Abu Hurairah (may Allah be pleased with him) narrates that the Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said: "In the end of times, the dreams of (some) believers will be true, and the truest dream will be of the one who is the most truthful in speech. And dreams are of three types:
1. **Good dream (Ru'ya):** This is good news from Allah Almighty for His servant.
2. **Reflection of Thoughts (Hadhees An-Nafs):** This is a dream in which a person is merely conversing with himself (meaning a person's thoughts are manifested).
3. **False, Frightening Dream (Hulm):** This is a dream which is shown by Satan to frighten the person.
When someone sees a disliked dream, he should not narrate it to anyone, and upon waking up, should pray and seek refuge with Allah. And the dream of a believer is one forty-sixth part of Prophecy.” Abu Hurairah (may Allah be pleased with him) says, "I consider seeing oneself imprisoned in a dream as good, and I do not consider handcuffs or a collar as good. Seeing oneself imprisoned in a dream is a sign of steadfastness in religion."
**This Hadith is Sahih (authentic) in its chain of narration, but Imam Bukhari (may Allah have mercy upon him) and Imam Muslim (may Allah have mercy upon him) did not narrate it.**
" حضرت ابوہریرہ رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں کہ نبی اکرم ﷺ نے ارشاد فرمایا : آخری زمانے میں ( بھی بعض ) مومنوں کے خواب سچے ہوں گے ، اور سب سے زیادہ سچا خواب اس کا ہو گا جو سب سے زیادہ سچ بولنے والا ہو گا ، اور خواب تین طرح کے ہوتے ہیں ۔
1 ۔ اچھا خواب ، یہ اللہ تعالیٰ کی طرف سے بندے کے لئے خوشخبری ہوتا ہے ۔
2 ۔ ایسا خواب کہ انسان خود اپنے آپ سے گفتگو کر رہا ہوتا ہے ( یعنی انسان کی سوچیں متشکل ہو کر دکھائی دیتی ہیں )
3 ۔ ایسا خواب جو شیطان کی جانب سے انسان کو پریشان کرنے کے لئے دکھایا جاتا ہے ۔
جب کوئی ناپسندیدہ خواب دیکھے ، وہ کسی کے سامنے بیان نہیں کرنا چاہئے ، اور بیدار ہو کر نماز پڑھ کر دعا مانگنی چاہئے ۔ اور مومن کا خواب نبوت کا چھیالیسواں حصہ ہے ، حضرت ابوہریرہ رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں ، خواب میں قید دیکھنے کو میں اچھا سمجھتا ہوں اور ہتھکڑی یا طوق کو اچھا نہیں سمجھتا ، خواب میں خود کو قید دیکھنا دین میں ثابت قدمی کی نشانی ہے ۔
٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اس کو نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Abu Hurairah razi Allah anhu farmate hain ke Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne irshad farmaya: Aakhri zamane mein (bhi baaz) mominon ke khwab sache honge, aur sab se zyada sacha khwab us ka hoga jo sab se zyada sach bolne wala hoga, aur khwab teen tarah ke hote hain.
1. Acha khwab, yeh Allah ta'ala ki taraf se bande ke liye khushkhabri hota hai.
2. Aisa khwab ke insan khud apne aap se guftgu kar raha hota hai (yani insan ki sochein mutashkil hokar dikhayi deti hain).
3. Aisa khwab jo shaitan ki janib se insan ko pareshan karne ke liye dikhaya jata hai.
Jab koi napasandida khwab dekhe, woh kisi ke samne bayan nahin karna chahiye, aur bedar hokar namaz parh kar dua maangni chahiye. Aur momin ka khwab nabuat ka chhiyaliswan hissa hai, Hazrat Abu Hurairah razi Allah anhu farmate hain, khwab mein qaid dekhne ko mein achha samajhta hun aur hathkari ya tauq ko achha nahin samajhta, khwab mein khud ko qaid dekhna deen mein sabit qadmi ki nishani hai.
** Yeh hadees sahih al-isnad hai lekin Imam Bukhari rahmatullah alaih aur Imam Muslim rahmatullah alaih ne isko naqal nahin kiya.
Abu Razin narrates that the Holy Prophet ﷺ said: The dream of a believer is one forty-sixth part of prophethood, and it keeps flying over the person until he narrates it to someone, and when he narrates his dream to someone, it falls down.
This hadith is sahih (authentic) in its chain of narration, but Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) have not narrated it with this addition.
" حضرت ابورزین فرماتے ہیں کہ نبی اکرم ﷺ نے ارشاد فرمایا : مؤمن کا خواب نبوت کا چھیالیسواں حصہ ہے ، اور یہ بندے کے اوپر پرواز کرتا رہتا ہے جب تک کہ اس نے اپنا خواب کسی کے سامنے بیان نہ کیا ہو ، اور جب بندہ اپنا خواب کسی کے سامنے بیان کر دیتا ہے تو وہ گر پڑتا ہے ۔
یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ عنہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اس کو اس اضافے کے ہمراہ نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Aburazin farmate hain keh Nabi Akram SAW ne irshad farmaya: Momim ka khwab nabowat ka chhiyaliswan hissa hai, aur yeh bande ke upar uraj karta rahta hai jab tak keh usne apna khwab kisi ke samne bayan na kiya ho, aur jab banda apna khwab kisi ke samne bayan kar deta hai to woh gir parta hai. Yeh hadees sahih al-isnad hai lekin Imam Bukhari rehmatullah alaih aur Imam Muslim rehmatullah alaih ne isko is izafe ke hamraah naqal nahin kiya.
Abu Huraira Radi Allahu Anhu narrates that when the Messenger of Allah ﷺ would finish Fajr prayer, he would ask, "Did anyone see a dream last night?" Beware! After me, from the matters of Prophethood, only good dreams remain.
** This Hadith is Sahih Al-Isnad, but Imam Bukhari Rahimahullah and Imam Muslim Rahimahullah did not narrate it.
" حضرت ابوبریرہ رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ جب نماز فجر سے فارغ ہوتے تو پوچھتے : آج رات کی نے خواب دیکھا ہے ؟ خبردار ! میرے بعد نبوت کے امور میں سے صرف اچھے خواب ہی باقی رہ گئے ہیں ۔
٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اس کو نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Abu Hurairah (رضي الله تعالى عنه) farmate hain ke Rasul Allah SAW jab namaz fajar se farigh hote to puchte: Aaj raat kisne khwab dekha hai? Khabarodar! Mere baad nabuwat ke umoor mein se sirf achhe khwab hi baqi reh gaye hain.
** Yeh hadees sahih al-isnad hai lekin Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ne isko naqal nahin kiya.
Anas (may Allah be pleased with him) narrates that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) said: "A dream comes true in the way it is interpreted, just as a man lifts his foot and waits to put it down." When one sees a dream, one should narrate it to a well-wisher or a religious scholar.
** This Hadith is Sahih (authentic) in its chain of narration, but Imam Bukhari (may Allah have mercy upon him) and Imam Muslim (may Allah have mercy upon him) did not narrate it.
" حضرت انس رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ نے ارشاد فرمایا : خواب اسی طرح وقوع پذیر ہو جاتا ہے ، جیسے اس کی تعبیر بیان کی جائے ، اور اس کی مثال ایسے دی ، کہ ایک آدمی اپنا پاؤں اٹھاتا ہے ، تو وہ اس انتظار میں ہوتا ہے کہ وہ اپنے اس پاؤں کو کب رکھے گا ۔ جب کوئی خواب دیکھے تو وہ اپنا خواب اپنے کسی خیرخواہ کو یا کسی عالم دین کو سنائے ۔
٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اس کو نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Anas (رضي الله تعالى عنه) farmate hain ki Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne irshad farmaya: Khwab isi tarah waqo pazeer ho jata hai jaise us ki tabeer bayan ki jaye aur us ki misaal aise di ki ek aadmi apna paon uthata hai to woh us intezar mein hota hai ki woh apne us paon ko kab rakhega. Jab koi khwab dekhe to woh apna khwab apne kisi khair khwah ko ya kisi Aalim Deen ko sunaye. ** Yeh hadees Sahih ul Isnad hai lekin Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ne is ko naqal nahin kiya.
Hazrat Anas (may Allah be pleased with him) narrates that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) said: “Prophethood and Messengership have ended. Now, no Messenger will come after me, nor will any Prophet come after me.” The narrator says: The people became very sad upon hearing this. (Seeing their state), the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said: “However, Al-Mubashshirat will continue.” The noble Companions (may Allah be pleased with them) asked, “O Messenger of Allah! What is meant by Al-Mubashshirat?” The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said, “The true dream that a Muslim sees is one forty-sixths part of Prophethood.”
** This Hadith is Sahih (authentic) according to the criteria of Imam Muslim (may Allah have mercy upon him), but the two Shaykhs (Al-Bukhari and Muslim) did not compile it.
