Abdullah bin Buraidah (may Allah be pleased with him) narrates from his father that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) used to eat something before leaving (for Eid al-Fitr prayer) on the day of Eid al-Fitr, and he would eat after coming back (from Eid al-Adha prayer) on the day of Eid al-Adha.
**This hadith has a sahih (authentic) chain of narrators, but Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) did not narrate it. The narrations of Thawban bin 'Utbah al-Muhri are very few, and there is no proven criticism against him due to which his hadith should be abandoned. This action is a noble Sunnah (tradition) through narration and is famous in Muslim countries.**
" حضرت عبداللہ بن بریدہ رضی اللہ عنہ اپنے والد کے حوالے سے بیان کرتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ عیدالفطر کے دن ( نماز کے لیے گھر سے ) نکلنے سے قبل کچھ کھایا کرتے تھے اور عید الضحی کے دن ( نماز عید سے ) واپس آ کر کھایا کرتے تھے ۔
٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اس کو نقل نہیں کیا ، اور ثواب بن عتبہ المہری کی روایت کردہ احادیث بہت کم ہے اور ان پر اس طرح کی کوئی جرح ثابت نہیں ہے جس کی وجہ سے ان کی حدیث کو ترک کیا جائے اور یہ عمل طریق روایت سے سنت عزیزہ ہے اور مسلمانوں کے ممالک میں مشہور ہے ۔"
Hazrat Abdullah bin Buraidah Razi Allahu Anhu apne walid ke hawale se bayan karte hain ke Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) Eid-ul-Fitr ke din (namaz ke liye ghar se) nikalne se pehle kuchh khaya karte the aur Eid-ul-Adha ke din (namaz Eid se) wapas aakar khaya karte the. ** Yeh hadees sahih ul isnad hai lekin Imam Bukhari rehmatullah alaih aur Imam Muslim rehmatullah alaih ne isko naqal nahin kiya, aur Sawaban bin Utba al-Mehri ki riwayat kardah ahadees bahut kam hain aur un per is tarah ki koi jarah sabit nahin hai jis ki wajah se unki hadees ko tark kiya jaye aur yeh amal tareeq riwayat se sunnat azeezah hai aur Musalmanon ke mumalik mein mashhoor hai.
Anas (may Allah be pleased with him) reported that the Messenger of Allah (peace and blessings be upon him) used to eat dates before going out (to the Eid prayer ground) on the day of Eid al-Fitr.
** This hadith is sahih (authentic) according to the criteria of Imam Muslim (may Allah have mercy on him), but it is not narrated in the Sahihayn (the two most authentic hadith collections). There is also a supporting narration for the previous hadith, which is also sahih according to the criteria of Imam Muslim (may Allah have mercy on him).
" حضرت انس رضی اللہ عنہ روایت کرتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ عیدالفطر کے دن ( عید گاہ کی طرف ) نکلنے سے پہلے کھجوریں کھایا کرتے تھے ۔
٭٭ یہ حدیث امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن اسے صحیحین میں نقل نہیں کیا گیا ۔ گزشتہ حدیث کی ایک شاہد حدیث بھی موجود ہے جو کہ امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار پر صحیح ہے ۔"
Hazrat Anas Radi Allaho Anho Riwayat Karte Hain Ke Rasool Allah Sallallaho Alaihe Wasallam Eid-ul-Fitr Ke Din (Eid Gah Ki Taraf) Nikalne Se Pehle Khajoorein Khaya Karte The. ** Ye Hadees Imam Muslim Rehmatullah Alaihe Ke Miyaar Ke Mutabiq Sahih Hai Lekin Ise Sahihain Mein Naqal Nahi Kiya Gaya. Guzishta Hadees Ki Ek Shahed Hadees Bhi Mojood Hai Jo Ke Imam Muslim Rehmatullah Alaihe Ke Miyaar Par Sahih Hai.
He (May Allah be pleased with him) reported: The Messenger of Allah (ﷺ) used to eat an odd number of dates, three, five, seven, or less or more, before going out (to the place of prayer) on the day of `Eid-ul-Fitr.
حضرت اس رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : رسول اللہ ﷺ عیدالفطر کے دن ( عید گاہ کی طرف ) نکلنے سے پہلے تین ، پانچ ، سات یا اس سے کم یا زیادہ طاق عدد میں کھجوریں کھایا کرتے تھے ۔
Hazrat is razi Allah anhu farmate hain : Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) Eid-ul-Fitr ke din ( Eid gah ki taraf ) nikalne se pehle teen, panch, saat ya is se kam ya zyada taq adad mein khajoorein khaya karte the.
Anas (may Allah be pleased with him) narrates: When the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) arrived in Medina, they had two days designated for playing and entertainment. He asked: "What are these two days?" They replied: "During the pre-Islamic period, we used to play on these days." The Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) said: "Allah Almighty has given you two days better than these in exchange, and they are the days of Eid al-Fitr and Eid al-Adha."
