Abdul Rahman bin Abi Amra Al-Bukhari asked Ubadah bin Samit, may Allah be pleased with him, about Witr, and he replied: "It is a good deed. The Prophet, peace and blessings of Allah be upon him, and the Muslims after you used to practice it, but it is not obligatory."
** This hadith is sahih (authentic) according to the criteria of both Imam Bukhari and Imam Muslim, may Allah have mercy on them, but neither of them narrated it. There are also other hadiths that support the previous hadith, some of which are mentioned below.
Witness (1).
" عبدالرحمن بن ابی عمرۃ البخاری نے عبادہ بن صامت رضی اللہ عنہ سے وتر کے متعلق پوچھا تو انہوں نے جواباً کہا : یہ اچھا عمل ہے ، نبی اکرم ﷺ اور آپ ﷺ کے بعد مسلمانوں کا اس پر عمل رہا ہے لیکن یہ واجب نہیں ہے ۔
٭٭ یہ حدیث امام بخاری و امام مسلم رحمۃ اللہ علیہما دونوں کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن دونوں نے ہی اسے نقل نہیں کیا ۔ گزشتہ حدیث کی شاہد احادیث بھی موجود ہیں ، ان میں سے چند ایک درج ذیل ہیں ۔
شاہد ( 1 )"
Abdulrehman bin Abi Umrah Bukhari ne Abada bin Samit (رضي الله تعالى عنه) se witr ke mutaliq poocha to unhon ne jawab diya yeh acha amal hai Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) aur Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ke bad Musalmanon ka is par amal raha hai lakin yeh wajib nahi hai
** yeh hadees Imam Bukhari wa Imam Muslim rehmatullah alaihema donon ke miyaar ke mutabiq sahi hai lakin donon ne hi ise naqal nahi kiya guzishta hadees ki shahid ahadees bhi mojood hain in mein se chand ek darj zail hain
Shahid ( 1 )
Ali (may Allah be pleased with him) said: "Witr is not 'Fard' (obligatory) like the Fard prayers, but the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) used to pray Witr. Then he said, 'O people of the Quran! Pray Witr, for Allah is Witr (One) and He loves Witr.’
[Shahid (2)]"
" حضرت علی رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : وتر فرض نمازوں کی طرح ’’ فرض ‘‘ تو نہیں ہے البتہ رسول اللہ ﷺ نے وتر پڑھے ہیں پھر فرمایا : اے اہل قرآن ! وتر پڑھا کرو کیونکہ اللہ تعالیٰ وتر ( تنہا ) ہے اور وتر کو پسند کرتا ہے ۔
شاہد ( 2 )"
Hazrat Ali Radi Allaho Anho Farmaty Hain : Witr Farz Namazon Ki Tarah '' Farz '' To Nahi Hai Albata Rasool Allah SAW Ne Witr Parhy Hain Phir Farmaya : Aye Ahl e Quran ! Witr Parha Karo Kyunke Allah Ta'ala Witr ( Tanha ) Hai Aur Witr Ko Pasand Karta Hai .
Shahid ( 2 )
Ibn 'Abbas (may Allah be pleased with him) narrated that the Messenger of Allah (peace and blessings be upon him) said: "There are three things that are obligatory upon me but are optional (Sunnah) for you: (1) Offering the sacrifice (Udhiya), (2) Praying Witr, and (3) Praying two Rak'ahs (Sunnah) of Fajr prayer."
Imam Hakim (may Allah have mercy on him) said (regarding these three not being obligatory): "The evidence (for this is): (One) the Hadith of Iman and (Two) the question of a Bedouin to the Messenger of Allah (peace and blessings be upon him) regarding the five prayers, (in response to which) he asked: 'Is there anything else obligatory upon me besides these?' So he (the Prophet) replied: 'No, except that you may perform some voluntary acts.' And (Three) the Hadith of Sa'eed ibn Yasar, in which Ibn 'Umar (may Allah be pleased with him) was asked about praying Witr while riding, and Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) both narrated these Hadiths in their Sahihs."
" حضرت ابن عباس رضی اللہ عنہما فرماتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ نے ارشاد فرمایا : تین چیزیں ایسی ہیں جو مجھ پر فرض ہیں اور تمہارے لیے ’’ نقل ‘‘ ہیں ( یعنی فرض نہیں ہیں ) ( 1 ) قربانی ( 2 ) وتر ( 3 ) فجر کی دو رکعتیں ( یعنی فجر کی سنتیں )
٭٭ امام حاکم رحمۃ اللہ علیہ کہتے ہیں ( ان تینوں کے فرض نہ ہونے کے سلسلے میں ) دلیل ( ایک تو ) ’’ حدیث ایمان ‘‘ ہے اور ( دوسری دلیل ) ایک دیہاتی کا رسول اکرم ﷺ سے پانچ نمازوں کے متعلق سوال کرنا ہے ( جس کے جواب میں ) اس نے پوچھا : کیا میرے اوپر اس کے علاوہ بھی کوئی چیز فرض ہے ؟ تو آپ ﷺ نے جواباً فرمایا : نہیں ۔ الا یہ کہ تم اپنی مرضی سے کچھ عمل کرو اور ( تیسرے ) سعید ابن یسار کی حدیث ، جس میں ابن عمر رضی اللہ عنہما سے سواری پر وتر پڑھنے کے متعلق سوال کیا گیا ہے اور امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ دونوں نے یہ احادیث اپنی صحیح میں نقل کی ہیں ۔"
Hazrat Ibn Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a farmate hain ki Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne irshad farmaya: Teen cheezain aisi hain jo mujh par farz hain aur tumhare liye 'naql' hain (yani farz nahin hain) (1) Qurbani (2) Witr (3) Fajar ki do rakaatain (yani Fajar ki sunnatain). ** Imam Hakim Rahmatullah Alaih kehte hain (in teenon ke farz na hone ke silsile mein) Daleel (ek to) 'Hadees Imaan' hai aur (doosri daleel) ek dehati ka Rasul Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) se panch namazon ke mutalliq sawal karna hai (jiske jawab mein) usne poocha: kya mere upar iske alawa bhi koi cheez farz hai? To Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne jawabban farmaya: nahin. Illa yeh ki tum apni marzi se kuch amal karo aur (teesre) Saeed ibn Yasar ki hadees, jis mein Ibn Umar ( (رضي الله تعالى عنه) a se sawari par Witr padhne ke mutalliq sawal kiya gaya hai aur Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih donon ne yeh ahadees apni Sahih mein naql ki hain.
