15.
The Book of Pilgrimage
١٥-
كتاب الحج


85
Chapter: The virtue of Al-Madinah and the Prophet's Prayer for it to be blessed. Its sanctity and the sanctity of its game and trees. The Boundaries of its sanctuary

٨٥
باب فَضْلِ الْمَدِينَةِ وَدُعَاءِ النَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم فِيهَا بِالْبَرَكَةِ وَبَيَانِ تَحْرِيمِها وَتَحْرِيمِ صَيْدِهَا وَشَجَرِهَا وَبَيَانِ حُدُودِ حَرَمِهَا

Sahih Muslim 1360a

Abdullah bin Zaid bin Asim (رضي الله تعالى عنه) reported Allah's Apostle (صلى الله عليه وآله وسلم) as saying, verily, Ibrahim ( عليهالسالم) declared Makka sacred and supplicated (for blessings) upon its inhabitants, and I declare Madina to be sacred as lbrahim (عليه السالم) had declared Makka to be sacred. I have supplicated (Allah for His blessings) in its sa' and its mudd (two standards of weight and measurement) twice as did Ibrahim (عليه السالم) for the inhabitants of Makka.

عبد العزیز یعنی محمد دراوردی کے بیٹے نے عمرو بن یحییٰ مازنی سے حدیث بیان کی انھوں نے عباد بن تمیم سے انھوں نے اپنے چچا عبد اللہ بن زید عاصم رضی اللہ تعالیٰ عنہ سے روایت کی کہ رسول اللہ ﷺ نے فر ما یا : " بلا شبہ ابرا ہیم ؑنے مکہ کو حرم قرار دیا اور اس کے رہنے والوں کے لیے دعا کی اور میں نے مدینہ کو حرم قرار دیا جیسے ابرا ہیم ؑ نے مکہ کو حرم قراردیا تھا اور میں نے اس کے صاع اور مد میں سے دگنی ( بر کت ) کی دعا کی جتنی ابرا ہیم ؑنے اہل مکہ کے لیے کی تھی ۔

Abd ulaziz yani Muhammad dar awardi ke bety ne amro bin yahya mazni se hadees bayaan ki unhon ne ubaid bin tameem se unhon ne apne chacha Abdullah bin zaid aasim raza Allah tala anhu se riwayat ki ke rasool Allah sallallahu alaihi wasallam ne farmaya: "bila shak ibrahim alaihissalam ne makkah ko haram qarar diya aur is ke rehne walon ke liye dua ki aur maine madinah ko haram qarar diya jaise ibrahim alaihissalam ne makkah ko haram qarar diya tha aur maine is ke saa or mud mein se dugni (barkat) ki dua ki jitni ibrahim alaihissalam ne ahle makkah ke liye ki thi.

حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ بْنُ سَعِيدٍ، حَدَّثَنَا عَبْدُ الْعَزِيزِ، - يَعْنِي ابْنَ مُحَمَّدٍ الدَّرَاوَرْدِيَّ - عَنْ عَمْرِو بْنِ يَحْيَى الْمَازِنِيِّ، عَنْ عَبَّادِ بْنِ تَمِيمٍ، عَنْ عَمِّهِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ زَيْدِ بْنِ عَاصِمٍ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم قَالَ ‏ "‏ إِنَّ إِبْرَاهِيمَ حَرَّمَ مَكَّةَ وَدَعَا لأَهْلِهَا وَإِنِّي حَرَّمْتُ الْمَدِينَةَ كَمَا حَرَّمَ إِبْرَاهِيمُ مَكَّةَ وَإِنِّي دَعَوْتُ فِي صَاعِهَا وَمُدِّهَا بِمِثْلَىْ مَا دَعَا بِهِ إِبْرَاهِيمُ لأَهْلِ مَكَّةَ ‏"‏ ‏.‏

Sahih Muslim 1360b

This Hadith has been narrated through another chain of transmitters with a slight variation of words.

خالد طلحان نے شیبانی سے اسی سند کے ساتھ خشک کھجوروں اور کشمش کے متعلق روایت بیان کی اور انھوں نے کچی کھجوروں اور خشک کھجوروں کا ذکر نہیں کیا ۔

Khalid Talhan ne Shibani se isi sand ke sath khushk khajooron aur kishmish ke mutalliq riwayat bayan ki aur unhon ne kachi khajooron aur khushk khajooron ka zikr nahin kiya.

وَحَدَّثَنِيهِ أَبُو كَامِلٍ الْجَحْدَرِيُّ، حَدَّثَنَا عَبْدُ الْعَزِيزِ يَعْنِي ابْنَ الْمُخْتَارِ، ح وَحَدَّثَنَا أَبُو بَكْرِ بْنُ أَبِي شَيْبَةَ، حَدَّثَنَا خَالِدُ بْنُ مَخْلَدٍ، حَدَّثَنِي سُلَيْمَانُ بْنُ بِلاَلٍ، ح وَحَدَّثَنَاهُ إِسْحَاقُ، بْنُ إِبْرَاهِيمَ أَخْبَرَنَا الْمَخْزُومِيُّ، حَدَّثَنَا وُهَيْبٌ، كُلُّهُمْ عَنْ عَمْرِو بْنِ يَحْيَى، - هُوَ الْمَازِنِيُّ - بِهَذَا الإِسْنَادِ أَمَّا حَدِيثُ وُهَيْبٍ فَكَرِوَايَةِ الدَّرَاوَرْدِيِّ ‏"‏ بِمِثْلَىْ مَا دَعَا بِهِ إِبْرَاهِيمُ ‏"‏ ‏.‏ وَأَمَّا سُلَيْمَانُ بْنُ بِلاَلٍ وَعَبْدُ الْعَزِيزِ بْنُ الْمُخْتَارِ فَفِي رِوَايَتِهِمَا ‏"‏ مِثْلَ مَا دَعَا بِهِ إِبْرَاهِيمُ ‏"‏‏.‏

Sahih Muslim 1361a

Rafi' bin Khadij (رضئ هللا تعالی عنہ) reported Allah's Apostle (صلى الله عليه وآله وسلم) as saying, Ibrahim (عليه السالم) declared Makka as sacred, and I declare sacred the area (of Madina) between its two stony grounds.

عبد اللہ بن عمرو بن عثمان نے رافع بن خدیج رضی اللہ تعالیٰ عنہ سے روایت کی ، انھوں نے کہا : رسول اللہ ﷺ نے فر ما یا : " بلا شبہ حضرت ابرا ہیم ؑ نے مکہ کو حرم ٹھہرا یا اور میں اس ( شہر ) کی دونوں سیاہ پتھر زمینوں کے درمیان میں واقع حصے کو حرم قرار دیتا ہوں ۔ ۔ ۔ آپ ﷺ کی مراد مدینہ تھا ۔ ۔ ۔

‘Abd-ul-laah bin ‘Amr bin ‘Uthmaan nay Raa’if bin Khadeej رضی اللہ تعالیٰ عنہ say riwayat ki, unhon nay kaha : Rasul-ul-laah صلی اللہ علیہ وسلم nay farmaaya : “ Bila shak Hazrat Ibraheem ؑ nay Makkah ko Haram thahahraaya aur main is ( shahr ) ki donon siyaah patthar zaminoon kay darmiyan mein waqe’ hisse ko Haram qarar deta hoon . . . . Aap صلی اللہ علیہ وسلم ki muraad Madinah tha . . . .

وَحَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ بْنُ سَعِيدٍ، حَدَّثَنَا بَكْرٌ، - يَعْنِي ابْنَ مُضَرَ - عَنِ ابْنِ الْهَادِ، عَنْ أَبِي، بَكْرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَمْرِو بْنِ عُثْمَانَ، عَنْ رَافِعِ بْنِ خَدِيجٍ، قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم ‏ "‏ إِنَّ إِبْرَاهِيمَ حَرَّمَ مَكَّةَ وَإِنِّي أُحَرِّمُ مَا بَيْنَ لاَبَتَيْهَا ‏"‏ ‏.‏ يُرِيدُ الْمَدِينَةَ ‏.‏

Sahih Muslim 1361b

Nafi' bin Jubair reported that Marwan bin al-Hakam addressed people and made mention of Makka and its inhabitants and its sacredness, but he made no mention of Madina, its inhabitants and its sacredness. Rafi' b. Khadij (رضي الله تعالى عنه) called to him and said, what is this that I hear you making mention of Makka and its inhabitants and its sacredness, but you did not make mention of Madina and its inhabitants and its sacredness, while the Apostle of Allah ( صلى الله عليه وآله وسلم) has also declared sacred (the area) between its two lava lands (Madina)? And (we have record of this) with us written on Khaulani parchment. If you like, I can read it out to you. Thereupon Marwan became silent, and then said, I too have heard some part of it.

