Eid?” He said: “Yes, and were it not for my position with him from the small children, I would not have witnessed it with him. He went out until he came to the place of prayer which is near the house of Kathir ibn As-Salt, so he prayed, then he delivered the sermon, then he came to the women accompanied by Bilal. He admonished them, reminded them, and ordered them to give charity. I saw them throwing with their hands and tossing it into the garment of Bilal. Then, he and Bilal left for his home.”

ابن عباس رضی اللہ عنہما کہتے ہیں کہ ان سے کسی نے پوچھا: ’’کیا آپ نے رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کو عید کے دن نکلتے ہوئے دیکھا ہے؟‘‘ انہوں نے کہا: ’’ہاں، اور اگر چھوٹے بچوں میں آپ صلی اللہ علیہ وسلم کے ساتھ میرا یہ مقام نہ ہوتا تو میں آپ صلی اللہ علیہ وسلم کے ساتھ اسے نہ دیکھ سکتا، آپ صلی اللہ علیہ وسلم نکلے یہاں تک کہ نماز کی جگہ پر پہنچے جو کثیر بن الصلت کے گھر کے قریب تھی، تو آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے نماز پڑھی، پھر خطبہ دیا، پھر آپ صلی اللہ علیہ وسلم بلال رضی اللہ عنہ کے ہمراہ عورتوں کے پاس تشریف لائے، آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے انہیں نصیحت فرمائی، انہیں یاد دہانی کرائی اور انہیں صدقہ دینے کا حکم دیا، میں نے انہیں دیکھا کہ وہ اپنے ہاتھوں سے صدقہ نکال کر بلال رضی اللہ عنہ کی چادر میں ڈال رہی تھیں، پھر آپ صلی اللہ علیہ وسلم اور بلال رضی اللہ عنہ اپنے گھر چلے گئے۔‘‘

Ibn Abbas Radi Allahu Anhuma kehte hain ki unse kisi ne poocha: ''kia aap ne Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ko Eid ke din nikalte huye dekha hai?'' Unhon ne kaha: ''haan, aur agar chhote bachchon mein aap Sallallahu Alaihi Wasallam ke sath mera yeh muqam na hota to main aap Sallallahu Alaihi Wasallam ke sath ise na dekh sakta, aap Sallallahu Alaihi Wasallam nikle yahan tak ki namaz ki jaga par pahunche jo Kaseer bin Al-Salt ke ghar ke qareeb thi, to aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne namaz parhi, phir khutba diya, phir aap Sallallahu Alaihi Wasallam Bilal Radi Allahu Anhu ke hamrah auraton ke pass tashreef laaye, aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne unhen nasihat farmaai, unhen yaad dihani karaai aur unhen sadqah dene ka hukum diya, maine unhen dekha ki woh apne hathon se sadqah nikal kar Bilal Radi Allahu Anhu ki chadar mein daal rahi thin, phir aap Sallallahu Alaihi Wasallam aur Bilal Radi Allahu Anhu apne ghar chale gaye.

أَخْبَرَنَا أَبُو خَلِيفَةَ قَالَ حَدَّثَنَا مُسَدَّدٌ عَنْ يَحْيَى عَنْ سُفْيَانَ عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ عَابِسٍ قَالَ سَمِعْتُ ابْنَ عَبَّاسٍ وَقِيلَ لَهُ أَشَهِدْتَ الْخُرُوجَ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ ﷺ يَوْمَ الْعِيدِ؟ قَالَ «نَعَمْ وَلَوْلَا مَكَانِي مِنْهُ مَا شَهِدْتُهُ مَعَهُ مِنَ الصِّغَرِ خَرَجَ حَتَّى أَتَى الْعِلْمَ الَّذِي عِنْدَ دَارِ كَثِيرِ بْنِ الصَّلْتِ فَصَلَّى ثُمَّ خَطَبَ ثُمَّ أَتَى النِّسَاءَ وَمَعَهُ بِلَالٌ فَوَعَظَهُنَّ وَذَكَّرَهُنَّ وَأَمَرَهُنَّ بِالصَّدَقَةِ فَرَأَيْتُهُنَّ يَرْمِيَنَّ بِأَيْدِيهِنَّ وَيَقْذِفْنَهُ فِي ثَوْبِ بِلَالٍ ثُمَّ انْطَلَقَ هُوَ وَبِلَالٌ إِلَى بَيْتِهِ»

Sahih Ibn Hibban 2824

Ata' said: I heard Ibn Abbas say - or Ata' said: I heard from Ibn Abbas, that the Prophet ﷺ went out on the day of Eid al-Fitr with his companions and prayed, then he delivered the sermon. Then he went to the women and ordered them to give charity, so they began to give [their jewelry].