**This hadith is authentic according to the criteria of Imam Muslim (may Allah have mercy on him), but it was not narrated in Sahih Muslim.**
" حضرت انس رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : رسول اللہ ﷺ مدینہ تشریف لائے تو ان کے دو دن مقرر تھے جن میں وہ کھیلا کودا کرتے تھے ۔ آپ نے پوچھا : یہ کون سے دن ہیں ؟ انہوں نے جواب دیا : زمانہ جاہلیت میں ہم ان دنوں میں کھیلا کرتے تھے رسول اللہ ﷺ نے فرمایا : اللہ تعالیٰ نے تمہارے لیے ان کے بدلے میں ان سے بھی اچھے دو دن دیے ہیں اور وہ عیدالفطر اور عید الاضحی کا دن ہے ۔
٭٭ یہ حدیث امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن اسے صحیحین میں نقل نہیں کیا گیا ۔"
Hazrat Anas Radi Allaho Anho Farmaty Hain : Rasool Allah Sallallaho Alaihi Wasallam Madina Tashreef Laye To Un Ke Do Din Muqarrar Thy Jin Main Woh Khela Koda Karte Thy . Aap Ne Poocha : Ye Kon Se Din Hain ? Unhon Ne Jawab Diya : Zamanah Jahiliyat Main Hum In Dino Main Khela Karte Thy Rasool Allah Sallallaho Alaihi Wasallam Ne Farmaya : Allah Ta'ala Ne Tumhare Liye Un Ke Badle Main In Se Bhi Achhe Do Din Diye Hain Aur Woh Eid Ul Fitr Aur Eid Ul Adha Ka Din Hai . ** Ye Hadees Imam Muslim Rehmatullah Alaih Ke Miy'ar Ke Mutabiq Sahih Hai Lekin Ise Sahihain Main Naqal Nahi Kiya Gaya .
Yazid bin Khuzaymah Rahabi states: On the day of Eid al-Fitr, or (perhaps) Eid al-Adha, a companion of the Prophet ﷺ went out with the people (to offer Eid prayer). He disliked the Imam's prolonging of the prayer and said: We used to be with the Prophet ﷺ, and we would have finished (the prayer) by this time, and this (time) is for tasbeeh.
** This hadith is sahih according to the criteria of both Imam Bukhari and Imam Muslim.
" یزید بن خمیر رحبی فرماتے ہیں : نبی اکرم ﷺ کے صحابی عیدالفطر کے دن یا ( شاید ) عیدالاضحی کے دن لوگوں کے ہمراہ ( نماز عید پڑھنے کے لیے ) نکلے تو ان کو امام کا نماز لمبی کرنا ناگوار گزرا تو فرمایا : ہم نبی اکرم ﷺ کے ساتھ ہوتے تھے تو اس وقت تک فارغ بھی ہو جایا کرتے تھے اور یہ وقت تو تسبیح کا ہے ۔
٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم دونوں کے معیار کے مطابق صحیح ہے ۔"
Yazid bin Khair Rehbi farmate hain: Nabi Akram SAW ke sahabi Eid-ul-Fitr ke din ya (shayed) Eid-ul-Adha ke din logon ke hamrah (Namaz Eid padhne ke liye) nikle to unko Imam ka Namaz lambi karna nagawar guzra to farmaya: Hum Nabi Akram SAW ke sath hote the to us waqt tak farigh bhi ho jaya karte the aur ye waqt to tasbeeh ka hai. ** Ye hadees Imam Bukhari rehmatullah alaih aur Imam Muslim dono ke miyaar ke mutabiq sahih hai.
Abdullah bin Saib narrated: I went to offer Eid prayer with the Messenger of Allah ﷺ. When he ﷺ finished the Eid prayer, he ﷺ said: We are about to deliver the sermon, so whoever wants to sit for the sermon should sit and whoever wants to leave may leave.
** This Hadith is Sahih (authentic) according to the criteria of both Imam Bukhari and Imam Muslim, may Allah have mercy on them both, but neither of them narrated it. And it is similar in meaning to the Hadith in which you are asked about the oaths, except that this Hadith is narrated by Ibn Abbas, may Allah be pleased with them.
" حضرت عبداللہ بن سائب فرماتے ہیں : میں رسول اللہ ﷺ کے پاس نماز عید پڑھنے گیا جب آپ ﷺ نے نماز عید مکمل کر لی تو فرمایا : ہم خطبہ دینے لگے ہیں ، اس لیے جو شخص خطبہ کے لیے بیٹھنا چاہے بیٹھ جائے اور جو شخص جانا چاہے چلا جائے ۔
٭٭ یہ حدیث امام بخاری و امام مسلم رحمۃ اللہ علیہما دونوں کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن دونوں نے ہی اسے نقل نہیں کیا ۔ اور یہ اس حدیث کے ہم معنی ہیں ، جس میں آپ سے عہدوں کے بارے میں سوال کیا جاتا ہے سوائے اس کے کہ یہ حدیث ابن عباس رضی اللہ عنہما سے مروی ہے ۔"
Hazrat Abdullah bin Saib farmate hain : mein Rasool Allah SAW ke pass namaz eid parhne gaya jab aap SAW ne namaz eid mukammal kar li to farmaya : hum khutba dene lage hain, is liye jo shakhs khutba ke liye bethna chahe beth jaye aur jo shakhs jana chahe chala jaye. ** ye hadees Imam Bukhari wa Imam Muslim rehmatullah alaihema donon ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin donon ne hi ise naqal nahin kiya. Aur ye is hadees ke hum maani hain, jis mein aap se uhdon ke bare mein sawal kiya jata hai siwaye is ke ke ye hadees Ibn Abbas razi Allah anhuma se marvi hai.
It is narrated on the authority of Abu Hurairah (may Allah be pleased with him) that once there was heavy rain on the day of Eid, so the Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) offered the Eid prayer in the mosque.
** This hadith is sahih (authentic) according to the criteria of Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) but it is not narrated in Sahih Bukhari and Sahih Muslim. Abu Yahya is thiqah (trustworthy) and his son Yahya bin Abdullah is majrooh (narrator with some weakness).