Abu Qatadah (may Allah be pleased with him) narrated: The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) asked Abu Bakr (may Allah be pleased with him), "When do you offer Witr?" He replied, "Before going to sleep." He (the Prophet) asked Umar (may Allah be pleased with him), "When do you offer Witr?" He replied, "I sleep first (and after waking up) then I offer Witr." The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said to Abu Bakr (may Allah be pleased with him), "You have acted upon certainty and trust." (There is some doubt here whether he said the word "Jizm" or "Watheeqah".) And he said to Umar (may Allah be pleased with him), "You have adopted strength."
** This hadith is Sahih (authentic) according to the criteria of Imam Muslim (may Allah have mercy on him) but it is not narrated in the Sahihain (the two most authentic books of Hadith).
There is also a supporting narration for this with a Sahih chain of narrators (which is as follows).
" حضرت ابوقتادہ رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : نبی اکرم ﷺ نے حضرت ابوبکر رضی اللہ عنہ سے پوچھا : تم ’’ وتر ‘‘ کب پڑھتے ہو ؟ انہوں نے جواباً عرض کیا : سونے سے پہلے ، آپ ﷺ نے حضرت عمر رضی اللہ عنہ سے پوچھا : تم وتر کب پڑھتے ہو ؟ انہوں نے جواب دیا : پہلے سوتا ہوں ( سو کر اٹھنے کے بعد ) پھر وتر پڑھتا ہوں ۔ آپ ﷺ نے حضرت ابوبکر رضی اللہ عنہ سے فرمایا : تو نے یقین اور اعتماد پر عمل کیا ہے ( یہاں اوی کو شک ہے کہ آپ نے ’’ جزم ‘‘ کا لفظ بولا یا ’’ وثیقہ ‘‘ کا ) اور حضرت عمر رضی اللہ عنہ سے فرمایا : تم نے قوت کو اپنایا ہے ۔
٭٭ یہ حدیث امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن اسے صحیحین میں نقل نہیں کیا گیا ۔
سند صحیح کے ہمراہ اس کی ایک شاہد حدیث بھی موجود ہے ( جو کہ درج ذیل ہے )"
Hazrat Abu Qatadah Razi Allah Anhu farmate hain : Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne Hazrat Abu Bakar Razi Allah Anhu se poocha : tum 'Witr' kab parhte ho? Unhon ne jawaban arz kia : sone se pehle, Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne Hazrat Umar Razi Allah Anhu se poocha : tum Witr kab parhte ho? Unhon ne jawab dia : pehle sota hun (so kar uthne ke bad) phir Witr parhta hun. Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne Hazrat Abu Bakar Razi Allah Anhu se farmaya : tum ne yaqeen aur aitmad par amal kia hai (yahan Awi ko shak hai ke Aap ne 'Jazm' ka lafz bola ya 'Wathiqah' ka) aur Hazrat Umar Razi Allah Anhu se farmaya : tum ne quwwat ko apnaya hai.
** Ye hadees Imam Muslim Rahmatullah Alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin ise sahihain mein naql nahin kia gaya.
Sanad sahih ke hamrah is ki ek shahid hadees bhi mojood hai (jo ke darj zail hai)
Narrated Ibn `Umar: The Prophet (ﷺ) asked Abu Bakr, "When do you offer the Witr prayer?" He replied, "I offer it before I go to sleep." The Prophet (ﷺ) said, "You have ensured certainty (of faith)." The Prophet (ﷺ) then asked `Umar, "When do you offer the Witr prayer?" He replied, "I go to sleep first and then offer it (late at night)." The Prophet (ﷺ) said, "You have acted like a strong person."
حضرت ابن عمر رضی اللہ عنہما کا بیان ہے کہ نبی اکرم ﷺ نے حضرت ابوبکر رضی اللہ عنہ سے فرمایا تم کس وقت وتر پڑھتے ہو ؟ انہوں نے جواب دیا : میں پہلے وتر پڑھتا ہوں پھر سوتا ہوں ، آپ ﷺ نے فرمایا : تم نے یقین کو اپنایا ہے اور آپ ﷺ نے حضرت عمر رضی اللہ عنہ سے پوچھا : تم وتر کس وقت پڑھتے ہو ؟ انہوں نے جواب دیا : میں پہلے سو جاتا ہوں پھر رات کے وقت اٹھ کر وتر پڑھتا ہوں ۔ آپ ﷺ نے ان کو فرمایا : تم نے طاقتور آدمی جیسا عمل کیا ہے ۔
Hazrat Ibn Umar razi Allah anhuma ka bayan hai keh Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne Hazrat Abu Bakr razi Allah anhu se farmaya tum kis waqt witr parhte ho? Unhon ne jawab diya: mein pehle witr parhta hun phir sota hun, Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: tum ne yaqeen ko apnaya hai aur Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne Hazrat Umar razi Allah anhu se pucha: tum witr kis waqt parhte ho? Unhon ne jawab diya: mein pehle so jata hun phir raat ke waqt uth kar witr parhta hun. Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne un ko farmaya: tum ne taqatwar aadmi jaisa amal kya hai.
Abu Saeed Khudri (RA) narrated that the companions (may Allah be pleased with them all) asked the Holy Prophet (PBUH) about Witr, so he (PBUH) said: "Offer Witr before Fajr (prayer)."
Narration of Ma'mar bin Rashid:
In narrating this hadith from Yahya bin Abi Kathir, Ma'mar bin Rashid followed the narration of Ali bin Mubarak.
" حضرت ابوسعید خدری رضی اللہ عنہ کا بیان ہے کہ صحابہ کرام رضوان اللہ علیہم اجمعین نے نبی اکرم ﷺ سے وتر کے متعلق پوچھا تو آپ ﷺ نے فرمایا : فجر سے پہلے وتر پڑھ لو ۔
معمر بن راشد کی متابعت :
اس حدیث کو یحیی بن ابی کثیر سے روایت کرنے میں معمر بن راشد نے علی بن مبارک کی متابعت کی ہے ۔"
Hazrat Abu Saeed Khudri Raziallahu Anhu ka bayan hai ki Sahaba kiram Rizwan Allahu Alaihim Ajmaeen ne Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) se witr ke mutalliq poocha to aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: fajar se pehle witr parh lo.
Muammar bin Rashid ki mutaabat:
Is hadees ko Yahya bin Abi Kaseer se riwayat karne mein Muammar bin Rashid ne Ali bin Mubarak ki mutaabat ki hai.
