Sayyiduna Ibn 'Abbas (may Allah be pleased with him) narrates that I went to my aunt (Sayyida Maymunah, may Allah be pleased with her). Then he narrated a portion of the hadith. Then the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) went towards the mosque and started praying in it. I also stood on the left side of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him). The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) stayed for a while, then when he (peace and blessings of Allah be upon him) was certain that I wanted to pray with him, he (peace and blessings of Allah be upon him) grabbed me by my forehead and pulled me until he made me stand on his right side. Then the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) offered his night prayer in two rak'ahs each. Then when the first dawn appeared, the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) stood up and prayed nine rak'ahs, reciting the salam after every two rak'ahs, and one rak'ah of witr. And this was the ninth rak'ah. Then the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) stopped until the dawn had brightened well. Then he (peace and blessings of Allah be upon him) stood up and performed the two sunnahs of Fajr. Then the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) lay down on his side, then Sayyiduna Bilal (may Allah be pleased with him) came. The complete hadith has been narrated earlier. Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) says that I have narrated the words of the hadith of Sayyiduna Ibn 'Abbas (may Allah be pleased with him) in Kitab al-Kabir. Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) says that in this narration of Sayyiduna Ibn Jubayr, there is evidence that the Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) performed witr after the appearance of the first dawn and before the appearance of the second dawn. Thus, there are two types of dawn. The first dawn appears at night (while some part of the night still remains) and the second dawn is that after whose appearance the day breaks. The issue that I had dictated in refutation of some scholars who objected to my companions, that it is not permissible to pray one rak'ah of witr, I have dictated in this matter the narrations regarding three rak'ahs of witr from the Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) and their reasons. Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) says that I do not remember any authentic hadith proven from the Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) regarding qunut in witr. In this matter, I have mentioned the reason and the chain of narrators of the narration of Sayyiduna Ubayy ibn Ka'b (may Allah be pleased with him) regarding qunut in witr from the Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him). And I have also mentioned there that the mention of qunut in the hadith of Sayyiduna Ubayy (may Allah be pleased with him) is not correct. This is because the hadith of Ubayy (may Allah be pleased with him) regarding three rak'ahs of witr is also not proven. While the narration of Buraidah ibn Abi Maryam, on the authority of Abi Hurayrah, from Sayyiduna Hasan ibn Ali (may Allah be pleased with them) states that the Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) taught him a supplication to recite in witr.
Grade: Da'if