" حضرت ابوہریرہ رضی اللہ عنہ سے مروی ہے کہ ( ایک مرتبہ ) عید کے دن بہت شدید برسات ہوئی تو نبی اکرم ﷺ نے نماز عید مسجد میں پڑھائی ۔
٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن اسے صحیحین میں نقل نہیں کیا گیا ۔ ابویحیی تیمی صدوق ہیں اور مجروح ان کا بیٹا یحیی بن عبداللہ ہے ۔"
Hazrat Abu Hurairah RA se marvi hai keh (ek martaba) Eid ke din bohat shadeed barsaat hui to Nabi Akram SAW ne namaz Eid masjid mein parhayi. ** Yeh hadees Imam Bukhari rahmatullah alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin ise sahihain mein naqal nahi kiya gaya. Abu Yahya Tami saduq hain aur majruh unka beta Yahya bin Abdullah hai.
It is narrated on the authority of Ibn Umar (may Allah be pleased with him) that once on the day of Eid, when he came to the Eidgah (prayer ground), he did not offer any prayer before or after the Eid prayer and stated that the Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) had also done the same.
** This hadith is authentic, but Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) did not narrate it with these words, however, both of them narrated from Saeed bin Jubair on the authority of Ibn Abbas (may Allah be pleased with him), that indeed the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) did not pray before or after the Eid prayer.
" حضرت ابن عمر رضی اللہ عنہما کے بارے میں مروی ہے کہ ایک مرتبہ وہ عید کے دن عید گاہ کی طرف آئے تو نماز عید سے پہلے اور بعد کوئی نماز نہیں پڑھی اور بتایا کہ نبی اکرم ﷺ نے بھی ایسا کیا تھا ۔
٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اس کو ان الفاظ کے ہمراہ نقل نہیں کیا لیکن دونوں نے سعید بن جبیر کے حوالے سے ابن عباس رضی اللہ عنہما کا یہ قول نقل کیا ہے بے شک نبی اکرم ﷺ نے نماز عید سے پہلے اور اس کے بعد کوئی نماز نہیں پڑھی ۔"
Hazrat Ibn Umar ( (رضي الله تعالى عنه) a ke bare mein marvi hai ki ek martaba woh Eid ke din Eid Gah ki taraf aaye to Namaz Eid se pehle aur baad koi Namaz nahi parhi aur bataya ki Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne bhi aisa kiya tha.
** Yeh Hadees Sahih Al Isnad hai lekin Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ne isko in alfaz ke hamrah naqal nahi kiya lekin dono ne Saeed bin Jubair ke hawale se Ibn Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a ka yeh qaul naqal kiya hai be shak Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne Namaz Eid se pehle aur iske baad koi Namaz nahi parhi.
Ibn Abbas (may Allah be pleased with him) narrates that the Holy Prophet (peace be upon him) offered the Eid prayer before the sermon.
** These are the words of Ahmad bin Abdah, and there is some deficiency in Salman's narration.
This hadith is sahih (authentic) according to the criteria of the two Sheikhs (Bukhari and Muslim), but they did not narrate it in this way.
" حضرت ابن عباس رضی اللہ عنہما فرماتے ہیں کہ نبی اکرم ﷺ نے عید کے دن خطبہ سے پہلے نماز پڑھائی ۔
٭٭ یہ الفاظ احمد بن عبدہ کے ہیں اور سلمان کی حدیث میں کچھ کمی ہے ۔
یہ حدیث شیخین کی شرط پر صحیح ہے لیکن ان دونوں نے اسے اس طرح نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Ibn Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a farmate hain ke Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne Eid ke din khutba se pehle namaz parhayi.
** Ye alfaz Ahmed bin Abdah ke hain aur Salman ki hadees mein kuch kami hai.
Ye hadees Sheikhine ki shart par sahih hai lekin in donon ne ise is tarah naqal nahin kiya.
Wahb bin Kaysan reported: I went to Ibn Zubair (may Allah be pleased with them both) in Makkah, when he was the Ameer-ul-Momineen (leader of the believers). It so happened that Eid-ul-Fitr or (perhaps he said) Eid-ul-Adha fell on Friday. He (Ibn Zubair) delayed going to the place of Eid prayer until the sun was high, then he went out and ascended the pulpit and delivered a long sermon. Then he prayed two rak'ahs (units of prayer) and did not pray Jumu'ah. Some people from the Banu Umayya bin 'Abd Shams expressed their displeasure at this. This matter reached Ibn 'Abbas (may Allah be pleased with them both), so he said, "The action of Ibn Zubair (may Allah be pleased with them both) is exactly according to the Sunnah." This information reached Ibn Zubair (may Allah be pleased with them both), so he said, "I saw 'Umar bin al-Khattab (may Allah be pleased with him) do the same whenever the two Eids coincided."