" حضرت انس رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ نے فرمایا : رسالت اور نبوت ختم ہو چکی ہے ، اب میرے بعد نہ کوئی رسول آئے گا اور نہ کوئی نبی آئے گا ۔ راوی کہتے ہیں : لوگ یہ بات سن کر بہت پریشان ہو گئے ، ( ان کی کیفیت دیکھ کر ) آپ ﷺ نے فرمایا : لیکن مبشرات چلتے رہیں گے ۔ صحابہ کرام رضی اللہ عنہم نے پوچھا : یا رسول اللہ ﷺ ! مبشرات سے کیا مراد ہے ؟ آپ ﷺ نے فرمایا : مسلمان جو خواب دیکھتا ہے ، یہ نبوت کے اجزاء میں چھیالیسواں حصہ ہے ۔
٭٭ یہ حدیث امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح الاسناد ہے لیکن شیخین نے اس کو نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Anas Radi Allah Anhu farmate hain ki Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: Risalat aur nabuwat khatam ho chuki hai, ab mere baad na koi rasool aayega aur na koi nabi aayega. Rawi kehte hain: Log ye baat sunkar bahut pareshan ho gaye, (un ki kefiyat dekh kar) Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: Lekin mubashirat chalte rahenge. Sahaba kiram Radi Allah Anhum ne pucha: Ya Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم)! Mubashirat se kya murad hai? Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: Musalman jo khwab dekhta hai, ye nabuwat ke ajza mein chheyaliswan hissa hai. ** Ye hadees Imam Muslim Rehmatullah Alaih ke miyaar ke mutabiq sahih ul asnad hai lekin sheikhein ne isko naqal nahin kiya.
Ubadah bin Samit (may Allah be pleased with him) narrates: I asked the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) about the verse "لهم البشری في الحياة الدنيا وفي الآخرة" (They will have glad tidings in the life of this world and in the Hereafter). He (peace and blessings of Allah be upon him) replied: "It refers to the good dreams that a believing servant sees, or that are shown to him."
** This hadith is Sahih (authentic) according to the criteria of Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him), but the two Sheikhs (may Allah have mercy on them both) did not narrate it. The following hadith narrated from Abu Darda (may Allah be pleased with him) is a witness to the aforementioned hadith.
" حضرت عبادہ بن صامت رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : میں نے رسول اللہ ﷺ سے لھم البشری في الحياة الدنيا ’’ انہیں خوشخبری ہے دنیا کی زندگی میں اور آخرت میں ‘‘ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ )
کے بارے میں پوچھا تو آپ ﷺ نے فرمایا : اس سے مراد وہ نیک خواب ہیں جو بندہ مومن دیکھتا ہے ، یا اسے دکھائے جاتے ہیں ۔
٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اس کو نقل نہیں کیا ۔ حضرت ابوالدرداء رضی اللہ عنہ سے مروی درج ذیل حدیث مذکورہ حدیث کی شاہد ہے ۔"
Hazrat Ubadah bin Samit razi Allah anhu farmate hain : maine Rasul Allah SAW se lahumal bushra fil hayatid dunya '' unhen khushkhabri hai duniya ki zindagi mein aur akhirat mein '' ( tarjuma kanzul iman, Imam Ahmad Raza rehmatullah alaih ) ke bare mein poocha to aap SAW ne farmaya : is se murad woh nek khwab hain jo banda momin dekhta hai, ya use dikhaye jate hain. ** yeh hadees Imam Bukhari rehmatullah alaih aur Imam Muslim rehmatullah alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin Shaikhain rehmatullah alaihima ne isko naqal nahin kiya. Hazrat Abu Dawud razi Allah anhu se marvi darj zel hadees mazkora hadees ki shahid hai.
Ata bin Yasar (may Allah be pleased with him) narrates: I asked Abu Ad-Darda (may Allah be pleased with him) about the verse: "For them are good tidings in the worldly life" He replied, "From the day I asked the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) about this verse until today, no one but you has asked me about it. I asked the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) about this verse and he said: 'From the time this verse was revealed, no one besides you has asked me about it.' Then he said: 'It refers to the good dreams that a believing servant sees, or that are shown to him.'"
عطاء بن یسار رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : میں نے حضرت ابوالدرداء رضی اللہ عنہ سے اللہ تعالیٰ کے ارشاد لھم البشری في الحياة الدنيا کے بارے میں پوچھا تو انہوں نے فرمایا : اس آیت کے بارے میں جب سے میں نے رسول اللہ ﷺ سے پوچھا ہے تب سے آج تک تیرے علاوہ اور کسی نے مجھ سے اس آیت کے بارے میں نہیں پوچھا ، میں نے اس آیت کے بارے میں حضور ﷺ سے پوچھا تو آپ ﷺ نے فرمایا : جب سے یہ آیت نازل ہوئی ہے ، تیرے سوا کسی نے مجھ سے اس کے بارے میں نہیں پوچھا ، پھر آپ ﷺ نے فرمایا : اس سے مراد وہ نیک خواب ہیں جو بندہ مومن دیکھتا ہے ، یا اسے دکھائے جاتے ہیں ۔
Ata bin Yasar (رضي الله تعالى عنه) farmate hain : maine Hazrat Abu ad-Darda (رضي الله تعالى عنه) se Allah taala ke irshad lahumul bushra fil hayatid dunya ke bare mein poocha to unhon ne farmaya : is ayat ke bare mein jab se maine Rasul Allah ﷺ se poocha hai tab se aaj tak tere alawa aur kisi ne mujh se is ayat ke bare mein nahin poocha, maine is ayat ke bare mein Huzoor ﷺ se poocha to aap ﷺ ne farmaya : jab se ye ayat nazil hui hai, tere siwa kisi ne mujh se is ke bare mein nahin poocha, phir aap ﷺ ne farmaya : is se murad wo nek khwab hain jo banda momin dekhta hai, ya use dikhaye jate hain .
Abu Sa'eed al-Khudri (may Allah be pleased with him) reported that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) said: "When one of you sees a dream that he likes, then it is from Allah, so let him praise Allah for it and narrate it (to someone righteous). And when one of you sees a dream that he dislikes, then it is from Satan, so let him seek refuge with Allah from its evil and not narrate it to anyone, for it will not harm him."
**(This hadith is Sahih according to the criteria of Imam Bukhari and Imam Muslim, but the two Sheikhs (Bukhari and Muslim) did not narrate it).**
" حضرت ابوسعید خدری رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ نے ارشاد فرمایا : جب کوئی بندہ ایسا خواب دیکھے جو اسے بہت اچھا لگے ، تو وہ اللہ تعالیٰ کی طرف سے ہے ، اس پر اللہ تعالیٰ کا شکر ادا کرنا چاہئے اور جو کچھ دیکھا ہے وہ ( کسی اہل کے سامنے بیان کرنا چاہیے ، اور جب کوئی ناپسندیدہ خواب دیکھے ، یہ شیطان کی طرف سے ہے ، اس کو چاہئے کہ اس کے شر سے اللہ تعالیٰ کی پناہ مانگے ، اور وہ اپنا یہ خواب کسی کے سامنے بیان نہ کرے ، اس کا نقصان ہو گا ۔
٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اس کو نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Abu Saeed Khudri (رضي الله تعالى عنه) farmate hain ki Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne irshad farmaya: Jab koi banda aisa khwab dekhe jo use bahut acha lage, to woh Allah Ta'ala ki taraf se hai, us par Allah Ta'ala ka shukr ada karna chahie aur jo kuchh dekha hai woh (kisi ahl ke samne bayan karna chahie, aur jab koi napasandida khwab dekhe, yah shaitan ki taraf se hai, usko chahie ki uske shar se Allah Ta'ala ki panah mange, aur woh apna yah khwab kisi ke samne bayan na kare, uska nuqsan hoga. ** Yah hadees Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin Shaikhain Rahmatullah Alaihima ne isko naqal nahin kiya.
Jabir (may Allah be pleased with him) narrated that a villager came to the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) and said, "O Messenger of Allah, I saw in a dream that my head was cut off and I was following behind it." The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) rebuked him and said, "Do not tell us about the play that Satan was playing with you in your dream."
** With the same chain of narration, it is also narrated from the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) that when one sees a disliked dream, one should spit to their left side and turn over on their other side.
** This hadith is authentic according to the criteria of Imam Muslim (may Allah have mercy on him), but the two Sheikhs did not narrate it.
" حضرت جابر رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : ایک دیہاتی ، نبی اکرم ﷺ کی بارگاہ میں آیا اور کہنے لگا : یا رسول اللہ ﷺ میں نے خواب میں دیکھا ہے کہ میرا سر کٹ گیا ہے اور میں اس کے پیچھے پیچھے جا رہا ہوں ، نبی اکرم ﷺ نے اس کو ڈانٹا اور فرمایا : خواب میں شیطان جو تیرے ساتھ کھیلتا رہا ہے ، وہ ہمیں مت بتا ۔
٭٭ اسی اسناد کے ہمراہ رسول اللہ ﷺ کا یہ ارشاد بھی منقول ہے کہ جب کوئی ناپسندیدہ خواب دیکھے تو وہ اپنے بائیں جانب تھوک دے اور کروٹ بدل کر لیٹ جائے ۔
٭٭ یہ حدیث امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین نے اس کو نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Jabir Raziallahu Anhu farmate hain : Aik deyhati, Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ki bargah mein aya aur kehne laga : Ya Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) mein ne khwab mein dekha hai ke mera sar kat gaya hai aur mein uske peeche peeche ja raha hun, Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne usko daanta aur farmaya : khwab mein shaitan jo tere sath khelta raha hai, wo humein mat bata. ** Isi isnad ke hamrah Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ka ye irshad bhi manqol hai ke jab koi napasandeedah khwab dekhe to wo apne bayein janib thook de aur karwat badal kar lait jaye. ** Ye hadees Imam Muslim Rehmatullah Alaih ke meyar ke mutabiq sahih hai lekin sheikhein ne isko naqal nahin kiya.
Abu Saeed Khudri (may Allah be pleased with him) narrated that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) said: "Dreams (seen) at the time of suhoor are often true."