On the authority of Abu Sa'eed al-Khudri, may Allah be pleased with him, the Prophet, peace and blessings be upon him, said, "Pray Witr before the dawn prayer."
** This hadith is sahih (authentic) according to the criteria of Imam Muslim, may Allah have mercy on him, but it is not narrated in Sahihayn (the two Sahih books of hadith).
There is a supporting narration for the aforementioned hadith which is sahih (authentic).
" حضرت معمر کی سند کے ہمراہ ابوسعید خدری رضی اللہ عنہ کے حوالے سے نبی اکرم ﷺ کا یہ ارشاد منقول ہے : فجر سے پہلے پہلے وتر پڑھ لو ۔
٭٭ یہ حدیث امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن اسے صحیحین میں نقل نہیں کیا گیا ۔
ایک صحیح حدیث ، مذکورہ حدیث کے لیے شاہد موجود ہے ۔"
Hazrat Muammar ki sanad ke hamrah Abu Saeed Khudri (رضي الله تعالى عنه) ke hawale se Nabi Akram SAW ka yeh irshad manqool hai: Fajr se pehle pehle witr parh lo. ** Yeh hadees Imam Muslim rehmatullah alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin ise sahihain mein naqal nahin kiya gaya. Ek sahih hadees, mazkora hadees ke liye shahid mojood hai.
Ibn Umar (may Allah be pleased with him) narrated that the Messenger of Allah (peace and blessings be upon him) said: "Offer Witr prayer before the break of dawn."
حضرت ابن عمر رضی اللہ عنہما فرماتے ہیں : رسول اللہ ﷺ نے ارشاد فرمایا : صبح صادق سے پہلے پہلے وتر پڑھ لیا کرو ۔
Hazrat Ibn Umar ( (رضي الله تعالى عنه) a farmate hain : Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne irshad farmaya : Subah sadiq se pehle pehle witr parh liya karo .
Abu Saeed Khudri (may Allah be pleased with him) narrated that the Messenger of Allah (peace and blessings be upon him) said: "Whoever finds the true dawn but has not prayed Witr, then his Witr (is not valid and) has already become Qaza (missed)."
** This hadith is Sahih (authentic) according to the criteria of Imam Muslim (may Allah have mercy on him) but it is not narrated in Sahihayn (Bukhari and Muslim).
There is a supporting narration with a Sahih chain of narrators for the hadith mentioned above (which is as follows).
" حضرت ابوسعید رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ نے ارشاد فرمایا : جس نے صبح صادق کو پا لیا لیکن اس وقت تک وتر نہ پڑھے تو اس کے وتر ( ادا ) نہیں ( بلکہ اب قضا ہو چکے ہیں )
٭٭ یہ حدیث امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن اسے صحیحین میں نقل نہیں کیا گیا ۔
صحیح سند کے ہمراہ سابقہ حدیث کی ایک شاہد حدیث بھی موجود ہے ( جو کہ درج ذیل ہے )"
Hazrat Abu Saeed Raziallahu Anhu farmate hain ke Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne irshad farmaya: Jis ne subah sadiq ko pa liya lekin us waqt tak witr na parhe to us ke witr (ada) nahin (balke ab qaza ho chuke hain) ** Ye hadees Imam Muslim rehmatullah alaih ke miyar ke mutabiq sahih hai lekin ise sahihain mein naqal nahin kiya gaya. Sahih sand ke hamrah sabaqah hadees ki ek shahid hadees bhi maujood hai (jo ke darj zail hai)
Ibn Umar (may Allah be pleased with him) used to say: "Whoever prays at night (voluntary prayers, etc.), it is preferable for him to pray Witr last, because this is the order of the Messenger of Allah (peace and blessings be upon him). And when the time for Fajr begins, the time for all night prayers and Witr ends, because the Messenger of Allah (peace and blessings be upon him) said: 'Pray Witr before Fajr.'"
حضرت ابن عمر رضی اللہ عنہما فرمایا کرتے تھے : جو شخص رات کے وقت نماز ( نوافل وغیرہ ) پڑھے اس کو چاہیے کہ وتر سب سے آخر میں پڑھے کیونکہ یہ رسول اللہ ﷺ کا حکم ہے اور جب فجر کا وقت شروع ہو جائے تو رات کی تمام نمازوں اور وتروں کا وقت ختم ہو جاتا ہے کیونکہ رسول اللہ ﷺ نے فرمایا : فجر سے پہلے وتر پڑھ لو ۔
Hazrat Ibn Umar razi Allah unhuma farmaya karte thay: Jo shakhs raat ke waqt namaz (nawafil waghaira) parhe usko chahiye keh witr sab se akhir mein parhe kyunki yeh Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ka hukm hai aur jab fajar ka waqt shuru ho jaye to raat ki tamam namaazon aur witron ka waqt khatam ho jata hai kyunki Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: Fajar se pehle witr parh lo.
Abu Saeed (may Allah be pleased with him) narrated that the Messenger of Allah (peace and blessings be upon him) said: "Whoever sleeps without praying Witr or forgets (to pray Witr), then when he wakes up in the morning or when he remembers, he should pray Witr at that time."
** This hadith is sahih (authentic) according to the criteria of both Imam Bukhari and Imam Muslim (may Allah have mercy on them both), but neither of them narrated it.
" حضرت ابوسعید رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ نے ارشاد فرمایا : جو وتر پڑھے بغیر سو جائے یا ( وتر پڑھنا ) بھول جائے ، جب صبح کو اٹھے یا جب اس کو یاد آئے ، اس وقت وتر پڑھ لے ۔
٭٭ یہ حدیث امام بخاری و امام مسلم رحمۃ اللہ علیہما دونوں کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن دونوں نے ہی اسے نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Abu Saeed Razi Allah Anhu farmate hain keh Rasul Allah SAW ne irshad farmaya: jo witr parha baghair so jaye ya (witr parhna) bhul jaye, jab subah ko uthay ya jab usko yaad aaye, us waqt witr parh le. ** Yeh hadees Imam Bukhari o Imam Muslim rehmatullah alaihima donon ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin donon ne hi ise naqal nahin kiya.
Abu Ayyub narrates: The Messenger of Allah (peace and blessings be upon him) said: “Witr is a right. Whoever wishes can pray five (rak'ahs), whoever wishes can pray three, and whoever wishes can pray one.”