**This Hadith is Sahih (authentic) according to the criteria of both Imam Bukhari and Imam Muslim (may Allah have mercy on them both), but neither of them narrated it.**
" حضرت وہب بن کیسان فرماتے ہیں : میں ابن زبیر رضی اللہ عنہما کے پاس مکہ میں گیا ، ان دنوں وہ امیرالمومنین تھے اتفاق سے جمعہ کے دن عیدالفطر یا ( شاید یہ فرمایا ) عیدالاضحی ہوئی تو انہوں نے عید گاہ کی طرف جانا موخر کیا یہاں تک کہ سورج بلند ہو گیا پھر آپ نکلے اور منبر پر چڑھ کر طویل خطبہ دیا پھر دو رکعتیں پڑھیں اور جمعہ نہیں پڑھا ، اس پر بنو امیہ بن عبدالشمس کے کچھ لوگوں نے ناراضگی کا اظہار کیا ، یہ بات ابن عباس رضی اللہ عنہما تک پہنچی تو انہوں نے فرمایا : ابن زبیر رضی اللہ عنہما کا عمل عین سنت کے مطابق ہے ، اس بات کی اطلاع ابن زبیر رضی اللہ عنہما تک پہنچی تو انہوں نے فرمایا : میں نے حضرت ابن خطاب رضی اللہ عنہ کو دیکھا ہے کہ جب کبھی دو عیدیں جمع ہوتیں تو وہ ایسے ہی کرتے تھے ۔
٭٭ یہ حدیث امام بخاری و امام مسلم رحمۃ اللہ علیہما دونوں کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن دونوں نے ہی اسے نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Wahab bin Kaisan farmate hain : mein Ibn Zubair radi Allaho anhuma ke paas Makkah mein gaya, un dinon woh Amirul Momineen thay ittefaq se Jumma ke din Eid-ul-Fitr ya ( shayad yeh farmaya ) Eid-ul-Adha hui to unhon ne Eid Gah ki taraf jana moakhir kya yahan tak ke sooraj buland ho gaya phir aap nikle aur mimbar par chad kar tawil khutba diya phir do rakat namaz parhi aur Jumma nahin parhi, iss par Banu Umayyah bin Abdul Shams ke kuch logon ne narazgi ka izhar kya, yeh baat Ibn Abbas radi Allaho anhuma tak pahunchi to unhon ne farmaya : Ibn Zubair radi Allaho anhuma ka amal ain sunnat ke mutabiq hai, iss baat ki ittila Ibn Zubair radi Allaho anhuma tak pahunchi to unhon ne farmaya : mein ne Hazrat Ibn Khattab radi Allaho anhu ko dekha hai ke jab kabhi do eidein jama hoti thin to woh aise hi karte thay.
** Yeh hadees Imam Bukhari wa Imam Muslim rehmatullah alaihima donon ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin donon ne hi ise naqal nahin kya.
Hazrat Ibn Umar (may Allah be pleased with him) narrated that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) used to go to the Eid prayer by one route and return by another route.
حضرت ابن عمر رضی اللہ عنہما فرماتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ عید کے دن ( نماز عید کے لیے ) ایک راستے سے گئے اور دوسرے راستے سے واپس آئے ۔
Hazrat Ibn Umar ( (رضي الله تعالى عنه) a farmate hain ki Rasul Allah SAW Eid ke din (namaz Eid ke liye) ek raste se gaye aur dusre raste se wapas aaye.
Abu Huraira (may Allah be pleased with him) narrates, when the Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) would go out for the Eid prayers, he would return from a different route than the one he took to get there.
** This hadith is authentic according to the criteria of both Imam Bukhari and Imam Muslim (may Allah have mercy on them both) but neither of them narrated it. And the previous hadith narrated by Abdullah bin Amr supports this hadith.
" حضرت ابوہریرہ رضی اللہ عنہ بیان کرتے ہیں ، نبی اکرم ﷺ جب عیدین کے لیے نکلتے تو جس راستے سے گئے ہوتے واپسی پر اس کے علاوہ کسی دوسرے راستے کا انتخاب کرتے ۔
٭٭ یہ حدیث امام بخاری و امام مسلم رحمۃ اللہ علیہما دونوں کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن دونوں نے ہی اسے نقل نہیں کیا ۔ اور اس سے پچھلی حدیث جو کہ عبداللہ بن عمرو سے مروی ہے یہ حدیث اس کی شاہد ہے ۔"
Hazrat Abu Hurairah (رضي الله تعالى عنه) bayan karte hain, Nabi Akram SAW jab eidain ke liye nikalte to jis raste se gaye hote wapsi par iske ilawa kisi dusre raste ka intikhab karte.
** Yeh hadees Imam Bukhari wa Imam Muslim rehmatullah alaihema donon ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin donon ne hi ise naqal nahi kiya. Aur isse pichli hadees jo keh Abdullah bin Amro se marvi hai yeh hadees iski shahid hai.
Bakr bin Mubashar said: I used to go with the Companions of the Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, on the day of Eid al-Fitr to the Eid prayer ground. We would pass through Bat'han until we reached the Eid prayer ground, then we would pray with the Prophet, peace and blessings be upon him, and return to our homes.
حضرت بکر بن مبشر کہتے ہیں : میں رسول اللہ ﷺ کے اصحاب کے ہمراہ عیدالفطر کے دن عید گاہ کی طرف جایا کرتا تھا تو ہم لوگ بطحان کے درمیان سے گزرتے ہوئے عید گاہ تک پہنچتے پھر ہم نبی اکرم ﷺ کے ساتھ نماز پڑھ کر گھروں کو لوٹ جاتے تھے ۔
Hazrat Bakr bin Mubashshir kehte hain : mein Rasool Allah ﷺ ke ashaab ke hamrah Eid-ul-Fitr ke din Eid gah ki taraf jaya karta tha to hum log Bathaan ke darmiyan se guzarte huye Eid gah tak pahunchte phir hum Nabi Akram ﷺ ke saath namaz parh kar gharon ko laut jate the .
Abu Saeed Khudri (may Allah be pleased with him) narrates, the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) would come out on the day of Eid and offer two rak'ahs of prayer, then he would finish the prayer with salam. Then he (peace and blessings of Allah be upon him) would stand facing the people while they were sitting, and he would say, "Give charity! Give charity!" So the women would give charity generously, their necklaces and rings.
** This hadith is sahih (authentic) according to the criteria of both Imam Bukhari and Imam Muslim (may Allah have mercy on them both), but neither of them narrated it.