** This hadith is sahih al-isnad, but Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) did not narrate it.
" حضرت ابوسعید خدری رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ نے ارشاد فرمایا : سحری کے وقت جو خواب آئے وہ اکثر سچا ہوتا ہے ۔
٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اس کو نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Abu Saeed Khudri Raziallahu Anhu farmate hain ke Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne irshad farmaya: Sehri ke waqt jo khwab aaye woh aksar sacha hota hai. ** Ye hadees sahih al-isnad hai lekin Imam Bukhari Rahmatullahi Alaih aur Imam Muslim Rahmatullahi Alaih ne isko naqal nahi kiya.
Ali ibn Abi Talib (may Allah be pleased with him) narrated that the Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said: “Whoever tells a lie about a dream will be ordered (on the Day of Resurrection) to untie the knots of a hair, (though he will be unable to do so).”
حضرت علی بن ابی طالب رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں کہ نبی اکرم ﷺ نے ارشاد فرمایا : جس نے خواب کے بارے میں جھوٹ بولا ، اس کو قیامت کے دن اس کو بال کی گرہ کھولنے پر مجبور کیا جائے گا ۔
Hazrat Ali bin Abi Talib Radi Allaho Anho farmate hain ke Nabi Akram Sallallaho Alaihe Wasallam ne irshad farmaya: Jis ne khwab ke bare mein jhoot bola, us ko qayamat ke din us ko baal ki girah kholne par majboor kiya jaye ga.
Ali (may Allah be pleased with him) narrates that the Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said: "Whoever lies in narrating a dream will be tasked on the Day of Judgement to tie a knot between two hairs."
** This hadith has a sound chain of narration, but Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) did not narrate it.
" حضرت علی رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں کہ نبی اکرم ﷺ نے ارشاد فرمایا : جس نے خواب بیان کرنے میں جھوٹ سے کام لیا اس کو قیامت کے دن اس بات کا مکلف کیا جائے گا کہ وہ دو بالوں کو گرہ لگائے ۔
٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اس کو نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Ali (رضي الله تعالى عنه) farmate hain keh Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne irshad farmaya: Jis ne khwab bayan karne mein jhoot se kaam liya usko qayamat ke din is baat ka mukallaf kiya jayega keh woh do baalon ko girah lagaye. ** Ye hadees sahih al-isnad hai lekin Imam Bukhari Rahmatullahi Alaih aur Imam Muslim Rahmatullahi Alaih ne isko naqal nahin kiya.
Abu Hurairah (may Allah be pleased with him) narrated that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) said, "Whoever sees me in a dream, he indeed has seen me, for Satan cannot appear in my form." My father said: "I narrated this hadith to Abdullah bin Abbas (may Allah be pleased with him), and I said: 'I have seen the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him). Then I mentioned Hasan bin Ali (may Allah be pleased with him), and I said: 'Hasan bin Ali (may Allah be pleased with him) resembles the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him).' So, Abdullah bin Abbas (may Allah be pleased with him) replied: 'Yes, he does resemble the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) very much.'"
** This hadith has a sahih (authentic) chain of narration, but Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) did not narrate it with this chain.
" حضرت ابوہریرہ رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ نے ارشاد فرمایا : جس نے خواب میں مجھے دیکھا ، اس نے واقعی مجھے ہی دیکھا ، کیونکہ شیطان میری شکل اختیار نہیں کر سکتا ۔ میرے والد کہتے ہیں : میں نے یہ حدیث حضرت عبداللہ بن عباس رضی اللہ عنہما کو سنائی ، اور کہا : میں نے حضور ﷺ کو دیکھا ہے ، پھر میں نے حسن بن علی رضی اللہ عنہما کا ذکر کیا ، میں نے کہا : حسن بن علی رضی اللہ عنہما ، حضور ﷺ سے بالکل ملتے جلتے ہیں ، تو حضرت عبداللہ بن عباس رضی اللہ عنہما بولے : جی ہاں ، وہ حضور ﷺ کے ساتھ بہت مشابہت رکھتے ہیں ۔
٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اس کو اس سند کے ہمراہ نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Abu Hurairah (رضي الله تعالى عنه) farmate hain ki Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne irshad farmaya: Jisne khwab mein mujhe dekha, usne waqai mujhe hi dekha, kyunki shaitan meri shakal ikhtiyar nahin kar sakta. Mere walid kahte hain: Maine yeh hadees Hazrat Abdullah bin Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a ko sunaai, aur kaha: Maine Huzoor (صلى الله عليه وآله وسلم) ko dekha hai, phir maine Hasan bin Ali ( (رضي الله تعالى عنه) a ka zikr kiya, maine kaha: Hasan bin Ali ( (رضي الله تعالى عنه) a, Huzoor (صلى الله عليه وآله وسلم) se bilkul milte julte hain, to Hazrat Abdullah bin Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a bole: Jee haan, woh Huzoor (صلى الله عليه وآله وسلم) ke saath bahut mushabat rakhte hain.
Umm al-Mu'minin Aisha Radi Allahu Anha narrates that the Prophet ﷺ was asked about Warqah bin Nawfal, so Umm al-Mu'minin Khadijah Radi Allahu Anha told him ﷺ that he used to consider you a true Prophet, but he passed away before your proclamation of Prophethood. The Messenger of Allah ﷺ said: I saw him in a dream, he was wearing white clothes, if he were among the people of Hell, he would not have been wearing these clothes.
** This hadith is Sahih al-Isnad but Imam Bukhari Rahmatullah Alaih and Imam Muslim Rahmatullah Alaih did not narrate it.
" ام المومنین حضرت عائشہ رضی اللہ عنہا فرماتی ہیں کہ رسول اللہ ﷺ سے ورقہ بن نوفل کے بارے پوچھا گیا ، تو ام المومنین حضرت خدیجہ رضی اللہ عنہا نے آپ ﷺ کو بتایا کہ وہ آپ کو سچا نبی مانتے تھے ، لیکن وہ آپ کے اعلان نبوت سے پہلے وفات پا گئے تھے ، رسول اللہ ﷺ نے فرمایا : میں نے ان کو خواب میں دیکھا ہے ، وہ سفید کپڑے پہنے ہوئے تھے ، اگر وہ دوزخی ہوتے تو ان پر یہ لباس نہ ہوتا ۔
٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اس کو نقل نہیں کیا ۔"
Umm ul momineen Hazrat Ayesha raziallahu anha farmati hain keh Rasool Allah ﷺ se Warqa bin Naufil ke bare pucha gaya, to Umm ul momineen Hazrat Khadija raziallahu anha ne aap ﷺ ko bataya keh woh aap ko sacha nabi mante thay, lekin woh aap ke elan nabuyat se pehle wafaat pa gaye thay, Rasool Allah ﷺ ne farmaya: mein ne un ko khwab mein dekha hai, woh safaid kapre pehne huwe thay, agar woh dozaki hote to un per yeh libas na hota.
** Yeh hadees Sahih al-Asnad hai lekin Imam Bukhari rehmatullah alaih aur Imam Muslim rehmatullah alaih ne is ko naqal nahi kiya.
Jabir bin Abdullah Ansari, may Allah be pleased with him, narrates: Once, the Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, came to us and said: "I saw in a dream that Gabriel, peace be upon him, was standing near my head, and Michael, peace be upon him, was standing near my feet. One of them said to the other, 'Give an example of him.' He said, 'Listen carefully and understand with your heart. The example of him and his Ummah (nation) is like a king who built a palace, then built a room in it, then prepared a table in it, then sent a messenger to invite people to come and eat. Some people accepted his invitation and some refused. So, Allah Almighty is the King, and the 'palace' is Islam, the 'room' is Paradise, and O Muhammad, you are the messenger sent by Allah Almighty. Whoever obeys you will enter Paradise and eat its blessings."
** This Hadith is Sahih al-Isnad but Imam Bukhari, may Allah have mercy on him, and Imam Muslim, may Allah have mercy on him, did not narrate it.
" حضرت جابر بن عبداللہ انصاری رضی اللہ عنہما فرماتے ہیں : ایک دفعہ رسول اللہ ﷺ ہمارے پاس تشریف لائے ، اور فرمایا : میں نے خواب میں دیکھا ہے کہ جبریل امین علیہ السلام میرے سر کی طرف کھڑے ہیں ، حضرت میکائیل علیہ السلام میرے قدموں کی جانب کھڑے ہیں ، ان میں سے ایک ، دوسرے سے کہہ رہا ہے : اس کی کوئی مثال بیان کرو ، اس نے کہا : غور سے سنو اور دل سے سمجھو ، اس کی مثال اور اس کی امت کی مثال ایسے ہے ، جیسے کسی بادشاہ نے ایک محل تعمیر کروایا ، پھر اس میں ایک کمرہ بنایا ، پھر اس میں دسترخوان تیار کروایا ، پھر اس نے ایک قاصد بھیجا تاکہ وہ لوگوں کو کھانے کی دعوت دے کر آئے ، کچھ لوگوں نے اس کی دعوت کو قبول کر لیا اور کچھ لوگوں نے انکار کر دیا ۔ چنانچہ اللہ تعالیٰ بادشاہ ہے ، اور ’’ محل ‘‘ اسلام ہے ،’’ کمرہ ‘‘ جنت ہے ، اور اے محمد ﷺ ! آپ اللہ تعالیٰ کی جانب سے قاصد ہیں ، جس نے آپ کی بات مان لی وہ جنت میں جائے گا اور وہاں کی نعمتیں کھائے گا ۔
٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اس کو نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Jabir bin Abdullah Ansari ( (رضي الله تعالى عنه) a farmate hain : Ek dafa Rasul Allah SAW hamare pass tashreef laaye, aur farmaya : Mein ne khwab mein dekha hai ki Jibrail Amin Alaihissalam mere sar ki taraf khare hain, Hazrat Mikael Alaihissalam mere qadmon ki janib khare hain, in mein se ek, dusre se keh raha hai : Iski koi misal bayan karo, isne kaha : Gौर se suno aur dil se samjho, iski misal aur iski ummat ki misal aise hai, jaise kisi badshah ne ek mahal taamir karwaya, phir usme ek kamra banaya, phir usme dastarkhwan taiyar karwaya, phir usne ek qasid bheja taake wo logon ko khane ki dawat dekar aaye, kuchh logon ne uski dawat ko qubool kar liya aur kuchh logon ne inkar kar diya. Chunancha Allah Ta'ala badshah hai, aur ''mahal'' Islam hai,''kamra'' Jannat hai, aur aye Muhammad SAW! Aap Allah Ta'ala ki taraf se qasid hain, jisne aap ki baat maan li wo Jannat mein jayega aur wahan ki naimaten khayega. ** Yeh hadees sahih al-isnad hai lekin Imam Bukhari Rahmatullahi Alaih aur Imam Muslim Rahmatullahi Alaih ne isko naqal nahin kiya.