عطاء نے کہا کہ میں نے ابن عباس رضی اللہ عنہما سے سنا یا عطاء نے کہا کہ میں نے ابن عباس رضی اللہ عنہما سے سنا کہ نبی کریم ﷺ عید الفطر کے دن اپنے صحابہ کرام کے ساتھ باہر تشریف لائے اور نماز پڑھی، پھر خطبہ دیا۔ پھر آپ ﷺ عورتوں کے پاس تشریف لے گئے اور انہیں صدقہ دینے کا حکم دیا تو وہ اپنے زیورات اتار کر دینے لگیں۔

Ata ne kaha ke maine Ibn Abbas Radi Allaho Anhuma se suna ya Ata ne kaha ke maine Ibn Abbas Radi Allaho Anhuma se suna ke Nabi Kareem Sallallaho Alaihi Wasallam Eid-ul-Fitr ke din apne Sahaba Karam ke sath bahar tashreef laaye aur namaz parhi, phir khutba diya. Phir Aap Sallallaho Alaihi Wasallam aurton ke pass tashreef laaye aur unhen sadaqa dene ka hukm diya to woh apne zewar utar kar dene lageen.

أَخْبَرَنَا أَبُو خَلِيفَةَ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو الْوَلِيدِ وَابْنُ كَثِيرٍ عَنْ شُعْبَةَ عَنْ أَيُّوبَ قَالَ سَمِعْتُ عَطَاءً يُحَدِّثُ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ أَشْهَدُ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ ﷺ أَوْ قَالَ عَطَاءٌ أَشْهَدُ عَلَى ابْنِ عَبَّاسٍ أَنَّ النَّبِيَّ ﷺ «خَرَجَ يَوْمَ فِطْرٍ فِي أَصْحَابِهِ فَصَلَّى ثُمَّ خَطَبَ ثُمَّ أَتَى النِّسَاءَ فَأَمَرَهُنَّ بِالصَّدَقَةِ فَجَعَلْنَ يُلْقِينَ»

Sahih Ibn Hibban 2825

Abu Sa'id al-Khudri reported that the Messenger of Allah (ﷺ) delivered the Eid sermon standing.

حضرت ابو سعید خدری رضی اللہ عنہ سے روایت ہے کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم عید کا خطبہ کھڑے ہو کر ارشاد فرماتے تھے۔

Hazrat Abu Saeed Khudri Radi Allahu Anhu se riwayat hai keh Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam Eid ka khutba kharay ho kar irshad farmate thay

أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ الْمُثَنَّى قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو خَيْثَمَةَ قَالَ حَدَّثَنَا وَكِيعٌ قَالَ حَدَّثَنَا دَاوُدُ بْنُ قَيْسٍ عَنْ عِيَاضِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ﷺ «خَطَبَ يَوْمَ الْعِيدِ عَلَى رجليه*»

Sahih Ibn Hibban 2826

Nafi' reported that the Prophet ﷺ used to pray Fajr and then deliver the Khutbah.

نافع رضی اللہ عنہ سے روایت ہے کہ نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم فجر کی نماز پڑھتے تھے پھر خطبہ ارشاد فرماتے تھے۔

Nafi Radi Allahu Anhu se riwayat hai ke Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam Fajar ki namaz parhte thay phir khutba irshad farmate thay.

أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ بْنِ أَبِي شَيْخٍ بِكَفْرِ تَوثَا مِنْ دِيَارِ رَبِيعَةَ قَالَ حَدَّثَنَا مَيْمُونُ بْنُ الْأُصْبَعِ قَالَ حَدَّثَنَا حَمَّادُ بْنُ مَسْعَدَةَ عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ بْنِ عُمَرَ عَنْ نَافِعٍ عَنِ ابْنِ عُمَرَ أَنَّ النَّبِيَّ ﷺ «كَانَ يُصَلِّي الْفِطْرَ وَالْأَضْحَى ثُمَّ يَخْطُبُ»