نافع بن جبیر سے روایت ہے کہ مروان بن حکم نے لوگون کو خطا ب کیا ، اس نے مکہ کے باشبدوں اور اس کی حرمت کا تذکرہ کیا اور مدینہ اس کے باشندوں اور اس کی حرمت کا تذکرہ نہ کیاتو رافع بن خدیج رضی اللہ تعالیٰ عنہ نے بلند آواز سے اس کو مخا طب کیا اور کہا : کیا ہوا ہے ؟ میں سن رہا ہوں کہ تم نے مکہ اس کے باشندوں اور اس کی حرمت کا تذکرہ کیا لیکن مدینہ اس کے باشندوں اور اس کی حرمت کا تذکرہ نہیں کیا ، حالانکہرسول اللہ ﷺ نے اس کے دونوں سیاہ پتھروں والی زمینوں کے درمیان میں واقع علا قے کو حرم قرار دیا ہے اور ( آپ ﷺ کا ) وہ فر ما ن خولانی چمڑے میں ہمارے پاس محفوظ ہے ۔ اگر تم چاہو تو اسے میں تمھیں پڑھا دوں ۔ اس پر مروان خاموش ہوا پھر کہنے لگا : اس کا کچھ حصہ میں نے بھی سنا ہے

Nafi' bin Jubair se riwayat hai ke Marwan bin Hakam ne logon ko khitab kiya, is ne Makkah ke bashindon aur is ki hurmat ka tazkira kiya aur Madinah is ke basindoon aur is ki hurmat ka tazkira nahin kiya to Rafi' bin Khadeej radhi Allahu ta'ala 'anhu ne بلند آواز se is ko mukhatib kiya aur kaha: kya huwa hai? main sun raha hoon ke tum ne Makkah is ke basindoon aur is ki hurmat ka tazkira kiya lekin Madinah is ke basindoon aur is ki hurmat ka tazkira nahin kiya, halanki rasool Allah salla Allahu alayhi wa sallam ne is ke dono siyah pathron wali zaminoon ke darmiyan mein waqia alaqay ko haram qarar diya hai aur (aap salla Allahu alayhi wa sallam ka) woh farmaan khulani chamde mein hamare pass mahkfooz hai. agar tum chaho to ise mein tumhein parh doon. is par Marwan khamosh huwa phir kehnay laga: is ka kuchh hissa mein ne bhi suna hai.

وَحَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مَسْلَمَةَ بْنِ قَعْنَبٍ، حَدَّثَنَا سُلَيْمَانُ بْنُ بِلاَلٍ، عَنْ عُتْبَةَ بْنِ مُسْلِمٍ، عَنْ نَافِعِ بْنِ جُبَيْرٍ، أَنَّ مَرْوَانَ بْنَ الْحَكَمِ، خَطَبَ النَّاسَ فَذَكَرَ مَكَّةَ وَأَهْلَهَا وَحُرْمَتَهَا وَلَمْ يَذْكُرِ الْمَدِينَةَ وَأَهْلَهَا وَحُرْمَتَهَا فَنَادَاهُ رَافِعُ بْنُ خَدِيجٍ فَقَالَ مَا لِي أَسْمَعُكَ ذَكَرْتَ مَكَّةَ وَأَهْلَهَا وَحُرْمَتَهَا وَلَمْ تَذْكُرِ الْمَدِينَةَ وَأَهْلَهَا وَحُرْمَتَهَا وَقَدْ حَرَّمَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم مَا بَيْنَ لاَبَتَيْهَا وَذَلِكَ عِنْدَنَا فِي أَدِيمٍ خَوْلاَنِيٍّ إِنْ شِئْتَ أَقْرَأْتُكَهُ ‏.‏ قَالَ فَسَكَتَ مَرْوَانُ ثُمَّ قَالَ قَدْ سَمِعْتُ بَعْضَ ذَلِكَ ‏.‏

Sahih Muslim 1362

Jabir (رضي الله تعالى عنه) reported Allah's Apostle (صلى الله عليه وآله وسلم) as saying, Ibrahim ( عليهالسالم) declared Makka as sacred; I declare Madina, the area between the two mountains, as inviolable. No tree should be lopped, and no game is to be molested.

حضرت جا بر رضی اللہ تعالیٰ عنہ سے روایت ہے کہا : رسول اللہ ﷺ نے فر مایا : " بلا شبہ ابرا ہیم ؑ نے مکہ کو حرم قرار دیا اور میں مدینہ کو جو ان دو سیاہ پتھر یلی زمینوں کے درمیان ہے حرم قرار دیتا ہوں ، نہ اس کے کا نٹے دار درخت کا ٹے جا ئیں اور نہ اس کے شکار کے جا نوروں کا شکار کیا جا ئے ۔

Hazrat Ja'bir Radi Allahu Ta'ala Anhu se Riwayat hai Keha : Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne Farmaya : " Bila Shabha Ibraheem ؑ ne Makkah ko Haram Qaraar Diya aur main Madina ko jo in do Siyah Pathrili Zaminoon ke Darmiyaan hai Haram Qaraar Deta hoon , nah is ke Kantedaar Darakht ka Tay Ja'ain aur nah is ke Shikaar ke Ja'noorun ka Shikaar Kiya Ja'e .

حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرِ بْنُ أَبِي شَيْبَةَ، وَعَمْرٌو النَّاقِدُ، كِلاَهُمَا عَنْ أَبِي أَحْمَدَ، - قَالَ أَبُو بَكْرٍ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الأَسْدِيُّ، - حَدَّثَنَا سُفْيَانُ، عَنْ أَبِي الزُّبَيْرِ، عَنْ جَابِرٍ، قَالَ قَالَ النَّبِيُّ صلى الله عليه وسلم ‏ "‏ إِنَّ إِبْرَاهِيمَ حَرَّمَ مَكَّةَ وَإِنِّي حَرَّمْتُ الْمَدِينَةَ مَا بَيْنَ لاَبَتَيْهَا لاَ يُقْطَعُ عِضَاهُهَا وَلاَ يُصَادُ صَيْدُهَا ‏"‏ ‏.‏

Sahih Muslim 1363a

Amir bin Sa'd reported on the authority of his father that Allah's Apostle (صلى الله عليه وآله وسلم) said, ‘I have declared sacred the territory between the two lava plains of Madina, so its trees should not be cut down, or its game killed; and he also said, Madina is best for them if they knew. No one leaves it through dislike of it without Allah putting in it someone better than he in place of him; and no one will stay there in spite of its hardships and distress without me being an intercessor or witness on behalf of him on the Day of Resurrection.

عبد اللہ بن نمیر نے کہا : ہمیں عثمان بن حکیم نے حدیث بیان کی ( کہا ) ۔ مجھ سے عامر بن سعد نے اپنے والد ( سعد بن ابی وقاص رضی اللہ تعالیٰ عنہ ) سے حدیث بیان کی ، کہا : رسول اللہ ﷺ نے فر ما یا : " میں مدینہ کی دو سیاہ پتھریلی زمینوں کے درمیانی حصے کو حرا م ٹھہرا تا ہوں کہ اس کے کا نٹے دار درخت کاٹے جا ئیں یا اس میں شکار کو مارا جا ئے ۔ اور آپ نے فر ما یا : " اگر یہ لو گ جا ن لیں تو مدینہ ان کے لیے سب سے بہتر جگہ ہے ۔ کو ئی بھی آدمی اس سے بے رغبتی کرتے ہو ئے اسے چھوڑ کر نہیں جا تا مگر اس کے بدلے میں اللہ تعا لیٰ ایسا شخص اس میں لے آتا ہے جو اس ( جا نے والے ) سے بہتر ہو تا ہے اور کو ئی شخص اس کی تنگدستی اور مشقت پر ثابت قدم نہیں رہتا مگر میں قیامت کے دن اس کے لیے سفارشی یاگواہ ہوں گا ۔

ʿabdullaah bin numir ne kahaa : hamen ʿuthmaan bin hakim ne hadeeth bayan ki ( kahaa ) . mujh se ʿamir bin saʿd ne apne waalid ( saʿd bin abi waqaas radiya allaahu taʿalaa ʿanhu ) se hadeeth bayan ki, kahaa : rasoolallaah salla allaahu ʿalayhi wa sallam ne farmaaya : "main madinah ki do siyaah pathrili zaminon ke darmiyani hisse ko haraam thahraata hoon ke is ke kaante daaar darakht kaate jaayen ya is mein shikaar ko maara jaaye . aur aap ne farmaaya : "agar ye log jaan lein to madinah un ke liye sab se behtar jagah hai . koi bhi aadmi is se be-raghbati karte hue is se chhoor kar nahin jaata magar is ke badle mein allaahu taʿalaa aisa shakhs is mein le aata hai jo is ( jaane waale ) se behtar hota hai aur koi shakhs is ki tangdasti aur mushqit par sabit qadam nahin rahata magar main qiyaamat ke din is ke liye sifarishi ya gawaah hoon ga ."

حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرِ بْنُ أَبِي شَيْبَةَ، حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ نُمَيْرٍ، ح وَحَدَّثَنَا ابْنُ نُمَيْرٍ، حَدَّثَنَا أَبِي، حَدَّثَنَا عُثْمَانُ بْنُ حَكِيمٍ، حَدَّثَنِي عَامِرُ بْنُ سَعْدٍ، عَنْ أَبِيهِ، قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم ‏ "‏ إِنِّي أُحَرِّمُ مَا بَيْنَ لاَبَتَىِ الْمَدِينَةِ أَنْ يُقْطَعَ عِضَاهُهَا أَوْ يُقْتَلَ صَيْدُهَا - وَقَالَ - الْمَدِينَةُ خَيْرٌ لَهُمْ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ لاَ يَدَعُهَا أَحَدٌ رَغْبَةً عَنْهَا إِلاَّ أَبْدَلَ اللَّهُ فِيهَا مَنْ هُوَ خَيْرٌ مِنْهُ وَلاَ يَثْبُتُ أَحَدٌ عَلَى لأْوَائِهَا وَجَهْدِهَا إِلاَّ كُنْتُ لَهُ شَفِيعًا أَوْ شَهِيدًا يَوْمَ الْقِيَامَةِ ‏"‏ ‏.‏

Sahih Muslim 1363b

Amir bin Sa'd bin Abu Waqqas reported on the authority of his father that Allah's Apostle ( صلى الله عليه وآله وسلم) said, and then the (above-mentioned) Hadith was narrated with this addition, ‘none should nurse ill-will towards the people of Madina, or Allah will melt him in fire like the melting of lead or the dissolution of salt in water.

مروان بن معاویہ نے ہمیں حدیث بیان کی ( کہا : ) ہمیں عثمان بن حکیم انصاری نے حدیث بیان کی ، ( کہا : ) مجھے عامر بن سعد بن ابی وقاص نے اپنے والد سے خبر دی کہ رسول اللہ ﷺ نے فر ما یا ۔ ۔ ۔ پھر ابن نمیر کی حدیث کی طرح بیان کیا اور حدیث میں ان الفاظ کا اضافہ کیا : " اور کو ئی شخص نہیں جو اہل مدینہ کے ساتھ برا ئیکا ارادہ کرے گا مگر اللہ تعا لیٰ اسے آگ میں سیسے کے پگھلنے یاپانی میں نمک کے پگھلنے کی طرح پگھلا دے گا ۔

Marwan bin Muawiyah ne hamen hadees bayan ki (kaha: ) hamen Usman bin Hakeem Ansari ne hadees bayan ki, (kaha: ) mujhe Aamir bin Saad bin Abi Waqas ne apne walid se khabar di ke Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaaya. . . . phir Ibn Numeir ki hadees ki tarah bayan kiya aur hadees mein in alfaz ka izafa kiya: "aur koi shakhs nahin jo Ahl-e-Madinah ke sath burai ka irada karega magar Allah Ta'ala usey aag mein seesey ke pighalne ya pani mein namak ke pighalne ki tarah pighla dega.

وَحَدَّثَنَا ابْنُ أَبِي عُمَرَ، حَدَّثَنَا مَرْوَانُ بْنُ مُعَاوِيَةَ، حَدَّثَنَا عُثْمَانُ بْنُ حَكِيمٍ الأَنْصَارِيُّ، أَخْبَرَنِي عَامِرُ بْنُ سَعْدِ بْنِ أَبِي وَقَّاصٍ، عَنْ أَبِيهِ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم قَالَ ‏.‏ ثُمَّ ذَكَرَ مِثْلَ حَدِيثِ ابْنِ نُمَيْرٍ وَزَادَ فِي الْحَدِيثِ ‏ "‏ وَلاَ يُرِيدُ أَحَدٌ أَهْلَ الْمَدِينَةِ بِسُوءٍ إِلاَّ أَذَابَهُ اللَّهُ فِي النَّارِ ذَوْبَ الرَّصَاصِ أَوْ ذَوْبَ الْمِلْحِ فِي الْمَاءِ ‏"‏ ‏.‏

Sahih Muslim 1364

Amir bin Sa'd reported that Sa'd (رضي الله تعالى عنه) rode to his castle in al-'Aqiq and found a slave cutting down the trees, or beating off their leaves, so he stripped him off his belongings. When Sa'd (رضي الله تعالى عنه) returned, there came to him the masters of the slave and negotiated with him asking him to return to their slave or to them what, he had taken from their slave, whereupon he said, Allah forbid that I should return anything which Allah's Apostle (صلى الله عليه وآله وسلم) has given me as spoil, and refused to return anything to them.

اسماعیل بن محمد نے عا مر بن سعد سے روایت کی کہ حضرت سعد ( بن ابی وقاص رضی اللہ تعالیٰ عنہ ) ( مدینہ کے قریب ) عقیق میں اپنے محل کی طرف روانہ ہو ئے انھوں نے ایک غلام کو دیکھا وہ درخت کا ٹ رہا تھا یا اس کے پتے چھاڑ رہا تھا انھوں نے اس سے ( اس لباس اور سازو سامان ) سلب کر لیا ۔ جب حضرت سعد رضی اللہ تعالیٰ عنہ ( مدینہ ) لو ٹے تو غلام کے مالک ان کے پاس حا ضر ہو ئے اور ان سے گفتگو کی کہ انھوں نے جو ان کے غلام کو ۔ ۔ ۔ یا انھیں ۔ ۔ ۔ واپس کردیں ۔ انھوں نے کہا : اللہ کی پناہ کہ میں کو ئی ایسی چیز واپس کروں جو رسول اللہ ﷺ نے مجھے بطور غنیمت دی ہے اور انھوں نے وہ ( سامان ) انھیں واپس کرنے سے انکا ر کر دیا ۔

Isma'il bin Muhammad ne Aa'mer bin Saad se riwayat ki ke Hazrat Saad (bin Abi Waqas radiyallahu ta'ala anhu) (Madinah ke qareeb) Aqeeq mein apne mahal ki taraf rawana hue. Unhon ne ek ghulam ko dekha woh darakht kaat raha tha ya us ke patte chhaar raha tha. Unhon ne us se (is libas aur saazo saman) salib kar liya. Jab Hazrat Saad radiyallahu ta'ala anhu (Madinah) lautte to ghulam ke malik un ke pas hazir hue aur un se guftugu ki ke unhon ne jo un ke ghulam ko ... ... ya unhein ... ... wapis kar dein. Unhon ne kaha: Allah ki panaah ke mein koi aisi cheez wapis karoon jo Rasoolullah salallahu alaihi wassalam ne mujhe batour ghanimat di hai aur unhon ne woh (saman) unhein wapis karne se inkar kar diya.

وَحَدَّثَنَا إِسْحَاقُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ، وَعَبْدُ بْنُ حُمَيْدٍ، جَمِيعًا عَنِ الْعَقَدِيِّ، - قَالَ عَبْدٌ أَخْبَرَنَا عَبْدُ الْمَلِكِ بْنُ عَمْرٍو، - حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ جَعْفَرٍ، عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ مُحَمَّدٍ، عَنْ عَامِرِ بْنِ، سَعْدٍ أَنَّ سَعْدًا، رَكِبَ إِلَى قَصْرِهِ بِالْعَقِيقِ فَوَجَدَ عَبْدًا يَقْطَعُ شَجَرًا أَوْ يَخْبِطُهُ فَسَلَبَهُ فَلَمَّا رَجَعَ سَعْدٌ جَاءَهُ أَهْلُ الْعَبْدِ فَكَلَّمُوهُ أَنْ يَرُدَّ عَلَى غُلاَمِهِمْ أَوْ عَلَيْهِمْ مَا أَخَذَ مِنْ غُلاَمِهِمْ فَقَالَ مَعَاذَ اللَّهِ أَنْ أَرُدَّ شَيْئًا نَفَّلَنِيهِ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم ‏.‏ وَأَبَى أَنْ يَرُدَّ عَلَيْهِمْ ‏.‏

Sahih Muslim 1365a

Anas bin Malik (رضي الله تعالى عنه) reported that Allah's Apostle (صلى الله عليه وآله وسلم) said to Abu Talha (رضي الله تعالى عنه), find for me a servant from amongst your boys to serve me. Abu Talha (رضي الله تعالى عنه) went out along with me and made me sit behind him. I used to serve Allah's Apostle (صلى الله عليه وآله وسلم) whenever he got down from the camel. In another Hadith Anas (رضي الله تعالى عنه) said, He proceeded (with the Apostle ﷺ) and when (the mountain of) Uhud was within sight, the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) said, this is the mountain which loves us and we love it. And as he came close to Madina he said, O Allah, I declare (the area) between the two mountains of it (Madina) sacred just as Ibrahim () declared Makka as sacred. O Allah bless them (the people of Madina) in their mudd and sa'.