Abu Bakr (may Allah be pleased with him) narrates that one day, the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) asked (his companions, may Allah be pleased with them), "Which of you has seen a dream?" A man said, "I saw as if a scale descended from the sky, and you and Abu Bakr (may Allah be pleased with him) were weighed in it. You were heavier than Abu Bakr (may Allah be pleased with him). Then Abu Bakr (may Allah be pleased with him) and Umar (may Allah be pleased with him) were weighed, and this time Abu Bakr (may Allah be pleased with him) was heavier. Then Umar (may Allah be pleased with him) was weighed with Uthman (may Allah be pleased with him), and Umar (may Allah be pleased with him) was heavier. Then the scale was lifted." (After narrating the dream), I saw signs of sorrow on the face of the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him).
** This hadith has a sound chain of narrators, but Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) did not narrate it.
" حضرت ابوبکرہ رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں کہ ایک دن نبی اکرم ﷺ نے ( صحابہ کرام رضی اللہ عنہم ) سے پوچھا : تم میں سے کس نے خواب دیکھا ؟ ایک آدمی نے کہا : میں نے دیکھا ہے کہ جیسے کوئی ترازو آسمان سے نازل ہوا ، اس میں آپ کا اور حضرت ابوبکر رضی اللہ عنہ کا باہم وزن کیا گیا ، آپ ، ابوبکر رضی اللہ عنہ سے بھاری رہے ، پھر حضرت ابوبکر رضی اللہ عنہ اور حضرت عمر رضی اللہ عنہ کا باہم وزن کیا گیا ، اس مرتبہ حضرت ابوبکر رضی اللہ عنہ بھاری رہے ، پھر حضرت عمر رضی اللہ عنہ کا حضرت عثمان رضی اللہ عنہ کے ساتھ باہم وزن کیا گیا ، تو حضرت عمر رضی اللہ عنہ بھاری رہے ، اس کے بعد ترازو اٹھا لیا گیا ، ( یہ خواب سنانے کے بعد ) میں نے رسول اللہ ﷺ کے چہرے پر غم کے آثار دیکھے ۔
٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اس کو نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Abu Bakr RA farmate hain ke aik din Nabi Akram SAW ne (Sahaba Kiram RA) se poocha: Tum mein se kis ne khwab dekha? Aik aadmi ne kaha: Maine dekha hai jaise koi tarazu aasman se nazil hua, is mein aap ka aur Hazrat Abu Bakr RA ka baham wazan kiya gaya, aap, Abu Bakr RA se bhari rahe, phir Hazrat Abu Bakr RA aur Hazrat Umar RA ka baham wazan kiya gaya, is martaba Hazrat Abu Bakr RA bhari rahe, phir Hazrat Umar RA ka Hazrat Usman RA ke sath baham wazan kiya gaya, to Hazrat Umar RA bhari rahe, is ke bad tarazu utha liya gaya, (ye khwab sunane ke bad) maine Rasul Allah SAW ke chehre par gham ke asar dekhe. ** Ye hadees sahih al-isnad hai lekin Imam Bukhari RA aur Imam Muslim RA ne is ko naqal nahin kiya.
Qais bin 'Abadah (may Allah be pleased with him) narrates: I was sitting in a gathering in the mosque when a man entered. The people said, "This is a man of Paradise." He prayed and left the mosque. I followed him and said, "People are saying such and such things about you." He replied, "One should not lie, nor speak of what one is not certain. I will tell you the reason (behind their statement). I once had a dream and I mentioned this dream to the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him). (The dream was as follows): I saw myself in a lush green garden. (Then he described its greenery and vastness). In the middle of the garden was an iron pillar. A man came to me and said, 'Climb it.' I said, 'I cannot climb it.' He placed something behind me to help me climb, then said, 'Climb.' I said, 'I cannot climb it.' He then held onto my clothes and pulled me up. When I reached the top of the pillar, there was a rope. I placed my hand in the rope. When I woke up in the morning, the marks of the rope were on my hand."
The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said, "The garden represents Islam. The pillar represents the pillar of Islam. And the rope represents the 'strongest bond' (i.e., the covenant with Allah). You held onto it, therefore you will remain steadfast upon Islam throughout your life and your end will also be upon Islam."
** This narration is Sahih (authentic) according to the criteria of Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him), but the two Sheikhs (Bukhari and Muslim) did not narrate it.
" حضرت قیس بن عبادہ رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں کہ میں مسجد میں ایک حلقے میں بیٹھا ہوا تھا ، ایک آدمی مسجد میں آیا ، لوگ کہنے لگے : یہ جنتی شخص ہے ، اس نے نماز پڑھی اور مسجد سے نکل گیا ، میں اس کے پیچھے پیچھے گیا ، میں نے اس سے کہا : لوگ آپ کے بارے میں ایسی ایسی باتیں کر رہے ہیں ، اس نے کہا : جھوٹ نہیں بولنا چاہئے اور ایسی بات نہیں کرنی چاہئے جس کے بارے میں یقین نہیں ہے ، اس کی وجہ میں تجھے بتاتا ہوں ، ( بات دراصل یہ ہے کہ ) میں نے ایک دفعہ خواب دیکھا ، اور وہ خواب میں نے رسول اللہ ﷺ کو سنایا ، ( خواب یہ تھا ) میں نے دیکھا کہ میں ایک سرسبز باغ میں موجود ہوں ، پھر اس کے سبزہ اور اس کی وسعت کا ذکر کیا ، اور باغ کے درمیان لوہے کا ایک ستون ہے ، میرے پاس ایک آدمی آیا اور کہنے لگا : اس پر چڑھ جا ۔ میں نے کہا : میں اس پر نہیں چڑھ سکتا ، اس نے چڑھنے کے لئے میرے پیچھے کوئی چیز رکھ دی ، پھر کہا : چڑھو ، میں نے کہا : میں نہیں چڑھ سکتا ، اس نے میرے کپڑوں سے پکڑ کر مجھے اوپر چڑھا دیا ، جب میں اس ستون کی بلندی پر پہنچا تو وہاں ایک رسی تھی ، میں نے اپنا ہاتھ اس رسی میں ڈال دیا ، جب صبح ہوئی تو میرے ہاتھ پر رسی کے نشانات موجود تھے ۔ نبی اکرم ﷺ نے فرمایا : باغ سے مراد ’’ اسلام ‘‘ ہے ۔ اور ستون ’’ اسلام کا ستون ‘‘ ہے ۔ اور رسی سے مراد ’’ عروۃ الوثقی ‘‘ ہے ۔ تو نے اس کو تھام لیا ہے ، اس لئے تو ساری زندگی اسلام پر قائم رہے گا اور تیرا خاتمہ بھی اسلام پر ہی ہو گا ۔
٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اس کو نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Qais bin Abadah raziallahu anhu farmate hain ki main masjid mein aik halqe mein betha hua tha, aik aadmi masjid mein aaya, log kahne lage: yeh jannati shakhs hai, is ne namaz parhi aur masjid se nikal gaya, main is ke peeche peeche gaya, maine is se kaha: log aap ke bare mein aisi aisi baaten kar rahe hain, is ne kaha: jhoot nahin bolna chahie aur aisi baat nahin karni chahie jis ke bare mein yaqeen nahin hai, is ki wajah main tumhe batata hun, (baat darasal yeh hai ki) maine aik dafa khwab dekha, aur woh khwab maine Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ko sunaya, (khwab yeh tha) maine dekha ki main aik sar sabz bagh mein mojood hun, phir is ke sabza aur is ki wusat ka zikr kiya, aur bagh ke darmiyan lohe ka aik satoon hai, mere pas aik aadmi aaya aur kahne laga: is par charh ja. Maine kaha: main is par nahin charh sakta, is ne charhne ke liye mere peeche koi cheez rakh di, phir kaha: charho, maine kaha: main nahin charh sakta, is ne mere kapdon se pakad kar mujhe upar charha diya, jab main is satoon ki bulandi par pahuncha to wahan aik rassi thi, maine apna hath is rassi mein daal diya, jab subah hui to mere hath par rassi ke nishanat mojood the. Nabi akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: bagh se murad ''Islam'' hai. Aur satoon ''Islam ka satoon'' hai. Aur rassi se murad ''urwatul wuthqa'' hai. To ne is ko thaam liya hai, is liye to sari zindagi Islam par qaem rahega aur tera khatma bhi Islam par hi hoga. ** Yeh hadees Imam Bukhari rehmatullah alaih aur Imam Muslim rehmatullah alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin Sheikhain rehmatullah alaihema ne is ko naqal nahin kiya.
