43.
Narration of the fasts of the Messenger of Allah ﷺ
٤٣-
باب ماجاء في صوم رسول الله صلى الله عليه وسلم


Chapter

باب

Ash-Shama'il Al-Muhammadiyah 294

Abdullah bin Shaqeeq Radhiyallahu Anhu reports: "I inquired from Aayeshah (رضي الله تعالی عنہا) regarding the (nafil) saum of Rasulullah ﷺ. She replied: At times Rasulullah ﷺ fasted countinuously. We used to say, he will keep on fasting (this month). At times he did not fast, till we began thinking he will not fast (that month). Rasulullah ﷺ did not fast for a month after he came to Madinah, besides the fasts of Ramadhaan". (In this manner, the passing of the whole month without fasting was not observed. As mentioned in Abu Daawud. This practice of Sayyidina Rasulullah ﷺ will be mentioned in the commentary of hadith number three in detail).

’’ عبداللہ بن شقیق کہتے ہیں میں نے اُمّ المؤمنین سیّدہ عائشہ صدیقہ رضی اللہ عنہا سے نبی اکرم ﷺ کے روزوں کے متعلق پوچھا تو انھوں نے فرمایا: آپ ﷺ روزے رکھتے تو ہم کہتے کہ اب آپ ﷺ روزے ہی رکھیں گے اور افطار کرتے تو ہم کہتے کہ اب آپ ﷺ افطار ہی کریں گے اور جب سے آپ ﷺ مدینہ آئے، رمضان المبارک کے علاوہ کسی بھی مکمل مہینے کے آپ ﷺ نے روزے نہیں رکھے۔ ‘‘

Abdullah bin Shaqiq kehte hain main ne Umm ul Momineen Sayyida Ayesha Siddiqa ( (رضي الله تعالى عنه) ا) se Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ke rozon ke mutalliq poocha to unhon ne farmaya: Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) roze rakhte to hum kehte ke ab Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) roze hi rakhenge aur iftar karte to hum kehte ke ab Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) iftar hi karenge aur jab se Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) Madina aaye, Ramzan ul Mubarak ke ilawa kisi bhi mukammal mahine ke Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne roze nahi rakhe.

حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ بْنُ سَعِيدٍ ،حَدَّثَنَا حَمَّادُ بْنُ زَيْدٍ، عَنْ أَيُّوبَ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ شَقِيقٍ قَالَ: سَأَلْتُ عَائِشَةَ، عَنْ صِيَامِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، قَالَتْ: ((كَانَ يَصُومُ حَتَّى نَقُولَ قَدْ صَامَ، وَيُفْطِرُ حَتَّى نَقُولَ قَدْ أَفْطَرَ)) . قَالَتْ: ((وَمَا صَامَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ شَهْرًا كَامِلًا مُنْذُ قَدِمَ الْمَدِينَةَ إِلَّا رَمَضَانَ))

Ash-Shama'il Al-Muhammadiyah 295

Anas (رضي الله تعالى عنه) reports: "Someone was asked about the saum of Rasulullah ﷺ? He replied: It was his noble habit to fast on different occasions. In some months he fasted for so many days, that it was thought he would continue fasting. In other months he did not fast, we thought he would not fast now. It was also from his noble habits that if one wanted to observe Rasulullah ﷺ performed salaah at night, it was possible, and if one wanted to observe Rasulullah ﷺ sleep at night, this too was possible".

’’ سیّدنا انس بن مالک رضی اللہ عنہ سے نبی اکرم ﷺ کے روزے کے متعلق پوچھا گیا تو انھوں نے فرمایا: آپ ﷺ مہینے سے اتنے زیادہ روزے رکھتے کہ ہم کہتے آپ ﷺ افطار نہیں کریں گے اور افطار کرتے تو ہم کہتے کہ آپ ﷺ اس سے کوئی روزہ بھی نہیں رکھیں گے اور اگر تم رات کے وقت آپ ﷺ کو نماز پڑھتے ہوئے دیکھنا چاہیں تو ضرور دیکھ سکیں گے اور اگر سویا ہوا دیکھنا چاہیں تو سویا ہوا بھی ضرور دیکھ سکیں گے۔ ‘‘

Sayyidna Anas bin Malik (رضي الله تعالى عنه) se Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ke roze ke mutalliq poocha gaya to unhon ne farmaya: Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) mahine se itne zyada roze rakhte keh hum kehte Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) iftar nahin karenge aur iftar karte to hum kehte keh Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) is se koi roza bhi nahin rakhenge aur agar tum raat ke waqt Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ko namaz parhte hue dekhna chahen to zarur dekh sakenge aur agar soya hua dekhna chahen to soya hua bhi zarur dekh sakenge.

حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ حُجْرٍ، حَدَّثَنَا إِسْمَاعِيلُ بْنُ جَعْفَرٍ، عَنْ حُمَيْدٍ، عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ، أَنَّهُ سُئِلَ عَنْ صَوْمِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَقَالَ: ((كَانَ يَصُومُ مِنَ الشَّهْرِ حَتَّى نَرَى أَنْ لَا يُرِيدَ أَنْ يُفْطِرَ مِنْهُ، وَيُفْطِرُ مِنْهُ حَتَّى نَرَى أَنْ لَا يُرِيدَ أَنْ يَصُومَ مِنْهُ شَيْئًا. وَكُنْتَ لَا تَشَاءُ أَنْ تَرَاهُ مِنَ اللَّيْلِ مُصَلِّيًا إِلَا رَأَيْتَهُ مُصَلِّيًا، وَلَا نَائِمًا إِلَا رَأَيْتَهُ نَائِمًا))

Ash-Shama'il Al-Muhammadiyah 296

Ibn Abbaas (رضي الله تعالى عنه) relates: "Rasulullah ﷺ fasted the major portion of the month at times, till we thought that he did not intend ending the fasts. In some months he did not fast, we began to think he would not fast now. Besides Ramadaan he did not fast for a full month".

’’ سیّدنا ابن عباس رضی اللہ عنہما سے مروی ہے وہ فرماتے ہیں کہ نبی اکرم ﷺ روزے رکھتے، یہاں تک کہ ہم کہتے کہ آپ ﷺ اس مہینے سے کوئی روزہ نہیں چھوڑیں گے اور (بسااوقات کئی کئی دن) آپ ﷺ روزے نہ رکھتے، حتی کہ ہم کہتے کہ آپ ﷺ اس مہینہ سے اب کوئی روزہ نہیں رکھنا چاہتے۔ اور جب سے آپ ﷺ (مدینہ منورہ) میں تشریف لائے، آپ ﷺ نے رمضان المبارک کے علاوہ کسی بھی مہینے کے مکمل روزے نہیں رکھے۔ ‘‘

Sayyidna Ibn Abbas Radi Allaho Anhuma se marvi hai woh farmate hain ke Nabi Akram Sallallaho Alaihi Wasallam rozy rakhte yahan tak ke hum kehte ke aap Sallallaho Alaihi Wasallam is mahine se koi roza nahi chhoren ge aur (basaaوقات kai kai din) aap Sallallaho Alaihi Wasallam rozy na rakhte hatta ke hum kehte ke aap Sallallaho Alaihi Wasallam is mahine se ab koi roza nahi rakhna chahte. Aur jab se aap Sallallaho Alaihi Wasallam (Madina Munawwara) mein tashreef laye, aap Sallallaho Alaihi Wasallam ne Ramzanul Mubarak ke ilawa kisi bhi mahine ke mukammal rozy nahi rakhe.

حَدَّثَنَا مَحْمُودُ بْنُ غَيْلَانَ ، حَدَّثَنَا أَبُو دَاوُدَ، حَدَّثَنَا شُعْبَةُ، عَنْ أَبِي بِشْرٍ قَالَ: سَمِعْتُ سَعِيدَ بْنَ جُبَيْرٍ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: ((كَانَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَصُومُ حَتَّى نَقُولَ مَا يُرِيدُ أَنْ يُفْطِرَ مِنْهُ، وَيُفْطِرُ حَتَّى نَقُولَ مَا يُرِيدُ أَنْ يَصُومَ مِنْهُ، وَمَا صَامَ شَهْرًا كَامِلَا مُنْذُ قَدِمَ الْمَدِينَةَ إِلَّا رَمَضَانَ))

Ash-Shama'il Al-Muhammadiyah 297

Ummi Salamah (رضي الله تعالی عنہا) reports: "I did not observe Rasulullah ﷺ fast for two consecutive months, besides the month of Shabaan and Ramadhaan".

’’ اُمّ المؤمنین سیّدہ اُمّ سلمہ رضی اللہ عنہا سے مروی ہے، وہ فرماتی ہیں کہ شعبان اور رمضان کے علاوہ مسلسل دو ماہ کے روزے رکھتے میں نے کبھی آپ ﷺ کو نہیں دیکھا۔ امام ابوعیسیٰ ترمذی رحمہ اللہ کہتے ہیں یہ اسناد صحیح ہے، راوی نے اسی طرح عن ابی سلمۃ عن اُمّ سلمہ کہا ہے۔ یہ حدیث ایک سے زائد لوگوں نے عن ابی سلمۃ عن عائشہ عن النبی ﷺ کے طریق سے روایت کی ہے اور یہ بھی احتمال ہے کہ ابوسلمۃ بن عبدالرحمن نے یہ حدیث عن عائشہ و اُمّ سلمہ رضی اللہ عنہما عن النبی ﷺ روایت کی ہو۔ ‘‘

Umm ul momineen sayyidah umm salmah raziallahu anha se marvi hai woh farmati hain ke shaban aur ramazan ke alawah musalsal do mah ke roze rakhte main ne kabhi aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ko nahi dekha imam abueesa tirmizi rehmatullah alaih kehte hain ye isnad sahih hai ravi ne isi tarah an abi salmah an umm salmah kaha hai ye hadees ek se zaid logon ne an abi salmah an ayesha an nabi (صلى الله عليه وآله وسلم) ke tareeq se riwayat ki hai aur ye bhi ehtema l hai ke abuslamah bin abdulrehman ne ye hadees an ayesha wa umm salmah raziallahu anhuma an nabi (صلى الله عليه وآله وسلم) riwayat ki ho