**(This hadith has a sahih chain of narrators according to the criteria of the two Shaykhs (Bukhari and Muslim), but Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) did not narrate it).**
**(In narrating this hadith from Zuhri, Muhammad ibn Walid az-Zubaidi, Sufyan ibn 'Uyainah, Sufyan ibn Husayn, Ma'mar ibn Rashid, Muhammad ibn Ishaq, and Bakr ibn Wa'il followed Awza'i in attributing it to the Prophet (peace and blessings be upon him)).**
**(The hadith narrated by Zubaydi…)**
" حضرت ابوایوب فرماتے ہیں : رسول اللہ ﷺ نے ارشاد فرمایا :’’ وتر حق ہے ، جو چاہے پانچ وتر پڑھ لے ، جو چاہے تین پڑھ لے اور جو چاہے ایک پڑھ لے ۔‘‘
٭٭ یہ حدیث شیخین کے معیار کے مطابق صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اس کو نقل نہیں کیا ۔
اس حدیث کو زہری سے روایت کرنے میں محمد بن ولید الزبیدی ، سفیان بن عیینہ ، سفیان بن حسین ، معمر بن راشد ، محمد بن اسحاق اور بکر بن وائل نے مرفوع کرنے میں اوزاعی کی متابعت کی ہے ۔
زبیدہ کی روایت کردہ حدیث :"
Hazrat Abu Ayub farmate hain : Rasul Allah SAW ne irshad farmaya :'' Witr haq hai , jo chahe panch witr parh le , jo chahe teen parh le aur jo chahe ek parh le .''
** Yeh hadees shaikhain ke miyaar ke mutabiq sahih ul asnad hai lekin Imam Bukhari rehmatullah alaih aur Imam Muslim rehmatullah alaih ne is ko naqal nahin kiya .
Is hadees ko Zahri se riwayat karne mein Muhammad bin Walid al Zubaydi , Sufiyan bin Uyainah , Sufiyan bin Hussain , Muammar bin Rashid , Muhammad bin Ishaq aur Bakr bin Waail ne marfoo karne mein Auzai ki mutaba'at ki hai .
Zubaydah ki riwayat kardah hadees :
Zubaydi, in his narration from Abu Ayyub, reported that the Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, said: "Witr is five, or three, or one."
Narration of Sufyan ibn `Uyaynah:
" زبیدی کی سند کے ہمراہ ابوایوب کے حوالے سے رسول اکرم ﷺ کا یہ فرمان منقول ہے : وتر پانچ یا تین یا ایک ہے ۔
سفیان بن عیینہ کی حدیث :"
Zubaidi ki sand ke hamrah Abu Ayub ke hawale se Rasul Akram SAW ka yeh farman manqol hai: Witr panch ya teen ya aik hai.
Sufyan bin Uyainah ki hadees:
Sufyan bin Uyaynah, with this chain of narrators, has also narrated this statement of the Messenger of Allah ﷺ on the authority of Abu Ayyub: Witr is a right (upon you). Whoever wishes, should offer three (rak'ahs), whoever wishes should offer five and whoever wishes should offer one.
(This is) The narration of Sufyan bin Husain.
" حضرت سفیان بن عیینہ نے بھی اس سند کے ہمراہ ابوایوب کے حوالے سے رسول اکرم ﷺ کا یہ فرمان نقل کیا ہے : وتر حق ہے ، جو چاہے تین پڑھ لے ، جو چاہے پانچ پڑھ لے اور جو چاہے ایک پڑھ لے ۔
سفیان بن حسین کی حدیث :"
Hazrat Sufyan bin Uyainah ne bhi is sanad ke hamrah Abu Ayyub ke hawale se Rasul Akram SAW ka ye farman naqal kiya hai : Witr haq hai, jo chahe teen parh le, jo chahe panch parh le aur jo chahe ek parh le.
Sufyan bin Husain ki hadees :
Sufiyan bin Husain also narrated the statement of Abu Ayyub with the same chain of narration that the Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, said, “Witr is five (rakahs). If one cannot manage that, then three, and if one cannot manage that, then one. And if one does not have the strength for that, then one should perform it with a gesture.”
Hadith of Ma'mar bin Rashid:
" حضرت سفیان بن حسین نے بھی اسی سند کے ہمراہ حضرت ابوایوب کا بیان نقل کیا ہے کہ رسول اکرم ﷺ نے ارشاد فرمایا : وتر ’’ پانچ ‘‘ ہیں ۔ اگر ان کی استطاعت نہ ہو تو تین ، اگر ان کی بھی استطاعت نہ ہو تو ایک اور اگر اس کی بھی ہمت نہ ہو تو اشارے سے ادا کر لے ۔
معمر بن راشد کی حدیث :"
Hazrat Sufyan bin Hussain ne bhi isi sanad ke hamrah Hazrat Abu Ayyub ka bayan naqal kiya hai ki Rasool Akram ne irshad farmaya: Witr panch hain. Agar in ki istataat na ho to teen, agar in ki bhi istataat na ho to aik aur agar is ki bhi himmat na ho to ishare se ada kar le.
Muammar bin Rashid ki hadees:
Mu'ammar bin Rashid narrated from the same chain of narrators, on the authority of Abu Ayyub, that the Messenger of Allah (ﷺ) said: "Witr is a right," then he narrated a hadith similar to the previous one.
The Hadith of Muhammad bin Ishaq:
" حضرت معمر بن راشد نے اسی سند کے ہمراہ حضرت ابوایوب کے حوالے سے رسول اللہ ﷺ کا ارشاد نقل کیا ہے : وتر حق ہے ، اس کے آگے گزشتہ حدیث کی طرح حدیث بیان کی ۔
محمد بن اسحاق کی حدیث :"
Hazrat Muammar bin Rashid ne isi sanad ke hamrah Hazrat Abu Ayub ke hawale se Rasul Allah SAW ka irshad naqal kiya hai : Witr haq hai, iske aage guzishta hadees ki tarah hadees bayan ki. Muhammad bin Ishaq ki hadees :
Muhammad Ibn Ishaq has also narrated this statement of Abu Ayyub with the same chain of narration that: Witr is right.
**Muhammad Ibn Ishaq has stopped this Hadith at "Abu Ayyub".**
The Hadith of Bakr bin Wa'il:
" حضرت محمد بن اسحاق نے بھی اسی سند کے ہمراہ حضرت ابوایوب کا یہ بیان نقل کیا ہے کہ : وتر حق ہے ۔
٭٭ محمد بن اسحاق نے یہ حدیث ’’ ابوایوب ‘‘ تک موقوف رکھی ہے ۔
بکر بن وائل کی حدیث :"
Hazrat Muhammad bin Ishaq ne bhi isi sanad ke hamrah Hazrat Abu Ayyub ka ye bayan naqal kya hai ki: Witr haq hai. ** Muhammad bin Ishaq ne ye hadees "Abu Ayyub" tak mauqoof rakhi hai. Bakr bin Wa'il ki hadees:
Bakr bin Wa'il also narrated this statement of the Messenger of Allah ﷺ, on the authority of Abu Ayyub, with the same chain of narration: Witr is a right. Then he narrated a hadith similar to the previous one.