سیدنا ابن عباس رضی اﷲ عنہما بیان کرتے ہیں کہ میں اپنی خالہ (سیدہ میمونہ رضی اللہ عنہا) کے ہاں گیا۔ پھر حدیث کا کچھ حصّہ بیان کیا۔ پھر رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم مسجد کی طرف تشریف لے گئے اور اس میں نماز پڑھنا شروع کر دی۔ میں بھی آپ صلی اللہ علیہ وسلم کی بائیں جانب کھڑا ہوگیا، آپ صلی اللہ علیہ وسلم کچھ دیر ٹھہرے رہے پھر جب آپ صلی اللہ علیہ وسلم کو یقین ہوگیا کہ میں آپ صلی اللہ علیہ وسلم کے ساتھ نماز پڑھنا چاہتا ہوں تو آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے مجھے میری پیشانی سے پکڑ کر کھینچا حتیٰ کہ مجھے اپنی دائیں طرف کھڑا کرلیا۔ پس رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے اپنی رات کی نماز دو دو رکعت کر کے ادا کی، پھر جب پہلی فجر طلوع ہوئی تو رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے کھڑے ہوکر نو رکعات پڑھیں، ہر دو رکعت کے بعد سلام پھیرتے اور ایک رکعت وتر پڑھا۔ اور یہ نویں رکعت تھی۔ پھر رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم رُک گئے حتیٰ کہ فجر خوب روشن ہوگئی۔ پھر آپ صلی اللہ علیہ وسلم کھڑے ہوئے اور فجر کی دو سنّتیں ادا کیں۔ پھر رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم علیہ وسلم اپنے پہلو کے بل سوگئے، پھر سیدنا بلال رضی اللہ عنہ آئے۔ آگے مکمّل حدیث بیان کی۔ امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ میں نے سیدنا ابن عباس رضی اللہ عنہما کی حدیث کے الفاظ کتاب الکبیر میں بیان کیے ہیں۔ امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ سیدنا بن جبیر کی اس روایت میں اس بات کی دلیل ہے کہ نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے پہلی فجر کے طلوع ہونے کے بعد اور دوسری فجر کے طلوع سے پہلے وتر ادا کیے ہیں۔ اس طرح فجر کی دو اقسام ہیں۔ پہلی فجر رات کے وقت طلوع ہوتی ہے (ابھی رات کا کچھ حصّہ باقی ہوتا ہے) اور دوسری فجر وہ ہے جس کے طلوع ہونے کے بعد دن طلوع ہو جاتا ہے وہ مسئلہ جو میں نے اپنے اصحاب پر اعتراض کرنے والے بعض علماء کے رد میں املاء کرایا تھا کہ ایک رکعت وتر پڑھنا جائز نہیں ہے میں نے اس مسئلہ میں نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم سے مروی تین رکعات وتر کے متعلق روایات اور ان کی علتوں کو اس جگہ املاء کرا دیا تھا - امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ قنوت وتر کے بارے میں مجھے نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم سے ثابت کوئی حدیث یاد نہیں ہے۔ میں نے اس مسئلہ میں سیدنا ابی بن کعب رضی اﷲ عنہ کی نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم سے مروی وتروں میں قنوت کے متعلق روایت کی علت اور اس کی اسا نید بیان کر دی ہیں۔ اور میں نے اسی جگہ بیان کر دیا ہے کہ سیدنا ابی رضی اللہ عنہ کی حدیث میں قنوت کا ذکر صحیح نہیں ہے۔ اس لئے کہ تین رکعات وتر کے متعلق ابی رضی اللہ عنہ کی حدیث بھی ثابت نہیں ہے۔ جبکہ برید بن ابی مریم کی روایت ابی حواراء کے واسطے سے سیدنا حسن بن علی رضی اللہ عنہما سے مروی ہے کہ نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم نے اُنہیں وتروں میں پڑھنے کے لئے دعا سکھائی تھی۔
Sayyidina Ibn Abbas Radi Allahu Anhuma bayan karte hain keh mein apni khala (Sayyida Maimoona Radi Allahu Anha) ke han gaya phir hadees ka kuch hissa bayan kiya phir Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam masjid ki taraf tashreef le gaye aur is mein namaz parhna shuru kar di mein bhi aap Sallallahu Alaihi Wasallam ki bayen janib khara ho gaya aap Sallallahu Alaihi Wasallam kuch der thehre rahe phir jab aap Sallallahu Alaihi Wasallam ko yaqeen ho gaya keh mein aap Sallallahu Alaihi Wasallam ke sath namaz parhna chahta hun to aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne mujhe meri peshani se pakar kar khencha hatta keh mujhe apni dayen taraf khara kar liya pas Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ne apni raat ki namaz do do rakat kar ke ada ki phir jab pehli fajar talua hui to Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ne khade hokar nau rakat parhin har do rakat ke bad salam phirte aur ek rakat witr parha aur ye nowain rakat thi phir Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ruk gaye hatta keh fajar khoob roshan ho gayi phir aap Sallallahu Alaihi Wasallam khade huye aur fajar ki do sunnaten ada kin phir Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam Alaihi Wasallam apne pehlu ke bil so gaye phir Sayyidina Bilal Radi Allahu Anhu aaye aage mukammal hadees bayan ki Imam Abu Bakr Rahmatullahi Alaih farmate hain keh mein ne Sayyidina Ibn Abbas Radi Allahu Anhuma ki hadees ke alfaz kitab al kabir mein bayan kiye hain Imam Abu Bakr Rahmatullahi Alaih farmate hain keh Sayyidina Bin Jabir ki is riwayat mein is baat ki daleel hai keh Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam ne pehli fajar ke talua hone ke bad aur dusri fajar ke talua se pehle witr ada kiye hain is tarah fajar ki do aqsam