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ ، حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ مَهْدِيٍّ، عَنْ سُفْيَانَ، عَنْ مَنْصُورٍ، عَنْ سَالِمِ بْنِ أَبِي الْجَعْدِ، عَنْ أَبِي سَلَمَةَ، عَنْ أُمِّ سَلَمَةَ، قَالَتْ: ((مَا رَأَيْتُ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَصُومُ شَهْرَيْنِ مُتَتَابِعَيْنِ إِلَا شَعْبَانَ وَرَمَضَانَ)) قَالَ أَبُو عِيسَى: " هَذَا إِسنَادٌ صَحِيحٌ وَهَكَذَا قَالَ: عَنْ أَبِي سَلَمَةَ، عَنْ أُمِّ سَلَمَةَ. وَرَوَى هَذَا الْحَدِيثَ غَيْرُ وَاحِدٍ، عَنْ أَبِي سَلَمَةَ، عَنْ عَائِشَةَ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَيُحْتَمَلُ أَنْ يَكُونَ أَبُو سَلَمَةَ بْنُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ قَدْ رَوَى الْحَدِيثَ، عَنْ عَائِشَةَ وَأُمِّ سَلَمَةَ جَمِيعًا، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ "

Ash-Shama'il Al-Muhammadiyah 298

"Aayeshah (رضي الله تعالی عنہا) says: "I did not observe Rasulullah ﷺ fast for more days in any month (excluding Ramadaan) other than Shabaan. He fasted for the major part of the month, and nearly fasted for the full month".

’’اُمّ المؤمنین سیّدہ عائشہ صدیقہ رضی اللہ عنہا سے مروی ہے، وہ فرماتی ہیں میں نے اللہ کے رسول ﷺ کو شعبان سے زیادہ اور کسی بھی مہینے کے بکثرت روزے رکھتے ہوئے نہیں دیکھا، آپ ﷺ شعبان کے بہت کم حصہ کے روزے نہ رکھتے بلکہ تمام شعبان کے روزے رکھتے۔ ‘‘

Umm ul momineen sayyida ayesha siddiqa radi allaho anha se marvi hai, woh farmati hain main ne Allah ke Rasool sallallaho alaihi wasallam ko shaban se zyada aur kisi bhi mahine ke bakasrat roze rakhte huye nahi dekha, aap sallallaho alaihi wasallam shaban ke bohat kam hissa ke roze na rakhte balkeh tamam shaban ke roze rakhte.

حَدَّثَنَا هَنَّادٌ، حَدَّثَنَا عَبْدَةُ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَمْرٍو ، حَدَّثَنَا أَبُو سَلَمَةَ، عَنْ عَائِشَةَ، قَالَتْ: ((لَمْ أَرَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَصُومُ فِي شَهْرٍ أَكْثَرَ مِنْ صِيَامِهِ لِلَّهِ فِي شَعْبَانَ، كَانَ يَصُومُ شَعْبَانَ إِلَّا قَلِيلًا بَلْ كَانَ يَصُومُهُ كُلَّهُ))

Ash-Shama'il Al-Muhammadiyah 299

Abdullah bin Masud (رضي الله تعالى عنه) reports: "Rasulullah ﷺ fasted for three days at the beginning of every month, and he very seldom did not fast on Friday".

’’ سیّدنا عبداللہ بن مسعود رضی اللہ عنہ سے مروی ہے، وہ فرماتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ ہر مہینہ کے شروع سے تین دنوں کے روزے رکھتے تھے اور بہت کم ہی جمعہ کے دن کا روزہ آپ نہ رکھتے تھے۔ ‘‘

Sayyidna Abdullah bin Masood (رضي الله تعالى عنه) se marvi hai, woh farmate hain ke Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) har mahinay ke shuru se teen dinon ke roze rakhte thay aur bahut kam hi juma ke din ka roza aap na rakhte thay.

حَدَّثَنَا الْقَاسِمُ بْنُ دِينَارٍ الْكُوفِيُّ ، حَدَّثَنَا عُبَيْدُ اللَّهِ بْنُ مُوسَى، وَطَلْقُ بْنُ غَنَّامٍ، عَنْ شَيْبَانَ، عَنْ عَاصِمٍ، عَنْ زِرِّ بْنُ حُبَيْشٍ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ قَالَ: ((كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَصُومُ مِنْ غُرَّةِ كُلِّ شَهْرٍ ثَلَاثَةَ أَيَامٍ وَقَلَّمَا كَانَ يُفْطِرُ يَوْمَ الْجُمُعَةِ))

Ash-Shama'il Al-Muhammadiyah 300

Yazid al-Rishk says: I heard from Mu'adh that she used to say: I asked Umm al-Mu'minin Sayyida Aisha Siddiqa, may Allah be pleased with her: Did the Messenger of Allah, may God bless him and grant him peace, observe three fasts every month? He said: Yes! I asked: On which days did the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) observe these fasts? He said: He did not care about any particular day, but used to fast on any day. Imam Tirmidhi (may Allah have mercy on him) says, Yazid al-Rishk means Yazid Dhabi. And that is the trust that Shu'ba, Abdul Warith bin Saeed, Hammad bin Zayd, Ismail bin Ibrahim and many other imams have taken a tradition from them. Yazid al-Qasim and Yazid al-Qassam also mean the same thing. In the dictionary of the people of Basra, jealousy refers to the one who divides more. "