** Imam Hakim, may Allah have mercy on him, says: I have no doubt that the two Sheikhs, may Allah have mercy on them, have abandoned this hadith only because a student of Zuhri narrated it in the suspended form. However, due to the nature of its difference, this type of hadith cannot be considered weak (and Allah knows best).
" حضرت بکر بن وائل نے بھی اسی سند کے ہمراہ حضرت ابوایوب کے حوالے سے رسول اللہ ﷺ کا یہ فرمان نقل کیا ہے : وتر حق ہیں ۔ پھر اس کے آگے سابقہ حدیث جیسی حدیث بیان کی ہے ۔
٭٭ امام حاکم رحمۃ اللہ علیہ کہتے ہیں : مجھے اس بارے میں شک نہیں ہے کہ شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اس حدیث کو صرف اس لیے ترک کیا ہے کہ اس کی سند کو زہری کے ایک شاگرد نے موقوفاً بیان کیا ہے حالانکہ اس کی نوعیت کے اختلاف کی وجہ سے اس طرح کی حدیث کو معلل قرار نہیں دیا جا سکتا ( واللہ اعلم )"
Hazrat Bakr bin Wael ne bhi isi sanad ke hamrah Hazrat Abu Ayyub ke hawale se Rasul Allah SAW ka ye farman naqal kiya hai: Witr haq hain. Phir uske aage sabaq hadees jaisi hadees bayaan ki hai. ** Imam Hakim rehmatullah alaih kehte hain: Mujhe is bare mein shak nahin hai ki Sheikhain rehmatullah alaihema ne is hadees ko sirf isliye tark kiya hai ki uski sanad ko Zahri ke ek shagird ne moqofan bayaan kiya hai halanki uski noiyat ke ikhtilaf ki wajah se is tarah ki hadees ko mu'alil qarar nahin diya ja sakta (wallahu a'lam).
Abu Darda reported: I saw the Prophet (ﷺ) offering witr prayer many times at the time when people prepare for the Fajr prayer.
** This hadith is sahih in its chain of narration, but Imam Bukhari and Imam Muslim did not narrate it. **
" حضرت ابوالدرداء رضی اللہ عنہ بیان کرتے ہیں کہ میں نے کئی مرتبہ نبی اکرم ﷺ کو اس وقت وتر پڑھتے دیکھا جس وقت لوگ فجر کے لیے تیار ہوتے ۔
٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اس کو نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Abu Ad-Darda RA bayan karte hain ke maine kai martaba Nabi Akram SAW ko us waqt witr parhte dekha jis waqt log fajar ke liye taiyar hote. ** Yeh hadees sahih al-isnad hai lekin Imam Bukhari rahmatullah alaih aur Imam Muslim rahmatullah alaih ne isko naqal nahin kiya.
Abu Hurairah (may Allah be pleased with him) narrated that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) said: "When a person wakes up in the morning and has not prayed Witr, then he should pray it (at that time)."
** This hadith is authentic according to the criteria of both Imam Bukhari and Imam Muslim (may Allah have mercy on them), but neither of them narrated it.
" حضرت ابوہریرہ رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : رسول اللہ ﷺ نے ارشاد فرمایا : جب کوئی شخص صبح کرے لیکن اس نے وتر نہ پڑھے ہوں تو وہ ( اس وقت ) وتر پڑھ لے ۔
٭٭ یہ حدیث امام بخاری و امام مسلم رحمۃ اللہ علیہما دونوں کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن دونوں نے ہی اسے نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Abu Huraira (رضي الله تعالى عنه) farmate hain : Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne irshad farmaya : Jab koi shakhs subah kare lekin us ne witr na parhe hon to wo ( us waqt ) witr parh le . ** Ye hadees Imam Bukhari wa Imam Muslim rehmatullah alaihema donon ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin donon ne hi ise naqal nahin kiya .
Abu Hurairah (may Allah be pleased with him) reported: The Messenger of Allah (peace and blessings be upon him) said, "Do not pray Witr with three rak'ahs, for it resembles the Maghrib prayer. Rather, pray it with five, seven, nine, eleven, or more."
حضرت ابوہریرہ رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : رسول اکرم ﷺ نے ارشاد فرمایا : وتر تین رکعت مت پڑھو کہ اس کی نماز مغرب کے ساتھ مشابہت ہے بلکہ پانچ ، سات ، نو ، گیارہ یا اس سے زائد رکعات پڑھو ۔
Hazrat Abu Hurairah (رضي الله تعالى عنه) farmate hain : Rasul Akram ﷺ ne irshad farmaya : Witr teen rakat mat parho ki uski namaz Maghrib ke sath mushabihat hai balkeh panch, saat, nao, gyarah ya us se ziadah rakat parho.
Abu Hurairah (may Allah be pleased with him) narrated that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) said: "Do not pray Witr as three rak'ahs, and do not resemble Maghrib (prayer). (Instead) Pray Witr as five (rak'ahs) or seven (rak'ahs)."
** This hadith is sahih (authentic) according to the criteria of both Imam Bukhari and Imam Muslim (may Allah have mercy on them both), but neither of them narrated it.
"حضرت ابوہریرہ رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : رسول اللہ ﷺ نے ارشاد فرمایا : تین رکعت وتر مت پڑھو اور نماز مغرب کے ساتھ مشابہت نہ کرو ( بلکہ ) پانچ یا سات ( رکعتیں ) وتر پڑھو ۔
٭٭ یہ حدیث امام بخاری و امام مسلم رحمۃ اللہ علیہما دونوں کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن دونوں نے ہی اسے نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Abu Hurairah raziallahu anhu farmate hain : Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne irshad farmaya : Teen rakat witr mat parho aur namaz maghrib ke sath mushabat na karo ( balkeh ) panch ya saat ( rakaten ) witr parho. ** Yeh hadees Imam Bukhari wa Imam Muslim rehmatullah alaihema donon ke meyar ke mutabiq sahih hai lekin donon ne hi ise naqal nahin kya.
The Mother of the Believers, Sayyida Aisha Siddiqa (may Allah be pleased with her) said: The Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) would not say the Salam (prayer concluding salutation) after the first two rak'ahs of Witr.