اسماعیل بن جعفر نے ہمیں ھدیث بیان کی ، ( کہا ) مجھے مطلب بن عبد اللہ بن خطا ب کے مولیٰ عمرو بن ابی عمرو نے خبر دی کہ انھوں نے انس بن مالک رضی اللہ تعالیٰ عنہ سے سنا ، وہ کہہ رہے تھے : رسول اللہ ﷺ نے ابو طلحہ رضی اللہ تعالیٰ عنہ سے کہا : " میرے لیے اپنے ( انصار کے ) لڑکوں میں سے ایک لڑکا ڈھونڈو جو میری خدمت کیا کرے ۔ ابو طلحہ مجھے سواری پر پیچھے بٹھا ئے ہو ئے لے کر نکلے اور رسول اللہ ﷺ جہاں بھی قیام فر ماتے ، میں آپ کی خدمت کرتا ۔ اور ( اس ) حدیث میں کہا : پھر آپ ( لو ٹکر ) آئے حتی کہ جب کو ہ اُحد آپ کے سامنے نما یاں ہوا تو آپ نے فرمایا : " یہ پہاڑ ہے جو ہم سے محبت کرتا ہے اور ہم اس سے محبت کرتے ہیں " پھر جب بلندی سے مدینہ پر نگا ہ ڈا لی تو فرمایا : " اے اللہ !میں اس دونوں پہاڑوں کے درمیان کے علاقے کو حرم قرار دیتا ہوں جس طرح ابرا ہیم ؑ نے مکہ کو حرا م قرار دیا تھا ۔ اے اللہ !ان ( اہل مدینہ ) کے لیے ان کے مداور صاع میں برکت عطا فر ما ۔

Ismail bin Jafar ne humain hadees bayaan ki, (kaha) mujhe Matlab bin Abdullah bin Khatab ke maula Amr bin Abi Amr ne khabar di ke unhon ne Anas bin Malik Radi Allahu Ta'ala Anhu se suna, woh keh rahe the: Rasul Allah ﷺ ne Abu Talha Radi Allahu Ta'ala Anhu se kaha: "Mere liye apne (Ansar ke) larkon mein se ek ladka dhundo jo meri khidmat kiya kare. Abu Talha mujhe sawari par peeche bithaaye huye le kar nikle aur Rasul Allah ﷺ jahan bhi qayam farmate, mein aap ki khidmat karta. Aur (is) hadees mein kaha: phir aap (loot kar) aaye hatta ke jab Koh Uhud aap ke samne numayan hua to aap ne farmaya: "Yeh pahar hai jo hum se mohabbat karta hai aur hum is se mohabbat karte hain" phir jab bulandi se Madina par nigah dali to farmaya: "Aye Allah! mein is donon paharon ke darmiyaan ke ilaqe ko haram qarar deta hun jis tarah Ibrahimؑ ne Makkah ko haram qarar diya tha. Aye Allah! in (ahl Madina) ke liye un ke mudd-e-sa'a mein barkat ata farma.

حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ أَيُّوبَ، وَقُتَيْبَةُ بْنُ سَعِيدٍ، وَابْنُ، حُجْرٍ جَمِيعًا عَنْ إِسْمَاعِيلَ، - قَالَ ابْنُ أَيُّوبَ حَدَّثَنَا إِسْمَاعِيلُ بْنُ جَعْفَرٍ، - أَخْبَرَنِي عَمْرُو بْنُ أَبِي عَمْرٍو، مَوْلَى الْمُطَّلِبِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ حَنْطَبٍ أَنَّهُ سَمِعَ أَنَسَ بْنَ مَالِكٍ، يَقُولُ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم لأَبِي طَلْحَةَ ‏"‏ الْتَمِسْ لِي غُلاَمًا مِنْ غِلْمَانِكُمْ يَخْدُمُنِي ‏"‏ ‏.‏ فَخَرَجَ بِي أَبُو طَلْحَةَ يُرْدِفُنِي وَرَاءَهُ فَكُنْتُ أَخْدُمُ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم كُلَّمَا نَزَلَ وَقَالَ فِي الْحَدِيثِ ثُمَّ أَقْبَلَ حَتَّى إِذَا بَدَا لَهُ أُحُدٌ قَالَ ‏"‏ هَذَا جَبَلٌ يُحِبُّنَا وَنُحِبُّهُ ‏"‏ ‏.‏ فَلَمَّا أَشْرَفَ عَلَى الْمَدِينَةِ قَالَ ‏"‏ اللَّهُمَّ إِنِّي أُحَرِّمُ مَا بَيْنَ جَبَلَيْهَا مِثْلَ مَا حَرَّمَ بِهِ إِبْرَاهِيمُ مَكَّةَ اللَّهُمَّ بَارِكْ لَهُمْ فِي مُدِّهِمْ وَصَاعِهِمْ ‏"‏ ‏.‏

Sahih Muslim 1365b

Anas bin Malik (رضي الله تعالى عنه) reported a Hadith like this from Allah's Apostle ( صلى الله عليه وآله وسلم) except with this variation that he said, ‘I declare sacred the area between its two lava mountains.’

یعقوب بن عبد الرحمٰن القاری نے ہمیں عمرو بن ابی عمرو سے حدیث بیان کی انھوں نے انس بن مالک رضی اللہ تعالیٰ عنہ سے انھوں نے نبی ﷺ سے اسی کے مانند روایت کی ۔ ۔ ۔ مگر انھوں نے کہا : " میں اس کی دونوں کالے سنگریزوں والی زمینوں کے درمیانی حصے کو حرم قرار دیتا ہوں ۔ "

Yaqoob bin Abdul Rehman al-Qari ne hamen Amr bin Abi Amr se hadees bayan ki, unhon ne Anas bin Malik radi Allahu ta'ala anhu se, unhon ne Nabi (صلى الله عليه وآله وسلم) se isi ke mand rowayat ki. . . magar unhon ne kaha : "main is ki dono kale sangreezon wali zameenon ke darmiyani hisse ko Haram qarar deta hun . "

وَحَدَّثَنَاهُ سَعِيدُ بْنُ مَنْصُورٍ، وَقُتَيْبَةُ بْنُ سَعِيدٍ، قَالاَ حَدَّثَنَا يَعْقُوبُ، - وَهُوَ ابْنُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ الْقَارِيُّ - عَنْ عَمْرِو بْنِ أَبِي عَمْرٍو، عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ، عَنِ النَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم ‏.‏ بِمِثْلِهِ غَيْرَ أَنَّهُ قَالَ ‏ "‏ إِنِّي أُحَرِّمُ مَا بَيْنَ لاَبَتَيْهَا ‏"‏ ‏.‏

Sahih Muslim 1366

Asim narrated that he asked Anas bin Malik (رضي الله تعالى عنه) whether Allah's Apostle ( صلى الله عليه وآله وسلم) had declared Madina as sacred. He said, yes. (the area) between so and so. He who made any innovation in it, and further said to me, it is something serious to make any innovation in it (and he who does it) there is upon him the curse of Allah, and that of the angels and of all the people, Allah will not accept from him on the Day of Resurrection either obligatory acts or the supererogatory acts. Ibn Anas (رضي الله تعالى عنه) said, ‘or he accommodates an innovator.

عاصم نے ہمیں حدیث بیان کی کہا : میں نے حضرت انس بن مالک رضی اللہ تعالیٰ عنہ سے پو چھا : کیا رسول اللہ ﷺ نے مدینہ کو حرم قرار دیا تھا؟ انھوں نے کہا : ہاں ، فلاں مقام فلاں مقام تک ( کا علاقہ ) جس نے اس میں کو ئی بدعت نکا لی ، پھر انھوں نے مجھ سے کہا : یہ سخت وعید ہے : " جس نے اس میں بدعت کا ارتکاب کیا اس پر اللہ کی فرشتوں کی اور تمام انسانوں کی لعنت ہو گی ، قیامت کے دن اللہ تعا لیٰ اس کی طرف سے نہ کو ئی عذر وحیلہ قبو ل فر مائے گا نہ کو ئی بدلہ ۔ کہا : ابن انس نے کہا : یا ( جس نے ) کسی بدعت کا ارتکاب کرنے والے کو پناہ دی ۔

Aasim ne hamen hadees bayan ki kaha : main ne Hazrat انس بن مالک radi allahu ta'ala anhu se poochha : kya Rasool Allah salli allahu alaihi wa sallam ne Madina ko haram qarar diya tha? Unhon ne kaha : Haan , falan maqam falan maqam tak ( ka ilaqa ) jis ne is mein koi bid'at nikaali , phir unhon ne mujh se kaha : yeh sakht wa'eed hai : "jis ne is mein bid'at ka irtikaab kiya us par Allah ki farishton ki aur tamam insaanoon ki la'nat hogi , qiyaamat ke din Allah ta'ala is ki taraf se nah koi uzr o wahila qabool farmayega nah koi badla . Kaha : Ibn انس ne kaha : ya ( jis ne ) kisi bid'at ka irtikaab karne wale ko panaah di.