" حضرت ابوسعید خدری رضی اللہ عنہ بیان کرتے ہیں ، رسول اللہ ﷺ عید کے دن نکلتے اور دو رکعتیں پڑھاتے پھر سلام پھیر دیتے پھر آپ ﷺ لوگوں کی طرف رخ کر کے کھڑے ہو جاتے جبکہ لوگ بیٹھے ہوئے ہوتے ، آپ ﷺ فرماتے : صدقہ کرو ! صدقہ کرو ، تو عورتیں اپنے ہار اور انگوٹھیاں کثرت سے صدقہ کرتیں ۔
٭٭ یہ حدیث امام بخاری و امام مسلم رحمۃ اللہ علیہما دونوں کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن دونوں نے ہی اسے نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Abu Saeed Khudri raziallahu anhu bayan karte hain, Rasool Allah SAW Eid ke din nikalte aur do rakat namaz parhate phir salam pher dete phir aap SAW logon ki taraf rukh kar ke kharay ho jate jabke log baithe hue hote, aap SAW farmate: Sadqa karo! Sadqa karo, to aurtain apne haar aur angoothian kasrat se sadqa karti thi. ** Yeh hadees Imam Bukhari wa Imam Muslim rehmatullah alaihema donon ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin donon ne hi isay naqal nahin kiya.
Abu Saeed Khudri (may Allah be pleased with him) narrates: When the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) would return from the Eid prayer ground, he would offer two rak'ahs (of prayer).
** This is a noble Sunnah (tradition), proven with an authentic chain of narration, but the two Sheikhs (Imam Bukhari and Imam Muslim) (may Allah have mercy on them) did not include it (in their books).
" حضرت ابوسعید خدری رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : جب رسول اللہ ﷺ عید گاہ سے لوٹ کر آتے تو دو رکعت ادا کیا کرتے ۔
٭٭ یہ سنت عزیزہ ہے ، صحیح الاسناد کے ساتھ ثابت ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اسے نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Abu Saeed Khudri Razi Allahu Anhu farmate hain : Jab Rasul Allah SAW Eid Gah se laut kar aate to do rakat ada kiya karte . ** Yeh sunnat azeezah hai , sahih al asnad ke sath sabit hai lekin Sheikhain Rehmatullah Alaihema ne ise naqal nahi kiya .
Abu Mas'ud (may Allah be pleased with him) narrated: "(Once) the people observed fast for 30 days of Ramadan. Then two men came to the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) and testified that they had seen the crescent moon the previous evening. The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) ordered the people to break their fast.
** This hadith is sahih (authentic) according to the criteria of both Imam Bukhari and Imam Muslim (may Allah have mercy on them both) but neither of them narrated it. "
" حضرت ابومسعود رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : ( ایک مرتبہ ) لوگوں نے رمضان کی 30 تاریخ کا روزہ رکھ لیا پھر دو آدمیوں نے آپ کی بارگاہ میں آ کر یہ گواہی دی کہ انہوں نے گزشتہ کل چاند دیکھا تھا ، نبی اکرم ﷺ نے لوگوں کو روزہ چھوڑنے کا حکم دیا ۔
٭٭ یہ حدیث امام بخاری و امام مسلم رحمۃ اللہ علیہما دونوں کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن دونوں نے ہی اسے نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Abumasood raziallahu anhu farmate hain: (Ek martaba) logon ne Ramzan ki 30 tarikh ka roza rakh liya phir do aadmiyon ne aap ki bargah mein aa kar ye gawahi di ke unhon ne guzishta kal chand dekha tha, Nabi Akram SAW ne logon ko roza chhorne ka hukm diya. ** Ye hadees Imam Bukhari wa Imam Muslim rehmatullahi alaihima donon ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin donon ne hi ise naqal nahin kiya.
Ibn Abbas (may Allah be pleased with him) narrates, a villager came to the Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) and said: I saw the moon last night. The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) asked: Do you say this while testifying to the Oneness of Allah and the servitude and Prophethood of Muhammad? He replied: Yes! The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said to Bilal (may Allah be pleased with him): Announce among the people to fast (from tomorrow).
** This hadith is Sahih (authentic) in its chain of narration, but Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) did not narrate it. This hadith is famous and well-known among the jurists. Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) narrated the narration of 'Akramah and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) narrated the narration of 'Samak'.
" حضرت ابن عباس رضی اللہ عنہما بیان کرتے ہیں ، ایک دیہاتی نبی اکرم ﷺ کے پاس آیا اور کہنے لگا : میں نے گزشتہ رات چاند دیکھا ہے ، آپ ﷺ نے فرمایا : کیا تو اللہ کی توحید اور محمد ﷺ کی عبدیت اور رسالت کی گواہی دیتے ہوئے یہ بات کہتا ہے ؟ اس نے کہا : جی ہاں ! آپ ﷺ نے حضرت بلال رضی اللہ عنہ سے فرمایا : لوگوں میں اعلان کر دو کہ ( کل سے ) روزہ رکھیں ۔
٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اس کو نقل نہیں کیا ، اور یہ حدیث فقہاء میں مشہور و معروف ہے ، امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ نے ’’ عکرمہ ‘‘ کی اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے ’’ سماک ‘‘ کی روایت نقل کی ہیں ۔"
Hazrat Ibn Abbas Raziallahu Anhuma bayan karte hain, ek dehati Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ke paas aaya aur kahne laga: mein ne guzishta raat chand dekha hai, aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: kya tu Allah ki tauheed aur Muhammad (صلى الله عليه وآله وسلم) ki ibaadat aur risalat ki gawahi dete huye ye baat kahta hai? usne kaha: ji haan! Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne Hazrat Bilal Raziallahu Anhu se farmaya: logon mein elaan kar do ke (kal se) roza rakhein. ** Ye hadees Sahih al-Asnad hai lekin Imam Bukhari Rahmatullahi Alaih aur Imam Muslim Rahmatullahi Alaih ne isko naqal nahin kiya, aur ye hadees fuqaha mein mashhoor-o-maroof hai, Imam Bukhari Rahmatullahi Alaih ne 'Ukarama' ki aur Imam Muslim Rahmatullahi Alaih ne 'Samak' ki riwayat naqal ki hain.