hain pehli fajar raat ke waqt talua hoti hai (abhi raat ka kuch hissa baqi hota hai) aur dusri fajar woh hai jis ke talua hone ke bad din talua ho jata hai woh masla jo mein ne apne ashab par aitraz karne wale baaz ulma ke rad mein imla karaya tha keh ek rakat witr parhna jayez nahin hai mein ne is masle mein Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam se marvi teen rakat witr ke mutalliq riwayat aur un ki ilaton ko is jagah imla kara diya tha - Imam Abu Bakr Rahmatullahi Alaih farmate hain keh qunut witr ke bare mein mujhe Nabi Akram Sallallahu Alaihi Wasallam se sabit koi hadees yaad nahin hai mein ne is masle mein Sayyidina Abi bin Kaab Radi Allahu Anhu ki Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam se marvi witron mein qunut ke mutalliq riwayat ki illat aur us ki isnaad bayan kar di hain aur mein ne isi jagah bayan kar diya hai keh Sayyidina Abi Radi Allahu Anhu ki hadees mein qunut ka zikr sahih nahin hai is liye keh teen rakat witr ke mutalliq Abi Radi Allahu Anhu ki hadees bhi sabit nahin hai jab keh Bureed bin Abi Maryam ki riwayat Abi Hawraa ke waste se Sayyidina Hasan bin Ali Radi Allahu Anhuma se marvi hai keh Nabi Akram Sallallahu Alaihi Wasallam ne unhen witron mein parhne ke liye dua sikhayi thi
نَا أَحْمَدُ بْنُ مَنْصُورٍ الْمَرْوَزِيُّ ، أَخْبَرَنَا النَّضْرُ يَعْنِي ابْنَ شُمَيْلٍ ، أَخْبَرَنَا عَبَّادُ بْنُ مَنْصُورٍ ، نَا عِكْرِمَةُ بْنُ خَالِدٍ الْمَخْزُومِيُّ ، عَنْ سَعِيدِ بْنِ جُبَيْرٍ ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ ، قَالَ: انْطَلَقْتُ إِلَى خَالَتِي، فَذَكَرَ بَعْضَ الْحَدِيثِ، وَقَالَ:" ثُمَّ قَامَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِلَى الْمَسْجِدِ، فَقَامَ يُصَلِّي فِيهِ، فَقُمْتُ عَنْ يَسَارِهِ، فَلَبِثَ يَسِيرًا حَتَّى إِذَا عَلِمَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنِّي أُرِيدُ أَنْ أُصَلِّيَ بِصَلاتِهِ فَأَخَذَ بِنَاصِيَتِي فَجَرَّنِي حَتَّى جَعَلَنِي عَلَى يَمِينِهِ، فَصَلَّى رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مَا كَانَ عَلَيْهِ مِنَ اللَّيْلِ مَثْنَى، رَكْعَتَيْنِ رَكْعَتَيْنِ، فَلَمَّا طَلَعَ الْفَجْرُ الأَوَّلُ قَامَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَصَلَّى تِسْعَ رَكَعَاتٍ، يُسَلِّمُ فِي كُلِّ رَكْعَتَيْنِ، وَأَوْتَرَ بِوَاحِدَةٍ وَهِيَ التَّاسِعَةُ، ثُمَّ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَمْسَكَ حَتَّى أَضَاءَ الْفَجْرُ جِدًّا، ثُمَّ قَامَ، فَرَكَعَ رَكْعَتَيِ الْفَجْرِ، ثُمَّ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَضَعَ جَنْبَهُ فَنَامَ" ، ثُمَّ جَاءَ بِلالٌ، فَذَكَرَ الْحَدِيثَ بِطُولِهِ. قَالَ أَبُو بَكْرٍ: قَدْ خَرَّجْتُ أَلْفَاظَ خَبَرِ ابْنِ عَبَّاسٍ فِي كِتَابِ الْكَبِيرُ. قَالَ أَبُو بَكْرٍ: فَفِي خَبَرِ سَعِيدِ بْنِ جُبَيْرٍ مَا دَلَّ عَلَى أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِنَّمَا أَوْتَرَ بَعْدَ طُلُوعِ الْفَجْرِ الأَوَّلِ قَبْلَ طُلُوعِ الْفَجْرِ الثَّانِي، وَالْفَجْرُ هُمَا فَجْرَانِ، فَالأَوَّلُ طُلُوعُهُ بِلَيْلٍ، وَالآخَرُ هُوَ الَّذِي يَكُونُ بَعْدَ طُلُوعِهِ نَهَارٌ، وَقَدْ أَمْلَيْتُ فِي الْمَسْأَلَةِ الَّتِي كُنْتُ أَمْلَيْتُهَا عَلَى بَعْضِ مَنِ اعْتَرَضَ عَلَى أَصْحَابِنَا أَنَّ الْوِتْرَ بِرَكْعَةٍ غَيْرُ جَائِزٍ، الأَخْبَارُ الَّتِي رُوِيَتْ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي الْوِتْرِ بِثَلاثٍ، وَبَيَّنْتُ عِلَلَهَا فِي ذَلِكَ الْمَوْضِعِ. قَالَ أَبُو بَكْرٍ: وَلَسْتُ أَحْفَظُ خَبَرًا ثَابِتًا عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي الْقُنُوتِ فِي الْوِتْرِ، وَقَدْ كُنْتُ بَيَّنْتُ فِي تِلْكَ الْمَسْأَلَةِ عِلَّةَ خَبَرِ أُبَيِّ بْنِ كَعْبٍ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي ذِكْرِ الْقُنُوتِ فِي الْوِتْرِ، وَبَيَّنْتُ أَسَانِيدَهَا وَأَعْلَمْتُ فِي ذَلِكَ الْمَوْضِعِ أَنَّ ذِكْرَ الْقُنُوتِ فِي خَبَرِ أُبَيٍّ غَيْرُ صَحِيحٍ عَلَى أَنَّ الْخَبَرَ عَنْ أُبَيٍّ أَيْضًا غَيْرُ ثَابِتٍ فِي الْوِتْرِ بِثَلاثٍ وَقَدْ رُوِيَ عَنْ يَزِيدَ بْنِ أَبِي مَرْيَمَ، عَنْ أَبِي الْحَوْرَاءِ، عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَلَّمَهُ دُعَاءً يَقُولُهُ فِي قُنُوتِ الْوِتْرِ