وَحَدَّثَنَاهُ حَامِدُ بْنُ عُمَرَ، حَدَّثَنَا عَبْدُ الْوَاحِدِ، حَدَّثَنَا عَاصِمٌ، قَالَ قُلْتُ لأَنَسِ بْنِ مَالِكٍ أَحَرَّمَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم الْمَدِينَةَ قَالَ نَعَمْ مَا بَيْنَ كَذَا إِلَى كَذَا فَمَنْ أَحْدَثَ فِيهَا حَدَثًا - قَالَ - ثُمَّ قَالَ لِي هَذِهِ شَدِيدَةٌ ‏ "‏ مَنْ أَحْدَثَ فِيهَا حَدَثًا فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اللَّهِ وَالْمَلاَئِكَةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ لاَ يَقْبَلُ اللَّهُ مِنْهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ صَرْفًا وَلاَ عَدْلاً ‏"‏ ‏.‏ قَالَ فَقَالَ ابْنُ أَنَسٍ أَوْ آوَى مُحْدِثًا ‏.‏

Sahih Muslim 1367

Asim narrated that he asked Anas (رضي الله تعالى عنه) whether Allah's Apostle ( صلى الله عليه وآله وسلم) had declared Madina as sacred. He said, yes, it is sacred, so its tree is not to be cut; and he who did that, let the curse of Allah and that of the angels and of all people be upon him.

ہمیں عاصم احول نے خبر دی کہا ، میں نے حضرت انس رضی اللہ تعالیٰ عنہ سے پوچھا : کیا رسول اللہ ﷺ نے مدینہ کو حرم قرار دیا ہے؟ انھوں نے کہا : ہاں ، یہ حرم ہے اس کی گھاس نہ کا ٹی جا ئے جس نے ایسا کیا اس پر اللہ کی ، فرشتوں کی ، اور سب لوگوں کی لعنت ہو گی ۔ "

Hamein Aasim Ahwal ne khabar di kaha, main ne Hazrat Anas radi Allahu ta'ala anhu se poocha: kya Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne Madina ko Haram qarar diya hai? Unhon ne kaha: Haan, yeh Haram hai is ki ghass nah kaati jaaye jis ne aisa kiya us par Allah ki, farishto ki, aur sab logo ki la'nat hogi.

حَدَّثَنِي زُهَيْرُ بْنُ حَرْبٍ، حَدَّثَنَا يَزِيدُ بْنُ هَارُونَ، أَخْبَرَنَا عَاصِمٌ الأَحْوَلُ، قَالَ سَأَلْتُ أَنَسًا أَحَرَّمَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم الْمَدِينَةَ قَالَ نَعَمْ هِيَ حَرَامٌ لاَ يُخْتَلَى خَلاَهَا فَمَنْ فَعَلَ ذَلِكَ فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اللَّهِ وَالْمَلاَئِكَةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ ‏.‏

Sahih Muslim 1368

Anas bin Malik (رضي الله تعالى عنه) reported that Allah's Apostle (ﷺ) said, Allah bless them in their measurements, bless them in their sa's and bless them in their mudd.

اسحاق بن عبد اللہ بن ابی طلحہ نے حجرت انس بن مالک رضی اللہ تعالیٰ عنہ سے روایت کی کہ رسول اللہ ﷺ نے فر ما یا : " اےاللہ !ان ( اہل مدینہ ) کے لیے ان کے ناپنے کے پیمانے میں بر کت عطا فر ما ، ان کے صاع میں بر کت عطا فر ما ۔ اور ان کے مد میں بر کت فر ما ۔ "

Ishaq bin Abdullah bin Abi Talha ne Hijrat Anas bin Malik Radi Allahu Ta'ala Anhu se riwayat ki keh Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ne farmaya: "Aye Allah! In (ahl Madina) ke liye un ke napne ke paimane mein barkat ata farma, un ke saa' mein barkat ata farma. Aur un ke mudd mein barkat farma."

حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ بْنُ سَعِيدٍ، عَنْ مَالِكِ بْنِ أَنَسٍ، فِيمَا قُرِئَ عَلَيْهِ عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَبْدِ، اللَّهِ بْنِ أَبِي طَلْحَةَ عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم قَالَ ‏ "‏ اللَّهُمَّ بَارِكْ لَهُمْ فِي مِكْيَالِهِمْ وَبَارِكْ لَهُمْ فِي صَاعِهِمْ وَبَارِكْ لَهُمْ فِي مُدِّهِمْ ‏"‏ ‏.‏

Sahih Muslim 1369

Anas bin Malik (رضي الله تعالى عنه) narrated that Allah's Apostle (ﷺ) said, O Allah, increase in Madina twice the blessings (You showered) on Makka.

زہری نے حضرت انس بن مالک رضی اللہ تعالیٰ عنہ سے روایت کی ، انھوں نے کہا : رسول اللہ ﷺ نے فر ما یا : اے اللہ !مدینہ میں اس سے دگنی برکت رکھ جتنی مکہ میں ہے ۔

Zehree ne Hazrat Ans ibn Malik radi Allahu ta'ala anhu se riwayat ki, unhon ne kaha: Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaaya: Ae Allah! Madinah mein is se dugni barkat rakh jitni Makkah mein hai.

وَحَدَّثَنِي زُهَيْرُ بْنُ حَرْبٍ، وَإِبْرَاهِيمُ بْنُ مُحَمَّدٍ السَّامِيُّ، قَالاَ حَدَّثَنَا وَهْبُ بْنُ جَرِيرٍ، حَدَّثَنَا أَبِي قَالَ، سَمِعْتُ يُونُسَ، يُحَدِّثُ عَنِ الزُّهْرِيِّ، عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ، قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم ‏ "‏ اللَّهُمَّ اجْعَلْ بِالْمَدِينَةِ ضِعْفَىْ مَا بِمَكَّةَ مِنَ الْبَرَكَةِ ‏"‏ ‏.‏

Sahih Muslim 1370a

Ibrahim al-Taimi reported on the authority of his father that Ali bin Abi Talib (رضي الله تعالى عنه) addressed us and said, he who thought that we have besides the Holy Qur'an anything else that we recite, he told a lie. And this document which is hanging by the sheath of the sword contains but the ages of the camels, and the nature of the wounds. He reported Allah's Apostle ( صلى الله عليه وآله وسلم) as saying, Madina is sacred from Air to Thaur (names of two mountains); so if anyone makes an innovation or accommodates an innovator, the curse of Allah, the angels, and all persons will fall upon him, and Allah will not accept any obligatory or supererogatory act as recompense from them. And the protection granted by the Muslims is one and must be respected by the humblest of them. If anyone makes a false claim to paternity or being a client of other than his own masters, there is upon him the curse of Allah, the angels, and all the people. Allah will not accept from him any recompense in the form of obligatory acts or supererogatory acts. The Hadith transmitted on the authority of Abu Bakr and Zubair (رضي الله تعالى عنهما) ends with (these words), ‘the humblest among them should respect it; and what follows after it is not mentioned there,’ and in the Hadith transmitted by them (these words are) not found, (the document was hanging) on the sheath of his sword.’

ہمیں ابو بکر بن ابی شیبہ زہیر بن حرب اور ابو کریب سب نے ابو معاویہ سے حدیث بیان کی ( کہا ) ہمیں اعمش نے ابراہیم تیمی سے انھوں نے اپنے والد سے روایت کی ، انھوں نے کہا : ہمیں علی بن ابی طا لب رضی اللہ تعالیٰ عنہ نے خطبہ دیا اور کہا : جس نے یہ گمان کیا کہ ہمارے پاس کتاب اللہ اور اس صحیفہ ۔ ۔ ۔ ( راوی نے ) کہا : اور وہ صحیفہ ان کی تلوار کے تھیلے کے ساتھ لٹکا ہوا تھا ۔ ۔ ۔ کے علاوہ کچھ ہے جسے ہم پڑھتے ہیں تو اس نے جھوٹ بولا اس میں ( دیت کے ) کچھ احکام ہیں ۔ اور اس میں یہ ہے کہ نبی ﷺ نے فرما یا : "" عیر سے ثور تک کے درمیان ( سارا ) مدینہ حرم ہے : جس نے اس میں کسی بدعت کا ارتکاب کیا بدعت کے کسی مرتکب کو پناہ دی تو اس پر اللہ کی فرشتوں کی اور سب لوگوں کی لعنت ہو گی ۔ قیامت کے دن اللہ تعا لیٰ اس سے کو ئی عذر قبول کرے گا نہ کو ئی بدلہ اور سب مسلمانوں کی ذمہ داری ( امان ) ایک ( جیسی ) ہے ان کا ادنیٰ شخص بھی ایسا کرسکتا ہے ( امان دے سکتا ہے ) جس شخص نے اپنے والد کے سواکسی اور کا ( بیٹا ) ہو نے کا دعویٰ کیا یا جس ( غلام ) نے اپنے موالی ( آزاد کرنے والوں ) کے سوا کسی اور کی طرف نسبت اختیار کی اس پر اللہ کی ، فرشتوں کی ا اور سب لوگوں کی لعنت ہے ۔ قیامت کے دن اللہ تعا لیٰ اس سے کو ئی عذر قبول فرمائے گا نہ بدلہ ابو بکر اور زہیر کی حدیث آپ ﷺ کے فرمان "" ان کا ادنیٰ شخص بھی ایسا کر سکتا ہے "" پر ختم ہو گئی اور ان دونوں نے وہ حصہ ذکر نہیں کیا جو اس کے بعد ہے اور نہ ان کی حدیث میں یہ الفاظ ہیں : "" وہ ان کی تلوار کے تھیلے کے ساتھ لٹکا ہوا تھا ۔