Abdullah bin Umar (may Allah be pleased with them) narrates that: The Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) continued to recite Takbeer from the time he left home on the day of Eid-ul-Fitr until he reached the Eid prayer ground.
** This hadith is weak in its chain of narration and text, and Sheikh Albani (may Allah have mercy on him) did not narrate the narration of Walid bin al-Mughira and Musa bin 'Ata al-Balqawee. This is the method that the Imams of Hadith (may Allah have mercy on them) have consistently followed, and in this regard, there are authentic narrations from Abdullah bin Umar (may Allah be pleased with them) and other companions (may Allah be pleased with them).
" حضرت عبداللہ بن عمر رضی اللہ عنہما بیان کرتے ہیں : کہ رسول اللہ ﷺ عیدالفطر کے دن گھر سے نکل کر عید گاہ تک پہنچنے تک مسلسل تکبیر پڑھتے رہے ۔
٭٭ اس حدیث کی اسناد اور متن غریب ہے جبکہ شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے ولید بن الموقری اور موسیٰ بن عطاء بلقاوی کی روایت نقل نہیں کی ، یہ طریقہ کار ائمہ محدثین رحمۃ اللہ علیہم میں مسلسل چلا آ رہا ہے اور اس سلسلے میں عبداللہ بن عمر رضی اللہ عنہما اور دیگر صحابہ کرام رضی اللہ عنہم کی صحیح روایت منقول ہیں ۔"
Hazrat Abdullah bin Umar ( (رضي الله تعالى عنه) a bayan karte hain: keh Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) Eid-ul-Fitr ke din ghar se nikal kar Eid gah tak pahunchne tak musalsal takbeer parhte rahe. ** Is hadees ki isnad aur matan ghareeb hai jab keh Sheikhain Rahmatullahi Alaihima ne Waleed bin al-Muqri aur Musa bin Ata Balqavi ki riwayat naqal nahi ki, yeh tareeqa kaar Aimma Muhadditheen Rahmatullahi Alaihim mein musalsal chala aa raha hai aur is silsile mein Abdullah bin Umar ( (رضي الله تعالى عنه) a aur deegar Sahaba Kiram (رضي الله تعالى عنه) ki Sahih riwayat manqool hain.
It is narrated about Ibn Umar (may Allah be pleased with him) that "He used to recite Takbeer from the time he left the mosque until he reached the Eidgah on the occasion of both Eids."
حضرت ابن عمر رضی اللہ عنہما کے بارے میں مروی ہے کہ ’’ وہ دونوں عیدوں کے موقعے پر مسجد سے نکل کر عید گاہ پہنچنے تک تکبیر کہا کرتے تھے ۔‘‘
Hazrat Ibn Umar ( (رضي الله تعالى عنه) a ke bare mein marvi hai ke '' woh donon eidon ke mauqe par masjid se nikal kar eid gah pahunchne tak takbeer kaha karte the ''.
Abu Abdur Rahman Salmi says: The companions, may Allah be pleased with them, used to say more Takbeer (Allah is the Greatest) on the day of Eid al-Adha than on the day of Eid al-Fitr.
حضرت ابوعبدالرحمن سلمی کہتے ہیں : صحابہ کرام رضی اللہ عنہم عیدالاضحی کے دن کی تکبیروں کی نسبت عیدالفطر میں زیادہ تکبیریں کہا کرتے تھے ۔
Hazrat Abu Abdur Rahman Salmi kahte hain : Sahaba kiram raziallahu anhum Eidul Azha ke din ki takbeeron ki nisbat Eidul Fitr mein zyada takbeeren kaha karte the .
Umm al-Mu'minin Aisha (may Allah be pleased with her) narrated that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) used to recite, in addition to the opening takbir, twelve takbirs in both the Eid prayers and he used to recite Surah Qaf (Surah 50) and Surah Al-Qamar (Surah 54).
** Abdullah bin Lahia is alone in narrating this hadith. However Imam Muslim (may Allah have mercy on him) has narrated his hadith as a supporting narration in two places, and there are narrations on this topic reported from Aisha, Ibn Umar, Abu Hurairah and Abdullah bin Amr (may Allah be pleased with them all), and their chain of narration is weak. And the chain of narration of this hadith has been declared weak by others besides Ibn Lahia. (As follows)
" ام المومنین حضرت عائشہ رضی اللہ عنہا فرماتی ہیں کہ رسول اللہ ﷺ دونوں عیدوں میں تکبیر اولیٰ کے علاوہ ببارہ تکبیریں کہا کرتے تھے اور سورۃ ق وَالْقُرْآنِ الْمَجِيدِ اور سورۃ اقْتَرَبَتِ السَّاعَةُ پڑھا کرتے تھے ۔
٭٭ اس حدیث کو روایت کرنے میں عبداللہ بن لہعیہ متفرد ہیں ، جبکہ امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے دو مقام پر ان کی حدیث ببطور شاہد نقل کی ہے اور اس موضوع پر حضرت عائشہ ، ابن عمر ، ابوہریرہ اور عبداللہ بن عمرو ( رضی اللہ عنہم ) سے روایات منقول ہیں اور ان تک سند فاسد ہے اور اس حدیث کی سند ابن لھیعہ کے بعد عقیل سے بھی بیان کی گئی ہے ۔ ( جیسا کہ درج ذیل ہے )"
Ummalmomineen Hazrat Ayesha ( (رضي الله تعالى عنه) ا) farmati hain ke Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) dono Eidain mein takbeer ula ke ilawa barah takbeerein kaha karte thay aur Surah Qaf wal Quranil Majeed aur Surah Iqtarabatissaa'ah parha karte thay. ** Is Hadees ko riwayat karne mein Abdullah bin Lahia munfarid hain, jabke Imam Muslim rehmatullah alaih ne do muqam par unki hadees bataur shahid naqal ki hai aur is mauzo par Hazrat Ayesha, Ibn Umar, Abu Hurairah aur Abdullah bin Amro (رضي الله تعالى عنه) se riwayatay manqool hain aur un tak sanad fasid hai aur is hadees ki sanad Ibn Lahia ke baad Aqeel se bhi bayan ki gayi hai. (Jaisa ke darj zail hai)
Aisha (RA) narrates that the Holy Prophet (PBUH) used to say seven Takbirs before recitation in the first Rakat and eight Takbirs in the second Rakat of both the Eids.