’’ یزید الرشک کہتے ہیں میں نے معاذہ سے سنا وہ فرماتی تھیں میں نے اُمّ المؤمنین سیّدہ عائشہ صدیقہ رضی اللہ عنہا سے پوچھا: کیا اللہ کے رسول ﷺ ہر ماہ تین روزے رکھتے تھے؟ اُنھوں نے فرمایا: ہاں ! میں نے عرض کیا کہ آپ ﷺ کن دنوں میں یہ روزے رکھتے تھے؟ فرمایا: کسی خاص دن کی پرواہ نہیں کرتے تھے، بلکہ کسی بھی دن روزہ رکھ لیتے تھے۔ امام ترمذی رحمہ اللہ فرماتے ہیں، یزید الرشک سے یزید ضبعی مراد ہے۔ اور وہ ثقہ ہیں ان سے شعبہ، عبدالوارث بن سعید، حماد بن زید، اسماعیل بن ابراہیم اور دیگر بہت سے ائمہ نے روایت لی ہے۔ یزید القاسم اور یزید القسام سے مراد بھی یہی ہیں، رشک اہل بصرہ کی لغت میں زیادہ تقسیم کرنے والے کو کہتے ہیں۔ ‘‘

Yazid al Rishk kehte hain main ne Muaz'zah se suna woh farmatee theen main ne Umm ul Momineen Sayyidah Aaishah Siddiqa ( (رضي الله تعالى عنه) ا) se poochha kya Allah ke Rasul (صلى الله عليه وآله وسلم) har mah teen roze rakhte the? Unhon ne farmaya: Haan! Main ne arz kiya ke aap (صلى الله عليه وآله وسلم) kin dinon mein ye roze rakhte the? Farmaya: Kisi khaas din ki parwah nahin karte the, balke kisi bhi din roza rakh lete the. Imam Tirmizi Rahmatullahi Alaih farmate hain, Yazid al Rishk se Yazid Zab'i murad hai. Aur woh thiqa hain un se Shubah, Abdul Waris bin Saeed, Hammad bin Zaid, Ismail bin Ibrahim aur deegar bahut se aaima ne riwayat li hai. Yazid al Qasim aur Yazid al Qasam se murad bhi yahi hain, Rishk Ahl Basra ki lughat mein ziada taqseem karne wale ko kehte hain.

حَدَّثَنَا مَحْمُودُ بْنُ غَيْلَانَ ،حَدَّثَنَا أَبُو دَاوُدَ ،حَدَّثَنَا شُعْبَةُ، عَنْ يَزِيدَ الرِّشْكِ قَالَ: سَمِعْتُ مُعَاذَةَ، قَالَتْ: قُلْتُ لِعَائِشَةَ: أَكَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَصُومُ ثَلَاثَةَ أَيَّامٍ مِنْ كُلِّ شَهْرٍ؟ قَالَتْ: ((نَعَمْ)) . قُلْتُ: مِنْ أَيِّهِ كَانَ يَصُومُ؟ قَالَتْ: ((كَانَ لَا يُبَالِي مِنْ أَيِّهِ صَامَ)) قَالَ أَبُو عِيسَى: " يَزِيدُ الرِّشْكُ هُوَ يَزِيدُ الضُّبَعِيُّ الْبَصْرِيُّ وَهُوَ ثِقَةٌ رَوَى عَنْهُ شُعْبَةُ، وَعَبْدُ الْوَارِثِ بْنُ سَعِيدٍ، وَحَمَّادُ بْنُ زَيْدٍ، وَإِسْمَاعِيلُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ، وَغَيْرُ وَاحِدٍ مِنَ الْأَئِمَةِ، وَهُوَ يَزِيدُ الْقَاسِمُ وَيُقَالُ: الْقَسَّامُ، وَالرِّشْكُ بِلُغَةِ أَهْلِ الْبَصْرَةِ هُوَ الْقَسَّامُ "

Ash-Shama'il Al-Muhammadiyah 301

Aayeshah Radhiyallahu anha reports: "Rasulullah Sallallahu Alayhi wasallam (often) gave importance to the fasting on Mondays and Thursdays"

’’ اُمّ المؤمنین سیّدہ عائشہ صدیقہ رضی اللہ عنہا سے مروی ہے، وہ فرماتی ہیں کہ رسول اللہ ﷺ سوموار اور جمعرات کے دن روزے کا خاص اہتمام فرماتے تھے۔ ‘‘

Umm ul Momineen Sayyidah Ayesha Siddiqa ( (رضي الله تعالى عنه) ا) se marvi hai, woh farmati hain ke Rasulullah (صلى الله عليه وآله وسلم) Somwar aur Juma'rat ke din rozey ka khas ehtimam farmate thay.

حَدَّثَنَا أَبُو حَفْصٍ عَمْرُو بْنُ عَلِيٍّ ، حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ دَاوُدَ، عَنْ ثَوْرِ بْنِ يَزِيدَ، عَنْ خَالِدِ بْنِ مَعْدَانَ، عَنْ رَبِيعَةَ الْجُرَشِيِّ، عَنْ عَائِشَةَ، قَالَتْ: ((كَانَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَتَحَرَّى صَوْمَ الِاثْنَيْنِ وَالْخَمِيسِ))

Ash-Shama'il Al-Muhammadiyah 302

Aayeshah (رضي الله تعالی عنہا) reports: "Rasulullah ﷺ did not fast in any month more than in the month of Shabaan".