Hamein Abu Bakr bin Abi Shaibah Zahir bin Harb aur Abu Keraib sab ne Abu Muawiyah se hadees bayan ki ( kaha ) Hamein A'mash ne Ibrahim Timi se unhon ne apne wald se riwayat ki , unhon ne kaha : Hamein Ali bin Abi Talib razi Allah Ta'ala anhu ne khutbah diya aur kaha : Jis ne yeh guman kiya ke hamare pass kitab Allah aur is sahifay ۔۔ ۔ ( rawi ne ) kaha : aur woh sahifay un ki talwar ke theele ke sath latka hua tha ۔۔ ۔ ke alawa kuchh hai jise hum padhte hain to us ne jhoot bola is mein ( deyat ke ) kuchh ahkam hain . Aur is mein yeh hai ke Nabi (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaaya : "" 'Air se Thur tak ke darmiyan ( sara ) Madinah haram hai : Jis ne is mein kisi bid'at ka irtikab kiya bid'at ke kisi murtakib ko panah di to us par Allah ki farishton ki aur sab logoon ki lanat hogi . Qayamat ke din Allah Ta'ala is se koi uzr qabool karega na koi badla aur sab musalmanon ki zimmadari ( aman ) ek ( jaisi ) hai un ka adni person bhi aisa kar sakta hai ( aman de sakta hai ) Jis shakhs ne apne wald ke swa kisi aur ka ( beta ) hone ka da'wa kiya ya jis ( ghulam ) ne apne mawali ( azaad karne walon ) ke swa kisi aur ki taraf nisbat ikhtiyar ki to us par Allah ki , farishton ki aur sab logoon ki lanat hai . Qayamat ke din Allah Ta'ala is se koi uzr qabool farmayega na badla Abu Bakr aur Zahir ki hadees aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ke farman "" un ka adni person bhi aisa kar sakta hai "" par khatam ho gai aur in dono ne woh hissa zakr nahin kiya jo is ke baad hai aur na in ki hadees mein yeh alfaaz hain : "" woh un ki talwar ke theele ke sath latka hua tha "

وَحَدَّثَنَا أَبُو بَكْرِ بْنُ أَبِي شَيْبَةَ، وَزُهَيْرُ بْنُ حَرْبٍ، وَأَبُو كُرَيْبٍ جَمِيعًا عَنْ أَبِي مُعَاوِيَةَ، - قَالَ أَبُو كُرَيْبٍ حَدَّثَنَا أَبُو مُعَاوِيَةَ، - حَدَّثَنَا الأَعْمَشُ، عَنْ إِبْرَاهِيمَ التَّيْمِيِّ، عَنْ أَبِيهِ، قَالَ خَطَبَنَا عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ فَقَالَ مَنْ زَعَمَ أَنَّ عِنْدَنَا، شَيْئًا نَقْرَأُهُ إِلاَّ كِتَابَ اللَّهِ وَهَذِهِ الصَّحِيفَةَ - قَالَ وَصِحِيفَةٌ مُعَلَّقَةٌ فِي قِرَابِ سَيْفِهِ - فَقَدْ كَذَبَ فِيهَا أَسْنَانُ الإِبِلِ وَأَشْيَاءُ مِنَ الْجِرَاحَاتِ وَفِيهَا قَالَ النَّبِيُّ صلى الله تعالى عليه وسلم ‏"‏ الْمَدِينَةُ حَرَمٌ مَا بَيْنَ عَيْرٍ إِلَى ثَوْرٍ فَمَنْ أَحْدَثَ فِيهَا حَدَثًا أَوْ آوَى مُحْدِثًا فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اللَّهِ وَالْمَلاَئِكَةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ لاَ يَقْبَلُ اللَّهُ مِنْهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ صَرْفًا وَلاَ عَدْلاً وَذِمَّةُ الْمُسْلِمِينَ وَاحِدَةٌ يَسْعَى بِهَا أَدْنَاهُمْ وَمَنِ ادَّعَى إِلَى غَيْرِ أَبِيهِ أَوِ انْتَمَى إِلَى غَيْرِ مَوَالِيهِ فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اللَّهِ وَالْمَلاَئِكَةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ لاَ يَقْبَلُ اللَّهُ مِنْهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ صَرْفًا وَلاَ عَدْلاً ‏"‏ ‏.‏ وَانْتَهَى حَدِيثُ أَبِي بَكْرٍ وَزُهَيْرٍ عِنْدَ قَوْلِهِ ‏"‏ يَسْعَى بِهَا أَدْنَاهُمْ ‏"‏ ‏.‏ وَلَمْ يَذْكُرَا مَا بَعْدَهُ وَلَيْسَ فِي حَدِيثِهِمَا مُعَلَّقَةٌ فِي قِرَابِ سَيْفِهِ ‏.‏

Sahih Muslim 1370b

A Hadith like this has been narrated on the authority of A'mash with the same chain of transmitters (but at the end) these words are added, ‘he who violated the covenant with a Muslim, there is upon him the curse of Allah, of angels and of all people. Neither an obligatory act nor a supererogatory act would be accepted from him as recompense on the Day of Resurrection; and in the Hadith transmitted by two other narrators these words are not found, ‘he who claimed false paternity.’ And in the Hadith transmitted by Waki' there is no mention of the ‘day of Resurrection.’

علی بن مسہر اور وکیع دونوں نے اعمش سے سی سند کے ساتھ اسی طرح حدیث بیان کی جس طرح آخر تک ابو معاویہ سے ابو کریب کی روایت کردہ حدیث ہے اور ( اسمیں ) یہ اجافہ کیا : " لہٰذا جس نے کسی مسلمان کی امان تو ڑی اس پر اللہ تعا لیٰ کی ( تمام ) فرشتوں کی اور سب انسانوں کی لعنت ہے قیامت کے دن اس سے کو ئی عذرقبول کیا جا جا ئے گا نہ بدلہ ۔ ان دونوں کی حدیث میں یہ الفا ظ نہیں ہیں " جس نے اپنے والد کے سوا کسی اور کی نسبت اختیار کی " اور نہ وکیع کی روایت میں قیامت کے دن کا تذکرہ ہے ۔

Ali bin Mas'har aur Waki' donon ne A'mash se si sand ke sath isi tarah hadees bayan ki jis tarah akhir tak Abu Muawiyah se Abu Kireeb ki riwayat karda hadees hai aur ( is mein ) yeh izafa kiya : "Lahaza jis ne kisi musalman ki aman todi us par Allah Ta'ala ki ( tamam ) farishton ki aur sab insano ki lanat hai qiyamat ke din is se koi 'azr qabool kiya ja jae ga nah badla ۔ In donon ki hadees mein yeh alfaz nahin hain "jis ne apne walid ke swa kisi aur ki nisbat ikhtiyar ki " aur nah Waki' ki riwayat mein qiyamat ke din ka tazkara hai ۔

وَحَدَّثَنِي عَلِيُّ بْنُ حُجْرٍ السَّعْدِيُّ، أَخْبَرَنَا عَلِيُّ بْنُ مُسْهِرٍ، ح وَحَدَّثَنِي أَبُو سَعِيدٍ، الأَشَجُّ حَدَّثَنَا وَكِيعٌ، جَمِيعًا عَنِ الأَعْمَشِ، بِهَذَا الإِسْنَادِ ‏.‏ نَحْوَ حَدِيثِ أَبِي كُرَيْبٍ عَنْ أَبِي، مُعَاوِيَةَ إِلَى آخِرِهِ وَزَادَ فِي الْحَدِيثِ ‏"‏ فَمَنْ أَخْفَرَ مُسْلِمًا فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اللَّهِ وَالْمَلاَئِكَةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ لاَ يُقْبَلُ مِنْهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ صَرْفٌ وَلاَ عَدْلٌ ‏"‏ ‏.‏ وَلَيْسَ فِي حَدِيثِهِمَا ‏"‏ مَنِ ادَّعَى إِلَى غَيْرِ أَبِيهِ ‏"‏ ‏.‏ وَلَيْسَ فِي رِوَايَةِ وَكِيعٍ ذِكْرُ يَوْمِ الْقِيَامَةِ ‏.‏

Sahih Muslim 1370c

A Hadith like this has been narrated with the same chain of transmitters by A'mash with a slight variation of words.

سفیان نے اعمش سے اسی سند کے ساتھ ابن مسہر اور وکیع کی حدیث کی طرح بیان کی مگر اس میں " جس نے اپنے موالی ( آزاد کرنے والوں ) کے علاوہ کسی کی طرف نسبت اختیار کی " اور اس پر لعنت کا ذکر نہیں ہے ۔

Sufyan ne Aamash se isi sanad ke sath Ibn Mushir aur Wakee ki hadees ki tarah bayan ki magar is mein "jis ne apne mawali (azad karne walon) ke alawa kisi ki taraf nisbat ikhtiyar ki" aur is par laanat ka zikar nahin hai.