Yahya bin 'Abdur-Rahman bin Hatib narrated: The believing women were gathered with Umm al-Mu'minin, Aishah, may Allah be pleased with her. One of the women said: "By Allah! Allah will never punish me, for I have given a pledge on the hand of the Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, that I will never associate anything with Allah, I will never steal, I will never kill my children, I will never commit adultery or illegal sexual intercourse, I will never disobey in good deeds, and I am adhering to my pledge." When that woman went back to her house, she saw in a dream that someone said to her: "You swore an oath to Allah that He would not punish you. Who will be accountable for the unnecessary things you have said and for withholding what will not benefit you?" The narrator said: That woman came back to Umm al-Mu'minin, Aishah, may Allah be pleased with her, and told her dream. She said: "I seek forgiveness from Allah and I turn to Him in repentance."
یحیی بن عبدالرحمن بن حاطب فرماتے ہیں : مومنین کی عورتیں ام المومنین حضرت عائشہ رضی اللہ عنہا کے پاس جمع تھیں ، ان میں سے ایک خاتون نے کہا : اللہ کی قسم ! اللہ تعالیٰ مجھے کبھی بھی عذاب نہیں دے گا ، کیونکہ میں نے رسول اللہ ﷺ کے ہاتھ پر اس چیز کی بیعت کی ہے کہ میں کبھی شرک نہیں کروں گی ، کبھی چوری نہیں کروں گی ، اپنی اولاد کو قتل نہیں کروں گی ، اور میں زنا کا ارتکاب نہیں کروں گی ، اور نیکی کے کام میں نافرمانی نہیں کروں گی ، اور میں اپنے اس عہد پر قائم ہوں ، وہ خاتون جب واپس اپنے گھر گئی تو اس نے خواب میں دیکھا کہ کسی نے اس کو کہا کہ ’’ تو نے اللہ تعالیٰ پر قسم ڈال دی ہے کہ وہ تجھے عذاب نہیں دے گا ۔ تو نے جو غیر ضروری باتیں کی ہیں ، اور ایسی چیز روک کر رکھی ہے جو تجھے کوئی فائدہ نہیں دے گی ، ( اس کا حساب کون دے گا ؟ ) راوی کہتے ہیں : وہ عورت دوبارہ ام المومنین حضرت عائشہ رضی اللہ عنہا کے پاس آئی اور اپنا خواب سنا کر بولی : میں اللہ تعالیٰ سے معافی مانگتی ہوں اور اس کی طرف رجوع لاتی ہوں ۔
Yahiya bin Abdurrahman bin Hatim farmate hain : Mominin ki auratain Ummulmomineen Hazrat Ayesha ( (رضي الله تعالى عنه) ا) ke pass jama thin, un mein se ek khatoon ne kaha : Allah ki qasam! Allah Ta'ala mujhe kabhi bhi azab nahin dega, kyunki maine Rasulullah ﷺ ke hath par is cheez ki bai'at ki hai ki main kabhi shirk nahin karungi, kabhi chori nahin karungi, apni aulad ko qatl nahin karungi, aur main zina ka irtikab nahin karungi, aur neki ke kaam mein nafarmani nahin karungi, aur main apne is ahd par qaim hun, woh khatoon jab wapas apne ghar gai to usne khwab mein dekha ki kisi ne usko kaha ki '' Tune Allah Ta'ala par qasam daal di hai ki woh tujhe azab nahin dega. Tune jo ghair zaroori baaten ki hain, aur aisi cheez rok kar rakhi hai jo tujhe koi faida nahin degi, (iska hisab kaun dega?) '' Ravi kehte hain : Woh aurat dobara Ummulmomineen Hazrat Ayesha ( (رضي الله تعالى عنه) ا) ke pass aai aur apna khwab suna kar boli : Main Allah Ta'ala se maafi mangti hun aur uski taraf ruju laati hun.
"Umm al-Mu'minin Aisha Radi Allahu Anha narrates: I saw in a dream that three moons fell into my lap. I narrated my dream to Abu Bakr Siddique Radi Allahu Anhu. When the Prophet ﷺ was buried in my house, Abu Bakr Siddique Radi Allahu Anhu said to me: 'This is one of your three moons, and he is the best of the three.'"
" ام المومنین حضرت عائشہ رضی اللہ عنہا فرماتی ہیں : میں نے خواب میں دیکھا کہ تین چاند آ کر میری گود میں گرے ہیں ، میں نے اپنا خواب حضرت ابوبکر صدیق رضی اللہ عنہ کو سنایا ، جب نبی اکرم ﷺ کو میرے حجرے میں دفن کیا گیا تو حضرت ابوبکر صدیق رضی اللہ عنہ نے مجھ سے فرمایا : تیرے تین چاندوں میں سے ایک یہ ہے ، اور یہ تینوں میں سب سے اچھا ہے ۔
٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اس کو نقل نہیں کیا ۔"
Umm ul Momineen Hazrat Ayesha Radi Allaho Anha farmati hain : maine khwab mein dekha kay teen chand aa kar meri god mein gire hain, maine apna khwab Hazrat Abu Bakar Siddique Radi Allaho Anha ko sunaya, jab Nabi Akram ﷺ ko mere hujre mein dafan kya gaya to Hazrat Abu Bakar Siddique Radi Allaho Anha ne mujh se farmaya : tere teen chandon mein se aik yeh hai, aur yeh teeno mein sab se acha hai.
** yeh hadees saheeh al isnad hai lekin Imam Bukhari rehmatullah alaih aur Imam Muslim rehmatullah alaih ne is ko naqal nahi kya.
Abu Ayyub Ansari narrates that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) said: "I saw in a dream that there was a black sheep, and behind it was a reddish-brown sheep. O Abu Bakr, interpret this dream for me." Abu Bakr Siddique (may Allah be pleased with him) replied: "O Messenger of Allah, these are the Arabs who are following you, then there are the non-Arabs who will follow the Arabs, until they completely cover them." The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said: "The angel also gave me the same interpretation during the night journey (Isra)."
حضرت ابوایوب رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ نے ارشاد فرمایا : میں نے خواب میں دیکھا ہے کہ ایک سیاہ رنگ کی بھیٹر ہے ، اس کے پیچھے ایک مٹیالے رنگ کی بھیڑ لگی ہوئی ہے ، اے ابوبکر رضی اللہ عنہ تم اس خواب کی تعبیر بیان کرو ، حضرت ابوبکر صدیق رضی اللہ عنہ نے عرض کی : یا رسول اللہ ﷺ یہ عرب ہیں جو کہ آپ کے پیچھے چل رہے ہیں ، پھر اہل عجم ہیں جو اہل عرب کے پیچھے چل رہے ہیں ، حتی کہ یہ ان کو مکمل طور پر ڈھانپ لے گا ، نبی اکرم ﷺ نے فرمایا : سحری کے وقت فرشتے نے بھی یہی تعبیر بیان کی تھی ۔
Hazrat Abu Ayyub Raziallahu Anhu farmate hain ke Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne irshad farmaya: mein ne khwab mein dekha hai ke ek siyah rang ki bher hai, is ke peeche ek mittiale rang ki bher lagi hui hai, aye Abu Bakr Raziallahu Anhu tum is khwab ki tabeer bayan karo, Hazrat Abu Bakr Siddique Raziallahu Anhu ne arz ki: Ya Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) yeh Arab hain jo ke aap ke peeche chal rahe hain, phir Ahle Ajam hain jo Ahle Arab ke peeche chal rahe hain, hatta ke yeh in ko mukammal tor par dhaanp lega, Nabi e Kareem (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: safar ke waqt farishte ne bhi yahi tabeer bayan ki thi.
Abdullah bin Umar (may Allah be pleased with him) narrated that the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said: “I have seen many black sheep enter into a flock of many white sheep.” The Companions (may Allah be pleased with them) asked, “O Messenger of Allah, what did you interpret from it?” He (peace and blessings of Allah be upon him) replied, “The ‘Ajam will join you in your religion and your lineages.” The Companions (may Allah be pleased with them) asked, “O Messenger of Allah, who are the ‘Ajam?” He (peace and blessings of Allah be upon him) said, “They are a people that if faith were to be hung at Thurayya (a star in the Pleiades constellation), some of the ‘Ajam would take it.” And that is their good fortune.
** This hadith is Sahih (authentic) according to the criteria of Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) but the two Sheikhs (Imam Bukhari and Imam Muslim, may Allah have mercy on them) did not narrate it.