** This hadith is sahih (authentic) according to the criteria of both Imam Bukhari and Imam Muslim (may Allah have mercy on them both), but neither of them narrated it. The chains of narration for this hadith are... Witness (1).
" ام المومنین سیدہ عائشہ صدیقہ رضی اللہ عنہا فرماتی ہیں : رسول اللہ ﷺ وتر کی پہلی دو رکعتوں کے بعد سلام نہیں پھیرتے تھے ۔
٭٭ یہ حدیث امام بخاری و امام مسلم رحمۃ اللہ علیہما دونوں کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن دونوں نے ہی اسے نقل نہیں کیا ۔ مذکورہ حدیث کے شواہد
شاہد ( 1 )"
Umm ul Momineen Sayyidah Ayesha Siddiqa ( (رضي الله تعالى عنه) ا) farmati hain : Rasul Allah SAW witr ki pehli do rakaton ke baad salam nahin pherte thay. ** Yeh hadees Imam Bukhari wa Imam Muslim Rehmatullah Alaihema donon ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin donon ne hi ise naqal nahin kya. Mazkura hadees ke shawahid Shahed (1).
The Mother of the Believers, Aisha, may Allah be pleased with her, said: The Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, used to pray three rak'ahs of Witr and would say the salam after the third rak'ah. And this was (the way) of the Commander of the Faithful, Umar ibn al-Khattab, may Allah be pleased with him, for Witr, and the people of Madinah are also upon this practice.
[Shahid (2)]
" ام المومنین حضرت عائشہ رضی اللہ عنہا فرماتی ہیں : رسول اکرم ﷺ وتر کی تین رکعتیں پڑھا کرتے تھے اور تیسری رکعت کے بعد سلام پھیرتے تھے اور یہی ( طریقہ ) امیرالمومنین حضرت عمر بن خطاب رضی اللہ عنہ کے وتر ( کا ) ہے اور اہل مدینہ کا بھی اسی عمل پر ہے ۔
شاہد ( 2 )"
Um ul momineen Hazrat Ayesha razi Allah anha farmati hain : Rasool Akram SAW witr ki teen rakaten parhta karte thay aur teesri rakat ke baad salam pherte thay aur yahi ( tareeqa ) ameer ul momineen Hazrat Umar bin Khattab razi Allah anha ke witr ( ka ) hai aur ahle Madina ka bhi isi amal par hai .
Shahid ( 2 )
Habib al-Mu'allim narrated that: It was said to Hasan (RA), "Ibn Umar (RA) would say the salam after praying two rak'ahs of Witr." He (Hasan (RA)) replied, "Umar (RA) had more fiqh (jurisprudential understanding) than him, and he (Umar (RA)) would say the takbir and stand up for the third rak'ah (after the second)."
(Shahid 3).
" حضرت حبیب المعلم کہتے ہیں : حضرت حسن رضی اللہ عنہ سے کہا گیا : ابن عمر رضی اللہ عنہما وتر کی دو رکعتیں پڑھنے کے بعد سلام پھیرتے تھے تو ( حضرت حسن رضی اللہ عنہ ) نے جواب دیا : حضرت عمر رضی اللہ عنہ کی فقہی ببصیرت ان سے زیادہ تھی اور وہ ( دوسری رکعت کے بعد ) تکبیر کہتے ہوئے تیسری رکعت کے لیے اٹھ جاتے تھے ۔
شاہد ( 3 )"
Hazrat Habib ul Malim kehty hain: Hazrat Hassan raza Allah unho say kaha gaya: Ibn e Umar raza Allah unhoma witr ki do rakaten parhny kay bad salam pherty thy to (Hazrat Hassan raza Allah unho) nay jawab dia: Hazrat Umar raza Allah unho ki fiqhi baseerat in say ziada thi aur wo (doosri rakat kay bad) takbeer kehty hue teesri rakat kay liye uth jaty thy.
Shahid (3)
Ata said: The Messenger of Allah ﷺ used to pray three rak'ahs of Witr, he would not sit between them and would only recite Tashahhud in the last rak'ah.
حضرت عطاءفرماتے ہیں : رسول اللہ ﷺ تین رکعت وتر پڑھا کرتے تھے ، ان کے درمیان بیٹھتے نہیں تھے اور تشہد بھی آخری رکعت میں پڑھتے ۔
Hazrat Ata farmate hain : Rasool Allah SAW teen rakat witr parha karte thay, un ke darmiyan baithtay nahin thay aur tashahhud bhi aakhri rakat mein parhtay.
The Mother of the Believers, Aisha (may Allah be pleased with her) narrates: The Messenger of Allah (peace and blessings be upon him) used to recite "Sabbih Isma Rabbikal A'la" and "Qul Ya Ayyuhal-Kafirun" in the first two rak'ahs of Witr prayer, and in the third rak'ah, he would recite "Qul Huwallahu Ahad", "Qul A'uzu bi Rabbil Falaq" and "Qul A'uzu bi Rabbi-nas".
Following Sa'eed bin Abi Maryam:
In narrating this hadith from Yahya bin Ayyub, Sa'eed bin Abi Maryam followed the narration of Sa'eed bin Ufair (his narrated hadith is mentioned below).
" ام المومنین حضرت عائشہ رضی اللہ عنہا فرماتی ہیں : رسول اللہ ﷺ وتر کی پہلی دو رکعتوں میں ’’ سَبِّحِ اسْمَ رَبِّكَ الْأَعْلَى ‘‘ اور ’’ قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ ‘‘ پڑھا کرتے تھے اور تیسری رکعت میں ’’ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ وقُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ وقُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ ‘‘ پڑھا کرتے تھے ۔
سعید بن ابی مریم کی متابعت :
اس حدیث کو یحیی بن ایوب سے روایت کرنے میں سعید بن ابی مریم نے سعید بن عفیر کی متابعت کی ہے ( ان کی روایت کردہ حدیث درج ذیل ہے )"
Umm ul Momineen Hazrat Ayesha Radi Allaho Anha farmati hain : Rasool Allah SAW witr ki pehli do rakaton mein ''Subbihisma Rabbikal A'la'' aur '' Qul ya ayyuhal kafirun '' parha karte thay aur teesri rakat mein '' Qul huwal lahu Ahad, wa Qul a'oozu bi Rabbi-l-falaq, wa Qul a'oozu bi Rabbi-n-nas '' parha karte thay.