’’ اُمّ المؤمنین سیّدہ عائشہ صدیقہ رضی اللہ عنہا سے مروی ہے، وہ فرماتی ہیں کہ رسول اللہ ﷺ جس کثرت کے ساتھ شعبان میں روزے رکھتے، اس کثرت کے ساتھ کسی دوسرے مہینہ میں نہیں رکھتے تھے۔ ‘‘

Umm ul Momineen Sayyidah Ayesha Siddiqa ( (رضي الله تعالى عنه) ا) se marvi hai, woh farmati hain keh Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) jis kasrat ke sath Shaban mein rozey rakhte, us kasrat ke sath kisi dusre mahine mein nahi rakhte thay.

حَدَّثَنَا أَبُو مُصْعَبٍ الْمَدِينِيُّ، عَنْ مَالِكِ بْنِ أَنَسٍ، عَنْ أَبِي النَّضْرِ، عَنْ أَبِي سَلَمَةَ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ، عَنْ عَائِشَةَ، قَالَتْ: ((مَا كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَصُومُ فِي شَهْرٍ أَكْثَرَ مِنْ صِيَامِهِ فِي شَعْبَانَ))

Ash-Shama'il Al-Muhammadiyah 303

Abu Hurayrah Radhiyallahu anhu says: "Rasulullah sallallahu alayhi wasallam said: Deeds are presented (before Allah subhanahu wataallah) on Mondays and Thursdays. I desire that my deeds be presented whilst I am fasting".

’’ سیّدنا ابوہریرہ رضی اللہ عنہ سے مروی ہے کہ رسول اللہ ﷺ نے فرمایا: (بارگاہِ الٰہی میں ) سوموار اور جمعرات کے دن اعمال پیش کیے جاتے ہیں، میری چاہت ہے کہ میرے اعمال روزے کی حالت میں پیش کیے جائیں۔ ‘‘

Sayyidna Abu Hurairah (رضي الله تعالى عنه) se marvi hai ki Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: (Bargah-e-Ilahi mein) Somwar aur Jumaraat ke din amal pesh kiye jate hain, meri chahat hai ki mere amal rozy ki halat mein pesh kiye jayen.

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى ،حَدَّثَنَا أَبُو عَاصِمٍ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ رِفَاعَةَ، عَنْ سُهَيْلِ بْنِ أَبِي صَالِحٍ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: ((تُعْرَضُ الْأَعْمَالُ يَوْمَ الِاثْنَيْنِ وَالْخَمِيسِ فَأُحِبُّ أَنْ يُعْرَضَ عَمَلِي وَأَنَا صَائِمٌ))

Ash-Shama'il Al-Muhammadiyah 304

Aayeshah (رضي الله تعالی عنہا) reports: "Rasulullah ﷺ fasted three days of every month. In some months he fasted on Saturdays, Sundays and Mondays, and in some months he fasted on Tuesdays, Wednesdays and Thursdays".

’’ اُمّ المؤمنین سیّدہ عائشہ صدیقہ رضی اللہ عنہا سے مروی ہے، وہ فرماتی ہیں کہ اللہ کے رسول ﷺ ایک مہینے میں ہفتے، اتوار اور سوموار کا روزہ رکھتے اور دوسرے مہینے میں منگل بدھ اور جمعرات کا روزہ رکھتے۔ ‘‘

Umm ul momineen Sayyidah Ayesha Siddiqa ( (رضي الله تعالى عنه) ا) se marvi hai, woh farmati hain ke Allah ke Rasul (صلى الله عليه وآله وسلم) ek mahine mein hafta, itwar aur somwar ka roza rakhte aur dusre mahine mein mangal budh aur jumaraat ka roza rakhte.

حَدَّثَنَا مَحْمُودُ بْنُ غَيْلَانَ ، حَدَّثَنَا أَبُو أَحْمَدَ، وَمُعَاوِيَةُ بْنُ هِشَامٍ، قَالَا: حَدَّثَنَا سُفْيَانُ، عَنْ مَنْصُورٍ، عَنْ خَيْثَمَةَ، عَنْ عَائِشَةَ، قَالَتْ: ((كَانَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَصُومُ مِنَ الشَّهْرِ السَّبْتَ وَالْأَحَدَ وَالَاثْنَيْنَ، وَمِنَ الشَّهْرِ الْآخَرِ الثُّلَاثَاءَ وَالْأَرْبَعَاءَ وَالْخَمِيسَ))

Ash-Shama'il Al-Muhammadiyah 305

Aayeshah (رضي الله تعالی عنہا) reports: "The Quraysh observed the fast of Aashura in the days of jaahiliyyah (preIslaa ic period of ignorance). Rasulullah ﷺ also observed this fast (before the hijrah as a nafl). (After the hijrah) when he came to Madinah Munawwarah he observed these and commanded the ummah also to observe it. When the command to fast in Ramadaan was revealed, it was proclaimed fard, and the fast of Aashura became nafl. Those who wished, observed them (Aashura) and those who did not, omitted them.