" حضرت عبداللہ بن عمر رضی اللہ عنہما فرماتے ہیں کہ نبی اکرم ﷺ نے ارشاد فرمایا : میں نے بہت ساری کالی بھیڑیں دیکھی ہیں ، جن میں بہت ساری سفید بھیٹریں داخل ہو گئی ہیں ، صحابہ کرام رضی اللہ عنہم نے پوچھا یا رسول اللہ ﷺ آپ نے اس کی کیا تعبیر سمجھی ہے ؟ حضور ﷺ نے فرمایا : اہل عجم تمہارے ساتھ تمہارے دین اور تمہارے نسبوں میں شریک ہو جائیں گے ۔ صحابہ کرام رضی اللہ عنہم نے پوچھا : یا رسول اللہ ﷺ عجم کون ہیں ؟ آپ ﷺ نے فرمایا : وہ ایسے لوگ ہیں کہ اگر ایمان ثریا کے ساتھ لٹک رہا ہو تو کچھ عجمی لوگ وہاں سے بھی ایمان اتار لائیں گے ، اور یہ لوگوں کی خوش بختی ہو گی ۔
٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اس کو نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Abdullah bin Umar ( (رضي الله تعالى عنه) a farmate hain ke Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne irshad farmaya: main ne bahut sari kali bherain dekhi hain, jin mein bahut sari safed bherain dakhil ho gayi hain. Sahaba karam (رضي الله تعالى عنه) ne pucha, Ya Rasulullah (صلى الله عليه وآله وسلم) ap ne is ki kya tabeer samjhi hai? Huzoor (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: Ahle Ajam tumhare sath tumhare deen aur tumhare nasbon mein sharik ho jayenge. Sahaba karam (رضي الله تعالى عنه) ne pucha: Ya Rasulullah (صلى الله عليه وآله وسلم) Ajam kon hain? Ap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: wo aise log hain ke agar imaan Surayya ke sath latak raha ho to kuch Ajami log wahan se bhi imaan utar laenge, aur ye logon ki khush bakhti hogi. ** Ye hadees Imam Bukhari Rahmatullah Alaih ke miyar ke mutabiq sahih hai lekin Sheikhain Rahmatullah Alaihema ne is ko naqal nahin kiya.
Abdullah (may Allah be pleased with him) narrates that two young men came to Prophet Yusuf (Joseph) (peace be upon him) to ask for the interpretation of their dreams. Both of them were lying. When Prophet Yusuf (peace be upon him) interpreted their fabricated dreams, they said, "We were just joking." Prophet Yusuf (peace be upon him) replied, "Regarding the dreams you asked me to interpret, a decision has already been made in accordance with the interpretations, (even though you narrated them falsely).
** This hadith is Sahih (authentic) according to the criteria of Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him), but the two Sheikhs (may Allah have mercy on them) did not narrate it.
" حضرت عبداللہ رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں کہ دو نوجوان حضرت یوسف علیہ السلام کے پاس خوابوں کی تعبیر پوچھنے آئے ، دونوں ہی جھوٹ بول رہے تھے ، جب حضرت یوسف علیہ السلام نے ان کے بیان کردہ خوابوں کی تعبیر بیان کر دی تو وہ کہنے لگے : ہم تو مذاق کر رہے تھے ، حضرت یوسف علیہ السلام نے فرمایا : تم نے جس جس خواب کی تعبیر پوچھی ہے ان کے بارے میں تعبیر کے موافق فیصلہ ہو چکا ہے ( اگرچہ تم نے وہ جھوٹ ہی بیان کیا تھا )
٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اس کو نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Abdullah Radi Allaho Anhu farmate hain ke do naujawan Hazrat Yusuf Alaihissalam ke pass khwabon ki tabeer poochhne aye, dono hi jhoot bol rahe thay, jab Hazrat Yusuf Alaihissalam ne un ke bayan kardah khwabon ki tabeer bayan kar di to wo kehne lage: Hum to mazaq kar rahe thay, Hazrat Yusuf Alaihissalam ne farmaya: Tum ne jis jis khwab ki tabeer poochhi hai un ke bare mein tabeer ke muwafiq faisla ho chuka hai (agarche tum ne wo jhoot hi bayan kiya tha) ** Yeh hadees Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin Sheikhein Rahmatullah Alaihema ne is ko naqal nahin kiya.
Jabir bin Abdullah (may Allah be pleased with him) narrated: A young Jewish man came to the Prophet (peace be upon him) and said: O Muhammad! Do you know about those stars which Prophet Yusuf (Joseph) (peace be upon him) saw in his dream prostrating before him? The Prophet (peace be upon him) remained silent, (the Jew left. After that) Gabriel (peace be upon him) came and told the Prophet (peace be upon him) the answer to the Jew's question. Then the Prophet (peace be upon him) met that Jew and said: O Jew! By Allah, if I tell you the answer to your question, will you become a Muslim? He said: Yes, absolutely. The Messenger of Allah (peace be upon him) said: The names of those stars are:
Haddan, Tariq, Zuban, Qabas, Udan, Faliq, Nasha, Quruh, Zul-Kinafan, Zul-Fara', and Thaab.
Yusuf (peace be upon him) saw them surrounding the edges of the sky, prostrating before him. Yusuf (peace be upon him) told this dream to his father. His respected father said: This is something true. These people will be scattered, but after that, Allah will gather them again.
**This Hadith is Sahih (authentic) according to the criteria of Imam Muslim (may Allah have mercy on him) but the two Sheikhs (Bukhari and Muslim) did not narrate it.**
" حضرت جابر بن عبداللہ رضی اللہ عنہما فرماتے ہیں : ایک یہودی نوجوان ، نبی اکرم ﷺ کے پاس آیا اور کہنے لگا : اے محمد ! کیا آپ کو ان ستاروں کا پتا ہے جن کو حضرت یوسف علیہ السلام نے خواب میں اپنی جانب سجدہ کرتے ہوئے دیکھا تھا ؟ نبی اکرم ﷺ خاموش رہے ، ( وہ یہودی چلا گیا اس کے بعد ) حضرت جبریل امین علیہ السلام تشریف لائے ، اور حضور ﷺ کو یہودی کے سوال کا جواب بتایا ، اس کے بعد نبی اکرم ﷺ اس یہودی سے ملے اور فرمایا : اے یہودی تجھے اللہ کی قسم ہے ! اگر میں تیرے سوال کا جواب دے دوں تو کیا تو مسلمان ہو جائے گا ؟ اس نے کہا : جی بالکل ۔ رسول اللہ ﷺ نے فرمایا : ان ستاروں کے نام یہ ہیں ۔
حدثان ، طارق ، ذبان ، قابس ، عودان ، فلیق ، نصح ، قروح ، ذولکنفان ، ذوالفرع ، وثاب ۔
یوسف علیہ السلام نے ان کو دیکھا کہ یہ آسمان کے کناروں کو گھیرے ہوئے ہیں اور ان کی جانب سجدہ ریز ہیں ، یوسف علیہ السلام نے اپنا یہ خواب اپنے والد کو سنایا ، ان کے والد محترم نے فرمایا : یہ ایک امر واقعی ہے ، یہ لوگ بكھر جائیں گے ، لیکن اس کے بعد اللہ تعالیٰ ان کو دوبارہ اکٹھے کر دے گا ۔
٭٭ یہ حدیث امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین نے اس كو نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Jabir bin Abdullah ( (رضي الله تعالى عنه) a farmate hain : Aik Yahodi Naujawan , Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ke pass aya aur kahne laga : Aye Muhammad ! kya aap ko in sitaron ka pata hai jin ko Hazrat Yusuf Alaihissalam ne khwab mein apni janib Sajda karte hue dekha tha ? Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) khamosh rahe , ( woh Yahodi chala gaya is ke baad ) Hazrat Jibraeel Amin Alaihissalam tashreef laye , aur Huzoor (صلى الله عليه وآله وسلم) ko Yahodi ke sawal ka jawab bataya , is ke baad Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) is Yahodi se mile aur farmaya : Aye Yahodi tujhe Allah ki qasam hai ! agar mein tere sawal ka jawab de dun to kya tu musalman ho jayega ? isne kaha : Jee bilkul . Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya : in sitaron ke naam ye hain .
Haddan , Tariq , Zaban , Qabas , Udan , Faliq , Nasah , Quruh , Zulqafan , Zulfira , Wasab .
Yusuf Alaihissalam ne in ko dekha ke ye aasman ke kinaron ko ghere hue hain aur in ki janib Sajda riz hain , Yusuf Alaihissalam ne apna ye khwab apne walid ko sunaya , in ke walid mohtaram ne farmaya : ye aik amr waqai hai , ye log bikhar jayenge , lekin is ke baad Allah Ta'ala in ko dobara ikatthe kar dega .
** ye hadees Imam Muslim Rahmatullah Alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin Shaykhin ne is ko naqal nahin kiya .
Abdullah bin Abbas (may Allah be pleased with him) said about the verse of Surah Yusuf, "Indeed, I have seen [in a dream] eleven stars..." : "The dream of the Prophets (peace be upon them) is also revelation."
** This hadith is sahih (authentic) according to the criteria of Imam Muslim (may Allah have mercy on him), but the two Shaykhs did not narrate it.
" حضرت عبداللہ بن عباس رضی اللہ عنہما نے سورہ یوسف کی اس آیت اني رايت أحد عشر كوكبا کے بارے میں فرمایا : انبیاء کرام علیہم السلام کا خواب بھی وحی ہوتا ہے ۔
٭٭ یہ حدیث امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین نے اس کو نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Abdullah bin Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a ne Surah Yusuf ki is ayat Inni Raait Ahada Ashar Kaukaba ke bare mein farmaya: Anbiya Kiram Alayhimussalam ka khwab bhi wahi hota hai. ** Ye hadees Imam Muslim Rehmatullah Alayh ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin Shaykhayn ne is ko naqal nahin kiya.
Salman (may Allah be pleased with him) said: “There was a period of forty years between the dream of Prophet Yusuf (peace be upon him) and its interpretation being fulfilled.
حضرت سلمان رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : یوسف علیہ السلام کے خواب اور اس کی تعبیر کے پورا ہونے میں چالیس سال کا دورانیہ تھا ۔
Hazrat Salman (رضي الله تعالى عنه) farmate hain : Yusuf Alaihissalam ke khwab aur is ki tabeer ke pura hone mein chalis saal ka doraniya tha .