وَحَدَّثَنِي عُبَيْدُ اللَّهِ بْنُ عُمَرَ الْقَوَارِيرِيُّ، وَمُحَمَّدُ بْنُ أَبِي بَكْرٍ الْمُقَدَّمِيُّ، قَالاَ حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ مَهْدِيٍّ، حَدَّثَنَا سُفْيَانُ، عَنِ الأَعْمَشِ، بِهَذَا الإِسْنَادِ نَحْوَ حَدِيثِ ابْنِ مُسْهِرٍ وَوَكِيعٍ إِلاَّ قَوْلَهُ ‏ "‏ مَنْ تَوَلَّى غَيْرَ مَوَالِيهِ ‏"‏ وَذِكْرَ اللَّعْنَةِ لَهُ ‏.‏

Sahih Muslim 1371a

Abu Huraira (رضي الله تعالى عنه) reported Allah's Apostle (صلى الله عليه وآله وسلم) as saying, Madina is a sacred territory, so he who made any innovation in it, or gave protection to an innovator, there is upon him the curse of Allah, that of the angels and that of all the people. There would not be accepted on the Day of Resurrection either obligatory acts or supererogatory acts from him.

زائد ہ نے سلیمان سے انھوں نے ابو صالح سے انھوں نے حضرت ابو ہریرہ رضی اللہ تعالیٰ عنہ سے اور انھوں نے نبی ﷺ سے روایت کی آپ ﷺ نے فر مایا : " مدینہ حرم ہے جس نے اس میں کسی بدعت کا ارتکاب کیا یا کسی بدعت کے مرتکب کو پنا ہ دی اس پر اللہ کی فرشتوں کی اور سب انسانوں کی لعنت ہے ۔ قیامت کے دن اس سے کو ئی عذر قبول کیا جا ئے گا نہ کو ئی بدلہ ۔

Zaid se Sulaiman se unhon ne Abu Saleh se unhon ne Hazrat Abu Hurairah Radi Allahu Ta'ala Anhu se aur unhon ne Nabi (Sallallahu Alaihi Wasallam) se riwayat ki Aap (Sallallahu Alaihi Wasallam) ne farmaya: Madinah haram hai jisne is mein kisi bidat ka irtikab kiya ya kisi bidat ke murtakib ko panah di us par Allah ki firishton ki aur sab insanon ki laanat hai. Qayamat ke din us se koi uzr qubool kiya jaye ga na koi badla.

حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرِ بْنُ أَبِي شَيْبَةَ، حَدَّثَنَا حُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ الْجُعْفِيُّ، عَنْ زَائِدَةَ، عَنْ سُلَيْمَانَ، عَنْ أَبِي صَالِحٍ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، عَنِ النَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم قَالَ ‏ "‏ الْمَدِينَةُ حَرَمٌ فَمَنْ أَحْدَثَ فِيهَا حَدَثًا أَوْ آوَى مُحْدِثًا فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اللَّهِ وَالْمَلاَئِكَةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ لاَ يُقْبَلُ مِنْهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ عَدْلٌ وَلاَ صَرْفٌ ‏"‏ ‏.‏

Sahih Muslim 1371b

A Hadith like this has been narrated on the authority of A'mash with the same chain of transmitters, but no mention has been made of the Day of Resurrection. But this addition is made, ‘the protection granted by Muslims is one and must be respected by the humblest of them. And he who broke the covenant made by a Muslim, there is a curse of Allah, of his angels, and of the whole people upon him, and neither an obligatory act nor a supererogatory act would be accepted from him as recompense on the Day of Resurrection.’

سفیان نے اعمش سے اسی سند کے ساتھ اسی کے مانند روایت کی ، اور انھوں نے " قیامت کے دن " کے الفاظ نہیں کہے اور یہ اضافہ کیا : " اور تمام مسلمانوں کا ذمہ ایک ( جیسا ) ہے ان کا ادنیٰآدمی بھی پناہ کی پیش کش کر سکتا ہے جس نے کسی مسلمان کی امان توڑی اس پر اللہ کی فرشتوں کی اور سب انسانوں کی لعنت ہے ۔ قیامت کے دن اس سے کو ئی بدلہ قبول کیا جا ئے گا نہ کو ئی عذر ۔

Sufiyan ne A'mash se isi sand ke saath isi ke mand roayat ki, aur unhon ne "Qayamat ke din" ke alfaz nahin kahe aur yeh izafa kiya : " aur tamam musalmanon ka zimma ek ( jaisa ) hai un ka adni aadmi bhi panaah ki pesh kash kar sakta hai jis ne kisi musalman ki aman tor di us par Allah ki farishton ki aur sab insanon ki la'nat hai. Qayamat ke din is se koi badla qabool kiya jae ga na koi uzr.

وَحَدَّثَنَا أَبُو بَكْرِ بْنُ النَّضْرِ بْنِ أَبِي النَّضْرِ، حَدَّثَنِي أَبُو النَّضْرِ، حَدَّثَنِي عُبَيْدُ اللَّهِ، الأَشْجَعِيُّ عَنْ سُفْيَانَ، عَنِ الأَعْمَشِ، بِهَذَا الإِسْنَادِ ‏.‏ مِثْلَهُ وَلَمْ يَقُلْ ‏"‏ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ‏"‏ وَزَادَ ‏"‏ وَذِمَّةُ الْمُسْلِمِينَ وَاحِدَةٌ يَسْعَى بِهَا أَدْنَاهُمْ فَمَنْ أَخْفَرَ مُسْلِمًا فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اللَّهِ وَالْمَلاَئِكَةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ لاَ يُقْبَلُ مِنْهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ عَدْلٌ وَلاَ صَرْفٌ ‏"‏ ‏.‏

Sahih Muslim 1372a

Abu Huraira (Allaru) narrated, ‘if I were to see deer grazing in Madina, I would have never molested them, for Allah's Apostle (صلى الله عليه وآله وسلم) has stated, there is between the two lava mountains a sacred territory.

ہمیں یحییٰ بن یحییٰ نے حدیث سنا ئی کہا : میں نے امام مالک کے سامنے قراءت کی کہ ابن شہاب سے روایت ہے ۔ انھوں نے سعید بن مسیب سے انھوں نے حضرت ابو ہریرہ رضی اللہ تعالیٰ عنہ سے روایت کی ، وہ کہا کرتے تھے : اگر میں مدینہ میں ہرنیاں چرتی ہو ئی دیکھوں ، تو میں انھیں ہراساں نہیں کروگا ( کیونکہ ) رسول اللہ ﷺ نے فرمایا : " اس کے دو سیاہ پتھریلے میدانوں کے درمیان کا علاقہ حرم ہے ۔

Hamen Yahya bin Yahya ne hadees sunaee kaha: Main ne Imam Malik ke samne qirat ki keh Ibn Shahab se riwayat hai. Unhon ne Saeed bin Musayyab se, unhon ne Hazrat Abu Huraira Radi Allahu Ta'ala Anhu se riwayat ki, woh kaha karte the: Agar main Madinah mein harniyan charti hui dekhoon, to main unhen harasan nahin karunga (kyunke) Rasul Allah ﷺ ne farmaya: "Is ke do siyah pathrile maidanon ke darmiyan ka ilaqa haram hai.

حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ يَحْيَى، قَالَ قَرَأْتُ عَلَى مَالِكٍ عَنِ ابْنِ شِهَابٍ، عَنْ سَعِيدِ بْنِ الْمُسَيَّبِ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، أَنَّهُ كَانَ يَقُولُ لَوْ رَأَيْتُ الظِّبَاءَ تَرْتَعُ بِالْمَدِينَةِ مَا ذَعَرْتُهَا قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم ‏ "‏ مَا بَيْنَ لاَبَتَيْهَا حَرَامٌ ‏"‏ ‏.‏

Sahih Muslim 1372b

Abu Huraira (رضي الله تعالى عنه) reported that Allah's Apostle (صلى الله عليه وآله وسلم) declared sacred the territory between two lava mountains of Madina. Abu Huraira (رضي الله تعالى عنه) said, if I were to find deer in the territory between the two mountains, I would not molest them, as the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) declared twelve miles of suburb around Medina as a prohibited pasture.

معمر نے ہمیں زہری سے حدیث بیان کی انھوں نے سعید بن مسیب سے انھوں نے حضرت ابو ہریرہ رضی اللہ تعالیٰ عنہ سے روایت کی ، انھوں نے کہا : رسول اللہ ﷺ نے مدینہ کے دو سیاہ پتھروں والے میدانوں کے درمیانی حصے کو حرم قرار دیا ہے حضرت ابو ہریرہ رضی اللہ تعالیٰ عنہ نے کہا : اگر میں ان دو سیاہ پتھریلے میدانوں کے درمیان ہرنیوں کو پاؤں تو میں انھیں ہراساں نہیں کروں گا آپ ﷺ نے مدینہ کے اردگرد بارہ میل کا علاقہ محفوظ چراگاہ قراردیا ہے ۔

Mu'mar ne hamen Zahri se hadees bayan ki, unhon ne Saeed bin Maseeb se, unhon ne Hazrat Abu Hurayrah Radi Allahu Ta'ala Anhu se riwayat ki, unhon ne kaha: Rasul Allah SALLALLAHU ALAIHI WASALLAM ne Madina ke do siyah pattharon wale maidanoon ke darmiyan hisse ko haram qarar diya hai. Hazrat Abu Hurayrah Radi Allahu Ta'ala Anhu ne kaha: Agar main in do siyah pattharile maidanoon ke darmiyan hurniyon ko paon to main unhen harasan nahin karoonga. Aap SALLALLAHU ALAIHI WASALLAM ne Madina ke ard gird baarah meil ka ilaqa mahkfooz charagaah qarar diya hai.