’’ اُمّ المؤمنین سیّدہ عائشہ صدیقہ رضی اللہ عنہا سے مروی ہے، وہ فرماتی ہیں کہ قریش جاہلیت میں عاشوراء کے دن کا روزہ رکھتے تھے اور اسی طرح اللہ کے رسول ﷺ بھی یہ روزہ رکھا کرتے تھے، پھر جب آپ ﷺ مدینہ منورہ تشریف لائے تو آپ ﷺ نے اس دن میں خود بھی روزہ رکھا اور لوگوں کو بھی روزہ رکھنے کا حکم دیا، پھر جب رمضان المبارک کے روزے فرض ہوئے تو صرف رمضان کے روزے بطورِ فرض رہ گئے اور عاشوراء کا روزہ چھوڑ دیا گیا، جس نے چاہا اس دن کا روزہ رکھ لیا اور جس نے چاہا اسے چھوڑ دیا۔ ‘‘

Ummal Momineen Syeda Ayesha Siddiqa ( (رضي الله تعالى عنه) ا) se marvi hai, woh farmati hain ke Quresh jahiliyat mein Ashura ke din ka roza rakhte thay aur isi tarah Allah ke Rasul (صلى الله عليه وآله وسلم) bhi ye roza rakha karte thay, phir jab Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) Madina Munawwara tashreef laye to Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne is din mein khud bhi roza rakha aur logon ko bhi roza rakhne ka hukm diya, phir jab Ramzanul Mubarak ke roze farz hue to sirf Ramadan ke roze ba tor e farz reh gaye aur Ashura ka roza chhor diya gaya, jis ne chaha is din ka roza rakh liya aur jis ne chaha usay chhor diya.

حَدَّثَنَا هَارُونُ بْنُ إِسْحَاقَ الْهَمْدَانِيُّ ،نَا حَدَّثَنَا عَبْدَةُ بْنُ سُلَيْمَانَ، عَنْ هِشَامِ بْنِ عُرْوَةَ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَائِشَةَ، قَالَتْ: ((كَانَ عَاشُورَاءُ يَوْمًا تَصُومُهُ قُرَيْشٌ فِي الْجَاهِلِيَّةِ، وَكَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَصُومُهُ، فَلَمَّا قَدِمَ الْمَدِينَةَ صَامَهُ وَأَمَرَ بِصِيَامِهِ، فَلَمَّا افْتُرِضَ رَمَضَانُ كَانَ رَمَضَانُ هُوَ الْفَرِيضَةُ وَتُرِكَ عَاشُورَاءُ، فَمَنْ شَاءَ صَامَهُ وَمَنْ شَاءَ تَرَكَهُ))

Ash-Shama'il Al-Muhammadiyah 306

Alqamah Radhiyallahu anhu relates: "I asked Aayeshah Radhiyallahu anha: Did Rasulullah ﷺ fix a day for Ibaadah? She replied: The practices of Rasulullah ﷺ was of a continuous nature. Who among you have the strength, which Rasulullah ﷺ had? "

’’ امام علقمہ کہتے ہیں میں نے اُمّ المؤمنین سیّدہ عائشہ صدیقہ رضی اللہ عنہا سے سوال کیا کہ کیا رسول اللہ ﷺ کسی دن کو عبادت کے لیے مخصوص کرتے تھے؟ تو انھوں نے فرمایا: آپ ﷺ کا عمل ہمیشہ کا ہوتا۔ تم میں کون ہے جو ایسے طاقت رکھتا ہو جیسا کہ رسول اللہ ﷺ طاقت رکھتے تھے؟ ‘‘

Imaam Alqama kahte hain maine Ummulmomineen Sayyidah Aaishah Siddiqa ( (رضي الله تعالى عنه) ا) se sawal kiya ki kya Rasulullah (صلى الله عليه وآله وسلم) kisi din ko ibaadat ke liye makhsus karte the? To unhon ne farmaya: Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ka amal hamesha ka hota. Tum mein kaun hai jo aise taqat rakhta ho jaisa ki Rasulullah (صلى الله عليه وآله وسلم) taqat rakhte the?

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ ، حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ مَهْدِيٍّ ،حَدَّثَنَا سُفْيَانُ، عَنْ مَنْصُورٍ، عَنِ إِبْرَاهِيمَ، عَنْ عَلْقَمَةَ قَالَ: سَأَلْتُ عَائِشَةَ، أَكَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَخُصُّ مِنَ الْأَيَامِ شَيْئًا؟ قَالَتْ: ((كَانَ عَمَلُهُ دِيمَةً، وَأَيُّكُمْ يُطِيقُ مَا كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يُطِيقُ))

Ash-Shama'il Al-Muhammadiyah 307

Aayeshah (رضي الله تعالی عنہا) says: "Rasulullah ﷺ once came home, a woman was present at that time. Rasulullah ﷺ inquired. Who is this woman? I replied: This is a certain woman who does not sleep at night. Rasulullah ﷺ said: One should observe only that amount of nawaafil which one can bear. I swear an oath that Allah Taaala does not fear the granting of rewards, till you begin to fear the observance of deeds. Aayeshah Radiyallahu. Anha says: The most beloved deed of Rasulullah ﷺ were those that were practised continuously.