Abdullah bin Umar (may Allah be pleased with him) narrated: Umar bin Khattab (may Allah be pleased with him) met Ali bin Abi Talib (may Allah be pleased with him) and said, "O Abu Al-Hasan! A person sees dreams, some of them come true and some are false." Ali Ibn Abi Talib (may Allah be pleased with him) replied, "Yes, I heard the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) say that when any man or woman falls completely asleep, their soul is taken up to the heavens. The dreams of those whose souls are not awakened before reaching the Throne are true, and the dreams of those whose souls awaken before reaching the Throne are false."
حضرت عبداللہ بن عمر رضی اللہ عنہما فرماتے ہیں : حضرت عمر بن خطاب رضی اللہ عنہ ، حضرت علی بن ابی طالب رضی اللہ عنہ سے ملے اور کہا : اے ابوالحسن ! انسان خواب دیکھتا ہے ، ان میں کچھ سچے ہوتے اور کچھ جھوٹے ہوتے ہیں ، حضرت علی ابن ابی طالب رضی اللہ عنہ نے فرمایا : جی ہاں ، میں نے رسول اللہ ﷺ کو یہ ارشاد فرماتے ہوئے سنا ہے کہ کوئی بھی مرد یا عورت جب نیند میں پوری طرح مستغرق ہو جاتا ہے ، تو اس کی روح کو آسمانوں کی طرف لے جایا جاتا ہے ، جو روح عرش تک پہنچنے سے پہلے بیدار نہیں ہوتیں ، وہ خواب سچے ہوتے ہیں ، اور جو روح عرش تک پہنچنے سے پہلے ہی بیدار ہو جاتی ہے وہ خواب جھوٹا ہوتا ہے ۔
Hazrat Abdullah bin Umar Radi Allaho Anhuma farmate hain : Hazrat Umar bin Khattab Radi Allaho Anhu, Hazrat Ali bin Abi Talib Radi Allaho Anhu se mile aur kaha : Aye Abu Al Hasan! Insaan khwab dekhta hai, in mein kuch sache hote aur kuch jhute hote hain, Hazrat Ali Ibn Abi Talib Radi Allaho Anhu ne farmaya : Jee han, maine Rasulullah SAW ko ye irshad farmate huye suna hai ki koi bhi mard ya aurat jab neend mein puri tarah mustaghraq ho jata hai, to uski rooh ko aasmanon ki taraf le jaya jata hai, jo rooh Arsh tak pahunchne se pehle bedar nahin hoti, woh khwab sache hote hain, aur jo rooh Arsh tak pahunchne se pehle hi bedar ho jati hai woh khwab jhuta hota hai.
Samrah bin Jundab (may Allah be pleased with him) narrates that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) used to ask if anyone had seen a dream. Whoever had seen a dream would narrate it to the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him). Once, the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) himself narrated his dream to his companions. He (peace and blessings of Allah be upon him) said: "Last night, two angels came to me, one stood near my head and the other near my feet. One said to the other, 'Describe an example of him and his Ummah (followers).' He said, 'The example of him and his Ummah is like that of some travelers who are at the edge of a forest very close to their destination. They do not have enough provisions to cross the forest, nor can they go back. While they are in this predicament, a man comes to them, wearing a precious robe, his hair combed. He says to them, "If I take you to orchards full of fruits and springs flowing with water, will you follow me?" They reply, "Yes, of course." So he takes them along and brings them to orchards full of fruits and springs overflowing with water. They eat and drink to their fill. Then that man says to them, "Did I not meet you in a state of helplessness and told you that if I take you to orchards and springs, will you follow me? You had said, "Yes, we will definitely follow you." He said, "There are even more fruitful gardens and springs overflowing with water in your future, therefore, follow me." Then, a group of them said, "By Allah, he is speaking the truth, we will definitely follow him." And another group said, "We are content with these gardens, we will stay here."
** This hadith is sahih (authentic) according to the criteria of Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him), but the two Sheikhs (may Allah have mercy on them) have not narrated it.
" حضرت سمرہ بن جندب رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ پوچھا کرتے تھے کہ کسی نے کوئی خواب دیکھا ہے ، جس نے کوئی خواب دیکھا ہوتا وہ حضور ﷺ کو اپنا خواب سناتا ۔ ایک دفعہ خود حضور ﷺ نے اپنا خواب صحابہ کرام کو سنایا : آپ ﷺ نے ارشاد فرمایا : گزشتہ رات میرے پاس دو فرشتے آئے ، ایک میرے سر کی جانب اور دوسرا قدموں کی جانب کھڑا ہو گیا ، ایک نے دوسرے سے کہا : اس کی اور اس کی امت کی کوئی مثال بیان کریں ، اس نے کہا : اس کی اور اس کی امت کی مثال یوں ہے جیسے کچھ مسافر اپنی منزل کے بالکل قریب ایک جنگل کے آغاز میں ہوں ۔ ان کے پاس اتنا زاد راہ نہ ہو ، جس سے وہ اس جنگل کو عبور کر سکیں ، اور نہ ہی وہ وہاں سے واپس جا سکتے ہوں ، وہ ابھی اسی مخمصے میں ہوں کہ ان کے پاس ایک آدمی آئے ، وہ قیمتی جبہ زیب تن کئے ہوئے ، بالوں میں کنگھی کئے ہوئے ہو ، وہ ان سے کہے : اگر میں تمہیں ، پھلدار باغ ، اور بھرے ہوئے چشموں تک پہنچا دوں ، کیا تم میرے پیچھے چلو گے ؟ وہ لوگ کہیں : جی بالکل ۔ وہ ان کو ساتھ لے کر چل پڑے ، اور ان کو پھلدار باغات اور پانی سے بھرے حوضوں تک پہنچا دے ، وہ وہاں سے خوب سیر ہو کر کھائیں اور پئیں ، وہ آدمی ان سے کہے : کیا تم سے میری ملاقات تمہاری کسمپرسی کے عالم میں نہیں ہوئی ؟ اور میں نے تمہیں کہا تھا : اگر میں تمہیں پھلدار باغات تک اور پانی سے بھرے چشموں تک لے جاؤں تو کیا تم میرے ساتھ چلو گے ؟ تم نے کہا تھا : جی بالکل چلیں گے ۔ اس نے کہا : تمہارے اگلے زمانے میں اس سے بھی زیادہ پھلدار باغات ہیں ، اور اس سے بھی زیادہ پانی سے بھرے ہوئے چشمے ہیں ، اس لئے تم میرے پیچھے چلو ، تب ایک جماعت نے کہا : اللہ کی قسم ! یہ سچ کہہ رہا ہے ، ہم ضرور ضرور اس کے پیچھے چلیں گے ، اور ایک جماعت نے کہا : ہم تو انہیں باغات پر راضی ہیں ، ہم تو یہیں رہیں گے ۔
٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اس کو نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Samra bin Jundub (رضي الله تعالى عنه) farmate hain ki Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) poocha karte thy ki kisi ne koi khwab dekha hai, jis ne koi khwab dekha hota wo Huzoor (صلى الله عليه وآله وسلم) ko apna khwab sunata. Ek dafa khud Huzoor (صلى الله عليه وآله وسلم) ne apna khwab Sahaba Kiram ko sunaya: Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne irshad farmaya: Guzishta raat mere pass do farishte aaye, ek mere sar ki janib aur dusra qadmon ki janib khda ho gaya, ek ne dusre se kaha: Is ki aur is ki ummat ki koi misal bayan karein, is ne kaha: Is ki aur is ki ummat ki misal yun hai jaise kuch musafir apni manzil ke bilkul qareeb ek jungle ke aaghaz mein hon. Un ke pass itna zad-e-rah na ho, jis se wo is jungle ko uboor kar sakein, aur na hi wo wahan se wapas ja sakte hon, wo abhi isi makhmasy mein hon ki un ke pass ek aadmi aaye, wo qeemti jabba zeb-e-tan kiye huye, balon mein kanghi kiye huye ho, wo un se kahe: Agar mein tumhen, phaldar bagh, aur bhare huye chasmon tak pahuncha dun, kya tum mere peechhe chaloge? Wo log kahen: Ji bilkul. Wo un ko sath le kar chal pade, aur un ko phaldar baghon aur pani se bhare huon tak pahuncha de, wo wahan se khoob sair ho kar khayen aur piyen, wo aadmi un se kahe: Kya tum se meri mulaqat tumhari kusumpirsi ke alam mein nahin hui? Aur maine tumhen kaha tha: Agar mein tumhen phaldar baghon tak aur pani se bhare chasmon tak le jaun to kya tum mere sath chaloge? Tum ne kaha tha: Ji bilkul chalenge. Is ne kaha: Tumhare agle zamane mein is se bhi zyada phaldar bagh hain, aur is se bhi zyada pani se bhare huye chasme hain, is liye tum mere peechhe chalo, tab ek jamaat ne kaha: Allah ki qasam! Ye sach kah raha hai, hum zaroor zaroor is ke peechhe chalenge, aur ek jamaat ne kaha: Hum to inhen baghon par razi hain, hum to yahin rahenge. ** Ye hadees Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin Sheikhain Rahmatullah Alaihema ne is ko naqal nahin kiya.
Abdullah bin Abbas (may Allah be pleased with him) narrates: I saw the Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) in a dream. It was afternoon, and his amber-like hair was covered in dust. He had a bottle in his hand, and it contained blood. I asked, "O Messenger of Allah, what is in it?" He said, "This is the blood of Hussain and his companions." I was very disturbed throughout the day because of this dream. When I inquired, I found out that Hussain and his companions had been martyred the day before.