Saeed bin Abi Maryam ki mutabiyat :
Is hadees ko Yahya bin Ayub se riwayat karne mein Saeed bin Abi Maryam ne Saeed bin Ufair ki mutabiyat ki hai ( un ki riwayat kardah hadees darj zail hai )
The Mother of the Believers, Sayyida Aisha, may Allah be pleased with her, narrated: The Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, used to pray three rak'ahs of Witr. In the first rak'ah, he would recite " Glorify the name of your Lord, the Most High" (Surah Al-Ala, 87:1). In the second, "Say, 'O disbelievers" (Surah Al-Kafirun, 109:1). And in the third, "Say, 'He is Allah , [who is] One" (Surah Al-Ikhlas, 112:1) and "Say, 'I seek refuge in the Lord of daybreak" (Surah Al-Falaq, 113:1) and "Say, 'I seek refuge in the Lord of mankind" (Surah An-Nas, 114:1).
** This hadith is sahih (authentic) according to the criteria of both Imam Bukhari and Imam Muslim, may Allah have mercy on them, but neither of them narrated it. And Saeed bin Ufair is undoubtedly the Imam of the people of Egypt. And this hadith is an explanation and it can be used as evidence that the rak'ah which is called Witr is the third and is separate from the first two rak'ahs.
" ام المومنین سیدہ عائشہ رضی اللہ عنہا فرماتی ہیں : رسول اللہ ﷺ وتر کی تین رکعتیں پڑھا کرتے تھے ۔ پہلی رکعت میں ’’ سَبِّحِ اسْمَ رَبِّكَ الْأَعْلَى ‘‘ دوسری میں ’’ قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ ‘‘ اور تیسری میں ’’ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ، قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ ‘‘ اور ’’ قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ ‘‘ پڑھا کرتے تھے ۔
٭٭ یہ حدیث امام بخاری و امام مسلم رحمۃ اللہ علیہما دونوں کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن دونوں نے ہی اسے نقل نہیں کیا ۔ اور سعید بن عفیر بلاشک و شبہ اہل مصر کے امام ہیں ۔ اور یہ حدیث مفسر ہے اور اس کو اس بات کی دلیل بنایا جا سکتا ہے کہ وہ رکعت جس کو وتر کہتے ہیں وہ تیسری ہی ہے اور پہلی دو رکعتوں کا غیر ہے ۔"
Umm ul Momineen Sayyida Ayesha ( (رضي الله تعالى عنه) ا) farmati hain : Rasul Allah ﷺ Witr ki teen rakaten parha karte thay . Pehli rakat mein ''Subbihisma Rabbikal A'la '' dusri mein '' Qul ya ayyuhal kafiruun '' aur teesri mein '' Qul huwal lahu Ahad , Qul A'oozu bi Rabbi-l-falaq '' aur ''Qul A'oozu bi Rabbi-n-nas '' parha karte thay . ** Yeh hadees Imam Bukhari wa Imam Muslim rehmatullah alaihema donon ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin donon ne hi isay naqal nahi kiya . Aur Saeed bin Ufair bila shak-o-shuba Ahl-e-Misr ke Imam hain . Aur yeh hadees mufassir hai aur is ko is baat ki daleel banaya ja sakta hai ki woh rakat jis ko Witr kehte hain woh teesri hi hai aur pehli do rakaton ka ghair hai .
The Mother of the Believers, Sayyida Aisha, may Allah be pleased with her, narrates: The Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, used to pray five rak'ahs for Witr and would sit in the fifth and then say the salam.
** This hadith is sahih (authentic) according to the criteria of both Imam Bukhari and Imam Muslim, may Allah have mercy on them both, but neither of them narrated it.
" ام المومنین سیدہ عائشہ رضی اللہ عنہا فرماتی ہیں : رسول اللہ ﷺ پانچ رکعتیں وتر پڑھا کرتے تھے اور پانچویں میں ہی بیٹھتے اور اسی کے بعد سلام پھیرتے تھے ۔
٭٭ یہ حدیث امام بخاری و امام مسلم رحمۃ اللہ علیہما دونوں کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن دونوں نے ہی اسے نقل نہی کیا ۔"
Ummalmomineen Sayyida Ayesha raziallahuanha farmati hain : Rasool Allah SAW panch rakaaten witr parha karte thay aur panchween mein hi baithtay aur isi ke baad salam pherte thay. ** Yeh hadees Imam Bukhari wa Imam Muslim rehmatullah alaihima donon ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin donon ne hi ise naqal nahi kiya.
Abdullah bin Buraidah (may Allah be pleased with him) narrates on the authority of his father that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) said: "Witr is a right. Whoever does not pray Witr is not one of us."
حضرت عبداللہ بن بریدہ رضی اللہ عنہ اپنے والد کے حوالے سے بیان کرتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ نے ارشاد فرمایا : وتر برحق ہے ، جس نے وتر نہیں پڑھے وہ ہم میں سے نہیں ۔
Hazrat Abdullah bin Buraidah razi Allah anhu apne walid ke hawale se bayan karte hain ki Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne irshad farmaya: Witr barhaq hai, jis ne witr nahin parhe woh hum mein se nahin.
A similar narration has been reported on the authority of Hadrat Abdullah bin Abdullah Utaiki.
** This narration is Sahih (authentic) and Abu Munib Utaiki Marwazi is trustworthy, his narrations are compiled (in Hadith collections), however, both Sheikhs [Imam Bukhari & Imam Muslim] (may Allah have mercy on them) have not narrated from him.
" حضرت عبداللہ بن عبداللہ عتکی کے حوالے سے بھی اسی طرح کی حدیث منقول ہے ۔
٭٭ یہ حدیث صحیح ہے اور ابومنیب عتکی ، مروزی ، ثقہ ہیں ، ان کی احادیث کو جمع کیا جاتا ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اس روایت کو نقل نہیں کیا ہے ۔"
Hazrat Abdullah bin Abdullah Utaiki ke hawale se bhi isi tarah ki hadees manqol hai. ** Ye hadees sahih hai aur Abomanib Utaiki, Marwazi, siqah hain, in ki ahadees ko jama kiya jata hai lekin Sheikhain rehmatullah alaihema ne is riwayat ko naqal nahi kiya hai.
Kharija bin Huzaifa Al-Adawi (may Allah be pleased with him) narrates: (Once) the Messenger of Allah (peace and blessings be upon him) came to us and said: “Allah Almighty has helped you with a prayer that is better for you than red camels.” (He said) “It is ‘Witr.’” Allah Almighty has placed its time for you between the Isha and Fajr prayers.