’’ اُمّ المؤمنین سیّدہ عائشہ صدیقہ رضی اللہ عنہا سے مروی ہے، وہ فرماتی ہیں اللہ کے رسول ﷺ میرے پاس تشریف لائے اور میرے پاس ایک عورت تھی، آپ ﷺ نے فرمایا: یہ کون ہے؟ میں نے عرض کیا: ’’یہ فلاں عورت ہے، جو ساری رات سوتی نہیں (بلکہ قیام کرتی ہے)،‘‘ تو اللہ کے رسول ﷺ نے فرمایا: ’’ وہ اعمال اختیار کرو جن کی تم طاقت رکھتے ہو، اللہ کی قسم! بلاشبہ اللہ تعالیٰ (تمھیں ثواب دینے سے) نہیں تھکتا، لیکن تم عمل کرنے سے اُکتا جاؤگے۔ ‘‘ اُمّ المؤمنین سیّدہ عائشہ صدیقہ رضی اللہ عنہا فرماتی ہیں : اللہ کے رسول ﷺ کو سب سے پسندیدہ عمل وہ تھا جس پر اس کا عمل کرنے والا ہمیشگی اختیار کرے۔ ‘‘

Umm ul momineen sayyidah Ayesha Siddiqa raziallahu anha se marvi hai, woh farmati hain Allah ke Rasul (صلى الله عليه وآله وسلم) mere pass tashreef laaye aur mere pass ek aurat thi, Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: yeh kaun hai? Maine arz kiya: yeh falan aurat hai, jo sari raat soti nahin (balke qayam karti hai), to Allah ke Rasul (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: woh amal ikhtiyar karo jin ki tum taqat rakhte ho, Allah ki qasam! Bilashuba Allah ta'ala (tumhen sawab dene se) nahin thakta, lekin tum amal karne se ukta jaoge. Umm ul momineen sayyidah Ayesha Siddiqa raziallahu anha farmati hain: Allah ke Rasul (صلى الله عليه وآله وسلم) ko sab se pasandida amal woh tha jis par is ka amal karne wala hameshagi ikhtiyar kare.

حَدَّثَنَا هَارُونُ بْنُ إِسْحَاقَ ،أَنَا عَبْدَةُ، عَنْ هِشَامِ بْنِ عُرْوَةَ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَائِشَةَ، قَالَتْ: دَخَلَ عَلَيَّ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَعِنْدِي امْرَأَةٌ فَقَالَ: ((مَنْ هَذِهِ؟)) قُلْتُ: فُلَانَةُ لَا تَنَامُ اللَّيْلَ، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: ((عَلَيْكُمْ مِنَ الْأَعْمَالِ مَا تُطِيقُونَ، فَوَاللَّهِ لَا يَمَلُّ اللَّهُ حَتَّى تَمَلُّوا)) ، وَكَانَ أَحَبَّ ذَلِكَ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الَّذِي يَدُومُ عَلَيْهِ صَاحِبُهُ

Ash-Shama'il Al-Muhammadiyah 308

Abu Salih R.A. reports "I enquired from Aayeshah and Ummi Salamah Radhiyallahu anhuma that which act was the most beloved by Rasulullah ﷺ?" Both gave the reply "That deed which was practised continuously, even if it was a little".

’’ ابوصالح فرماتے ہیں کہ اُمّ المؤمنین سیّدہ عائشہ صدیقہ اور سیّدہ اُمّ سلمہ رضی اللہ عنہما سے سوال کیا گیا کہ اللہ کے رسول ﷺ کے ہاں کون سا عمل زیادہ پسندیدہ تھا؟ تو انھوں نے فرمایا: ’’ جسے ہمیشہ کیا جائے خواہ وہ تھوڑا ہی کیوں نہ ہو۔ ‘‘

Abu Saleh farmate hain ke Ummul Momineen Sayyidah Ayesha Siddiqa aur Sayyidah Umm e Salma Radi Allahu anhuma se sawal kiya gaya ke Allah ke Rasul (صلى الله عليه وآله وسلم) ke han kaun sa amal ziyada pasandida tha to unhon ne farmaya jise hamesha kiya jaye khawah wo thora hi kyun na ho

حَدَّثَنَا أَبُو هِشَامٍ مُحَمَّدُ بْنُ يَزِيدَ الرِّفَاعِيُّ ،حَدَّثَنَا ابْنُ فُضَيْلٍ، عَنِ الْأَعْمَشِ، عَنْ أَبِي صَالِحٍ قَالَ: سَأَلْتُ عَائِشَةَ، وَأُمَّ سَلَمَةَ، أَيُّ الْعَمَلِ كَانَ أَحَبَّ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ؟ قَالَتَا: ((مَا دِيمَ عَلَيْهِ وَإِنْ قَلَّ))

Ash-Shama'il Al-Muhammadiyah 309

Awf bin Malik Radhiyallahu anhu says: "I spent a night with Rasulullah ﷺ. Rasulullah ﷺ used the miswaak (cleaned the teeth), then performed the wudhu, then stood up in salaah. I stood with him (joined him). He began reciting the Surah Baqarah. Whenever he came across an aayah of mercy, he paused and beseeched Allah of His Mercy. In the same manner when he came across an aayah of adhaab (punishment), he paused and beseeched Allah for His forgiveness from adhaab. He then performed ruku, and remained in the ruku for as long as he had spent in the standing posture. He recited in the ruku: Subhaana dhil jabaruti walmalakuti walkibriyaai walazamati Translation: Glory be to the Lord of the Might, the Dominion, the Majesty, and the Magnificence. Thereafter he performed the sajdah, which was as long as the ruku and recited the same duaa in the sajdah. He then recited the Surah Aali Imraan (in the second rakah), thereafter one surah (in each rakah) and did the same".