** This Hadith is Sahih (authentic) according to the criteria of Imam Muslim, but the two Sheikhs (Bukhari and Muslim) did not narrate it.
" حضرت عبداللہ بن عباس رضی اللہ عنہما فرماتے ہیں : میں نے خواب میں نبی اکرم ﷺ کو دیکھا ، دوپہر کا وقت ہے ، آپ ﷺ کی زلف عنبریں غبار آلود ہے ، آپ ﷺ کے پاس ایک شیشی ہے ، اس میں خون ہے ۔ میں نے پوچھا : یا رسول اللہ ﷺ اس میں کیا ہے ؟ آپ ﷺ نے فرمایا : اس میں حسین اور اس کے ساتھیوں کا خون ہے ۔ میں سارا دن اس خواب کی وجہ سے بہت پریشان رہا ، میں نے جب معلومات جمع کیں تو پتہ چلا کہ ایک دن قبل حضرت حسین اور ان کے ساتھیوں کو شہید کر دیا گیا ہے ۔
٭٭ یہ حدیث امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین نے اس کو نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Abdullah bin Abbas razi Allah unhuma farmate hain : mein ne khwab mein Nabi Akram ﷺ ko dekha, dopahar ka waqt hai, aap ﷺ ki zulf ambreen ghubar alood hai, aap ﷺ ke pass ek sheeshi hai, is mein khoon hai . mein ne poocha : ya Rasul Allah ﷺ is mein kya hai ? Aap ﷺ ne farmaya : is mein Hussain aur uske sathiyon ka khoon hai . mein sara din is khwab ki wajah se bahut pareshan raha, mein ne jab maloomat jama kein to pata chala ke ek din qabal Hazrat Hussain aur unke sathiyon ko shaheed kar diya gaya hai .
** yeh hadees Imam Muslim rehmatullah alaih ke miyar ke mutabiq sahih hai lekin sheikhane is ko naqal nahin kiya .
The Mother of the Believers, Umm Salama (may Allah be pleased with her) narrates: One night, the Messenger of Allah (peace be upon him) lay down to sleep. After a while, he (peace be upon him) sat up, looking very worried. Then he lay down and slept again. After a short while, he got up again, still appearing distressed, though slightly less than before. He (peace be upon him) lay down again. In his hand was red soil, which he (peace be upon him) was repeatedly kissing. I asked: “O Messenger of Allah (peace be upon him) where is this soil from? (And why do you keep kissing it?)” He (peace be upon him) replied: “Gabriel, peace be upon him, informed me that this is the soil of the place in Iraq where Hussain will be martyred.” I said to Gabriel, peace be upon him: “Show me the soil of the place where Hussain will be martyred.” This soil is from that very Karbala.
** This narration is authentic according to the criteria of Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him), but the two Sheikhs (may Allah have mercy on them both) did not narrate it.
" ام المومنین حضرت ام سلمہ رضی اللہ عنہا فرماتی ہیں کہ ایک دفعہ رات کے وقت رسول اللہ ﷺ سونے کے لئے لیٹے ، کچھ دیر بعد آپ ﷺ اٹھ کر بیٹھ گئے اور آپ ﷺ بہت پریشان تھے ، پھر آپ لیٹ کر سو گئے ، کچھ دیر بعد پھر اٹھے اور آپ ﷺ اب بھی پریشان تھے ، لیکن اب کی بار پہلے سے کچھ کم پریشان تھے ، آپ ﷺ پہر لیٹ گئے ، آپ ﷺ کے ہاتھ میں سرخ رنگ کی مٹی تھی ، آپ اس کو بار بار چوم رہے تھے ، میں نے پوچھا : یا رسول اللہ ﷺ یہ مٹی کہاں سے آئی ؟ ( اور آپ اس کو یوں بار بار کیوں چوم رہے ہیں ؟ ) آپ ﷺ نے فرمایا مجھے جبریل امین علیہ السلام نے بتایا ہے کہ یہ عراق کا وہ مقام ہے جہاں پر حسین کو شہید کیا جائے گا ، میں نے جبریل امین علیہ السلام سے کہا : جس جگہ حسین کو شہید کیا جائے گا ، مجھے اس زمین کی مٹی دکھاؤ ، مٹی اسی کربلا کی ۔
٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اس کو نقل نہیں کیا ۔"
Umm ul Momineen Hazrat Umm Salma raza Allah anha farmati hain ke aik dafa raat ke waqt Rasool Allah SAW sone ke liye lete, kuch der baad aap SAW uth kar baith gaye aur aap SAW bahut pareshan the, phir aap let kar so gaye, kuch der baad phir uthe aur aap SAW ab bhi pareshan the, lekin ab ki bar pehle se kuch kam pareshan the, aap SAW phir let gaye, aap SAW ke hath mein surkh rang ki mitti thi, aap isko bar bar chum rahe the, maine poocha: Ya Rasool Allah SAW yeh mitti kahan se aayi? (aur aap isko yun bar bar kyun chum rahe hain?) Aap SAW ne farmaya mujhe Jibraeel Ameen alaihissalam ne bataya hai ke yeh Iraq ka woh maqam hai jahan par Hussain ko shaheed kiya jayega, maine Jibraeel Ameen alaihissalam se kaha: Jis jagah Hussain ko shaheed kiya jayega, mujhe us zameen ki mitti dikhayo, mitti usi Karbala ki. ** Yeh hadees Imam Bukhari rehmatullah alaih aur Imam Muslim rehmatullah alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin Sheikhain rehmatullah alaihima ne isko naqal nahin kiya.
Abu Huraira Radi Allahu Anhu narrates that the Messenger of Allah ﷺ said: “I saw in a dream as if there were two gold bangles in my hands, and I found this thing strange. Then, it was revealed to me that I should blow on them, so I blew on them and both of them flew away. I interpreted it that there would be two liars who would claim prophethood after me."
You said, "One of them is Musailama, 'the Yamama resident'." And the other is Aswad Ansi, 'the resident of Ansa'."
** This Hadith is Sahih according to the criteria of Imam Bukhari (Rahimahullah) and Imam Muslim (Rahimahullah) but both of them did not narrate it.
" حضرت ابوہریرہ رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ نے ارشاد فرمایا : میں نے خواب میں دیکھا ہے جیسے میرے ہاتھ میں سونے کے دو كنگن ہوں ، مجھے یہ بات بہت عجیب لگ رہی تھی ، پھر میری طرف وحی کی گئی کہ میں ان کو پھونک ماروں ، میں نے پھونک ماری تو وہ دونوں اڑ گئے ، میں نے اس کی تعبیر یہ نکالی ہے کہ یہ دو کذاب ہوں گے جو میرے بعد نبوت کا دعوی کریں گے ۔ آپ نے فرمایا : ان میں سے ایک مسیلمہ ہے ’’ یمامہ والا ‘‘۔ اور دوسرا عدنی ہے ’’ عنساء والا ‘‘۔
٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اس کو نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Abu Hurairah (رضي الله تعالى عنه) farmate hain ki Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne irshad farmaya: mein ne khwab mein dekha hai jaise mere hath mein sone ke do kangan hon, mujhe ye baat bahut ajib lag rahi thi, phir meri taraf wahi ki gayi ki mein in ko phonk maron, mein ne phonk mari to wo donon ur gaye, mein ne is ki tabeer ye nikali hai ki ye do kazzab honge jo mere baad nabuat ka daawa karenge. Aap ne farmaya: in mein se ek Musailma hai 'Yamama wala'. Aur dusra Aswad hai 'Unsa wala'. ** Ye hadees Imam Bukhari Rahmatullahi Alaih aur Imam Muslim Rahmatullahi Alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin Shaikhayn Rahmatullahi Alaihima ne is ko naqal nahin kiya.
Wasilah bin Asqa RA narrated that the Messenger of Allah PBUH said: "The biggest lie is that a person lies about his eyes, that he narrates a dream that he did not see. Or that he lies against his parents. Or that he says (while narrating a statement or Hadith) that 'I heard this', while in fact, he did not hear that statement (from the person he is attributing it to)."
** This Hadith is Sahih (authentic) according to the criteria of Imam Bukhari and Imam Muslim, but both of them did not narrate it.
" حضرت واثلہ بن اسقع رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ نے ارشاد فرمایا : سب سے بڑا جھوٹ یہ ہے کہ انسان اپنی آنکھوں کے بارے میں جھوٹ بولے ، وہ ایسا خواب بیان کرے جو اس نے دیکھا ہی نہیں ۔ یا اپنے ماں باپ کے خلاف جھوٹ بولے ۔ یا وہ ( کوئی بات یا حدیث بیان کرتے ہوئے ) کہے کہ یہ میں نے سنی ہے ، حالانکہ اس نے وہ بات ( اس آدمی سے خود ) نہ سنی ہو ( جس کے حوالے سے وہ بیان کر رہا ہے )
٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اس كو نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Wasila bin Asqa RA farmate hain keh Rasool Allah SAW ne irshad farmaya: Sab se bada jhoot yeh hai keh insan apni aankhon ke bare mein jhoot bolay, woh aisa khwab bayan kare jo usne dekha hi nahi. Ya apne maan baap ke khilaf jhoot bolay. Ya woh (koi baat ya hadees bayan karte huwe) kahe keh yeh maine suni hai, halanki usne woh baat (us aadmi se khud) na suni ho (jis ke hawale se woh bayan kar raha hai) ** Yeh hadees Imam Bukhari rahmatullah alaih aur Imam Muslim rahmatullah alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin Sheikhain rahmatullah alaihema ne is ko naqal nahi kiya.