حضرت عائشہ رضی اللہ عنہا بیان کرتی ہیں ، نبی اکرم ﷺ دونوں عیدوں میں پہلی رکعت میں سات اور دوسری رکعت میں آٹھ تکبیریں قراءت سے پہلے کہا کرتے تھے ۔
Hazrat Ayesha ( (رضي الله تعالى عنه) ا) bayan karti hain, Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) donon eidon mein pehli rakat mein saat aur dusri rakat mein aath takbirein qirat se pehle kaha karte thay.
Ibn Umar (may Allah be pleased with them both) narrates: The Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) used to offer the Eid prayer before the sermon, as did Abu Bakr (may Allah be pleased with him) and Umar (may Allah be pleased with him).
** This Hadith is Sahih (authentic) in its chain of narration, but Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) did not narrate it with these words. They narrated it on the authority of Ibn Abbas (may Allah be pleased with them both) from Ata, but not with these words.
" حضرت ابن عمر رضی اللہ عنہما فرماتے ہیں : رسول اللہ ﷺ حضرت ابوبکر رضی اللہ عنہ اور حضرت عمر رضی اللہ عنہ دونوں عیدوں کی نماز خطبہ سے پہلے پڑھتے تھے ۔
٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اس کو ان الفاظ کے ہمراہ نقل نہیں کیا ، انہوں نے عطاء کی حدیث ابن عباس رضی اللہ عنہما کے حوالے سے نقل کی ہے تاہم ان کے الفاظ یہ نہیں ہیں ۔"
Hazrat Ibn Umar Radi Allaho Anhuma farmate hain : Rasool Allah Sallallaho Alaihi Wasallam Hazrat Abu Bakr Radi Allaho Anhu aur Hazrat Umar Radi Allaho Anhu dono Eidon ki namaz khutba se pehle parhte thay. ** Yeh hadees Sahih Alisnad hai lekin Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ne is ko in alfaz ke hamrah naqal nahi kiya, unhon ne Ata ki hadees Ibn Abbas Radi Allaho Anhuma ke hawale se naqal ki hai taham in ke alfaz yeh nahi hain.
Ali and Ammar (may Allah be pleased with them) narrated: The Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) used to recite Bismillah Hir Rahman nir Raheem aloud in the obligatory prayers, and he (peace and blessings of Allah be upon him) used to recite Qunut in Fajr prayer. He (peace and blessings of Allah be upon him) used to start Takbeer Tashreeq from the Fajr prayer on the day of Arafah and end it in the Asr prayer on the last day of the days of Tashreeq.
** This hadith is Sahih Al-Isnad and I do not know that any of its narrators has been accused of Jarh. On this subject, a narration has also been reported from Jabir bin Abdullah (may Allah be pleased with him) and other companions. It has been proven from the practice of Umar, Ali, Abdullah bin Abbas and Abdullah bin Saeed (may Allah be pleased with them all) that they used to recite Takbeer from Fajr of Arafah to the last day of the days of Tashreeq.
Narration of Umar (may Allah be pleased with him):
" حضرت علی رضی اللہ عنہ اور عمار رضی اللہ عنہ روایت کرتے ہیں : نبی اکرم ﷺ فرض نمازوں میں بسم اللہ الرحمن الرحیم بلند آواز سے پڑھا کرتے تھے اور آپ ﷺ فجر کی نماز میں دعائے قنوت پڑھتے اور عرفہ کے دن فجر کی نماز سے تکبیرات تشریق شروع کرتے اور ایام تشریق کے آخری دن عصر کی نماز میں ختم کر دیتے ۔
٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے اور میں نہیں جانتا کہ اس کے راویوں میں کسی کسی کو بھی جرح کی طرف منسوب کیا گیا ہو اور اس موضوع پر جابر بن عبداللہ رضی اللہ عنہما اور دیگر اصحاب سے بھی روایت منقول ہے اور حضرت عمر ، علی ، عبداللہ بن عباس اور عبداللہ بن سعید ( رضی اللہ عنہم ) کا یہ عمل صحیح طور پر ثابت تھا کہ عرفہ کی فجر سے ایام تشریق کے آخری دن تک تکبیر کہتے تھے ۔
حضرت عمر رضی اللہ عنہ کی روایت :"
Hazrat Ali (رضي الله تعالى عنه) aur Ammar (رضي الله تعالى عنه) riwayat karte hain : Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) farz namaazon mein Bismillah hir Rahman nir Raheem buland aawaz se parha karte the aur Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) Fajar ki namaz mein Dua e Qunoot parhte aur Arafah ke din Fajar ki namaz se takbiraat tashreeq shuru karte aur ayyam tashreeq ke aakhri din Asr ki namaz mein khatam kar dete .