’’ عاصم بن حمید فرماتے ہیں میں نے سیّدنا عوف بن مالک رضی اللہ عنہ سے سنا، وہ فرماتے تھے کہ میں ایک رات اللہ کے رسول ﷺ کے ساتھ رہا، آپ ﷺ نے مسواک کرنے کے بعد وضو کیا اور پھر کھڑے ہو کر نماز شروع کردی، میں بھی آپ ﷺ کے ساتھ کھڑا ہوگیا۔ آپ ﷺ نے شروع میں سورۂ بقرہ پڑھی، آپ ﷺ رحمت والی جس آیت سے گذرتے، وہاں ٹھہر کر اللہ تعالیٰ سے اس کا سوال کرتے اور عذاب کی جس آیت سے بھی گذرتے، وہاں ٹھہر کر اس سے اللہ تعالیٰ کی پناہ مانگتے۔ پھر آپ ﷺ نے رکوع کیا تو اس میں قیام کے برابر ٹھہرے اور رکوع میں یہ دُعا پڑھتے تھے: ((سُبْحَانَ ذِيْ الْجَبَرُوْتِ وَالْمَلَکُوْتِ وَالْکِبْرِیَاءِ وَالْعَظْمَةِ۔)) ....’’ یعنی پاک ہے اللہ جو بڑا زبردست اور بادشاہی، بڑائی اور عظمت والا ہے۔ ‘‘ پھر رکوع کے برابر ہی سجدہ کرتے اور اس میں بھی یہی دُعا: ((سُبْحَانَ ذِيْ الْجَبَرُوْتِ وَالْمَلَکُوْتِ وَالْکِبْرِیَاءِ وَالْعَظْمَةِ۔)) پڑھتے۔ پھر آپ ﷺ نے (دوسری رکعت میں ) سورۂ آل عمران پڑھی، پھر ایک ایک سورت پڑھتے اور اسی طرح (پہلی رکعت کی طرح) کرتے۔‘‘

Asim bin Humaid farmate hain maine Sayyidna Auf bin Malik (رضي الله تعالى عنه) se suna, woh farmate the keh main ek raat Allah ke Rasul (صلى الله عليه وآله وسلم) ke sath raha, Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne miswak karne ke baad wuzu kiya aur phir kharay hokar namaz shuru kardi, main bhi Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ke sath khara hogaya. Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne shuru mein Surah Baqarah parhi, Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) rehmat wali jis ayat se guzarte, wahan theher kar Allah Ta'ala se uska sawal karte aur azab ki jis ayat se bhi guzarte, wahan theher kar us se Allah Ta'ala ki panaah mangte. Phir Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne ruku kiya to us mein qayam ke barabar thehre aur ruku mein yeh dua parhte the: ((Subhana Zil Jabaroot wal Malakoot wal Kibriya'ai wal Azmah.)) ... yani pak hai Allah jo bada zabardast aur badshahi, barai aur azmat wala hai. '' Phir ruku ke barabar hi sijda karte aur us mein bhi yahi dua: ((Subhana Zil Jabaroot wal Malakoot wal Kibriya'ai wal Azmah.)) parhte. Phir Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne (dusri rakat mein ) Surah Al-Imran parhi, phir ek ek surat parhte aur isi tarah (pehali rakat ki tarah) karte.''.

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ إِسْمَاعِيلَ ،حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ صَالِحٍ ، حَدَّثَنِي مُعَاوِيَةُ بْنُ صَالِحٍ، عَنْ عَمْرِو بْنِ قَيْسٍ، أَنَّهُ سَمِعَ عَاصِمَ بْنَ حُمَيْدٍ قَالَ: سَمِعْتُ عَوْفَ بْنَ مَالِكٍ يَقُولُ: كُنْتُ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لَيْلَةً فَاسْتَاكَ ثُمَّ تَوَضَّأَ ثُمَّ قَامَ يُصَلِّي، فَقُمْتُ مَعَهُ فَبَدَأَ فَاسْتَفْتَحَ الْبَقَرَةَ فَلَا يَمُرُّ بِآيَةِ رَحْمَةٍ إِلَّا وَقَفَ فَسَأَلَ، وَلَا يَمُرُّ بِآيَةِ عَذَابٍ إِلَّا وَقَفَ فَتَعَوَّذَ، ثُمَّ رَكَعَ فَمَكَثَ رَاكِعًا بِقَدْرِ قِيَامِهِ، وَيَقُولُ فِي رُكُوعِهِ: ((سُبْحَانَ ذِي الْجَبَرُوتِ وَالْمَلَكُوتِ وَالْكِبْرِيَاءِ وَالْعَظَمَةِ)) ، ثُمَّ سَجَدَ بِقَدْرِ رُكُوعِهِ، وَيَقُولُ فِي سُجُودِهِ: ((سُبْحَانَ ذِي الْجَبَرُوتِ وَالْمَلَكُوتِ وَالْكِبْرِيَاءِ وَالْعَظَمَةِ)) ثُمَّ قَرَأَ آلَ عِمْرَانَ ثُمَّ سُورَةً سُورَةً يَفْعَلُ مِثْلَ ذَلِكَ