وَحَدَّثَنَا إِسْحَاقُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ، وَمُحَمَّدُ بْنُ رَافِعٍ، وَعَبْدُ بْنُ حُمَيْدٍ، قَالَ إِسْحَاقُ أَخْبَرَنَا عَبْدُ الرَّزَّاقِ، حَدَّثَنَا مَعْمَرٌ، عَنِ الزُّهْرِيِّ، عَنْ سَعِيدِ بْنِ الْمُسَيَّبِ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، قَالَ حَرَّمَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم مَا بَيْنَ لاَبَتَىِ الْمَدِينَةِ ‏.‏ قَالَ أَبُو هُرَيْرَةَ فَلَوْ وَجَدْتُ الظِّبَاءَ مَا بَيْنَ لاَبَتَيْهَا مَا ذَعَرْتُهَا ‏.‏ وَجَعَلَ اثْنَىْ عَشَرَ مِيلاً حَوْلَ الْمَدِينَةِ حِمًى ‏.‏

Sahih Muslim 1373a

Abu Huraira (رضي الله تعالى عنه) reported that when the people saw the first fruit (of the season or of plantation) they brought it to Allah's Apostle (صلى الله عليه وآله وسلم). When he received it he said, O Allah, bless us in our fruits; and bless us in our city; and bless us in our sa's and bless us in our mudd. O Allah, Ibrahim (عليه السالم) was Your servant, Your, friend, and Your Apostle; and I am Your servant and Your Apostle. Ibrahim (عليه السالم) made supplication to You for Makka, and I am making supplication to You for Madina just as he made supplication to You for Makka, and the like of it in addition. He would then call to him the youngest child and give him these fruits.

امام مالک بن انس کے سامنے جن احادیث کی قراءت کی گئی ان میں سے سہیل بن ابی صالح نے اپنے والد سے اور انھوں نے حضرت ابو ہریرہ رضی اللہ تعالیٰ عنہ سے روایت کی انھوں نے کہا : لوگ جب ( کسی موسم کا ) پہلا پھل دیکھتے تو اسے نبی ﷺ کی خدمت میں لے آتے رسول اللہ ﷺ جب اسے پکڑ تے تو فرماتے اے اللہ !ہمارے پھلوں میں برکت عطا فرما ۔ ہمارے لیے شہر ( مدینہ ) میں برکت عطا فرما ہمارے لیے ہمارے صاع میں بر کت عطا فر ما اور ہمارے مد میں بر کت عطا فر ما ۔ اےاللہ !بلا شبہ ابرا ہیم ؑتیرے بندے تیرے خلیل اور تیرے نبی تھے میں تیرا بندہ اور نبی ہوں انھوں نے تجھ سے مکہ کے لیے دعا کی ، میں تجھ سے مدینہ کے لیے اتنی ( برکت ) کی دعا کرتا ہوں جو انھوں نے مکہ کے لیے کی اور اس کے ساتھ اتنی ہی مزید برکت کی بھی ۔ ( با ہریرہ رضی اللہ تعالیٰ عنہ نے ) کہا : پھر آپ اپنے بچوں میں سب سے چھوٹے بچے کو بلا تے اور وہ پھل اسے دے دیتے ۔

Imam Malik bin Anas ke samne jin ahadees ki qiraat ki gayi un mein se Suhail bin Abi Saleh ne apne wald se aur unhon ne Hazrat Abu Hurayrah radi Allahu ta'ala anhu se riwayat ki unhon ne kaha : Log jab ( kisi mausam ka ) pehla phal dekhte to usse Nabi (صلى الله عليه وآله وسلم) ki khidmat mein le aate Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) jab usse pakar te to farmate Aey Allah! Hamare phalhon mein barkat ata farma . Hamare liye shahr ( Madina ) mein barkat ata farma Hamare liye hamare sa' mein barkat ata farma aur hamare mud mein barkat ata farma . Aey Allah! Bila shabha Ibraheem alaihis salam tere bande tere khalil aur tere nabi the main tera bande aur nabi hun unhon ne tujh se Makkah ke liye dua ki , main tujh se Madina ke liye itni ( barkat ) ki dua karta hun jo unhon ne Makkah ke liye ki aur is ke sath itni hi mazeed barkat ki bhi . ( Ba Hurayrah radi Allahu ta'ala anhu ne ) kaha : Phir aap apne bachon mein sab se chhote bache ko bula te aur woh phal usse de dete .

حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ بْنُ سَعِيدٍ، عَنْ مَالِكِ بْنِ أَنَسٍ، - فِيمَا قُرِئَ عَلَيْهِ - عَنْ سُهَيْلِ بْنِ، أَبِي صَالِحٍ عَنْ أَبِيهِ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، أَنَّهُ قَالَ كَانَ النَّاسُ إِذَا رَأَوْا أَوَّلَ الثَّمَرِ جَاءُوا بِهِ إِلَى النَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم فَإِذَا أَخَذَهُ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم قَالَ ‏ "‏ اللَّهُمَّ بَارِكْ لَنَا فِي ثَمَرِنَا وَبَارِكْ لَنَا فِي مَدِينَتِنَا وَبَارِكْ لَنَا فِي صَاعِنَا وَبَارِكْ لَنَا فِي مُدِّنَا اللَّهُمَّ إِنَّ إِبْرَاهِيمَ عَبْدُكَ وَخَلِيلُكَ وَنَبِيُّكَ وَإِنِّي عَبْدُكَ وَنَبِيُّكَ وَإِنَّهُ دَعَاكَ لِمَكَّةَ وَإِنِّي أَدْعُوكَ لِلْمَدِينَةِ بِمِثْلِ مَا دَعَاكَ لِمَكَّةَ وَمِثْلِهِ مَعَهُ ‏"‏ ‏.‏ قَالَ ثُمَّ يَدْعُو أَصْغَرَ وَلِيدٍ لَهُ فَيُعْطِيهِ ذَلِكَ الثَّمَرَ‏.‏

Sahih Muslim 1373b

Abu Huraira (رضي الله تعالى عنه) reported that Allah's Apostle ( صلى الله عليه وآله وسلم) was given the first fruit and he said, O Allah, shower blessings upon us in our city, and in our fruits, in our mudd and in our sa's, blessings upon blessings, and he would then give that to the youngest of the children present there.

عبد العزیز بن محمد مدنی نے ہمیں سہیل بن ابی صالح سے خبر دی انھوں نے اپنے والد سے انھوں نے حضرت ابو ہریرہ رضی اللہ تعالیٰ عنہ سے روایت کی کہ رسول اللہ ﷺ کے سامنے جب ( کسی موسم کا ) پہلا پھل پیش کیا جا تا تو آپ فر ما تے : " اے اللہ !ہمارے لیے ہمارے شہر ( مدینہ ) میں ہمارے پھلوں میں ہمارے مد میں اور ہمارے صاع میں برکت پر بر کت فر ما " پھر آپ وہ پھل اپنے پاس موجود بچوں میں سب سے چھوٹے بچے کو دے دیتے ۔

Abdul Aziz bin Muhammad Madani ne humen Suhail bin Abi Saleh se khabar di, unhon ne apne walid se, unhon ne Hazrat Abu Hurayrah radiyallahu ta'ala anhu se riwayat ki ke Rasoolullah (صلى الله عليه وآله وسلم) ke samne jab (kisi mausam ka) pehla phal pesh kiya jata to aap farmaate: "Aey Allah! Hamaray liye hamare shahar (Madinah) mein hamare phalon mein, hamare mud mein aur hamare sa' mein barkat par barkat farma." Phir aap woh phal apne pas maujood bachon mein sab se chhote bache ko de dete.

حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ يَحْيَى، أَخْبَرَنَا عَبْدُ الْعَزِيزِ بْنُ مُحَمَّدٍ الْمَدَنِيُّ، عَنْ سُهَيْلِ بْنِ أَبِي، صَالِحٍ عَنْ أَبِيهِ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم كَانَ يُؤْتَى بِأَوَّلِ الثَّمَرِ فَيَقُولُ ‏ "‏ اللَّهُمَّ بَارِكْ لَنَا فِي مَدِينَتِنَا وَفِي ثِمَارِنَا وَفِي مُدِّنَا وَفِي صَاعِنَا بَرَكَةً مَعَ بَرَكَةٍ ‏"‏ ‏.‏ ثُمَّ يُعْطِيهِ أَصْغَرَ مَنْ يَحْضُرُهُ مِنَ الْوِلْدَانِ ‏.‏