** Yeh hadees sahih ul asnad hai aur mein nahin janta ke iske raaviyon mein kisi kisi ko bhi jarah ki taraf mansoob kiya gaya ho aur is mauzu par Jabir bin Abdullah ( (رضي الله تعالى عنه) a aur digar ashaab se bhi riwayat manqool hai aur Hazrat Umar, Ali, Abdullah bin Abbas aur Abdullah bin Saeed ( (رضي الله تعالى عنه) ka yeh amal sahih tor par sabit tha ke Arafah ki Fajar se ayyam tashreeq ke aakhri din tak takbeer kahte the .
Hazrat Umar (رضي الله تعالى عنه) ki riwayat :
Ubaid bin Umair narrated: Umar bin Khattab, may Allah be pleased with him, used to recite Takbeer from Fajr prayer on the day of Arafat until Zuhr prayer on the last day of Tashreeq.
Hadith of Ali, may Allah be pleased with him:
" حضرت عبید بن عمیر فرماتے ہیں : حضرت عمر بن خطاب رضی اللہ عنہ عرفہ کے دن نماز فجر سے لے کر ایام تشریق کے آخری دن کی ظہر تک تکبیر کہا کرتے تھے ۔
حضرت علی رضی اللہ عنہ کی حدیث :"
Hazrat Ubaid bin Umair farmate hain : Hazrat Umar bin Khattab Radi Allaho Anhu Arafa ke din Namaz Fajr se lekar Ayaam Tashreeq ke aakhri din ki Zuhar tak takbeer kaha karte thay .
Hazrat Ali Radi Allaho Anhu ki hadees :
Shaqiq (may Allah be pleased with him) narrates: Ali (may Allah be pleased with him) used to recite Takbeer after the Fajr prayer of Arafah. Then he would continuously recite this Takbeer in every prayer until the Imam led the prayer on the last day of Ayyam-e-Tashreeq. Then he would recite Takbeer after Asr.
The narration of Ibn Abbas (may Allah be pleased with him):
" حضرت شقیق رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : حضرت علی رضی اللہ عنہ عرفہ کے فجر کی نماز کے بعد تکبیر کہتے پھر یہ تکبیر مسلسل ہر نماز میں کہتے ، یہاں تک کہ امام ، ایام تشریق کے آخری دن کی نماز پڑھاتا ، پھر آپ عصر کے بعد تکبیر کہتے ۔
ابن عباس رضی اللہ عنہما کی حدیث :"
Hazrat Shaqiq (رضي الله تعالى عنه) farmate hain : Hazrat Ali (رضي الله تعالى عنه) Arafa ke fajar ki namaz ke baad takbeer kahte phir yeh takbeer musalsal har namaz mein kahte, yahan tak ke Imam, Ayyam-e-Tashreeq ke aakhri din ki namaz parhata, phir aap asar ke baad takbeer kahte.
Ibn Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a ki hadees :
It is narrated about Abdullah bin Abbas (may Allah be pleased with him) that he used to recite Takbeer from the Fajr prayer of Arafat to the Asr prayer of the last day of Ayyam-e-Tashreeq.
Hadith of Abdullah bin Masood (may Allah be pleased with him):
" حضرت عبداللہ بن عباس رضی اللہ عنہما کے بارے میں مروی ہے کہ وہ عرفجہ کی فجر سے لے کر ایام تشریق کے آخری دن کی عصر تک تکبیر کہا کرتے ۔
عبداللہ بن مسعود رضی اللہ عنہ کی حدیث :"
Hazrat Abdullah bin Abbas Radi Allaho Anhuma ke bare mein marvi hai ki woh Arafah ki Fajr se lekar Ayyam-e-Tashreeq ke aakhri din ki Asr tak takbeer kaha karte. Abdullah bin Masood Radi Allaho Anhu ki hadees:
Umayr ibn Sa'id reported: Ibn Mas'ud (may Allah be pleased with him) came to us and he recited the Takbir (Allahu Akbar) from the Fajr prayer of Arafah until the Asr prayer of the last day of Tashreeq.
عمیر بن سعید فرماتے ہیں : ہمارے پاس ابن مسعود رضی اللہ عنہ آئے ، انہوں نے عرفہ کی فجر سے لے کر ایام تشریق کے آخری دن کی عصر تک تکبیر کہی ۔
Umayr bin Saeed farmate hain: Humare pass Ibn Masood (RA) aaye, unhon ne Arafah ki Fajr se le kar ayyam-e-tashreeq ke aakhri din ki Asr tak takbeer kahi.
Walid bin Mazid said: Auza'i was asked about the Takbir of the day of Arafah, so he replied, "Takbir will be said from the Fajr of Arafah until the end of the days of Tashreeq, as Ali, may Allah be pleased with him, and Abdullah used to say Takbir."
ولید بن مزید کہتے ہیں : اوزاعی سے عرفہ کے دن کی تکبیر کے متعلق پوچھا گیا ، تو انہوں نے جواباً فرمایا ’’ عرفہ کی فجر سے لے کر ایام تشریق کے آخر تک تکبیر کہی جائے گی جیسا کہ حضرت علی رضی اللہ عنہ و عبداللہ تکبیر کہا کرتے تھے ۔‘‘
Walid bin Mazid kehte hain : Awzai se Arafah ke din ki takbeer ke mutalliq poocha gaya, to unhon ne jawabal farmaya ''Arafah ki fajar se lekar ayyam-e-tashreeq ke aakhir tak takbeer kahi jayegi jaisa ke Hazrat Ali (رضي الله تعالى عنه) wa Abdullah takbeer kaha karte the.''