** This hadith is sahih (authentic) in its chain of narration, but Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) did not include it in their collections. All the narrators of this hadith are trustworthy and from Egypt, and the Shaykhs (may Allah have mercy on them) left it out (as we have mentioned before) only because the Tabi'i (student of the Companions) narrating from the Companion is 'alone' in narrating it.
" حضرت خارجہ بن حذافہ العدوی رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : ( ایک مرتبہ ) رسول اکرم ﷺ ہمارے پاس تشریف لائے اور فرمایا : اللہ تعالیٰ نے ایک ایسی نماز کے ذریعے تمہاری مدد فرمائی ہے جو تمہارے لیے سرخ اونٹوں سے بھی بہتر ہے ( فرمایا ) وہ ’’ وتر ‘‘ ہے ، اللہ تعالیٰ نے نماز عشاء اور فجر کے درمیان تمہارے لیے اس کا وقت رکھا ہے ۔
٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اس کو نقل نہیں کیا ، اس حدیث کے تمام راوی ثقہ ہیں ، مصری ہیں اور شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اس کو ( جیسا کہ ہم نے پہلے بھی عرض کیا ) صرف اس لیے ترک کر دیا کہ صحابی سے روایت کرنے والا تابعی ’’ متفرد ‘‘ ہے ۔"
Hazrat Khareja bin Huzaifa al-Advi (رضي الله تعالى عنه) farmate hain : ( Ek martaba ) Rasul Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) hamare pass tashreef laye aur farmaya : Allah Ta'ala ne ek aisi namaz ke zariye tumhari madad farmai hai jo tumhare liye surkh oonton se bhi behtar hai ( farmaya ) woh '' Witr '' hai , Allah Ta'ala ne namaz Isha aur Fajr ke darmiyaan tumhare liye iska waqt rakha hai . ** Yeh hadees Sahih al-Asnad hai lekin Imam Bukhari Rahmatullahi Alaih aur Imam Muslim Rahmatullahi Alaih ne isko naqal nahin kiya , is hadees ke tamam ravi thiq hain , Misri hain aur Sheikhain Rahmatullahi Alaihima ne isko ( jaisa ke humne pehle bhi arz kiya ) sirf isliye tark kar diya ke sahaabi se riwayat karne wala tabiee '' mutfarrid '' hai .
The Mother of the Believers, Sayyida Umm Salama (may Allah be pleased with her) narrates: The Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) used to pray thirteen rak'ahs of Witr, and in his later life, when he became weak, he would pray seven rak'ahs.
** This hadith is authentic (sahih) according to the criteria of both Imam Bukhari and Imam Muslim (may Allah have mercy on them both), but neither of them narrated it.
The Witr prayer of the Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) being 13, 11, 9, 7, 5, 3, and 1 rak'ahs is proven from authentic hadiths. However, the most authentic (sahih) hadith among all these narrations is the one about praying one rak'ah.
" ام المومنین سیدہ ام سلمہ رضی اللہ عنہا فرماتی ہیں : نبی اکرم ﷺ تیرہ رکعتیں وتر پڑھتے تھے اور آخری عمر میں جب ضعف طاری ہو گیا تھا تو سات رکعتیں پڑھتے تھے ۔
٭٭ یہ حدیث امام بخاری و امام مسلم رحمۃ اللہ علیہما دونوں کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن دونوں نے ہی اسے نقل نہیں کیا ۔
نبی اکرم ﷺ کے وتر 13 ، 11 ، 9 ، 7 ، 5 ، 3 ، 1 ، رکعتیں صحیح احادیث سے ثابت ہیں تاہم ان تمام احادیث میں سب سے زیادہ صحیح حدیث ایک رکعت والی ہے ۔"
Um ul momineen Sayyeda Umme Salma ( (رضي الله تعالى عنه) ا) farmati hain : Nabi Akram SAW terah rakatayn witr parhte thay aur aakhri umar mein jab zaeef tari ho gaya tha to saat rakatayn parhte thay.
** Yeh hadees Imam Bukhari wa Imam Muslim rehmatullah alaihima donon ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin donon ne hi ise naqal nahi kiya.
Nabi Akram SAW ke witr 13, 11, 9, 7, 5, 3, 1, rakatayn sahih ahadees se sabit hain taham in tamam ahadees mein sab se zyada sahih hadees aik rakat wali hai.
Ali ibn Abi Talib said: In the last Rak'ah of Witr, the Holy Prophet ﷺ used to supplicate, "O Allah! I seek refuge in Your pleasure from Your displeasure and in Your forgiveness from Your punishment, and I seek refuge in You from You. I cannot encompass Your praise, You are as You have praised Yourself."
** This Hadith is Sahih (authentic) in its chain of narration, but Imam Bukhari and Imam Muslim did not narrate it. **
" حضرت علی بن ابی طالب فرماتے ہیں : نبی اکرم ﷺ وتر کی آخری رکعت میں یہ دعا مانگا کرتے تھے ’’ اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِرِضَاكَ مِنْ سَخَطِكَ، وَبِمُعَافَاتِكَ مِنْ عُقُوبَتِكَ، وَأَعُوذُ بِكَ مِنْكَ لَا أُحْصِي ثَنَاءً عَلَيْكَ أَنْتَ كَمَا أَثْنَيْتَ عَلَى نَفْسِكَ ‘‘ ( اے اللہ ! میں تیری ناراضگی سے تیری رضا کی پناہ مانگتا ہوں اور تیری سزا سے تیری معافی کی پناہ مانگتا ہوں اور تجھ سے تیری پناہ مانگتا ہوں میں تیری حمد و ثناء کا حق ادا نہیں کر سکتا ہوں جس طرح کہ تو نے خود اپنی ثناء کی ہے )
٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اس کو نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Ali bin Abi Talib farmate hain : Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) witr ki aakhri rakat mein yeh dua manga karte thay '' Allahumma inni a'udhu bi ridaika min sakhatik, wa bi mu'afatika min 'uqoobatik, wa a'udhu bika minka la uhsi san'an alaika anta kama asnaita ala nafsik '' ( Aye Allah ! mein teri naraazgi se teri raza ki panah mangta hun aur teri saza se teri maafi ki panah mangta hun aur tujh se teri panah mangta hun mein teri hamd o sana ka haq ada nahin kar sakta hun jis tarah ke tu ne khud apni sana ki hai ) ** Yeh hadees sahih al isnad hai lekin Imam Bukhari rehmatullah alaih aur Imam Muslim rehmatullah alaih ne is ko naqal nahin kiya .